Ny sonefri Blu Ray?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Ny sonefri Blu Ray?

Trenger absolutt hjelp av dere mer erfarne. Har nå brukt mye tid på å lete på nettet etter sonefrie spillere, og de er der selvfølgelig. Tanken var å like så godt kjøpe det beste man kan få tak i til en någenlunde rimelig penge, men det er der jeg kommer litt til kort. Vil helst ha Panasonic, og begrunnelsen er at jeg har en Panasonic plasma nå og muligens skal kjøpe den 'nye' VT50 til jul (ligger rett under 14000 hos HiFi klubben). Er utrolig fornøyd med Panasonic ift plasma/bluray.

Så det jeg ønsker å ha i forhold til egenskaper er; 3D, wifi, bra oppskalering og regionfri bluray/dvd. Alt annet er 'gravy'. Finner Panasonic DMP-BDT500 til ca $550-600, DMP-BDT210 til ca. $300, DMP-BDT310 til ca. $3-400. Finner forøvrig ingen europeiske nettbutikker som selger disse.

Er det noen som har tips? Eller burde jeg kjøpe en spiller billigere her i Norge og evt. prøve å finne noen som kan gjøre den sonefri for meg...? Er det noen som gjør det her mot litt betaling (Oslo/Akershus)? Er det noen som vil anbefale andre merker/modeller?

Denne helgen er jo optimal for å handle på nett i USA og jeg skulle gjerne hatt det i hus til jul...har lest mye på forumet her, men trenger litt mer spesifike råd...Takk!

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kjøpe CAMBRIDGE Azur 651BD Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben, som er en kjempespiller og samtidig bestille en slik for å gjøre den sonefri på alt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kjøpe CAMBRIDGE Azur 651BD Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben, som er en kjempespiller og samtidig bestille en slik for å gjøre den sonefri på alt.
    Dersom du ender på en dyr CAMBRIDGE, så velger du selvsagt 751 som bare koster 500 mer og som mange er veldig fornøyd med.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo BDP-103 koster $499 og er kanskje den nest beste blu-ray spilleren på markedet (etter Oppo 105!) Cambridge 651 er basert på Oppo 93, fjorårets modell. Cambridge 751 er basert på Oppo 95 men mangler bl.a. XLR utgangene til Oppo 95, og har dårligere fjernkontroll. Men ellers syns jeg Cambridge 651/751 er de fineste blu-ray spillerne noen gang laget!!
    Men Oppo 103 har også noe av det fineste designet jeg har satt på en blu-ray spiller.

Ferdig levert til døren din i Norge burde koste omlag 4000-4500,-

Den koster 5800,- om den kjøpes i Norge.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dersom du ender på en dyr CAMBRIDGE, så velger du selvsagt 751 som bare koster 500 mer og som mange er veldig fornøyd med.

Yep. Cambridge 751 kostet 7000,- før Oppo 103/105 kom på markedet, og er nå satt ned til 5500,-

Cambridge 651 har kostet 5000,- veldig lenge, og jeg syns hifi klubben bør sette ned prisen til en fin 3990,-

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok det blir litt i meste laget, spesielt når man kan få en super spiller sonefri ved kjøp, men takk! )

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

Alt for dyr til å kjøpe i Norge spør du meg. Der er du nesten på 7000 kroner, som er 1500 over en Cambridge 751, og flere lapper over en kjøpt i USA etter skatt/porto

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Alt for dyr til å kjøpe i Norge spør du meg. Der er du nesten på 7000 kroner, som er 1500 over en Cambridge 751, og flere lapper over en kjøpt i USA etter skatt/porto

Men slipper da og måtte sende den ut av norge for reprasjon eller reklemasjon om det skulle være noe med spilleren.

Det koster litt og gjøre 751 sonefri. Har den selv, og kjører den bare sonefri på DVD.
    Men fy flate for en kvalitet det er på spilleren :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo BDP-103 koster $499 og er kanskje den nest beste blu-ray spilleren på markedet (etter Oppo 105!) Cambridge 651 er basert på Oppo 93, fjorårets modell. Cambridge 751 er basert på Oppo 95 men mangler bl.a. XLR utgangene til Oppo 95, og har dårligere fjernkontroll. Men ellers syns jeg Cambridge 651/751 er de fineste blu-ray spillerne noen gang laget!!
    Men Oppo 103 har også noe av det fineste designet jeg har satt på en blu-ray spiller.

Ferdig levert til døren din i Norge burde koste omlag 4000-4500,-

Den koster 5800,- om den kjøpes i Norge.
    Hvor finner man Oppo103 til $499? Eller er det 'låst' pris? Ser den fins sonefri til $699, som vil si at den vil koste ca. 5500 på døra. Har aldri hørt om merket før, men vil tro at all positiv omtale her på forumet og prisene, betyr at det er en veldig bra spiller.

En ting som 'bekymrer' meg litt er når jeg leser at man trenger en video converter for å kunne se NTSC på PAL tv, og jeg aner jo ikke om Panasonic generelt er en multisystem tv. Jeg mistenker at det er det, siden jeg ikke har problemer med å se mine mange amerikanske dvder på nåværende Panasonic plasma...eller? Har ikke vært borti video conerter fenomenet før...?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det Oppo 103 sonefri alt fra Bombay eletronics (5% discount og billigst frakt). Oppdaterer evt. med hvordan det går....

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MissKnitty
    Da ble det Oppo 103 sonefri alt fra Bombay eletronics (5% discount og billigst frakt). Oppdaterer evt. med hvordan det går....
    Gleder meg til å høre om du liker den! Tenker kanskje å skaffe meg en 103 selv. Hvor mye måtte du ut med?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kostet $699 + $73 i frakt. Ble veldig positivt overrasket da jeg fikk hentelappen og det bare var litt over 300 kr å betale...! De hadde satt verdi til $85...så da forklarte det saken. Kom noe uventet i egen bag (i esken) og fancy eske til kontroll og kabler. De sendte også med en norsk kontakt som jeg kan plugge i i og med at selve ledningen er amerikansk. Tok vel ca. en uke fra bestilling til mottak her. Veldig imponert. Får ikke testet den skikkelig før ny tv er i hus, som forhåpentligvis blir neste uke - tilbakemelding kommer!

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MissKnitty
    Den kostet $699 + $73 i frakt. Ble veldig positivt overrasket da jeg fikk hentelappen og det bare var litt over 300 kr å betale...! De hadde satt verdi til $85...så da forklarte det saken. Kom noe uventet i egen bag (i esken) og fancy eske til kontroll og kabler. De sendte også med en norsk kontakt som jeg kan plugge i i og med at selve ledningen er amerikansk. Tok vel ca. en uke fra bestilling til mottak her. Veldig imponert. Får ikke testet den skikkelig før ny tv er i hus, som forhåpentligvis blir neste uke - tilbakemelding kommer!

Hei! Noen grunn til at de tok 699 når veilprisen er 499 USD? Bare nysgjerrig

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman
    Hei! Noen grunn til at de tok 699 når veilprisen er 499 USD? Bare nysgjerrig
    Ja jeg vil tro at det er fordi de fleste av butikkene jeg var innom på nettet tar samme pris eller mer for sonefri versjon. 'Vanlig' versjon er nok billigere, ja. De har billigst frakt etter det jeg kunne finne, så totalprisen ble lavest der.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dør spillern etter 4år i norge, så har du rettigheter også . OG det er det butikken/importøren i norge som må stå for. Fabrikkgarantien tipper jeg er stuslige 2år.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter en OPPO103 i posten rett over helgen. Kjøpte fra Soundgarden, tror prisen var rett over 6000,- Sonefri.
    Cambridge var også aktuelt, men etter mye frem og tilbake falt jeg på oppo.
    God score på tester, og tidligere modeller har vært, bortimot, referanse.

Fikk ny tv for litt siden, Panasonic TX-P65VT50Y, og jeg tror det skal bli en fabelaktig kombinasjon.

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Dør spillern etter 4år i norge, så har du rettigheter også . OG det er det butikken/importøren i norge som må stå for. Fabrikkgarantien tipper jeg er stuslige 2år.
    så hvis jeg kjøper den i USA, så mener du at jeg kan reklamere i norge ?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR
    så hvis jeg kjøper den i USA, så mener du at jeg kan reklamere i norge ?
    Nei!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det er flere som har kjøpt Oppo Bdp 105 , hvor får man den beste prisen vis man skal importere ?hvor bra er lydkvaliteten sammenlignet med den feite Ps3 vis man ser bort fra at den høres ut som en flymaskin som skal ta av?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •