Oppo BDP-103 vs Philips BDP9700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Oppo BDP-103 vs Philips BDP9700

Hvilke av følgende BluRay-spillere er best totalt sett:

Oppo BDP-103:
    OPPO BDP-103 Blu-ray Disc Player

Veil. pris kr. 5.895,-

eller

Philips BDP9700:
    Philips - Blu-ray-spiller Qdeo TI Burr-Brown DACs 3D-avspilling - BDP9700/12 - Blu-ray-spillere - Hjemmevideo - Lyd og bilde

Veil. pris kr. 4.495,-

For meg så virker de ganske like bortsett fra forskjell i pris. Begge er leveringsklare fra butikk omtrent samtidig (ca. uke 45 i følge Soundgarden). Er det noen plusser og minuser med dem som er av særlig betydning?

På forhånd takk for alle gode innspill.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder video 2d 3d scalere til 4k bør de være ganske like
    HDMI lyd ganske like
    analog lyd er opp til enhver hvordan man liker lydsignaturen å hvordan den passer med øvrig oppsett , rom der hjemme

har ikke funnet manual til 9700 ennå men av info fra phillips over spilleren må de ha glemt å føre opp en del info..................eller så har oppo bdp 103 et hav av brukermuligheter (avspilling/tilkoplinger) som ikke phillips har

forrige spilleren fra phillips (bdp 9600) var også ganske lik Oppo BDP 93 på mange punkter men også her var 9600 et hav etter i funksjoner/tilkoplling

fjerner man på 9700.........Phillips Smart TV Plus , Phillips SimplyShare , 4k scalering (og kanskje dvda) så er vel resten av spilleren lik 9600

Nevner noen funksjoner oppo har ....du kan se om phillips har

2 HDMI inn til video behandling av eksterne avspillere/tv decodere osv)
    eller hdmi innganger kan brukes til
    Roku........Roku Streaming Stick | Stream to your TV Instantly without a PC.
    eller
    HDMI front spiller kan brukes til MHL (Mobile High-Definition Link) Mobile High-Definition Link - Wikipedia, the free encyclopedia

Netflix 5.1

SMB/CIFS Access .....eksperimentell funksjon som kan få tilgang lyd, bilde og foto filer som deles av
    datamaskiner på det lokale nettverket via Server Message Block (SMB) eller Common Internet File System (CIFS) protokoll.

Pandora Internett-radio - personlig musikk streaming ved hjelp av Musikk Genome Project

Vertikal Stretch Mode - For kunder med 2.35:1 CIH

Gracenote MusicID ® og VideoID

DMP & DMR - Digital Media Player (DMP) og Digital Media Renderer (DMR)

Spilleren kan brukes som forforsterker (direkte til effektfordterker) til stereo

Spilleren støtter nær sagt alt av vanlige mediaformater ..Unofficial OPPO BDP-103 Frequently Asked Questions

Remote Control Apps

...........
    flytting av text , sacd , dvcda støtte osv er like men til nå har jeg funnet lite info som gjør at de kan sammenlignes som like spillere

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jerner man på 9700.........Phillips Smart TV Plus , Phillips SimplyShare , 4k scalering (og kanskje dvda) så er vel resten av spilleren lik 9600
    En kan vel legge til at Philips-spillerne 9500 og 9600 har hatt en emngde feil, mens Oppo jevnt over har hatt lite feil. Om ikke Philips 9700 er kraftig forbedret i forhold til forgjengerne, så er det grunn til å avvente innkjøp av 9700.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode innspill så langt

Her er manualen til Philips BDP9700:
    http://download.p4c.philips.com/file...12_dfu_nor.pdf

Og her er produktbrosjyren med mer detaljerte tekniske spesifikasjoner:
    http://download.p4c.philips.com/file...12_pss_nor.pdf

Når jeg leser den uoffisielle FAQen til Oppo BDP-103, så ser jeg at det også er minuser med den i forhold til Philips BDP9700. Da tenker jeg spesielt på SACD og DSD-begrensinger på HDMI-utgangene. Når jeg leser manualen til Philips BDP9700 så virker ikke den å ha samme begrensing på dette området (?). Ellers så har også Philips BDP9700 støtte for Netflix 1080p med 5.1 surround lyd og undertekster, samt MyRemote app for både Android og iOS. Philips BDP9700 har også mulighet for å streame direkte fra mobil/nettbrett vha. SimplyShare. Philips BDP9700 har innebygget Wifi og ikke ekstern dongle som på Oppo BDP-103. Philips BDP9700 har forøvrig innebygget Skype-klient som jeg synes er et pluss i forhold til Oppo BDP-103. Det største plusset med Oppo BDP-103 i forhold til Philips BDP9700 er mulighet for sonefri BluRay, men da øker også prisen på Oppo BDP-103 til kr. 6.595,- Det største minuset med Oppo-103 i forhold til Philips BDP9700 er derfor den store prisforskjellen.

Er det andre plusser og minuser med dem som kan være av særlig praktisk betydning?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo BDP-103 tar vel kaka?

Hvem bruker nesten 5 lapper på en Blu-ray spiller som ikke er fra Oppo eller Cambridge? 8)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med wifi dongle til 103 er pga byggkvalitet spiller........metall ...så man måtte trolig hatt antenne på bd spilleren for at wifi skulle fungert.
    (er 3 USB innganger å lite problem for de fleste å feks sette dongle i ene USB bak på spiller )

Vil tippe Phillips spilleren er plastikkspiller siden den har intergrert wifi

Leser man den dårlige manualen til Phillips kan man anta at DSD bare går via HDMI 2 å ikke via hdmi 1 (main)
    Forøvrig ikke store problemet phillips eller oppo da alle burde kople hdmi 1 til tv/pj og hdmi 2 til reciver.

(må man kople hdmi 1 til reciver kan man jo koole hdmi 2 til reciver også til dsd)

Etter å lest manual så kan jeg heller ikke se at hdmi 2 utgangen på phillips kan sende ut video slik hdmi 2 utgang oppo

Pris
    Man bør kjøpe spiller til hva man trenger den til/har fremtidige tanker om.

At oppo har et hav av muligheter og funksjoner en phillips ikke har er ikke usansynlig at koster noen kroner mere
    (man kan da kjøpe oppo spiller i usa og + feks region kit i danmark så får man spiller levert på døra + regionfree kit i posten til en totalkostnad på 5 lapper...usikker på om netflix vil fungere med en usa spiller men ellers bør den være lik eu utgaven)

lengere garanti ved å kjøpe den i Norge..litt dyrere

Trenger man ikke eller ikke ønsker funksjonene til oppo er det da bare å kjøpe en Phillips eller en annen spiller

Største pluss Oppo etter min mening er support oppo , FAQ på nettet og firmware støtte
    Spilleren er den den er å lite verdi om den ikke blir fulgt opp med firmware for å rette problem/forbedre spiller.

Om Phillips har veldig mye feil enn andre spillere skal jeg ikke utale meg om men de (og Pioneer) har vært utrolig trege med å gi ut firmware som fixer problem om det oppstår eller er feil helt tilbake fra spiller er ny

legge til
    103 kan tilkoples USB keyboard

Eneste likheten spillere er trolig at det sitter samme Qdeo prosessor til HDMI 1 utgangen (men usikker på om Phillips bruker Marvels beste prosessor Kyoto G2H (som oppo har)
    Ellers er spillerene veldig ulike

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Det med wifi dongle til 103 er pga byggkvalitet spiller........metall ...så man måtte trolig hatt antenne på bd spilleren for at wifi skulle fungert.
    (er 3 USB innganger å lite problem for de fleste å feks sette dongle i ene USB bak på spiller )

Vil tippe Phillips spilleren er plastikkspiller siden den har intergrert wifi
    Nei, i følge produktbrosjyren til Philips BDP9700 har den et kabinett av 3mm solid aluminiummetall.

Leser man den dårlige manualen til Phillips kan man anta at DSD bare går via HDMI 2 å ikke via hdmi 1 (main)
    Forøvrig ikke store problemet phillips eller oppo da alle burde kople hdmi 1 til tv/pj og hdmi 2 til reciver.

(må man kople hdmi 1 til reciver kan man jo koole hdmi 2 til reciver også til dsd)

Etter å lest manual så kan jeg heller ikke se at hdmi 2 utgangen på phillips kan sende ut video slik hdmi 2 utgang oppo
    Hvor står dette i manualen til Philips BDP9700?

Fra manualen til Philips BDP9700:
    Hvis du har en DSD-kompatibel mottaker via en
    HDMI OUT (AV RECEIVER)-tilkobling, må du velge
    [Bitstream] under [HDMI (AVR)-lyd] for å aktivere
    DSD-lydutgangen.
    • Du får den beste lydkvaliteten via analog lydtilkobling
    ved å velge [Off] under [HDMI (MAIN)-lyd] og velge
    [Bitstream] under [Digital lyd] for å aktivere DSDlydutgangen.
    • Hvis DSD-lydutgangen er aktivert (HDMI eller analog),
    dempes den digitale lydutgangen

Pris
    Man bør kjøpe spiller til hva man trenger den til/har fremtidige tanker om.

At oppo har et hav av muligheter og funksjoner en phillips ikke har er ikke usansynlig at koster noen kroner mere
    (man kan da kjøpe oppo spiller i usa og + feks region kit i danmark så får man spiller levert på døra + regionfree kit i posten til en totalkostnad på 5 lapper...usikker på om netflix vil fungere med en usa spiller men ellers bør den være lik eu utgaven)

lengere garanti ved å kjøpe den i Norge..litt dyrere

Trenger man ikke eller ikke ønsker funksjonene til oppo er det da bare å kjøpe en Phillips eller en annen spiller
    Jeg kan ennå ikke se at Oppo BDP-103 har funksjoner som Philips BDP9700 ikke har og som kan forsvare den store prisforskjellen. Oppo BDP-103 er tross alt nesten 50% dyrere enn Philips BDP9700.

Største pluss Oppo etter min mening er support oppo , FAQ på nettet og firmware støtte
    Spilleren er den den er å lite verdi om den ikke blir fulgt opp med firmware for å rette problem/forbedre spiller.

Om Phillips har veldig mye feil enn andre spillere skal jeg ikke utale meg om men de (og Pioneer) har vært utrolig trege med å gi ut firmware som fixer problem om det oppstår eller er feil helt tilbake fra spiller er ny
    Ok, men jeg har hatt flere Philips BluRay-spillere tidligere og har ikke hatt problemer med hverken feil eller firmware på disse. Det at Oppo ofte kommer med firmware-oppdateringer kan også tyde på mye feil med deres BluRay-spillere.

legge til
    103 kan tilkoples USB keyboard
    Philips BDP9700 kan også det.

For å få mest mulig praktisk bruk av Internett
    kan du koble til et USB-tastatur og/eller en
    USB-mus for å skrive inn tekst og navigere på
    Internett-sider.
    1 Koble et USB-tastatur eller en USB-mus til
    USB-kontakten på bakpanelet på spilleren.
    • Hvis du vil koble til andre USBenheter, må du koble en USB-hub til
    spilleren for å gjøre flere USB-porter
    tilgjengelige.
    • Du kan også koble til et trådløst
    USB-tastatur eller en trådløs USB-mus
    (se brukerhåndboken til den trådløse
    enheten for å få informasjon).
    2 Bruk tastaturet til å skrive inn tekst, eller
    bruk musen til å navigere på Internett-sider

Eneste likheten spillere er trolig at det sitter samme Qdeo prosessor til HDMI 1 utgangen (men usikker på om Phillips bruker Marvels beste prosessor Kyoto G2H (som oppo har)
    Siden begge spillerne støtter 4K-oppskalering, så har nok begge nøyaktig samme Marvell Qdeo Kyoto G2H-brikke.

Kan legge til at Philips BDP9700 har egen strømforsyning for lyddelen, dvs. separat lineær strømforsyning med ringkjerne-transformator. I tillegg har den TI Burr-Brown 24-bit / 192 kHz D/A-omformer for hver enkelt kanal.

Ellers er spillerene veldig ulike
    Jeg synes spillerne har flere likheter enn ulikheter med tanke på funksjonalitet. De største forskjellene virker å være prisen, designet på kabinettet og merkevaren.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snorreh

DSD-lydutgangen.
    Står ikke beskrevet at man kan sende DSD ut HDMI 1
    Manual forklarer bare at man må sette bitstream hdmi (av reciver) (hdmi 2)for dsd.
    Vil mene at hadde hdmi 1 kunnet dsd ville phillips også her forklart hvordan (for det skjer da ikke automatisk på bd spillere)
    + Bruker Phillips samme g2h brikke som oppo 103 så har ikke kyoto g2h dsd mulighet ut så da er det forklaring .....har ikke de nødvendige data som kreves for å overføre DSD over sin innebygde HDMI transmitter.
    (transmitter hdmi 1)
    Phillips som mange andre har intergrert wifi ...men spillerene har ikke stål chassis men endre legeringer

__________________________________________________ ___
    Jeg kan ennå ikke se at Oppo BDP-103 har funksjoner som Philips BDP9700 ikke har som kan forsvare den store prisforskjellen.
    Du kan vel vri å vende det som du vil men hvorfor kjøpe bd spiller til over 500,- kr da en slik billigspiller har det meste.
    En bdp 83 kostet det samme som 93 som koster det samme som 103.......
    Har du sammenlignet spillerene så er det da ikke lite man får for prisforskjellen
    For den som ønsker seg flere av funksjonene en 103 kan levere så er det lite å betale for det meste man kan få av bd spiller

men jeg har hatt flere Philips BluRay-spillere tidligere og har ikke hatt problemer med hverken feil eller firmware på disse. Det at Oppo ofte kommer med firmware-oppdateringer kan også tyde på mye feil med deres BluRay-spillere.

Du er oppdatert ?
    Hvordan det er med de mindre Phillips har jeg ikke fulgt med men 9600 eg 9500 har hatt problemer
    Er jo ikke uvanelig med problemer men de har brukt så uendelig lang tid for å komme med fix som retter problem...

Så har man disc problemer (film)
    Alle som lager en BD film har en standard å følge.......aviker de fra standard så må spillere få firmware for å takle disc riktig.

Veldig mye bd j og ekstramateriale problemer med bd disc som spillere ikke er laget for å takle

Oppo har mange betatestere som bruker spiller over tid som eliminerer fleste feil (eneste bd produsent med betatestere) før offesiel utgivelse.
    Alle bd spillere har mere eller mindre feil........Oppo retter dem raskt

alle firmware til 93 som vil vise hva firmware inneholder
    Official OPPO BDP-93 Owner's Thread
    Slik service er jeg sikker på 103 får også

Siden begge spillerne støtter 4K-oppskalering, så har de nok begge nøyaktig samme Marvell Qdeo Kyoto G2H-brikke.
    Mest sansynlig
    (som også brukes i noen recivere , tv box osv)

Kan legge til at Philips BDP9700 har egen strømforsyning for lyddelen, dvs. separat lineær strømforsyning med ringkjerne-transformator. I tillegg har den TI Burr-Brown 24-bit / 192 kHz D/A-omformer for hver enkelt kanal.
    Den er bygget som bdp 9500 og 9600 ang PSU
    Vil tro det sitter samme DAC i 9700 som tidligere 9600 , 9500
    Antall DAC brikker
    (kanskje 2 eller 3)
    selvsagt 24/192 ..man finner da ikke mindre på bd spillere men enkelte bd spillere har 32/192
    man må ha en dac opprasjon på hver enkelt kanal ja ...vanlig på 7.1 og stereo det

Jeg synes spillerne har flere likheter enn ulikheter. De største forskjellene er nok prisen, designet på kabinettet og merket på fremsiden.
    2 hdmi INN til å kople andre HDMI enheter for forbedret video behandling er bare Oppo som har av alle bd spillere

2 HDMI ut som Oppo har for video og lyd er det veldig få andre bd spillere som har (cambridge feks)

At en bd spiller har 2 hdmi , kan avspille bd , cd osv er ganske vanlig å således er veldig mange bd spillere like.
    Setter du spillerene mot hverandre (103/7900) i funksjoner , muligheter , tilkopling , filstøtte er oppo langt mere utviklet bd spiller (veldig langt)

Her har du 103 bak å fleste tilkoplingsmuligheter
    http://www.oppodigital.com/blu-ray-b...03-back-hr.jpg

Du kan sammenligne Phillips BDP 9600 med 9700 så finner du ganske like spillere

Phillips 9700 blir sikkert en bra bd spiller som tidligere 9600 og 9500 er
    (men som haugen nevnte så hadde 9500/9600 mye trøbbel som man får håpe 9700 eiere slipper.....er tekniske tråder her på av til 9500 og 9600 der problemene kan leses + danne et bilde av hvor lang tid det tok før noe ble ordnet.......feks sync problem 9500 , 24p problemet osv)

Oppo har droppet analog video.....Phillips har det (om noen bruker det ennå)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snorreh
    Nei, i følge produktbrosjyren til Philips BDP9700 har den et kabinett av 3mm solid aluminiummetall.

DSD-lydutgangen.
    • Du får den beste lydkvaliteten via analog lydtilkobling
    ved å velge [Off] under [HDMI (MAIN)-lyd] og velge
    [Bitstream] under [Digital lyd] for å aktivere DSDlydutgangen.
    • Hvis DSD-lydutgangen er aktivert (HDMI eller analog),
    dempes den digitale lydutgangen

Jeg kan ennå ikke se at Oppo BDP-103 har funksjoner som Philips BDP9700 ikke har og som kan forsvare den store prisforskjellen. Oppo BDP-103 er tross alt nesten 50% dyrere enn Philips BDP9700.

Ok, men jeg har hatt flere Philips BluRay-spillere tidligere og har ikke hatt problemer med hverken feil eller firmware på disse. Det at Oppo ofte kommer med firmware-oppdateringer kan også tyde på mye feil med deres BluRay-spillere.

Philips BDP9700 kan også det.

For å få mest mulig praktisk bruk av Internett
    kan du koble til et USB-tastatur og/eller en
    USB-mus for å skrive inn tekst og navigere på
    Internett-sider.
    1 Koble et USB-tastatur eller en USB-mus til
    USB-kontakten på bakpanelet på spilleren.
    • Hvis du vil koble til andre USBenheter, må du koble en USB-hub til
    spilleren for å gjøre flere USB-porter
    tilgjengelige.
    • Du kan også koble til et trådløst
    USB-tastatur eller en trådløs USB-mus
    (se brukerhåndboken til den trådløse
    enheten for å få informasjon).
    2 Bruk tastaturet til å skrive inn tekst, eller
    bruk musen til å navigere på Internett-sider

Siden begge spillerne støtter 4K-oppskalering, så har nok begge nøyaktig samme Marvell Qdeo Kyoto G2H-brikke.

Jeg synes spillerne har flere likheter enn ulikheter med tanke på funksjonalitet. De største forskjellene virker å være prisen, designet på kabinettet og merkevaren.
    Forskjellen ligger nok i video og lyd ytelsen, Oppo 103 kommer sikkert til å få 96+% på hometheater hifi sin benchmark test, mens Philips'n sansynligvis ikke får fullt så mye poeng. Jeg tror også at Oppo 103 kommer til å ha nærmest null errors på fargene, mens Philips 9700 uten tvil ha flere errors over 1-2

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for mange gode innspill 8-)

Det virker som spillerne teknisk sett er ganske like maskinvaremessig, mens det er på selve firmware-funksjonaliteten at forskjellene mellom dem kanskje er størst. Philips BDP9700 blir trolig beste kjøp med tanke på gunstig pris, mens Oppo BDP-103 trolig blir best i test totalt sett for å bruke ratingsystemet fra Lyd & Bilde

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om noen ikke forstår forskjeller så skriver jeg noen ord til intereserte lesere.
    (lettere å forstå forskjeller når man vet hva man skal lete etter (+ lese manualer)

I alle BD spillere sitter det et hovedkort som er hele spillerens funksjoner og virkemåte (menyer , format (codec)støtte , nettverk , bildebehandling osv)

Siden 2006 da blu ray kom å til i dag vil alle BD spillere som har identisk hovedkort ha identisk plassering av tilkoplinger bak på spiller.
    (atså hovedkort kan sitte til høyre/midt på/ venstre bak men avstander og plassering kontakter er like)
    hdmi , usb , optisk , coax , rs232 osv
    Med samme hovedkort vil spillere også ha samme menysystem (innstillinger) (samme manual ang hovedkort ytelser)
    Med samme hovedkort vil spillere også ha tilnærmet samme ytelse og funksjoner

Det er mange fabrikanter av hovedkort å feks Phillips , Oppo , Pioneer , Cambridge + mange flere bruker Mediatek
    (noen kaller det brikkesett , andre kaller det plattform , hovedkort osv)
    (blir på samme måte som hovekort pc der man har ASUS , MSI osv med uendelig utvalg ab brikkesett og løsninger)

Tar man Mediatek som hovedkort utvikler lager de veldig mange varianter kort der ytelse , funksjoner , avspillingsstøtte varierer pga valg av ulike prosessorer

Ser man da på hovedkort utgangene til oppo bdp 103 og hovedkort utgangene til phillips 9700 (bak på spillere) så ser man at dette er helt ulike spillere å har langt fra samme hovedkort

Må vel rette meg selv litt...oppo har ikke vært med på å utvikle 8555 som jeg skriver på bilde men har vært med på å utvikle en Oppo custom utgave av 8555 (der de har endret / lagt til funksjoner ...sansynligvis noe av det samme de gjorde med oppo 93/95 der de la til noen funksjoner orginal SoC ikke var programert til )

Så 9700 sett bakfra å utgangene som er knyttet til hovedkort

Teller man innganger/utganger så sammenligner ser man fort at dette er langt fra likt å ene spilleren har flere tilkoplinger
    Ser man plasseringer utganger ser man med en gang at dette er helt ulike hovedkort brukt (å da helt ulike spillere)
    (leser man så manualene finner man ut at også ene spilleren har mye mere funksjoner knyttet til antallet innganger/utganger.......oppo)

Forskjeller spillere står alt i manualene.

Innganger/utganger/filstøtte osv
    Det er enkelt når man vet innganger utganger å kunne lese seg til hva de brukes til å hva yter/takler en spiller med den ene eller andre inngang/utgang å hvordan i forhold til andre spillere man sammenligner med

Bekalgeligvis fant jeg ikke bilde av hovedkort phillips bdp 9700
    (men dukker snart opp så skal jeg poste det) (om ikke snorreh tar av lokket på sin 9700 å tar bilde å poster)

Om Phillips å Oppo er like spillere
    Nei veldig ulike.
    Like Ulike som Oppo og Phillips tidligere har vært med sine spillere
    (selv om de også hadde noen like komponenter)

ser man begrenset filstøtte , få tilkoplinger , skype , 1 hdmi til video/lyd å en hdmi til lyd osv ligner 9700 på flere andre spillere (som også mangler bilde til hdmi 2 , har liten filstøtte , har få tilkoplinger)

Tidligere like spillere med tidligere Oppo 93/95 er Cambridge , Primare , Electrocompaniet og Cambridge som alle har hatt samme hovedkort
    (vil tro en eller flere av dem vil komme med nye spillere som har samme hovedkort som oppo bdp 103/105)

Så til de som lurer på DSD og Phillips...........Phillips opplyser selv at det er bare DSD ut HDMI AV (2)

SACD(DSD output available via HDMI Output (AV RECEIVER) only)
    http://download.p4c.philips.com/file...12_pss_aen.pdf

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Forskjellen ligger nok i video og lyd ytelsen, Oppo 103 kommer sikkert til å få 96+% på hometheater hifi sin benchmark test,
    Forskjell fra OPPO bdp 93/95 sin Kyoto G2 til bdp 193/105 sin Kyoto G2H

OPPO skriver.....The Kyoto-G2H is a minor upgrade that adds a built-in HDMI transmitter with 4K upscaling capability. There are no other performance differences, so no unless you're using a 4K television there will not be a noticeable improvement in performance.

Bildemessig 2D vil da en Oppo BDP 93 / 95 / 103 / 105 Cambridge 651/751
    bli samme......................

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om noen ikke forstår forskjeller så skriver jeg noen ord til intereserte lesere.
    (lettere å forstå forskjeller når man vet hva man skal lete etter (+ lese manualer)

I alle BD spillere sitter det et hovedkort som er hele spillerens funksjoner og virkemåte (menyer , format (codec)støtte , nettverk , bildebehandling osv)

Siden 2006 da blu ray kom å til i dag vil alle BD spillere som har identisk hovedkort ha identisk plassering av tilkoplinger bak på spiller.
    (atså hovedkort kan sitte til høyre/midt på/ venstre bak men avstander og plassering kontakter er like)
    hdmi , usb , optisk , coax , rs232 osv
    Med samme hovedkort vil spillere også ha samme menysystem (innstillinger) (samme manual ang hovedkort ytelser)
    Med samme hovedkort vil spillere også ha tilnærmet samme ytelse og funksjoner

Det er mange fabrikanter av hovedkort å feks Phillips , Oppo , Pioneer , Cambridge + mange flere bruker Mediatek
    (blir på samme måte som hovekort pc der man har ASUS , MSI osv med uendelig utvalg ab brikkesett og løsninger)

Tar man Mediatek som hovedkort utvikler lager de veldig mange varianter kort der ytelse , funksjoner , avspillingsstøtte varierer pga valg av ulike prosessorer

Ser man da på hovedkort utgangene til oppo bdp 103 og hovedkort utgangene til phillips 9700 (bak på spillere) så ser man at dette er helt ulike spillere å har langt fra samme hovedkort

Må vel rette meg selv litt...oppo har ikke vært med på å utvikle 8555 som jeg skriver på bilde men har vært med på å utvikle en Oppo custom utgave av 8555 (der de har endret / lagt til funksjoner ...sansynligvis noe av det samme de gjorde med oppo 93/95 der de la til noen funksjoner orginal SoC ikke var programert til )

Så 9700 sett bakfra å utgangene som er knyttet til hovedkort

Teller man innganger/utganger så sammenligner ser man fort at dette er langt fra likt å ene spilleren har flere tilkoplinger
    Ser man plasseringer utganger ser man med en gang at dette er helt ulike hovedkort brukt (å da helt ulike spillere)
    (leser man så manualene finner man ut at også ene spilleren har mye mere funksjoner knyttet til antallet innganger/utganger.......oppo)

Forskjeller spillere står alt i manualene.

Innganger/utganger/filstøtte osv
    Det er enkelt når man vet innganger utganger å kunne lese seg til hva de brukes til å hva yter/takler en spiller med den ene eller andre inngang/utgang å hvordan i forhold til andre spillere man sammenligner med

(men dukker snart opp så skal jeg poste det) (om ikke snorreh tar av lokket på sin 9700 å tar bilde å poster)

Om Phillips å Oppo er like spillere
    Nei veldig ulike.
    Like Ulike som Oppo og Phillips tidligere har vært med sine spillere
    (selv om de også hadde noen like komponenter)

ser man begrenset filstøtte , få tilkoplinger , skype , 1 hdmi til video/lyd å en hdmi til lyd osv ligner 9700 på flere andre spillere (som også mangler bilde til hdmi 2 , har liten filstøtte , har få tilkoplinger)

Tidligere like spillere med tidligere Oppo 93/95 er Cambridge , Primare , Electrocompaniet og Cambridge som alle har hatt samme hovedkort
    (vil tro en eller flere av dem vil komme med nye spillere som har samme hovedkort som oppo bdp 103/105)

Så til de som lurer på DSD og Phillips...........Phillips opplyser selv at det er bare DSD ut HDMI AV (2)

SACD(DSD output available via HDMI Output (AV RECEIVER) only)
    http://download.p4c.philips.com/file...12_pss_aen.pdf
    Der her vi det

Det er vel bare å vente til Hometheater hifi eller noen andre får testa denne nye Philips, jeg tviler på at den yter like bra i benchmark testen eller DeltaE farge avvik som Oppo/Cambridge

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må kaste inn lit Phillips klage her jeg også... Synes min9600 har veldig bra bilde
    Og lyd når den virker men jeg har hat utrolig mye så bugg,har også nå byttet all innmat og oppdatert softwearen... Nå sitter jeg med en spiller som er så og si ny og har også begynt og tulle med skuffen igjen... Må restarte spilleren vær gang når jeg skal sette inn en plate...(får ikke opp skuffen når jeg trykker ejekt)
    Så jeg kommer til og hive ut den og kjøpe 103 fra USA
    En ting til... Husk at 9700 kommer nok til og rase fryktelig for da de andre falt drastisk ikke lenge etter lansering.

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte å lese det du skrev, men det føltes mer komplisert enn det egentlig er:

et kretskort består av mange brikker, prossessorer og IC'er satt sammen som LEGO-byggesett, man tar de brikkene man vil bruke, og sette de sammen for å få det egenskapet man vil ha. Sagt på et ekstremt enkel måte.

ASUS/MSI kjøper inn brikkesett fra Intel, Intel gir ut designløsninger, datasheets, hvordan strømforsyning skal være , spenning/støy/ripple, mens ASUS/MSI bestemmer selv plasseringen (innenfor visse parametere pga støy), SATA-porter, PCI-E, antall minnebrikker, USB osv osv, så det er derfor alle PC-hovedkort er litt ulike selv om de har samme brikkesett. BIOS er firmware, og PC-produsentene bestemmer selv hva de vil bruke.

Oppo/Phillpis valgte Marvell chipset, og så designerte de kretskortet rundt den, plasseriingen av kontaktene pleier å være i ytterkanten eller nærmest chipsen på kretskortet, men de kunne like gjerne vært plassert midt i kretskortet!

Du skrev om Mediatek, så jeg måtte google litt først:

"The Azur 650BD / BDP-80 is based on the same Mediatek MTK8520 chip set/OEM kit"

Jepp, et OEM-kit. (jeg skjønte ikke helt først hva du mente)
    Mange brikkesett-firmaer lager ofte et demoversjon, eller et OEM-kit, det forkorter utvikingstiden og sparer penger hos Oppo/Cambridge. Nice.
    Er kretskortet fra BDP-103 et OEM-kit?

Jepp, jeg kunne ikke hatt sagt det bedre selv.
    f.eks. Marvell's Kyoto-G2 video processor, Marvell's Kyoto-G2H video processor

Se her for mer teknisk info enn det Oppo/Phillips gir:
    Marvell - Product Selector Guide

Jeg prøvde å finne datasheets, men fant ikke, skal se etterpå om jeg finner der.

her er det litt mer detaljert på det som skjer mellom "dingsene", jeg syntes at det gir en fin innsikt inn i detaljene i innmaten.
    Block Diagram (SBD) - Blu-ray Player and Home Theater Design - TI.com

Enig, jeg vil også seee!!!!!!

Siden Oppo er et relativt lite firma lønner det seg for dem å lage et hovedkort med samme brikker fordelt på flere modeller for å øke pro*****n. Pillips trenger ikke det, de lager så mange at det er billigere for dem å designere (PCB) et kretskort med de features og brikkene de vil ha - det lager et tydelig skille mellom modellene.

At Oppo skryter av lineær strømforsyning er bare et skamløst frieri til de snåle audiofile som tror at svisjet er s*t*n's verk!

disclaimer: selvsagt vil jeg velge Oppo.
    "tomme tømmer buldrer mest"

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er oppdatert ?
    Hvordan det er med de mindre Phillips har jeg ikke fulgt med men 9600 eg 9500 har hatt problemer
    Er jo ikke uvanelig med problemer men de har brukt så uendelig lang tid for å komme med fix som retter problem...
    Jeg har en 9500, og den fungerer forsåvidt greit nok, men har i lengre tid vært stadig flere BR filmer som tar vinter og vår å starte opp, og f.eks Game of Thrones, så må en bruke 1. platen (som tar evigheter å starte), velge kapittel også bytte disk når blir bedt om det, for spilleren går i heng ved start på en av de andre platene. Venter igrunnen bare på at det skal komme en film som ikke vil starte.

Siste firmware til den kom 08.11.2010 så jeg kontaktet Philips support for litt siden for å høre om det kommer noen oppdatering til den iom det sannsynligvis kommer flere og flere filmer den vil slite med, og fikk til svar at siden det var så lenge siden siste oppdatering, så kommer det nok ikke noen flere heller, så jeg for min del har kjøpt mitt siste Philips produkt...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blashyrkh
    Er kretskortet fra BDP-103 et OEM kit
    OEM/ODM ?

Mediatek utvikler hele kretskortet
    Kjøpere får
    schematics, software ,PCB layouts , verktøy for å lage OSD menyer osv
    (Mediatek produserer ikke slike kretskort ferdig for salg så den jobben må andre fabrikker ta seg av)

Spillere som lages ut fra slikt kretskort har nesten identisk manual og får samme firmware relatert til avspilling/forbedringer/disc støtte/

Oppo og Cambridge spillere produseres hos Winbase Electronics i Kina
    (mange andre spillere produseres også der)

Bakplate spiller der hovedkort utgangene sitter blir like
    Ulikt på spillere blir drev , analoge lyddelen , strømforsyning , og front spiller
    (da vil analoge utganger , strøm inn ville kunne sitte på ilike plasser mellom spillere)

Det litt unike med feks en Oppo (eller da videokort de bruker) er at det sitter 2 prosessorer i spilleren
    1 hovedprosessor som også kan behandle bilde (HDMI 2 utgangen + hdmi 1 utgang)
    Denne decoder alt av codec , avgjør power up/load hastighet , foretar fargeconvertering for både hdmi 1 og 2 utgang osv.

1 Separat video prosessor til video behandling (HDMI1)
    (denne motar ferdig decodet , fargeconvertert video fra HDMI 2 prosessoren å bildebehandler bilde før hdmi 1 utgang)_

Det at flere spillere har hatt samme hovedkort har eksistert i flere år.
    Det er få fabrikker og utviklere av hovedkort men veldig mange fabrikant navn.

Det som har vært vanlig fra 2008 til i dag er at forholdsvis små fabrikanter
    ..........oppo , cambridge ,Electrocompaniet , ayre , lexicon osv er de med beste hovedkort
    Store navn som Sony , Phillips , Samsung , D&M(marantz, denon ,McIntosh) Phillips , osv har ikke de beste hovedkortene

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    Jeg har en 9500, og den fungerer forsåvidt greit nok, men har i lengre tid vært stadig flere BR filmer som tar vinter og vår å starte opp, og f.eks Game of Thrones, så må en bruke 1. platen (som tar evigheter å starte), velge kapittel også bytte disk når blir bedt om det, for spilleren går i heng ved start på en av de andre platene. Venter igrunnen bare på at det skal komme en film som ikke vil starte.

Siste firmware til den kom 08.11.2010 så jeg kontaktet Philips support for litt siden for å høre om det kommer noen oppdatering til den iom det sannsynligvis kommer flere og flere filmer den vil slite med, og fikk til svar at siden det var så lenge siden siste oppdatering, så kommer det nok ikke noen flere heller, så jeg for min del har kjøpt mitt siste Philips produkt...
    Jeg hadde også en 9500,den først jeg fikk virket ikke,så fikk jeg en ny,den virket et par måneder så var det mange plater den ikke spilte,leverte den inn,
    og de byttet hele driv verket i den.Virket så et par måneder,så samme tullet
    igjen Leverte den inn igjen,og fikset,så selgte jeg den og kjøpet meg en
    PanasonicHan som kjøpte den av meg sier at samme problem har dukket opp
    igjen på spilleren.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent en liten stund så vil Philipsen komme ned i rundt 3000kr, jmfr Panasonic BDT500. Oppoen er sikkert bedre, men da dobbelt så dyr. Mer naturlig å samenligne Philipsen med nevnte Panasonic, Sony BDP-S790 og kanskje Pioneer BDP-LX56, når den kommer. Syns jeg. Ser at Hi-Fi klubben har senket prisen med 1500kr på Cambridge 751BD, så da tror jeg heller jeg ville valgt den fremfor Oppoen vi her snakker om, om ikke 4K var veldig viktig.

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til runefalk: Det er kjedelig, men jeg har heldigvis ikke hatt noen fysiske problemer med spilleren, det er "bare" tregheten på java-baserte plater som er plagsomme.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •