Noen som har erfaring med Yamaha BD-A1020

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har erfaring med Yamaha BD-A1020

Hei og god jul !

Lurte på om noen har noe erfaring med Yamaha BD-A1020 blu-ray spiller ?
    Finner lite med tester og bruker erfaring om spilleren.
    Siden ej har Yamaha AV-receiver i titan så frister det å blu-ray spiller som matcher... men det er også veldig viktig at det er kvalitet på bilde og lyd.
    Anyone ???

mvh
    Henrik

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det sørgelig liten respons....
    Ingen som har noe erfaring med den ???

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en på julaften (gave til meg selv).

Er godt fornøyd så langt, for meg var muligheten til å spille forskjellige lydformater viktig og jeg har testet SACD (og SACD-R), DVD-Audio og vanlig CD. Alt fungerer fint og lyden er upåklagelig.

Har også sett DVD og Blu-Ray både på TV og projektor og er godt fornøyd med bildet også. Spilleren har også NetFlix, noe min snart to år gamle Panasonic TV ikke har. Fin mulighet til å se serier og filmer selv om det ikke er de aller nyeste.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har prøvd meg ut på en slik BD og det var kjempeflott, men jeg har sett en oppoBD og den virka noe bedre, har ikke fått med meg om det går ann og stille texten opp og ned, noen som vet om det går kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet det går på Oppo, har en 103 selv, men usikker på Yamahaen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar og tilbakemeldinger !

Valget står mellom Yamaha BD-A1020 og Panasonic DMP-BDT500
    Veit Oppo er en kjempe spiller men budsjettet strekker seg ikke langt nok...
    Dette blir eit vanskelig valg !

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, skulle aldri ha sett på denne tråden... hehe

Nå har jeg akkurat lest hva lyd og bilde sa om den panasonic'en, og googla på yamaha'n( har jo en rx 667 receiver fra før) , og marantz 5005 er til en god pris på den lokale sjappa her siden 5007 er ute.

Ønsker en som er habil som cd spiller også, men jeg har ikke state of the art på resten av komponentene, så jeg lurer på hva lyd og bilde legger i når de skriver : I tillegg må det nevnes, at Panasonic har gjort seg ekstra flid med lyddelen i BDT500, med en påkostet analogdel for stereolytting.

Har veldig lyst på en CA751, men all fornuft sier max kjøp i 3-4 tusenklassen siden ps3(tjukken) funker ennå og jeg strengt tatt ikke må ha en spiller.

Keep oss posted på hva du ender opp med peet'n.

Edit: Ser at man kan få Panasonic DMP-BDT500 til 2650 om dagen ( elkjøp) , mens Yamaha BD-A1020 ligger på 4000 . Hmmmm

Edit2: Kjøpte en BDT 500 just nu fra Elkjøp. Da kan jeg få testet den og evnt levere den tilbake om den virker kjiiper'n. Kun nett bestilling på den så den kommer vel over helgen.

Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anskaffet meg BD-A1020 rett før jul og var veldig spent på denne.

Byggkvaliteten virker god, og designet er flott. Fjernkontrollen er fin og fungerer bra, med godt plasserte knapper. Den bærer dog ikke samme kvalitetsinntrykk som selve spilleren.

Har kun testet DVD og Blu-ray filmer, og jeg har koblet med HDMI via RX-V3067 til LG 55LM620T 3D TV.

Bildet er rolig og fint og man kan redusere bildestøy i 3 ulike nivåer. Lyden fungerer også som den skal og jeg har ikke noe å utsette på denne.

Jeg synes den er relativt rask både i oppstart, åpning av skuff, og disk lasting.

Resume av filmer fungerte på alt jeg har prøvd av DVD. Med Blu-ray filmer er det så som så, den klarer å resume enkelte filmer min forrige spiller ikke klarte, men også omvendt, så her burde det komme forbedringer i firmwaren.

Testet to ulike 3D filmer. Først ut var Immortals, denne fungerte som den skal. Når Saw 3D står for tur, vil den ikke avspille denne i 3D, den hopper bare ned på menyen der man kan velge å avspille filmen i standard 2D. Har prøvd flere ganger, men fungerer rett og slett ikke. Denne filmen fungerte fint i 3D på min PS3 maskin, hvor jeg også brukte akkurat samme kabel og øvrig oppsett. Så her er det nok en god grunn til ny firmware.

Har også opplevd 2 ulike "klikk", som forøvrik kun har skjedd en gang hver.
    - Testet DVD filmen UNO, første gangen var lyden fraværende, og bildet stoppet opp hvert 4. sekund ca, for så å fortsette... helt uten lyd. Denne filmen fungerte feilfritt neste gang jeg startet opp filmen på nytt.
    - Det grønne Play ikonet oppe i venstre hjørnet ville plutselig ikke forsvinne (under en annen film), og da jeg trykket Stop, så ville den ikke forlate filmen, så måtte skru av spilleren.

Ellers er dette en flott spiller, som er helt lydløs både under avspilling og standby. Har ikke testet SACD osv, men om dette fungerer som det skal, og ny firmware som retter opp diverse feil er på vei, vil jeg si at dette er en spiller jeg kan anbefale, iallfall om man vil opprettholde designlinjen sammen med tilsvarende receiver
    Dali - Auralex - Van den Hul - Yamaha - Marantz

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Hmm, skulle aldri ha sett på denne tråden... hehe

Nå har jeg akkurat lest hva lyd og bilde sa om den panasonic'en, og googla på yamaha'n( har jo en rx 667 receiver fra før) , og marantz 5005 er til en god pris på den lokale sjappa her siden 5007 er ute.

Ønsker en som er habil som cd spiller også, men jeg har ikke state of the art på resten av komponentene, så jeg lurer på hva lyd og bilde legger i når de skriver : I tillegg må det nevnes, at Panasonic har gjort seg ekstra flid med lyddelen i BDT500, med en påkostet analogdel for stereolytting.

Har veldig lyst på en CA751, men all fornuft sier max kjøp i 3-4 tusenklassen siden ps3(tjukken) funker ennå og jeg strengt tatt ikke må ha en spiller.

Keep oss posted på hva du ender opp med peet'n.

Edit: Ser at man kan få Panasonic DMP-BDT500 til 2650 om dagen ( elkjøp) , mens Yamaha BD-A1020 ligger på 4000 . Hmmmm

Edit2: Kjøpte en BDT 500 just nu fra Elkjøp. Da kan jeg få testet den og evnt levere den tilbake om den virker kjiiper'n. Kun nett bestilling på den så den kommer vel over helgen.
    Jepp ! Skal gi tilbakemelding om hva ej ender opp med.
    Ikkje noe lett valg det her. :?
    Du får gi tilbakemelding når du har fått testet Panasonic spilleren.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Var nedom Klubben i går også. Ikke vanskelig å få låne en 751 heller.
    skal se om jeg får lånt den så jeg har begge hjemme samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var avgjørelsen tatt ! Valget falt på Yamaha BDA1020.
    Dei hadde den ikke inne men dei skulle bestille en til meg.
    Tror ej kommer til å bli fornøyd med den

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du gir en feedback :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal ej sjølvsagt gjøre ! Rommet er ikke heilt ferdig enda og projektor og lerret blir sikkert bestilt i morga. Kansje alt er oppe å går om 3 uker :-D
    Venter på div møbler også som er bestilt.
    Spennende tid i møte...

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min BD-A1020 klikket nok en gang nå i helgen... Så på en DVD film, og plutselig forsvinner all tekstingen, samt at jeg heller ikke fikk trykket på noe, gikk ikke å stoppe filmen engang. Måtte til slutt skru av spilleren ved å holde inne av/på knappen på maskinen. Noen dager tidligere ville ikke spilleren skru seg av, så da måtte jeg også holde denne knappen inne

Noen andre her som har hatt problemer med sin?
    Håper Yamaha snart legger ut en firmware oppdatering..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt BD1020 siden 10 januar. Fjernkontrollen virker greit, men bærer preg av og være noe billig iforhold til alle mine andre fjernkontroller.

Menysystemet syns jeg er noe tungvindt. Man kan ikke trykke på home-knappen for å komme til home hvis man ser på en film, er inne på youtube, netflix, lytter på mp3 via usb, whatever. Da må man trykke på stopp to ganger, for så og trykke på home knappen. Og med noen sekunders latency for vært trykk, blir det noe irriterende i lengden når man bruker det mye.

Bugs jeg har opplevd:
    - 1 av ca 20 3D filmer har ikke ville latt seg avspille i 3D (sammy's eventyr). Denne fungerte på akkurat samme oppsett med min tidligere spiller. Kan kun velge 2D i menyen slik som beskrevet av noen over.
    - Når jeg skal skru av spilleren, så henger den seg fullstendig før den har skrud seg helt av. Det står bye bye i displayet, men den blir stående på. Ingen knapper på spilleren eller fjernkontrollen gir noen reaksjon. Eneste muligheten er å nappe strømkontakten. Dette har skjedd 8-9 ganger ved daglig bruk siden 10jan.

Ellers er jeg godt fornøyd med lyd og bilde. Var faktisk et merkbart løft iforhold til min tidligere LG spiller. Panoreringer går mange hakk mer flytende og bildet framstår skarpere. Den laster raskt og er meget stillegående. Den har også lest alt av formater jeg har kastet mot den. Men en firmware oppdatering savnes for de nevnte bugs.

Alt i alt, brukbart fornøyd.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som det er noe som kan ordnes med firmware her ja... da Grolub også beskriver lignende symptomer, samt problemer med avspilling av 3D på en film... Får bare håpe Yamaha kommer med oppdatering snart, som fikser både bugs OG 3D avspilling. Kanskje det burde være mulig å ordne så man kan bruke home menyen uten å stoppe avspillingen 8) Resume funksjon på flere bluray filmer hadde også vært gull

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny firmware update

Ny update lastet inn på spilleren nå.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat gjort det samme selv nå nettopp

Testet Saw 3D nå, og den fungerte i 3D... så det lover bra!
    Får håpe at resten av bugsa er fikset også da, men det finner vi ut etter vært

Har du (Grolub) fått testet den filmen du ikke fikk til å kjøre i 3D, nå etter oppdateringen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå brukt min Yamaha BDA1020 i 3uker og så langt er jeg godt fornøyd.
    Har ikke opplevd noe bugs og alt virker som det skal og den gir gode bilder.
    Største minuset jeg ser er fjernkontrollen. Den virker heilt greit men ser ganske kjip ut! Ellers er alt bra så langt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen som ikke lot seg avspille før updaten fungerer nå også i 3D