Noen som har link til blu-ray benchmarks?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har link til blu-ray benchmarks?

Hei. Husker jeg sist argumenterte med noen brukere ang. BD spillere var det noen som postet links til en side som tester blu-ray spillere, som begrunnet hvorfor Oppo 95 er så konge, og hvorfor f.eks PS3 er så dårlig, samtidig viste det seg at Mcintosh spiller til 8000 USD var like dårlig som PS3 / billig spiller til 500 kroner.

Vet noen hvilken nettside det er snakk om her?

Om dere kan noen fler er det bare å poste de også. Men ikke vet jeg hva som gjør spiller A bedre enn spiller B.

Er særlig interessert i Oppo BDP-95 vs standard PS3.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt du etterspør er lenket til i din CRT tråd
    (uten at du den gang (5-6 uker siden) enset det 50 - 60 linjer lange svaret jeg skrev)

PS3 blir ikke lengere testet .
    Er jo heller ingen konkurent til BD spillere ang video ytelse , pris , lyd muligheter slik den var i perioden 2006 til 2008

Sony Playstation PS3 FW 2.1 - Secrets of Home Theater and High Fidelity

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Alt du etterspør er lenket til i din CRT tråd
    (uten at du den gang (5-6 uker siden) enset det 50 - 60 linjer lange svaret jeg skrev)

PS3 blir ikke lengere testet .
    Er jo heller ingen konkurent til BD spillere ang video ytelse , pris , lyd muligheter slik den var i perioden 2006 til 2008

Sony Playstation PS3 FW 2.1 - Secrets of Home Theater and High Fidelity
    Jeg klarte faktisk å finne det jeg var på utkikk etter, jeg leste alt du skrev i min CRT tråd men svarte kanskje ikke på alt siden det var litt off topic, dessuten jeg visste ikke på den tid (5-6 uker siden som du sa) at det var forskjell på blu-ray spillere, men nå har jeg lært meg det.

Men hvis du vil ta deg tiden til å forklare hvordan jeg skal tolke blu-ray benchmarks blir jeg strålende fornøyd.

Jeg vet hvordan jeg skal tolke en TV-test, vi ser etter sort nivå (mangel lys målt i Candela / kvadrat meter) , den endelige kontrasten (forskjellen mellom sort og hvit) og farge temperatur målt i Kelvin (så nærme D65 standard som mulig) men at vi også har gamma tracking, gamma luminance, colour luminance, motion resolution, input lag osv.

Men jeg skjønner meg ikke helt på disse BD testene.

Her har vi Cambridge 751 som viser nesten perfekt resultat.

96% kontra en Yamaha A1010 til $500 som fikk 82% og en elendig Mcintosh som fikk 68% og den koster $8000.... Så får vi en Sony BDP S590 til $250 som fikk 87% !

Men jeg skjønner egentlig ikke bæret av de tallene, alt jeg skjønner er at høyere er bedre, og 96 er et større tall enn 82 eller 68

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var det dette med Colourspace..
    Når Steve Withers fra AVforums sier at projektor/TVen hadde "A colour performance of a reference standard with errors less than 1" snakker han om omtrent det samme denne tabelen viser?

I så fall virker Cambridge 751 nesten helt perfekt, med bare 0.1 x 2 og 0.2 x 1, resten er på akkurat 0.0

Her virker Sony'n helt på trynet med mange feil overalt, og her er et ikke desimal punkt, men hele siffer over hele RGB.

Til gjengjeld gjør Yamaha det utmerket på fargene ser du ut som, men kun noen få 0.2 og 0.1 feil hit og dit, men tydeligvis ikke på Cambridge 751 nivå, men er det merkbart?

Resten av testene dems skjønner jeg i hvert fall ikke

Men ut ifra dette, har jeg skjønt;

Cambridge 751 er best
    Mcintosh er rææææva
    Yamaha'n er helt grei
    Sony'n er en god del og yter godt for penga?

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Jeg klarte faktisk å finne det jeg var på utkikk etter, jeg leste alt du skrev i min CRT tråd men svarte kanskje ikke på alt siden det var litt off topic, dessuten jeg visste ikke på den tid (5-6 uker siden som du sa) at det var forskjell på blu-ray spillere, men nå har jeg lært meg det.

Men hvis du vil ta deg tiden til å forklare hvordan jeg skal tolke blu-ray benchmarks blir jeg strålende fornøyd.

Jeg vet hvordan jeg skal tolke en TV-test, vi ser etter sort nivå (mangel lys målt i Candela / kvadrat meter) , den endelige kontrasten (forskjellen mellom sort og hvit) og farge temperatur målt i Kelvin (så nærme D65 standard som mulig) men at vi også har gamma tracking, gamma luminance, colour luminance, motion resolution, input lag osv.

Men jeg skjønner meg ikke helt på disse BD testene.

Her har vi Cambridge 751 som viser nesten perfekt resultat.

96% kontra en Yamaha A1010 til $500 som fikk 82% og en elendig Mcintosh som fikk 68% og den koster $8000.... Så får vi en Sony BDP S590 til $250 som fikk 87% !

Men jeg skjønner egentlig ikke bæret av de tallene, alt jeg skjønner er at høyere er bedre, og 96 er et større tall enn 82 eller 68
    Hei.har du en link til blu-ray benchmarks?
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, sitter på mobilen akkurat nå men siden heter home Theater hifi Eller noe sånt, prøve Google det så finner du det

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Så var det dette med Colourspace..
    Når Steve Withers fra AVforums sier at projektor/TVen hadde "A colour performance of a reference standard with errors less than 1" snakker han om omtrent det samme denne tabelen viser?
    Ja
    DeltaE ....les ColorWiki - Delta E

dE omtales også mye i secrets I og II
    Leser du denne vil du kanskje skjønne hva feil i fargeconvertering gjør
    The Secrets Blu-ray Player HDMI Benchmark - Part I - Secrets of Home Theater and High Fidelity

google Norsk
    Google Oversetter

google Norsk
    Google Oversetter
    __________________________________________________ ______
    Her vil du finne hva de ulike blu-ray benchmarks betyr
    Spears & Munsil High Definition Benchmark Blu-ray Edition

SD performace er i hovedsak test av type problem enkelte disc har.
    Feks Super Speedway er en ræva IMAX film mange spillere sliter med.
    DVD Player Benchmark - Guide to the Progressive Scan Shootouts
    __________________________________________________ ___
    Her er hometheaterhifi ...super speedway forklaring (oppo cambridge)
    occasionally losing the lock on the Super Speedway test clip, and the fact that other players are just slightly more responsive. The responsiveness issue is likely due to the quiet, dampened drive mechanism that takes a bit longer to find a track, but once it does it was dead silent in use.

Benchmark brukes som test av alt fra motorsykkler til harddisker (selvsagt ikke samme test)

Hometheaterhifi finner man tester på feks video ytelse bd/dvd spillere , video prosessorer , video prosessorer i feks recivere , hdtv , prosjectorer
    Reviews - Secrets of Home Theater and High Fidelity.

I hovedsak hvorfor det er forskjell bilde ytelse bd spillere er
    oppbygging av brikkesett og typer.
    De enkle spillerene som oppnår generelt dårligst ytelse i test er de som er enklest bygd opp i video kretsen. (oftest en SoC system one chip.....altså lyd/bilde decoding , fargeconvertering , video prosessing osv i en å samme chip)

De litt mere avanserte med sepparat video prosessor er de som i hovedsak yter best i test (feks 1 SoC med eller uten video prosessor + en sepparat video prosessor brikke

PS3 sin cell prosessor minner mest om skjermkort.
    Googler du vil du finne ps3 secrets som bla omtaler fargekonvertering og div problemer med video behandling
    __________________________________________________ ______________

Spillerene du nevner i eksempelene gjør det generelt bra i fargeconvertering så fargerom blir ok.
    (i picture mode ..standard...utenom RGB til Sony da)
    Når det gjelder ytelse ellers viser testene du kanskje har lest at både Yamaha og Sony har endel feil selv om fargeconverteringen er grei...Cambridge har bare feilet på super speedway klippene)

I dag da man er opptatt av meget bra tv eller PJ vil ytelse spiller spille en rolle for hva vi ser.
    Har man en BD spiller med ok fargeconvertering / dårlig fargeconvertering , feiler endel ellers i video prosess men mangler surce direct .... vil man med en bra PJ/TV/reciver/ekstern prosessor der man ønsker å bruke (tv/pj/reciver/ekstern video prosessor) måtte mota bilde med mer eller mindre feil å vil aldri vise et perfekt bilde uansett hvor mye penger man har lagt i dette.

Har man derimot en BD spiller med bra fargeconvertering ...med source direct mulighet blir det opp til ekstern video prosessor hvordan bilde kvalitet blir (ekstern video prosessor enten som sepparat , i en reciver , PJ eller TV)
    .....selvsagt kan man med en bra bd spiller sende ferdigbehandlet bilde i spiller til PJ/TV .

Så har man fargerom å problem.
    Noen tv/PJ støtter en eller flere fargerom..........velger man feks et fargerom ut fra bd som tv/PJ ikke viser (støtter) så vil tv/PJ fargeconvertere fargerom til fargerom tv/pj støtter ....å det kan bli dårlig resultat.

Så har man fordelen med en bra video prosessor i spiller ....at den ved å sette høyere bits (deep color) vil behandle farger på en høyere rate i prosessor som igjen gir finere bilde....(selv om man har eller ikke har deep color støtte i tv/pj)
    Dette er prosessorbehandlingen....ja feks BD er 8 bit pr kanal så ved å sette feks 12 bit pr kanal gir ikke mere enn orginalt fra disc men jevnere og finere bilde
    (er video prosessoren av dårligere kvalitet kan bilde bli værre ved å øke bits)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, tusen takk for det langet svaret Hygen, må si meg enig med felles AVforum medlemmer, det du ikke vet om BD-spiller er ikke verdt å vite...

Da skal jeg bare sette meg ned å lese på de linkene du sendte. Google translate var ikke nødvendig å dele ut, engelsk er 1. språket og norsk 2. språket mitt 8)

Men en ting til jeg lurte på.. Hvis du har en dårlig spiller, som viser farger 10 grader for varmt, samtidig som TVen din er 50 grader for kaldt i forhold til 6500K, vil dette heller hjelpe tven din nå D65 standard? eller er feil bare feil.

Uansett, veldig imponerende at Cambridge 751 består alle tester (uten en dårlig IMAX film som jeg sikkert ikke kommer til å se ) og fikk nærmest null feil på fargene, ble rimelig stor forskjell mellom den og de andre jeg har lest.

Kanskje jeg skal ta med meg PS3en, og spørre om å få demo på hifiklubben der jeg sammenligner Denon BD spiller, Cambridge 751 og min PS3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •