HDMI 1 eller HDMI 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI 1 eller HDMI 2

Hei folkens. Jeg har bestilt bdp 9700 og gleder meg til og få denne. var utrolig nok uheldig 2 ganger med og kjøpe først 9500 brukt på finn.no og fikk en spiller som det var noe gale med hdmi ut så fikk pengene tilbake da selgeren ikke var klar over dette. gjorde et nytt forsøk og kjøpte bdp 9600 og får denne i posten og det er noe gale med strømforkyningen. heldigvis var denne kjøpt på soundgarden og får nå en ny bdp 9700 i den forbindelse lurer jeg på hvordan jeg skal gjøre det med hdmi utgangene. jeg har kjøpt den helt nye Denon avr 4520 som jeg selv synes gjør en veldig god jobb på både lyd og bilde. Men er litt usikker på hvilken kobling jeg skal velge. den har jo en veldig god bilde brikke i seg fra marvel qudeo, men er usikker på om vist jeg velger hdmi utgangen som har både lyd og bilde som man velger vist man skal koble spilleren til en reveiver om du bruker bildebrikken inni spilleren da receiveren også gjør noe med bilde? vil det ha noe for seg og koble hdmi ut kun for bilde og bruke 7.1 analog ut i forhold til bildekvaliteten? jeg er ikke noe fan av analoge kabler så derfor har jeg brukt 20000kr på en receiver slik at jeg den skal gjøre en best mulig jobb på lyd og bilde. lurer på om man bruker hdmi ut for lyd og bilde om den vil gå forbi lyd og bilde brikker og prossesorer i spilleren og lar receiveren gjøre all jobben. vist den isåfall gjør det er jo det litt dumt når denne spilleren har mye snacks inni seg håper noen kan gi meg et fornuftig svar.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel bare å lese manualen til din 9700 når du får den, da blir du kjent med den.
    Receiveren har også justeringer for bilde så får prøve begge og se hvilke innstillinger der paser deg best.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde bare kjørt bilde og lyd via samme kabel til receiver.

blir vel eventuelt bare og eksperimentere litt ettersom du føler for.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonathan|
    jeg er ikke noe fan av analoge kabler så derfor har jeg brukt 20000kr på en receiver slik at jeg den skal gjøre en best mulig jobb på lyd og bilde. lurer på om man bruker hdmi ut for lyd og bilde om den vil gå forbi lyd og bilde brikker og prossesorer i spilleren og lar receiveren gjøre all jobben. vist den isåfall gjør det er jo det litt dumt når denne spilleren har mye snacks inni seg håper noen kan gi meg et fornuftig svar.
    Generelt med en bd spiller med bra video prosessor bør man kople HDMI 1 til tv/pj for video og HDMI 2 til reciver for lyd
    (dette for og unngå enhver sjangse for at reciver handshake/edid på noen måte degraderer video ...alt fra bit for bit til fargeconvertering osv selv ved video passthrough.....)
    (har vel liten tro på at en reciver har bedre video kalibrering enn en bd spiller men kan ikke utelukke det når jeg ikke har lest manual til reciver)

det vil si ...
    best i reciver.....hdmi direkte til reciver ,,source direct innstilling spiller

best i spiller eller om man ikke bruker kalibreringsfunksjoner....hdmi 1 til tv/pj...hdmi 2 til reciver

Har ikke lest manual så nøye men antar at skal du sende SACD DSD HDMI så må HDMI 2 gå til reciver (sier seg selv at hdmi 1 går til tv/pj)

manual
    http://download.p4c.philips.com/file...12_dfu_nor.pdf

Har ikke sett så nøye på video prosessor (reciver/bd spiller) men har en misstanke om at de bruker den samme....dvs Marvell Qdeo DE2755 (G2H)
    Er det samme prosessor gjør neooe spiller/reciver forskjell på behandling av bilde (da kilden til video kommer fra samme hovedkort ....altså samme brikkesett/plattform)

Har man fra før en reciver som støtter hdmi og dts hd ma så er det ingen grunn til og fornye reciver pga video behandling eller nettverksfunksjoner.....slikt endres fort (utvikling)og man endrer nettverk/video prosessor billigere med en bd spiller....til mere og bedre med en bd spiller...til en lavere pris om man skal følge utviklingen
    __________________________________________________ _____
    Kan jo bare teste forskjell (spiller/reciver) men husk les deg godt opp først da en feil innstilling eller auto innstilling kan påvirke resultatet så det ikke er prosessor forskjeller du ser men innstillinger som kan gjøre forskjell

Enkelt er det ikke da både phillips og Denon som produsenter er lite flinke til og informere om faktisk behandling ut i sine produkter......det ser altid pent og flott ut fra manualer og beskrivelser men mye er ofte utelatt og vil ha begrensninger /reduksjoner ut fra innstillinger/hardware/software i produktene

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for utfyllende svar. skal kjøpe en ny hdmi kabel og prøve først direkte til tven og så via receiver. skal komme tilbake med svar når jeg har prøvd. spilleren kommer i mars. har philips cinema 56". Har gått kraftig ned i standard. savner god anlegget jeg hadde før. søk jonathan i søkefeltet så kommer det jonathans hjemmekino

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •