Oppo BDP-103 vs Philips BDP9700 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    OEM/ODM ?

Mediatek utvikler hele kretskortet
    Kjøpere får
    schematics, software ,PCB layouts , verktøy for å lage OSD menyer osv
    (Mediatek produserer ikke slike kretskort ferdig for salg så den jobben må andre fabrikker ta seg av)
    Akkurat som du skrev!

Original equipment manufacturer - Wikipedia, the free encyclopedia
    "OEM, manufactures products or components that are purchased by another company and retailed under that purchasing company's brand name.[ref 1] OEM refers to the company that originally manufactured the product."

(ODM har jeg ikke hørt om, skrivefeil?) mye rart her: ODM - Wikipedia, the free encyclopedia , mente du
    Odontoglossum - Wikipedia, the free encyclopedia ?

Det som har vært vanlig fra 2008 til i dag er at forholdsvis små fabrikanter
    ..........oppo , cambridge ,Electrocompaniet , ayre , lexicon osv er de med beste hovedkort
    Store navn som Sony , Phillips , Samsung , D&M(marantz, denon ,McIntosh) Phillips , osv har ikke de beste hovedkortene
    Jeg er ikke helt enig, de dyrere modellene av Sony/D&M er ofte av utsøkt kvalitet, har utsøkt oppbygging og får veldig gode omtaler, men prisen er ekstremt høye.
    Hvem har ikke sikla på en Denon 2900?

Product Review
    Denon DVD-2900

Jeg hadde forferdelig lyst på en Denon 2900 (2910, 3900 og 3910! A1!), men prisen var helt groteskt, så jeg er glad for at Oppo er relativt fornuftig priset og allikevel det ypperste en kan få for pengene.

Jeg syntes at Oppo illustrerer en typisk konkurransemodell det er de små innovative firmaene som lager nye løsninger ingen andre har tenkt på.
    Phillips fremstår som mer konservativ, det er fremdeles toppkvalitet, men jeg syntes at Oppo tar innersvingen p.g.a. et mer komplett og helhetig design, både i software og hardware. Jeg syntes at Sony , Phillips , Samsung , D&M(marantz, denon ,McIntosh) Phillips har blitt slappe i fisken, og det reduserer kvaliteten på modellene som er omtrent likt priset som Oppo. Selv om jeg er ikke enig med deg, betyr det ikke at jeg mener at du tar feil, jeg er bare litt vrang.

Jeg titta nylig litt på Denon DBP-2010: "Ikke afspilning af DivX-filer fra SD-kort ",
    og da tenkte jeg plustelig " Hæh?! hvorfor?"

Fra Hi-Fi Gallery | Địa chỉ của người yêu nhạc vÃ* chÆ¡i dÃ*n máy | Loa Karaoke | Ampli Denon | Ampli | Loa San Khau | Am Thanh Hoi Nghi | Loa Hi end | Tai Nghe

Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    Det er kjedelig, men jeg har heldigvis ikke hatt noen fysiske problemer med spilleren, det er "bare" tregheten på java-baserte plater som er plagsomme.
    BD Live?
    Gud som jeg HATER den!
    Skullle ønske at det var skuddpremiere på den som fikk ideen.

Jeg sjekker alltid før jeg kjøper BD, ser jeg BD Live hos en BD, dropper jeg den, jeg nekter å kjøpe flere BD Live Blueray. Heldgivis er det bare et-to firmaer som pøsher den, de andre driter i den, sikkert pga lisensering. Sånt er digg!
    "tomme tømmer buldrer mest"

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer svekro sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Hvor er det blitt av BDP9700????

Sitat Opprinnelig postet av snorreh
    Takk for gode innspill så langt

Her er manualen til Philips BDP9700:
    http://download.p4c.philips.com/file...12_dfu_nor.pdf

Og her er produktbrosjyren med mer detaljerte tekniske spesifikasjoner:
    http://download.p4c.philips.com/file...12_pss_nor.pdf

Når jeg leser den uoffisielle FAQen til Oppo BDP-103, så ser jeg at det også er minuser med den i forhold til Philips BDP9700. Da tenker jeg spesielt på SACD og DSD-begrensinger på HDMI-utgangene. Når jeg leser manualen til Philips BDP9700 så virker ikke den å ha samme begrensing på dette området (?). Ellers så har også Philips BDP9700 støtte for Netflix 1080p med 5.1 surround lyd og undertekster, samt MyRemote app for både Android og iOS. Philips BDP9700 har også mulighet for å streame direkte fra mobil/nettbrett vha. SimplyShare. Philips BDP9700 har innebygget Wifi og ikke ekstern dongle som på Oppo BDP-103. Philips BDP9700 har forøvrig innebygget Skype-klient som jeg synes er et pluss i forhold til Oppo BDP-103. Det største plusset med Oppo BDP-103 i forhold til Philips BDP9700 er mulighet for sonefri BluRay, men da øker også prisen på Oppo BDP-103 til kr. 6.595,- Det største minuset med Oppo-103 i forhold til Philips BDP9700 er derfor den store prisforskjellen.

Er det andre plusser og minuser med dem som kan være av særlig praktisk betydning?
    All info og sider hvor 9700 stod, er borte fra Philips. Hva har skjedd?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svekro
    All info og sider hvor 9700 stod, er borte fra Philips. Hva har skjedd?
    Etter hva jeg har hørt skal den komme på markedet i januar 2013.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice tråd :-)

Men hvor stor forskjell er det iforhold til oppo 93?
    Har en oppo 93 med fri sone oppgradering.

Er det verdt å bytte denne ut med nyere oppo modell?

Reiser til USA igjen i april en gang.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Nice tråd :-)

Men hvor stor forskjell er det iforhold til oppo 93?
    Har en oppo 93 med fri sone oppgradering.

Er det verdt å bytte denne ut med nyere oppo modell?

Reiser til USA igjen i april en gang.

Er vel opp til bruker......ønsker man noe av det nye en 103 kan tilby eller er det helt ok med en 93

Vet ikke om jeg har fått med meg alt (men meste)

Det nye som 103 har fått lagt til eller som er endret fra 93..........USA modeller

These features are different:

•More powerful custom dual-core CPU
    •The latest decoder chip from MediaTek
    (altså ny hovedprosessor i 103.......dual core SoC...System-on-Chip.......i 93 sitter det single-core SoC )

•1GB SLC internal memory(er 1GB i 93 også men ikke SLC)
    •The Home Menu and Media Center user interfaces are redesigned
    •New wireless dongle
    (Wireless N adapter på OPPO BDP-103/105 har mulighet til 150Mbps som betyr under ideelle forhold for trådløst nettverk er 50Mbps raskere enn Ethernet-tilkobling ......Ethernet-tilkobling 93/95/103/105 har under ideelle forhold 100Mbps)
    (wireless 93/95 har 100Mbps som max under ideelle forhold)

•SACD DSD can be played only on HDMI 2; if converted to PCM it can play over both HDMI 1 & 2
    (med 93 kan man DSD over HDMI 1........convertert til PCM er lik 103/93)

•New remote (slight changes, same 3 code set)
    •Improved IR reception on the front panel
    •Cinavia (mandatory starting in 2012) (ca 10 dvd og 100bd disc har cinavia pr i dag)Cinavia Consumer Information Center
    (Cinavia støtte er pålagt alle bd spillere produsert fra Feb 2012 ....)

•grounded AC (93 har ikke jord mulighet)
    •Zoom is a popup control like other selections
    •Component/Compositt er fjernet på 103 (litt tidlig ute ang..analog sunset)
    103/105 tilbyr bare 480i diagnostisk kompositt (altså ikke for video)

Beste video prosessoren i 93 Kyoto G2 er endret til Kyoto G2H i 103 der endringene er økt mulighet med G2H (2d til 3d , scalere til 4k)

These features are added:

•1 HDMI input on the back
    •1 HDMI/MHL compatible input on the front
    (hdmi innganger for tilkopling av eksterne hdmi avspillere/decodere og mulighet for behandling av 103 sin beste video prosessor.........MHL..(Mobile High-Definition Link)

•2 USB ports in the back, 1 in the front
    (93 hadde 1 esata + 2 usb...103 har 3 USB .....3x2TB)

•4K-by-2K upscaling
    •2D->3D conversion
    •simultaneous HD audio from both HDMI outputs
    •Gracenote for extra media info: cover art, catalog info
    (Gracenote MusicID...VideoID BDP-103 kan via Internett nå Gracenote globale media database)

•Support for hard drives > 2TB with GPT
    •DTS Neo:6 decoder
    •SMB/CIFS (experimental)
    (lyd, bilde og videofiler deles av datamaskin på det lokale nettverket via Server Message Block (SMB) protokollen eller Common Internet File System (CIFS) protokoll)

•DLNA DMP and DMR
    (Digital media player (DMP) og digitale medier renderer (DMR)-funksjonen gjør det mulig å få
    lyd gjennom et trådløst eller kablet nettverk fra DLNA digital medieserver - for eksempel datamaskiner, nettverk lagringsenhet (NAS)

•Forlenget garantitid (totalt 2 år 103)(93 er 1 år) (Gjelder ikke kjøp i Norge (Norske butikker/nettbutikker) da de følger Norsk kjøpslov...lengere garantitid)

•New media file types:
    ◦FLV (Flash Video)
    ◦MPO (Multi Picture Object)
    ◦3GP

•New container combinations: ◦FLAC in MKV
    ◦DTS-HD Master in MKV
    ◦Dolby Digital TrueHD in MKV

•New online services: ◦Rhapsody
    ◦CinemaNow

•Illuminated front panel eject button
    •Optional Quick Start Mode
    Quick start mulighet
    Nå er jo 93 rask spiller i forhold til fleste andre spillere...103 blir raskere + man da får mulighet til å velge standard eller quick start
    (raskere vil bla bety raskere manøvrering usb , menyer , load tid osv)

•HDMI Audio Return Channel
    (ARC ..Audio Return Channel .....man kan feks få lyd inn 103 fra en tv med intergrert tuner (IDTV) med HDMI kabelen )

•USB keyboard support (experimental)(mulighet for tastatur til feks enklere søk ..youtube ,netflix , vudu osv )

•Roku Streaming Stick support Roku Streaming Stick | Roku Streaming Player (koples hdmi inngang.......Roku stick må man kjøpe og har vel ca 700 kanaler pr i dag ...bla Spotify.....kanaler----->Channel Store | Roku Streaming Player )
    ...................................CES 2013: Roku Adds Device Partners Plus New Channels Including TWC TV, FOX NOW and PBS | The Official Roku Blog

•Analoge lyddelen er forbedret litt fra 93 til 103

•Netflix 1080p....5.1 lyd (starter Netflix opp med 1080p 24 så støtter 103 det også)(93 har vel Netflix 720p.....2.0 lyd)

•Vudu 3-D og 7.1 surroundlyd (93 har vel 1080p (2d) 5.1 lyd)
    (gamle 93/95 vil sansynligvis ikke få stort flere eller forbedret streamingtjenester i fremtiden....neste som er nevnt med 103/105 er Amazon ....Amazon Instant Video: Getting Started )

•Pandora internett radio ( Pandora Radio - Wikipedia, the free encyclopedia )

__________________________________________________ _____
    Troverdig test resultat video ytelse er ennå ikke kommet(benchmark) (er vel bare noen synsetester å lese ennå)
    tekniske opplysningene tilsvarer at video ytelse 103/105 blir identisk med 93/95 + 103/105 får scalering til 4k og 2d til 3d converteringsmulighet

93 har perfekt fargeconvertering .fra 4.2.0 til 4.4.4, 4.2.2, RGB med mediatek brikken.
    (enten source direct eller ved video prosessing i spiller)(Mediatek brikken er den som fargeconverterer for begge video prosessorene i spiller eller ved source direct valg.....begge hdmi utganger)
    Vil tro nye mediatekbrikken i 103 (er ennå ikke er målt) vil holde samme referanse ang fargeconvertering som 93

Bitstream HD lyd er 93 målt til 0 BER (Bit error rate) lavere enn null kommer man vel ikke :-)
    (nå er ikke 103 målt ennå men vil tro den vil være null BER også)

Forskjellen 93/103 er stor ser man i BD spiller sammenheng
    (i forhold til andre fabrikanter som legger til en eller to funksjoner på ny modell v.s gammel modell så er en 93 til 103 oppgradering enorm .....+ samme pris for 103 som det 93 har kostet siden 2010)
    __________________________________________________ _________________________________

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bdp 9700

Hei folkens. Jeg har bestilt bdp 9700 og gleder meg til og få denne. var utrolig nok uheldig 2 ganger med og kjøpe først 9500 brukt på finn.no og fikk en spiller som det var noe gale med hdmi ut så fikk pengene tilbake da selgeren ikke var klar over dette. gjorde et nytt forsøk og kjøpte bdp 9600 og får denne i posten og det er noe gale med strømforkyningen. heldigvis var denne kjøpt på soundgarden og får nå en ny bdp 9700 i den forbindelse lurer jeg på hvordan jeg skal gjøre det med hdmi utgangene. jeg har kjøpt den helt nye Denon avr 4520 som jeg selv synes gjør en veldig god jobb på både lyd og bilde. Men er litt usikker på hvilken kobling jeg skal velge. den har jo en veldig god bilde brikke i seg fra marvel qudeo, men er usikker på om vist jeg velger hdmi utgangen som har både lyd og bilde som man velger vist man skal koble spilleren til en reveiver om du bruker bildebrikken inni spilleren da receiveren også gjør noe med bilde? vil det ha noe for seg og koble hdmi ut kun for bilde og bruke 7.1 analog ut i forhold til bildekvaliteten? jeg er ikke noe fan av analoge kabler så derfor har jeg brukt 20000kr på en receiver slik at jeg den skal gjøre en best mulig jobb på lyd og bilde. lurer på om man bruker hdmi ut for lyd og bilde om den vil gå forbi lyd og bilde brikker og prossesorer i spilleren og lar receiveren gjøre all jobben. vist den isåfall gjør det er jo det litt dumt når denne spilleren har mye snacks inni seg håper noen kan gi meg et fornuftig svar.8)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen

•Netflix 1080p....5.1 lyd (starter Netflix opp med 1080p 24 så støtter 103 det også)(93 har vel Netflix 720p.....2.0 lyd)

Forskjellen 93/103 er stor ser man i BD spiller sammenheng
    (i forhold til andre fabrikanter som legger til en eller to funksjoner på ny modell v.s gammel modell så er en 93 til 103 oppgradering enorm .....+ samme pris for 103 som det 93 har kostet siden 2010)
    __________________________________________________ _________________________________
    Hvordan er det med støtte for Anamorpic strekk av 2.35:1 kildemateriale og flytting av undertekster? Virker dette f.eks på netflix også? Vurderer å kjøpe en slik 103 snart, ser ut til at de selges hos Soundgarden også nå.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Hvordan er det med støtte for Anamorpic strekk av 2.35:1 kildemateriale og flytting av undertekster? Virker dette f.eks på netflix også? Vurderer å kjøpe en slik 103 snart, ser ut til at de selges hos Soundgarden også nå.
    ville verdt meget overasket om dette var tilgjengelig med netflix siden de er ganske kjipe på slike ting (netflix altså).
    Og etter hva jeg kan se er det ikke noe brukelig forskjellig mellom netflix på oppo, ps3 eller andre smart løsninger.

Den er rask da minst like rask i appen som på ps3.

Har ikke spilleren selv men har plassert den på ønskelista hehe.

Så har bare lest litt av det som skrives her avforum og sett en par youtube videor.
    f.eks
    Oppo BDP-103 unboxing and hands-on Part 1 - YouTube

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Siden du spør meg så vet jeg ikke.
    Netflix eller andre tilbydere er bra når man kjøper et produkt (feks bd spiller , reciver osv) når feks bd spilleren blir eldre og en tjeneste som Netflix hele tiden gir ut forbedrede versjoner som hovedsakelig legges til nye produkter så sitter man tilbake med en museumsutgave av netflix som ikke blir oppdatert .......vår fremtidige ******* om man ønsker og oppdatere seg etter som utviklingen raser frem innen stream

Du må nesten spørre en Oppo 103/105 eier om muligheter ved Netflix. :-) for de kan teste det
    (det får ikke jeg gjort med min netflix museumsutgave
    720p..stereo...ingen subtitles...ingen zoom funksjon osv osv)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •