PS3 fatboy er på tide å oppgradere, hvilken BD spiller til 3-5 lapper bør jeg kjøpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 fatboy er på tide å oppgradere, hvilken BD spiller til 3-5 lapper bør jeg kjøpe?

kommer til å ha PS3 til bruk kun til spill, har nå en ny receiver på vei i posten yamaha 3020, og er vel på høy tid å få på plass en ny BD spiller.
    bør ha best mulig bilde å lyd og gjerne også muligheit for netflix, men ingen must. har sett litt på oppo 103, men synest kanskje prisen er litt drøy. spørsmålet er hvor merkbar forskjellen er fra oppo til litt rimelegere spillere?, har sett meg ut yamaha BD A1020, litt for å kjøre samme merke som receiver kan dette vere en grei spiller eller bør jeg se på andre kandidater?
    mest sannysnlig blir jeg nåk fornøyd uansett oppgradering mtp den gamle PS3 jeg har hatt nå, så greit å få deres synspunkt for best mulig spiller i denne prisklassen

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns Panasonic BD320 er veldig bra. Koster 1500kr .

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,732
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde uten tvil valgt Oppo BDP103, selv om den er litt dyr.8)
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic BD320 kontra oppo, er forskjellen på lyd/bilde såpass høy at jeg ser/hører merkbar forksjell her? har alt for lite erfaring med nyere BD/DVD spillere desverre:/. vurderer å hente meg en panasonic på lefdal for å teste, men så har jeg ikke så mye annet enn den gamle ps3en å sammenligne med så antar jeg blir fornøyd uansett her.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat samme ps3 som pusher 6+ år nå.
    Så i romjulen begynte min gamle 'multispiller' marantz dv 6400 å krangle.

Ok, gml ps3, gir meg bra bilde og lyden kan jeg ikke klage på heller(i mitt rom med mitt oppsett) men er skjebnen som den pleier, så ryker først marantzen, også PS3,n tenkte jeg.

Så, marantz igjen, eller prøve noe annet ? . gikk noen runder på forumer , En cambrige 751 stod høyt på lista, kanskje en marantz 5005 , men jeg landet til slutt på en panasonic bdt 500. 2690 på elkjøp. Meget fornøyd så langt både på BD og 2ch musikk. Planene var å prøve å få lånt en CA751 for å se om den var det lille ekstra bedre på bilde og lyd, men til slutt så slo jeg det fra meg.

Denne gruser ikke ikke ps3 på BD bilde, men den har overtaket. Særlig på panorering og raske action scener. Og den har noen flere instillinger av bilde, skarphet f.eks, som , om du ikke går helt bananas , tryller frem et knall bilde. Nå kjører jeg bilde og lyd ut fra HDMI 1 inn i min yamaha receiver, men jeg skal , just for fun, teste en dag med lyd fra HDMI 2 til receiver og bilde rett i tv fra HDMI 1.
    En spiller du bør sjekke ut, og med 30 dager retur på elkjøp kan du ikke bomme( min ble i hylla etter 30 dager)

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    Panasonic BD320 kontra oppo, er forskjellen på lyd/bilde såpass høy at jeg ser/hører merkbar forksjell her?
    Det er en helhetlig forskjell der
    Oppo støtter flere (fil/disc) formater (stream/disc/usb)
    Forskjell i flere tilkoplingsmuligheter med oppo
    Forskjell i flere spiller funksjoner med Oppo
    Forskjell i mere innstillinger/forbedring av bildekvalitet til de ulike oppløsninger
    analog lyd er Oppo bedre
    HDMI lyd vil det neppe være hørbar forsljell mellom spillerene

Totalt vil en Oppo være bedre men om du ønsker/trenger så bra spiller ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •