Hvordan skifte regions kode på oppo 103?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan skifte regions kode på oppo 103?

Hei
    Jeg kjøpte en Oppo BDP-103 på soundgarden for noen dager siden, men jeg klarer ikke skifte regions kode. Er det noen som vet hvordan man gjør det ?

Takker for svar

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du regionfree spiller så følger det vel med instruksjon til hvordan endre region
    (ikke instruksjonsbok /manual fra oppo men et eget arK eller noe soundgarden har lagt ved)

Er det regionfree spiller er det ulike måter å endre region i forhold til kit som er satt inn i spiller .

men selger soundgarden regionfrie 103 ?

Søkeresultater for: 'oppo'
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står hvertafall på sidene deres at den er sonefri: Oppo BDP-103EU Blu-ray spiller - Sort

Det følgte med et ark det det sto noen koder, for eksempel så var sone 1: dimmer, dimmer, dimmer, mute ,1.
    Men uansett hvor mange ganger jeg gjorde det som sto på arket så ville ikke spiller skifte sone, så jeg lurte på om det var en spesiel måt å gjøre det på.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (er det beskrevet slik)

How to use the mod:
    •By default, your bluray player is region free for DVD. To set the bluray region to A, B or C, please do the following:
    •1. Power on the player without any disc inserted. The screen will after a while show “No Disc”.
    •2. About 4 seconds after the “No Disc” displayed, press DIMMER, DIMMER, DIMMER, MUTE and then the region code. 1 for A, 2 for B, and 3 for C.

•3. Power off your player ... When started up again, the regioncode has changed.
    •Selecting the region code on the remote, must be done within 20 seconds

Du må gjøre det som det står
    RIKTIG REKKEFØLGE OG INNENFOR RIKTIGE TIDER

..........................

GOOGLE TRANSLATE.......Hvordan du bruker mod:
    • Som standard er bluray-spiller sonefri for DVD. Hvis du vil angi Bluray-regionen til A, B eller C, gjør du følgende:

• 1. Slå på spilleren uten plate satt inn. Skjermen vil etter en stund viser "No Disc".

• 2. Ca 4 sekunder etter "No Disc" vises, trykker du DIMMER, DIMMER, DIMMER, MUTE og deretter sonekoden. 1 for A, 2 for B, og 3 for C.

• 3. Power off spiller. . . .Power on igjen ( når spiller starter opp er regionskoden endret)

>>>>>> • Velge sonekoden på fjernkontrollen, må gjøres innen 20 sekunder

Flere har måtte prøve noen ganger før man får det til (har skjedd meg også)
    Veldig få ganger har det vært feil med regionkit så det må byttes......er noe feil kan det jo være at kontakt til kit ikke sitter så bra som et bør)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvt mange ganger, men ingenting virker. Så jeg tror det må være noe feil med regionkiten.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har lest om kit feil 2 ganger her på av .....er skjelden feil.

Er jo noen dager til Soundgarden åpner igjen.

Ut fra type kode tipper jeg du har et slik kit (standard versjon)

Det er vel ca 11 skruer å skru opp lokket
    så er det bare å sjekke at kontakt sitter bra.

Uansett type kit vil det være plassert i spiller der den røde sirkel er

Garanti.........om du skrur av lokk............spiller er neppe plombert....er man forsikktig å skrur de 11 skruene pent så ser jeg ingen problem å sjekke

Ellers er valgene ...prøve flere ganger med kode..(husk vær også nøye med de ca 4 sekundene etter NO DISC vises + ha valgt sonekoden innen 20 sekunder etter du slo på spiller (altså max ca 16 sekunder etter NO DISC)

Vente til Soundgarden åpner igjen .....så de kan sende deg /levere nytt kit (er jo enkelt å bytte) eller om de forlanger spiller levert inn , eller du ønsker å levere den

tips
    Ser du for deg å skifte region ofte på spiller
    om det viser seg at du har et ødelagt kit / må skifte kit .........du har et standard kit som jeg har vist bilder av........så spør dem om du heller kan få Pro kit istedenfor da det er mye enklere å bruke

pro kit.........please press “1”, “2” or “3” on the remote when the player is in standby. The player will automatically power on, when “1”, “2” or “3” is pressed. The selected region will be stored and remembered, even when removing the mains supply from the player.
    •To disable the automatic power on, press the blue button on the remote once.
    •To enable automatic power on again, press the yellow button once.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står spiller som
    Energy Efficient
    eller
    Quick start

(innstillingene er i setup meny........device setup...........standbye mode)

Dette har med oppstartstid spiller (der quick er raskest)

En tanke jeg har er at du kanskje ikke har så god tid som 20 sekunder om spiller står som quick start

dvs prøv Energy Efficient

Spiller er raskest i bruk som Quick start så best til vanlig bruk er denne innstillingen

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser man manual til kit (om det er samme du har)
    http://www.bluraychip.dk/attachment...._attachment=26
    (du får åpnet den i adobe reader)

må 103 være oppdatert med firmware
    (Your players firmware must be the BDP103-38-1211 release, or newer.....altså firmware fra minimum 13 Desember 2012 eller nyere)

så pass på at spilleren er oppdatert til denne firmware eller nyere
    BDP-103/105EU | Customer Services | OPPO BD UK

For å finne ut firmware du har......setup meny........device setup .....så får du firmware du har øverst vist øverst på skjerm

Nå er jeg tom for ideer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for hjelpen. Men tror jeg må ringe soundgarden når de åpner siden uansett hva jeg gjør så vil den ikke skifte sone

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •