Cambridge Audio Azur 752BD - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 78
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er det mye som frister på en gang.

Enten lese om spennende temaer som...
    - nyttige målinger og ratting mot go'lyden i stereo
    - ekstrem stereo med flere kanaler
    - en gretten, gammel gubbes forsøk på go'lyd med Receiver

Eller...?

Ja, det frister mer å prøve ut denne Multi-spilleren med Bluray-demo materiale på USB-sticken...

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva har du på usb stikken da ? :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og ikke minst; Synes du den er bedre enn 751?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet denne litt hjemme i helga og dette er en veldig god spiller på mange måter, men det som skuffet meg litt var at den ikke hadde noe spes trøkk på film og musikk.

What Hifi trekker ned en stjerne pga den er litt "avrundet" og gir ikke den punchen får å få den store opplevelsen. Når jeg testet denne så hadde jeg Denon BDP 2010, Vincent CD spilleren min og 752 og sammenligne med. Prøvde litt forskjellig musikk og den siste Rambo filmen som referanse, det er sikkert mange som forguder denne spilleren til sitt bruk. Hadde den virkelig hatt litt mer fraspark så hadde ting vært på topp.

PS. Jeg brukte kun analoge inngangene, har kun en skarve stereoforsterker og da er mulighetene små.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    ...det som skuffet meg litt var at den ikke hadde noe spes trøkk på film og musikk.
    Hvordan koblet du kildemateriale inn/ut(hvilke porter)?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Hvordan koblet du kildemateriale inn/ut(hvilke porter)?
    I dag kjører jeg på med kun stereoforsterker og brukte analoge portene på alle kildene, kikket litt over avspilling i menyen så jeg valgte pcm avspilling, prøvde også bitstream uten at det ble noe spes bedre. Mulig det blir bedre å bruke HDMI rett i en receiver og la den stå for dekodingen, ellers skal det være en påkosta analog del på denne spilleren altså.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kjører jeg på med kun stereoforsterker og brukte analoge portene på alle kildene,
    Hvor mange/hvilke analoge porter benytter du ved test med film/Bluray?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet denne litt hjemme i helga og dette er en veldig god spiller på mange måter, men det som skuffet meg litt var at den ikke hadde noe spes trøkk på film og musikk.
    "Trøkk" forteller meg ingenting. Jeg benytter 751 som CD avspiller, og jeg er meget fornøyd med denne. Virker som et nær samstemt kritikerkorps deler denne oppfatningen. Crisp og fin lyd. Man har også 3 forskjellige innstillinger for DAC. Forsøkt disse?

Det finnes såklart bedre, dedikerte CD avspillere for analog avspilling, dog markedet for dette er jo nesten dødt i disse tider. Men bedre blu-rayspillere til musikk (og film?)kjenner jeg ikke til, iallefall ikke i noenlunde samme prisklasse.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    "Trøkk" forteller meg ingenting. Jeg benytter 751 som CD avspiller, og jeg er meget fornøyd med denne. Virker som et nær samstemt kritikerkorps deler denne oppfatningen. Crisp og fin lyd. Man har også 3 forskjellige innstillinger for DAC. Forsøkt disse?

Det finnes såklart bedre, dedikerte CD avspillere for analog avspilling, dog markedet for dette er jo nesten dødt i disse tider. Men bedre blu-rayspillere til musikk (og film?)kjenner jeg ikke til, iallefall ikke i noenlunde samme prisklasse.
    Trøkk er for meg en spiller/enhet som gir litt fyldig lydbilde, men det fant jeg ikke på denne og er fortsatt under testing. Jeg har en meget god cdspiller så det er ikke noe stress med det, men savnet litt mer fyldigere lyd på feks den siste Rambo der han blåser burmeserne i filler.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange/hvilke analoge porter benytter du ved test med film/Bluray?
    Jeg brukte bare dem i forsterkern og brspillern, denonen ble bytta ut mellom testingen. Stereo audio out (Cambridge).

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    751BD er beskrevet som en spiller med litt mere fylde i bassen da den kom.
    Men det er da ikke så stor forskell på lyden fra en spiller at en kan forvente at den skal gjøre underverker, selv om Cambridge har laget noen sikkelig gode universal spillere både bilde og lydmessig

De dedikerte Analoge stereo utgangene har bedre dac en preout utgangene, så bare og bruke de

Plassering av høytalerne og subwoofer ? må jobbes med om du ønsker mere trøkk siden etter det jeg forstår du ikke har surround forsterker med korrigering/kalibrering ?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kjører jeg på med kun stereoforsterker og brukte analoge portene på alle kildene...
    Det er vel litt begrensede muligheter til å vurdere en Bluray-spiller/Rambo-film med kun 2 høyttalere...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Ja, og ikke minst; Synes du den er bedre enn 751?
    Bedre enn 751? - som er konge på Haugen allerede.... :grin:
    så langt er det vanskelig å skille de fra hverandre, men du må gjerne bli med på en "second opinion" vurdering i morgen ettermiddag/kveld hvis du har tid til å stikke innom...?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre enn 751? - som er konge på Haugen allerede....
    så langt er det vanskelig å skille de fra hverandre, men du må gjerne bli med på en "second opinion" vurdering i morgen ettermiddag/kveld hvis du har tid til å stikke innom...?
    Takk som byr! Det hadde vært interessant. En kollega testet en ny 752 mot hans egen 751, og han endte opp med å beholde sin gamle 751. Han syntes "gamlingen" var mer spenstig og engasjerende på film og musikk. Bildet var visstnok noe bedre på den nye, men det var ikke "natt og dag".

Jeg kan ikke gå god for dette selv, men dette virker å være i tråd med What hifi skrev for en tid tilbake.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trøkk er for meg en spiller/enhet som gir litt fyldig lydbilde, men det fant jeg ikke på denne og er fortsatt under testing. Jeg har en meget god cdspiller så det er ikke noe stress med det, men savnet litt mer fyldigere lyd på feks den siste Rambo der han blåser burmeserne i filler.

Når jeg vurderer ny spiller, så sammenligner jeg gammel og ny spiller ved å spille av ei CD plate med god lyd og sammensatt lydbilde med mange instrumenter. Dvs. to CDer samtidig. Benytter Dire Straits - Brothers in arms, som også er kjent og kjær musikk. Ved å veksle mellom inngangene, så er det ikke tvil om hva man synes låter best. Best er det å la andre gjøre dette, så man ikke får det resultatet man kanskje ønsker seg En blindtest med andre ord.

Så bør man jo veksle mellom analog inngang og HDMI for å vurdere hvem som har best DAC, spiller eller forsterker. Det er så gøy

Er det godt nok for musikk, så er det mer enn godt nok for film.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk som byr! Det hadde vært interessant.
    En kollega testet en ny 752 mot hans egen 751, og han endte opp med å beholde sin gamle 751. Han syntes "gamlingen" var mer spenstig og engasjerende på film og musikk. Bildet var visstnok noe bedre på den nye, men det var ikke "natt og dag".

Jeg kan ikke gå god for dette selv, men dette virker å være i tråd med What hifi skrev for en tid tilbake.
    Send meg et hint om passende klokkeslett, men uansett står 752 og 751 ved siden av hverandre for sammenligning, også i forhold til testen på websiden til What Hi*Fi?
    Cambridge lanserte ny firmware for 752BD den 25. mars 2013 og med den oppgraderingen er det vel mer relevant å sammenligne med 751BD...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel litt begrensede muligheter til å vurdere en Bluray-spiller/Rambo-film med kun 2 høyttalere...
    Nå er det så at slik at jeg spilte en hel konsert disk med steven wilson, testa et spor fra Rambo som nevnt. Jeg brukte denne mellom denon og cam. spilleren, fikk testet diverse musikkspor med Pantera cd jeg brukte mellom cdspiller og cambridgen.

Jeg har da prøvd skikkelig på min måte og er litt enig i What Hifi sin anmeldelse der altså. Selv ser jeg frem til testen du skal utføre og ikke vær sen med å del den med oss så fort det er mulig. Det er en kjempeflott spiller men den holder ikke helt mål til min bruk. Jeg er ikke basskåt men skal ha noe som er engasjerende, spinkel lyd er ikke helt i min gate så der er vi vel kanskje enige.

What Hifi sitt utsagn om den som de fleste har sikkert lest.

Against:
    Lacks sonic punch and subtlety with films
    Good but not great with music

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Når jeg vurderer ny spiller, så sammenligner jeg gammel og ny spiller ved å spille av ei CD plate med god lyd og sammensatt lydbilde med mange instrumenter. Dvs. to CDer samtidig. Benytter Dire Straits - Brothers in arms, som også er kjent og kjær musikk. Ved å veksle mellom inngangene, så er det ikke tvil om hva man synes låter best. Best er det å la andre gjøre dette, så man ikke får det resultatet man kanskje ønsker seg En blindtest med andre ord.

Så bør man jo veksle mellom analog inngang og HDMI for å vurdere hvem som har best DAC, spiller eller forsterker. Det er så gøy

Er det godt nok for musikk, så er det mer enn godt nok for film.
    Det er mange måter å teste på så for min del ble det kun analogt, men tar man seg tid og har det rette utstyret så finner man fort ut hvor langt det går før man finner de vesentlige forskjellene man er ute etter. Blindtest er moro men her måtte jeg nok gjøre jobben selv så da var jo saken grei, men synes det er int å prøve å feile. Neste gang skal jeg bruke identiske plater på samme måte, har noen andre alternativer på rekka mi som jeg ser frem til å prøve ut.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk som byr! Det hadde vært interessant. En kollega testet en ny 752 mot hans egen 751, og han endte opp med å beholde sin gamle 751. Han syntes "gamlingen" var mer spenstig og engasjerende på film og musikk. Bildet var visstnok noe bedre på den nye, men det var ikke "natt og dag".

Det kommer nok ikke mange 751 for salg på nett med det første vil jeg tro, de som har den vil nok ikke selge nå siden den "gamle" traveren er hakket bedre på visse steder. Kollegaen din er i samme oppfatning som meg da, godt det ikke er bare meg som synes dette om lite engasjerende lyd etc.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var bare først og fremst interessert i bilde da jeg da kjøpte BD spiller, jeg spiller ikke cd eller sacd lenger. Desuten bruker jeg ikke BD spillerens innebygde konvertere så ofte, lydspor går ut digitalt til min Bryston dac.
    Har koblet den opp med analog også, men ikke Stereo Out, jeg bruker Front L/R out.
    BD751 har den kuriositet at ved bruk av Dolby Digital får man LFE sporet ut til høyttalerne også, det får man ikke ved DTS. Siden jeg bare har stereo er dette en fordel og DTS lydsporet er sjeldent bedre likevel.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •