Oppo BDP-103 som "prosessor"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppo BDP-103 som "prosessor"?

Hei!

Driver å bygger opp et lite anlegg rundt tven.
    Har allerede Dali Zensor 1, og skal kjøpe Denon PMA-720AE stereoforsterker i dag.

TVen (pioneer kuro 50") har kun analoge utganger.
    Derfor begynte jeg å se på diverse DACer slik at jeg kunne sende digital lyd fra HDPVR /Apple TV til DAC og videre til forsterker, og HDMI til TV.
    Vurderte også Pioneer N-50 mediastreamer som har digitale innganger.

Men så gikk det opp et lite lys, ville ikke en BDP-103 være en totalt overlegen løsning i dette oppsettet??

Tenker slik:
    Video med HDMI:
    ADB HD PVR /Apple TV -> Oppo -> TV

Lyd ut fra Oppo til Denon PMA-720AE via RCA.
    Da bruker jeg DACen til Oppo, samt at jeg får brukt Qdeo prosessoren i Oppo til å behandle bildet til HD PVR og Apple TV!
    Samtidig får jeg bluray/dvd/netflix/streaming osv som Oppo støtter.

Dette høres jo ut som en knall stueløsning! Er det noe jeg har oversett eller totalt glemmer? Hodetelefoner kan jeg ta ut fra Denon, så ser ikke helt poenget med å gå for 105 til 12 500 kr så lenge jeg kan klare meg med 2 HDMI inn..

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman
    Hei!

Driver å bygger opp et lite anlegg rundt tven.
    Har allerede Dali Zensor 1, og skal kjøpe Denon PMA-720AE stereoforsterker i dag.

TVen (pioneer kuro 50") har kun analoge utganger.
    Derfor begynte jeg å se på diverse DACer slik at jeg kunne sende digital lyd fra HDPVR /Apple TV til DAC og videre til forsterker, og HDMI til TV.
    Vurderte også Pioneer N-50 mediastreamer som har digitale innganger.

Men så gikk det opp et lite lys, ville ikke en BDP-103 være en totalt overlegen løsning i dette oppsettet??

Tenker slik:
    Video med HDMI:
    ADB HD PVR /Apple TV -> Oppo -> TV

Lyd ut fra Oppo til Denon PMA-720AE via RCA.
    Da bruker jeg DACen til Oppo, samt at jeg får brukt Qdeo prosessoren i Oppo til å behandle bildet til HD PVR og Apple TV!
    Samtidig får jeg bluray/dvd/netflix/streaming osv som Oppo støtter.

Dette høres jo ut som en knall stueløsning! Er det noe jeg har oversett eller totalt glemmer? Hodetelefoner kan jeg ta ut fra Denon, så ser ikke helt poenget med å gå for 105 til 12 500 kr så lenge jeg kan klare meg med 2 HDMI inn..
    Det er vel ikke hdmi inn på oppoen? kun ut. Eller tar jeg feil her?

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo BDP-103EU har en rekke funksjoner som gjør at den skiller seg fra konkurrentene. Spilleren kan by på komplett mediestøtte, inkludert Blu-ray med BD-Live og 3D, DVD-Audio/Video, SACD, AVCHD, MKV og andre audio/video/bilde formater. Enestående videokvalitet inkludert 4K-oppskalering, 2D til 3D-konvertering, kilde direkte modus og flere zoom-moduser med vertikal strekk for 2:35:1 format. High-End lyd inkludert bitstreaming og dekoding av Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio, separat signalvei via doble HDMI-utganger og doble HDMI-innganger med MHL-kompabilitet, 7.1 kanals analog utgang og rene lyd-moduser for lytting til musikk. I tillegg besitter spilleren doble USB-porter, integrert Wi-Fi, ekstern IR-inngang og RS232 fjernstyring.

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I stand corrected. Da lurer jeg på om jeg skal ha sjøl og.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gargamel_Grusom
    Det er vel ikke hdmi inn på oppoen? kun ut. Eller tar jeg feil her?
    Ifølge info sida til oppo så har den to hdmi inputs også så så tipper TS har et poeng.

OPPO BDP-103 Blu-ray Disc Player

Dual HDMI Inputs – Connect external devices such as set-top boxes and network streaming devices to take further advantage of the excellent audio and video processing functions by the BDP-103. The BDP-103 offers two HDMI inputs, one on the front and one on the back.
    Personlig så syns jeg hdmi inngangen i front passet estetisk dårlig til fast bruk men det er vel også kun estetisk.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere hdmi innganger bak løses lett med en HDMI switch.

Men ja denne skal fungere fint som prossessor. Så lenge Oppoen styrer volumet også på de andre HDMI inngangene, noe jeg regner med at den gjør.

I verstefall send Oppo en mail, de svarer nokså kjapt.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden

Personlig så syns jeg hdmi inngangen i front passet estetisk dårlig til fast bruk men det er vel også kun estetisk.
    Hadde sikkert blitt galt for enkelte om begge HDMI inn var bak også :-)

Er vel praktisk med en i front til MHL bruk........Mobile High-Definition Link - Wikipedia, the free encyclopedia

Oppo er de eneste bd spillerene med HDMI inn men klart for mange vil 2 HDMI inn bli lite

HDMI inn kan også brukes til Roku........Roku Streaming Stick | Stream to your TV Instantly without a PC.

Litt info om HDMI inngangene
    Unofficial OPPO BDP-103 Frequently Asked Questions

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •