Pris på Pioneer LX-52?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pris på Pioneer LX-52?

Vurderer og selge min Pioneer LX-52 blu-ray spiller.

Den er vel 3-4 år gammel, kjøpt ny av meg på Lefdal.
    Mener på jeg skal ha kvittering, men finner den ikke i farta, men skal kunne oppdrives. Har ikke org. emballasje, men brukermanualer, fjernkontroll osv følger såklart med.

Tilkoblet anlegg i bare 2 år, men brukt betraktelig mye mindre, og meget pent brukt. Meget god stand, 9/10!

MEN, er usikker på hva kan være en fornuftig pris?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I 2009 kostet denne ca 7000.- Jeg er blitt fortalt at man kan regne med halv pris minus litt til pr år. Så du får nok mellom 2 og 3000.- Du kan jo begynne høyt og så gå lavere kanskje.

Jeg har en LX60 som jeg vurderte å selge men droppet det da jeg fikk vite hvor "lite" jeg fikk for den (nesten ikke brukt), vi bruker den et annet sted i huset, det er overkill men bedre og rimligere en å kjøpe noe mindre :neutral:

Lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ........
    Sist endret av Ante1; 12-04-2013 kl 13:11

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var sprikende her, fra 500,- til 2-3.000,-

Hmmm... jeg ble ikke mye klokere nå

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    500 var vel litt lite:wink:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg selv for meg ca 1500,- men var usikker, dermed førhørte jeg meg her... Men 1500,- er kanskje en grei startpris da?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren er bra .
    For den rette kjøper som ønsker alle bilde innstillingene 52 har eller analog stereo som er bra så kan du være heldig med pris

Kostet litt over 6000,- på det meste da den var ny
    Sank fort i pris å mange solgte den lenge for 4 til 4300,-
    Da de ble sluttsilgt fikk man kjøpt dem til ca 2500,- (i slutten av 2010)

Brukt i 2011 lå på mellom 1700,-2000,-

I dag får man kanskje solgt dem til 700,- til 1000,-
    (lå en på Finn i begynnelsen av Desember 2012 til 700,- å tror den ble solgt)

Tror ikke den er lettsolgt med mindre kjøper er ute etter de egenskapene 52 har + kan tollerere de minus spilleren har + alt den mangler i forhold til nye spillere

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahaa... begynner vi og tippe under tusenlappen er det kanskje like greit og beholde den selv, evt gi den videre til min mor

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel noe høyt ja. 3000 (halv pris) minus 500.- pr. år (3) da er vi på 1500.- men du kan være heldig m.t.p at den er lite og pent brukt

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Ahaa... begynner vi og tippe under tusenlappen er det kanskje like greit og beholde den selv, evt gi den videre til min mor
    Det er det vi gjør Når kinoen er ferdig får søstra mi nytt kino anlegg.
    To par PSB, digre fronter med aktive sub'er og noen ok PSB satelitter, en SoundDynamics senter (yber-gammal) og en Pioneer Lx60 I dag har hun noe styr fra Tandberg (type 1970) tror jeg -hehe, blir nok en ny verden for dem

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Det er det vi gjør Når kinoen er ferdig får søstra mi nytt kino anlegg.
    To par PSB, digre fronter med aktive sub'er og noen ok PSB satelitter, en SoundDynamics senter (yber-gammal) og en Pioneer Lx60 I dag har hun noe styr fra Tandberg (type 1970) tror jeg -hehe, blir nok en ny verden for dem
    Ja merker hun ikke noen nevneferdig forskjell i lydopplevelsen da kan en vel anbefale en tur til øredoktoren

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren var meget bra i 2009
    Det var siste ekte Pioneer LX BD spiller.
    (var siste dyre lx da Pioneer senere laget lx 53 , 54 spillerene sammen med Sharp til halve utsalgspirsen av 52.......og dårligere spillere bildemessig enn 52)

For merker som Denon dmp 2010 , Marantz bd 7004 som var nye spillere på ca samme tid .
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/94132
    52..7004..2010 var ca like bra spillere
    http://www.nebyhifi.no/documents/100...D-spillere.pdf

Det er bruktmarkedet som styrer pris
    Vet man spillerens egenskaper og er feks prosjektorbruker er dette meget bra spiller til film
    (man finner ingen andre brukt bd eller nye bd spillere med så mange bilde innstillinger til under 2 lapper)

skjønt nesten alle som kjøper bd spillere bruker av en eller annen grunn ikke kalibreringsmulighetene de litt dyrere og avanserte spillerene har.

Selvfølgelig mener jeg personlig at spilleren har en større teknisk verdi enn 1000 lappen da jeg vet hva den står for men å kunne selge en slik i dagens marked med billige bra nye bd spillere og rettferdigjøre en bruktpris på 1500,- 2000,- overfor potensielle kunder blir en god annonsejobb.

Få vet at den ble solgt for 2200-2500,- i 2010 så averterer man en brukt spiller som i 2009 kostet 6200,- og ønsker 1500,- - 2000,- for den nå ser ikke det så galt ut
    (de som vet at man fikk den ny til litt under 2500,- i 2010 vil neppe svelge en bruktpris i starten av 2013 på 1500-2000,- kr)

At den var blandt det beste man kunne få for penger i 2009 er ett +
    (men mange har fulgt med utviklingen å skjønt at man får meget bra nye spillere i dag til 1500 - 2000,- + de har et hav av ekstra muligheter/funksjoner med spilleren)

Det er så uendelig mange ting som har skjedd positivt med bd spillere i det siste som setter en ganske enkel 2009 bd spiller med bra video ytelse tilbake ang bruktpris

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Spilleren var meget bra i 2009
    Det var siste ekte Pioneer LX BD spiller.
    (var siste dyre lx da Pioneer senere laget lx 53 , 54 spillerene sammen med Sharp til halve utsalgspirsen av 52.......og dårligere spillere bildemessig enn 52)

For merker som Denon dmp 2010 , Marantz bd 7004 som var nye spillere på ca samme tid .
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/94132
    52..7004..2010 var ca like bra spillere
    http://www.nebyhifi.no/documents/100...D-spillere.pdf

Det er bruktmarkedet som styrer pris
    Vet man spillerens egenskaper og er feks prosjektorbruker er dette meget bra spiller til film
    (man finner ingen andre brukt bd eller nye bd spillere med så mange bilde innstillinger til under 2 lapper)

skjønt nesten alle som kjøper bd spillere bruker av en eller annen grunn ikke kalibreringsmulighetene de litt dyrere og avanserte spillerene har.

Selvfølgelig mener jeg personlig at spilleren har en større teknisk verdi enn 1000 lappen da jeg vet hva den står for men å kunne selge en slik i dagens marked med billige bra nye bd spillere og rettferdigjøre en bruktpris på 1500,- 2000,- overfor potensielle kunder blir en god annonsejobb.

Få vet at den ble solgt for 2200-2500,- i 2010 så averterer man en brukt spiller som i 2009 kostet 6200,- og ønsker 1500,- - 2000,- for den nå ser ikke det så galt ut
    (de som vet at man fikk den ny til litt under 2500,- i 2010 vil neppe svelge en bruktpris i starten av 2013 på 1500-2000,- kr)

At den var blandt det beste man kunne få for penger i 2009 er ett +
    (men mange har fulgt med utviklingen å skjønt at man får meget bra nye spillere i dag til 1500 - 2000,- + de har et hav av ekstra muligheter/funksjoner med spilleren)

Det er så uendelig mange ting som har skjedd positivt med bd spillere i det siste som setter en ganske enkel 2009 bd spiller med bra video ytelse tilbake ang bruktpris
    Glem ikke lydkvalitet LX-52 stod for

Men ja, det er visst et ganske begrenset og smalt marked for og få noe av betydning for denne spilleren ser jeg. Synd, men, da beholder jeg den heller selv, da den fortsatt er en fantastisk spiller til sitt bruk (Blu ray film), og som du sier, gode kalibreringsmuligheter.

Som jeg nevnte over, lurer jeg på og overgi den til min kjære mor, som faktisk har en av de gode gamle Pioneer Kudos plasmeskjermene! Det må bli en killer combo ^^,

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må jo prøve deg på et salg om du ønsker da ElDuce.

BDP-LX52 (Arkivert) - Pioneer Norge
    Anbefalt utsalgspris......Kr. 6.198,-

sleng med noen tester
    Pioneer BDP-LX52 | Lyd & Bilde

sett en pris du er fornøyd med

pris jeg nevner er mitt syn , mening tro ut fra mange ting
    Hva du faktisk kan få får du prøve ut i bruktmarkedet
    (start feks med pris du mener du bør ha og juster deg etterhvert om det ikke går bra)

:-)

Det er få BDP LX52 på bruktmarkedet for tiden ...er en fordel
    Pioneer er bra navn og rykte så det er +
    BDP LX52 er faktisk en bra spiller ....også på de viktigste punkter for enkelte i dag (bilde/lyd)

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se om jeg legger ut en annonse her eller på Facebook.
    Tenker jeg evt begynner på rundt 1500kr, men blir de nede på rundt tusingen eller mindre beholder jeg selv

Men takk for hjelp Hygen og dere andre:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •