Denon 3910

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Denon 3910

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 3910

Hei.
    Har en Denver DVD spiller tilkoplet min Denon AVR 3805, og spiller av både Dolby Digital og DTS selv om den bare kostet ca 800 kr.
    Drømmen er å ha Denon 3910 som DVD spiller, men har foreløpig ikke projektor så bildekvaliteten er det ikke noe krise med enda.
    Det jeg lurer på er om det gir så utrolig store utslag lydmessig om jeg bytter til Denon 3910??

Skal ha effektforsterkere også etter hvert, så jeg er litt i tvil om hva jeg bør investere i først.

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Denon 3910

Vel, det spørs jo litt på hva du har av høyttalere også, og kabler.. Hva slags tilkobling kjører du mot receiveren? Hører du mye på musikk? I stereo? Surround? (SACD/DVD-A) Eller bruker du det mest til film? Hva prioriteres? Hva kjører du bildet på? Mange faktorer som spiller inn her..

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Denon 3910

Sitat Opprinnelig postet av Neonsun
    Vel, det spørs jo litt på hva du har av høyttalere også, og kabler.. Hva slags tilkobling kjører du mot receiveren? Hører du mye på musikk? I stereo? Surround? (SACD/DVD-A) Eller bruker du det mest til film? Hva prioriteres? Hva kjører du bildet på? Mange faktorer som spiller inn her..
    Skjønner.....

Har Dali Blue 8008, R1000 og Suite C0,7.
    Kabler......må byttes etter hvert.
    Tilkobling: litt usikker på hva den kabelen heter, men det er 1 kabel (digital) som går fra DVD til receiver for å gi lyd (DD,DTS).
    Hører en god del på musikk ja, i stereo, men hovedbruken ligger i hjemmekino.
    Bruker scart fra DVD til et 32" widescreen tv nå (projektor kommer litt frem i tid)

Frister jo litt å prøve denon-link..... 8)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer fort litt ann på D/A konverterene i forsterkeren din og. I teorien skal det ikke ha noe å si på signalet fra dvd-spilleren så lenge det er digitalt. Når du kjører analogt derimot vil du garantert høste store lydmessige forandringer i positiv retning

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Kommer fort litt ann på D/A konverterene i forsterkeren din og. I teorien skal det ikke ha noe å si på signalet fra dvd-spilleren så lenge det er digitalt. Når du kjører analogt derimot vil du garantert høste store lydmessige forandringer i positiv retning
    Ok.....begynner å friste mer med effektforsterkere i første rekke da.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilkobling: litt usikker på hva den kabelen heter, men det er 1 kabel (digital) som går fra DVD til receiver for å gi lyd (DD,DTS).
    Coaxial kabel (digitalkabel ja). Mange mener at kvaliteten på denne ikke har noe å si heller.. Og mange andre mener det motsatte. Her er det ingen som blir enige.

Det beste når det gjelder kabler er å prøve ut selv i anlegget du skal bruke de. Selv har jeg merket ekstreme forandringer i anlegget mitt ved bytte av signalkabler (analog) og høyttalerkabler. Digitalkabel har jeg aldri byttet faktisk (kanskje det er en grunn til det? :roll: )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •