Cambridge Audio Azur 752BD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 78
    Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cambridge Audio Azur 752BD

I salg fra Feb 2013 Japan ?........i Norge ?

Spesifikasjoner.............manual
    Azur 752BD Universal Upsampling Blu-ray, DVD & CD player » Cambridge Audio

[Youtube]nxbN-Rz1afI[/youtube]

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis en nydesignet fjernkontroll denne gangen :grin:

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite info om den ennå
    Det digitale er mye likt Oppo

Største forskjeller fra 751BD blir bla.... 752BD har
    4k mulighet
    2D til 3D convertering
    2 HDMI innganger (til eksterne HDMI enheter)
    Optisk / Coax innganger (DAC for eksterne kilder)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, må jeg bytte ut 751 min alt da tro

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da legger vi inn int på denne siden, morsom sak dette her som er verdt å følge med utviklingen på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper gjerne en 751 om noen skal oppgradere

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje de klarer å få laget en app til denne da...
    Savner det til 751.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sier i videoen at de skal lage app ja..

Hadde håpet at min BD751 hadde holdt litt lenger

Virker som om BD752 har det jeg syns den gamle manglet (digitale innganger og bedre fjernkontroll). Blir spennende å høre prisen.

Syns forøvrig det mest imponerende er at det ikke går i ball for de i videoen med alle benevnelsene, hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at den nye Cambridgen kan bli "brukbar" den også:

Hello there,
    What HiFi? Magazine in the UK will be reviewing the 752BD in the next few weeks. Thanks to wonders of the internet, the review will be available to read online not too long afterwards. Reviews from other publications will follow in due course.

The 752BD is actually quite a bit step forward over the 751BD. The same basic architecture is retained (it still performs all the things we need it to do) but it is fair to say we are doing a lot more with it.

- Playback of audio and video files from UPnP/DLNA servers. Can be controlled by an app such as PlugPlayer.

- Mobile High-definition Link
    The front panel HDMI input also supports MHL.
    Mobile High-definition Link (MHL) can be used to connect to a mobile device is such as a cell phone or a digital camcorder, so play high quality audio and video content back through the 752BD.

- 2D to 3D scaling and 4K scaling
    The twin HDMI outputs can be separately configured to send 4K or 3D video from one output to a compatible display, and HD audio to an AV Receiver from the other output.

- Inputs. As digital hub, there are 11 different audio and video sources that can be played through the 752BD
    1. Disc playback
    2. HDMI input 1/MHL
    3. HDMI input 2
    4. Network connection (playback from UPnP/DLNA servers)
    5. S/P DIF audio input
    6. Optical audio input
    7. USB input 1
    8. USB input 2
    9. USB input 3
    10. ARC from TV (HDMI 1)
    11. ARC from TV (HDMI 2)
    Of course, all digital audio inputs are upsampled to 24/192 by ATF, and video inputs are scaled up to 1080p (and/or 3D/4K) by the Marvell processor

- ARC. For extra convenience, Audio Return Channel (ARC) allows the audio signal from a connected TV to be sent to the 752BD – rather than having to use a separate audio output from the TV.
    - Backlit remote control
    - Internal volume control. The 752BD has an optional internal volume control. When this handy feature is enabled, the analogue outputs (7.1 and 2.0) become variable and can be controlled using the 752BD remote control. This means that the 752BD can be connected directly to a power amplifier or active speakers for a simple and highly versatile system.

We are putting the finishing touches on final approval with the Roku Streaming stick as well for some useful extra functionality.

I hope this helps
    Ed Selley
    Cambridge Audio

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, når for vi bare håpe at Hifiklubben priser den nye 752 fornuftig, slik at en unngår masseimport av spilleren. Den høye prissettingen til det norske "Noblementet" av Oppo 103/105 har jo ført til masseimport fra spilleren fra USA og det er jo tungvindt for norske forbrukere.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri opplevd at hifiklubben har prisa seg høyt, heller omvendt.

Uansett en spennende spiller . Synd dem fortsatt er veldig iverige i å vise hva spilleren kan PÅ spilleren (designet, og tekst .. ).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Ja, når for vi bare håpe at Hifiklubben priser den nye 752 fornuftig, slik at en unngår masseimport av spilleren. Den høye prissettingen til det norske "Noblementet" av Oppo 103/105 har jo ført til masseimport fra spilleren fra USA og det er jo tungvindt for norske forbrukere.
    Husk at man i utlandet for det meste kun har 2års garanti, noe som er ok. Men i norge strekker den seg til 5år så si.. mye større sjangse for at spillern takker for seg selv da... og det er importøren selv som må ta den reprasjonskostnaden, ikke produsenten. Men om det er uhørt mye dyrere er det jo dumt da .

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Husk at man i utlandet for det meste kun har 2års garanti, noe som er ok. Men i norge strekker den seg til 5år så si.. mye større sjangse for at spillern takker for seg selv da... og det er importøren selv som må ta den reprasjonskostnaden, ikke produsenten. Men om det er uhørt mye dyrere er det jo dumt da .
    Er ikke så mye forskjell (en ca 651 og oppo 93 )som er ca samme spiller kjøpt i Norge hadde 700 kr forskjell (oppo dyrest)

I USA kostet en CA 651 (599) 100 dollar mere enn en Oppo 93 (499)
    regner man frakt + moms + regionkit til 751 ville den kostet ca samme importert til Norge som kjøpt på HFK (man ville får regionfri spiller da med importert men)
    ......er jo ikke bare pris men også andre fordeler den gang som gjorde at mange valgte en usa oppo fremfor eu eller ca )

Så det er ingen grunn til og kjøpe CA i USA....litt større grunn til og kjøpe Oppo i USA

Ser man på Amazon kommer 752 til og koste 50 dollar mere enn det 751 kostet da den kom......Da bør heller ikke en 752 koste mange kronene mere enn 751 på HFK

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser man på Amazon kommer 752 til og koste 50 dollar mere enn det 751 kostet da den kom......Da bør heller ikke en 752 koste mange kronene mere enn 751 på HFK
    Helt enig i det. Hifiklubben bør være nøkterne. Klarer de det, så kan de få en ny bestselger ala 751. Cambridge 752 og Oppo 105 koster derimot det samme i USA: $1,199.00 (amazon.com). I Norge selges sonefrie Oppo 105 for 12495,-:

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Oppo BDP-105EU

Så da skjønner man hvor galt det kan bli.....

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i det. Hifiklubben bør være nøkterne. Klarer de det, så kan de få en ny bestselger ala 751. Cambridge 752 og Oppo 105 koster derimot det samme i USA: $1,199.00 (amazon.com). I Norge selges sonefrie Oppo 105 for 12495,-:

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Oppo BDP-105EU

Så da skjønner man hvor galt det kan bli.....
    Om prisen er lik (752/105) i USA så får man etter mitt syn mest igjen for Oppo kjøp i statene fremfor CA

105 har / som ikke 752 har
    Innebygget asynkron USB DAC
    Hodetelefon amp
    XLR utganger
    og er man litt kjent med produktene så vet man at Oppo følger opp på eksemplarisk vis med firmware (noe CA knapt tilbyr sine kunder)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om prisen er lik (752/105) i USA så får man etter mitt syn mest igjen for Oppo kjøp i statene fremfor CA
    Javisst. Jeg kan nesten ikke skjønne at noen vil kjøpe CA i US når de to spillerne koster det samme. Jeg har alltid sett CA 751 som en Oppo 93 med "nogot attåt". Det samme gjør jeg med 752 vs. 103. 105 er derimot en gunstig innsteg til "high-end", men med XLR og lydmessig i en annen liga (men hvor stor forskjellene er, gjenstår å se).

Men akkurat det du nevner med CA vs. Oppo på software-oppgradering, så må jeg nesten nevne at jeg har aldri trengt å oppdatere softwaren på min egen 751. Så hvor prikært dette egentlig er, er jeg jammen meg ikke sikker på. For meg er det greit å kunne spille av ISO-filer og da styrer jeg unna oppdateringer så lenge jeg kan. Jeg har tilgode å møte på Blu-ray film som den ikke tar.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javisst. Jeg kan nesten ikke skjønne at noen vil kjøpe CA i US når de to spillerne koster det samme. Jeg har alltid sett CA 751 som en Oppo 93 med "nogot attåt". Det samme gjør jeg med 752 vs. 103. 105 er derimot en gunstig innsteg til "high-end", men med XLR og lydmessig i en annen liga (men hvor stor forskjellene er, gjenstår å se).

Men akkurat det du nevner med CA vs. Oppo på software-oppgradering, så må jeg nesten nevne at jeg har aldri trengt å oppdatere softwaren på min egen 751. Så hvor prikært dette egentlig er, er jeg jammen meg ikke sikker på. For meg er det greit å kunne spille av ISO-filer og da styrer jeg unna oppdateringer så lenge jeg kan. Jeg har tilgode å møte på Blu-ray film som den ikke tar.
    Nå har vel ikke CA gitt ut firmware siden 14.04.12 (ca har skrevet 14.04.13 men det er helt feil)
    (i 751BD sin historie er det gitt ut 2 stk firmware..den første 23.09.11)

Da cambridge kom med 751 hadde tilsvarende oppo spillere vært ute 1 år allerede og fått ca 7-8 betafirmware og 7-8 hovedfirmware så 751 var ganske oppdatert da den kom )
    (er jo like hovedkort i ca/oppo så ca hadde lagt inn alle allerede forbedringer da den kom)

Mange forbedringer av firmware på spillere er finjustering/endring ved problem (feks hdmi inn problem og sync problem 103 hadde i starten som er fixet ved firmware vil sikkert en ny cambidge ha fått lagt inn før de kom i salg)

Så har man disc problem (ca751/651/oppo 93/95)
    Firmware er for og legge inn kommende utgivelser og endringer som må gjøres i spiller men slik jeg har oppfattet det generelt med spillere er at mye av firmware som kommer er pga de som har produsert disc ikke har gjort dette riktig og man må korrigere med firmware for riktig avspilling..
    (ja det er krav og spesifikasjoner ved og lage en bd film men noen har ikke lest reglene godt eller de gjør feil under produksjon
    Hva som må korrigeres er alt fra feil lyddecoding , plate stopper midt i film , feil ved txt osv osv)

Nå lages ikke etter hva jeg vet firmware som gjelder disc avspilling , decoding osv av oppo/Cambridge men av brikkesett utvikleren (Mediatek)
    Så på den måten får Oppo Cambridge samme firmware når det gjelder den delen
    Hvorfor Oppo ofte tilbyr oppdateringer(og i senere tid flere) og Cambridge nesten aldri er jeg ikke sikker på men tror det har noe med kontrakten med Mediatek
    (når de kjøper plattformen kjøper de en "pakke" og slik jeg forstår tilbyr Mediatek ulike pakker ved samme plattform.
    Er det slik at Mediatek gir ut forbedringer til Cambridge uten at de ikke gor det videre til kunden er det dårlig.
    Hvem som endelig programerer firmware for Cambridge (gjør de det selv eller leier programerere)
    Leier de inn programerings hjelp kan det være en spareløsning og ikke oppdatere så mye
    (jeg tror faktisk ikke EC (emp2) har gitt ut en eneste firmware fra spiller var ny (2011) til i dag...enda de har samme plattform som oppo/ca)

Du kan selv se oppdateringene Oppo har gjort siden april 2012 som ikke Cambridge eierene har fått (og hva oppdateringene gjelder)
    Official OPPO BDP-93 Owner's Thread

firmware oppo 06.03.12 er samme som siste Cambridge april 2012...selvsagt er det flere oppdateringer til cambridge siden de ikke har med alt oppo tidligere har fått ...som er kommet mellom 09.11 til april 2012)
    Azur 751BD Universal Upsampling Blu-ray Player for Home Cinema
    Alt oppo har fått etter 06.03.12 - youtube oppdatringen er er noe cambrigde ikke har fått men som den burde

Selve firmware som gis ut til spiller eiere er det Oppo/CA som gir ut.
    Det har noe med at den skal passe med OSD , digital signering osv
    I den delen har Oppo selv lagt til ytelser/forbedring av spiller som CA ikke har.
    (ca har ikke lagt til noen egene forbedringer til firmware)
    Da mener jeg forbedringer og ikke for og fixe feil.
    Det vil si Oppo har forbedret volum kontroll betjening (remote) de har lagt til firmware så spilleren kan kommunisere med apps (apple/andriod) + flere småting.
    Oppo gir også ut beta firmware som en hurtig løsning for og rette avspillingsproblemer (for senere legge ut en stabil offesiell firmware)

Når man kommer til nye Oppo 103/105 så har den bare vært i salg i 3-4 mnd før 752 kommer i salg
    103/105 har småproblemer som også vil følge 752

Her ser man firmware historie 103/105
    Official OPPO BDP-103 Owner's Thread

Hva folk ikke merker eller trenger har jeg ikke tatt hensyn til når jeg mener Oppo tilbyr mye mere til sine kunder enn det Cambridge gjør.
    Selv har jeg ikke oppdatert min 93 siden april 2012 (for at jeg skulle beholde iso) men selvsagt er det flere forbedringer og noen tillegsytelser jeg kunne tenkt meg.
    feks den oppo kom med i sommer kunne jeg tenkt meg...https://www.oppodigital.com/blu-ray-...e-71-0723.aspx
    skulle vel hatt muligheten til 50 000 musikkvideoer også med Vevo oppdatringen i fjor høst VEVO - YouTube
    ...eller muligheten til og styre oppo fra min android ..hjelper ikke med app når spilleren må ha firmware som støtter app styring og den kom først i fjor sommer

Når man fortsatt ser hvor bra Oppo tar vare på sine kunder med gamle BDP 83
    Official OPPO BDP-83 Owner's Thread [technical talk only]
    Så trenger man neppe se mørkt på oppfølging med 93 , 95 , 103 , 105

Ingen ting er bedre enn at man mener spiller er problemfri
    Ingen ting er bedre enn om man kan få forbedringer og kanskje bedre utnyttelse.
    Det er mange eksempler på at treg firmware / mangel på firmware har vært ille med enkelte spillere.
    feks Phillips bdp 9500 24 fps + sync problem som tok uendelig lang tid før kjøpere fikk firmware
    feks Denon 2500BT og LFE feil som tok litt over 1 år før kundene fikk firmware som rettet det
    feks Pioneer BDP LX55 og sync problem som tok over 1/2 år....eller BDP LX71 som først fikk DTS HD MA decoding ved firmware en evighet etter kunder ble lovet det

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da cambridge kom med 751 hadde tilsvarende oppo spillere vært ute 1 år allerede og fått ca 7-8 betafirmware og 7-8 hovedfirmware så 751 var ganske oppdatert da den kom )
    (er jo like hovedkort i ca/oppo så ca hadde lagt inn alle allerede forbedringer da den kom)
    Det er riktig. Og derfor blir dette noe feil:

Når man kommer til nye Oppo 103/105 så har den bare vært i salg i 3-4 mnd før 752 kommer i salg. 103/105 har småproblemer som også vil følge 752
    Poenget her er at de første feilene som kom i 103/105 allerede er rettet opp og da tas disse rettingene selvsagt med i softwaren (og eventuelt også med hardware-justeringer) i den nye 752.

Det er alltid en fordel å komme litt senere på banen med et produkt for å unngå flest mulig software/hardware-feil. Problemet er at det samtidig er en salgsmessig ulempe å komme sent på banen. Det er absolutt en del som er opptatt av det "siste" og "nye" og kjøper et produkt av den grunn.

Derfor skjer det ikke så sjelden i TV-verden at flatskjermer kommer på markedet uten at de er tilstrekkelig testet på forhånd og da må feil rettes opp gjennom software-oppdateringer. Det verste er jo når det egentlig burde ha blitt foretatt hardware-justeringer også. Det gjelder jo selvsagt også andre typer EL-produkter.

Derfor er et produkt alltid best like før det skal ut av markedet! (da er barnesykdommene blitt luket bort).

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig. Og derfor blir dette noe feil:

Poenget her er at de første feilene som kom i 103/105 allerede er rettet opp og da tas disse rettingene selvsagt med i softwaren (og eventuelt også med hardware-justeringer) i den nye 752.

Det er alltid en fordel å komme litt senere på banen med et produkt for å unngå flest mulig software/hardware-feil. Problemet er at det samtidig er en salgsmessig ulempe å komme sent på banen. Det er absolutt en del som er opptatt av det "siste" og "nye" og kjøper et produkt av den grunn.

Derfor skjer det ikke så sjelden i TV-verden at flatskjermer kommer på markedet uten at de er tilstrekkelig testet på forhånd og da må feil rettes opp gjennom software-oppdateringer. Det verste er jo når det egentlig burde ha blitt foretatt hardware-justeringer også. Det gjelder jo selvsagt også andre typer EL-produkter.

Derfor er et produkt alltid best like før det skal ut av markedet! (da er barnesykdommene blitt luket bort).
    Noen barnesykdommer er endret med 93/751 etter September 2011 men som jeg har skrevet......meste av firmware er for ytteligere og forbedre spiller + fixe spiller så den avspiller riktig.......

Hvor hyppig og hvor mye en fabrikant tilbyr kjøpere av spillere software forbedring til spiller varierer til de nær sagt eksemplariske til de man ikke skulle tro brydde seg om kunden annet enn pengene de betaler.

Tar man spillere med samme plattform er det en gjenganger at jo dyrere en spiller er jo mindre kundebehandling får man som software til spillere. (selv om de må ha lik og nyeste software for best utnyttelse)

Er jo litt rart da de mest kritiske kjøpere som betaler mest er de som ofte er ute etter beste ytelse/detaljer...men er de som faktisk får dårligst kundebehandling ang software.

dårligst kundebehandling..... menes med skjelden eller aldri forbedringer til spiller

Jeg er helt sikker på at mange Cambridge eiere kunne tenkt seg noen av alle oppdateringene som er kommet til plattformen siste 10 mnd (eller fått oftere oppdateringer fra september 11 til april 12 enn og få en samlepakke der alle oppdateringen til plattformen i ca 7 mnd er samlet)

Jeg er sikker på at mange Electrocompaniet emp2 eiere kunne tenkt seg noen av oppdateringene som er kommet til plattformen siste 19 mnd

Jeg er sikker på at mange Ayre DX-5 (til 80000,-) eiere kunne tenkt seg noen oppdateringene Oppo BDP 83 (til 4-5 tusen) er tilbudt som er kommet til Plattformen siste 9 mnd

Jeg er sikker på at mange Electrocompaniet emp3 eiere kunne tenkt seg noen av oppdateringene oppo 103/105 kan laste ned og sansynligvis CA752 er lagt inn ved salg

Hvordan det går med oppdateringer fra disse forholdsvis små fabrikantene ?
    Til nå er det bare Oppo som tilbyr android/apple/iphone app til eldre og nye modeller (og blir sansyligvis det til neste BD modeller i 2014-2015)
    Jeg har tidligere dokkumentert Hvor bra Oppo behandler sine kunder (selv om de i hovedsak har billigste spillere) + Cambridge sin forholdvis dårlige kundebehandling , Elecrocompaniets helt fraværende kundebehandling , Ayre kan jeg ikke dokumentere annet enn de ligger 9 mnd bak oppo 83. Ayre Acoustics DX-5
    Har ingen tro på at mønsteret endrer seg i fremtiden...........................

__________________________________________________ ____

Jeg skriver ikke hvem spiller som er bedre eller dårligere enn andre men hvem fabrikant som er bedre eller dårligere enn andre til oppfølging av kjøpt spiller......kundebehandling !

Hadde man sett på slike viktige faktorer i tester (istedenfor hvordan spilleren ser ut) så ville mange spillere fått minus
    Selv har jeg ingen planer om droppe ISO Haugen men om du en gang skulle ønske og oppdatere spilleren din vil du altid kunne endere iso til AVCHD eller BDMV for det støtter spilleren din med feks USB (BD film fra fil alikevel)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde man sett på slike viktige faktorer i tester (istedenfor hvordan spilleren ser ut) så ville mange spillere fått minus
    Joda, det er nok slik at de som er mest opptatt av nye "apps", bør velge Oppo. Men som du vet så bruker også svenske Primare Mediatek-plattformen på sin High-end-spiller og de har heller ikke vært helt i front når det gjelder oppdateringer.

Det skyldes gjerne at "high-end" entusiastene vektelegger lyd og bildekvalitet fremfor "siste skrik" av applikasjoner og egenskaper. Innenfor dette forutsetter de selvsagt at alle basis-funksjonene fungerer, og en software-oppdatering er kanskje først et "must" når en Blu-ray plate ikke lar seg avspille i spilleren.

Det viktigste er tross alt at spilleren fungerer lytefritt til de basale oppgavene :wink:

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •