Denon DBT-3313UD blu-ray spiller. Seriøs konkurrent til OPPO og Cambridge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon DBT-3313UD blu-ray spiller. Seriøs konkurrent til OPPO og Cambridge?

Surfet på HFK sine nettsider nå, da jeg la merke til at Denon har sluppet to nye blu-ray modeller i det siste. En i budsjettklassen, samt 3313UD som med en pris på 8000 kr legger seg i den seriøse enden av skalaen- en prisklasse hvor de konkurrerer mot blant andre Cambridge 751 og OPPO 95. Altså det knallharde multispillermarkedet med kresne forbrukere

Noen som har erfaring fra denne modellen selvom den (såvidt jeg vet) er relativt fersk i sortimentet til klubben?

Edit: Ser at klubben ikke får den inn på nettbutikklageret før midten av Oktober

Hvordan tror vi denne er på for eks CD avspilling sammenlignet med konkurrerende modeller fra Cambridge og OPPO? Strålende analoge stereoutganger er jo en av disse spillernes sterkeste sider.

DENON DBT-3313UD Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Denon DBT-3313UD blu-ray spiller. Seriøs konkurrent til OPPO og Cambridge
    Om analog stereo er nær sagt eneste punkt for hva som er bra spiller så ...ja
    (om man mener utvikling funksjoner/muligheter ligger nye 3313 på ca samme nivå som oppo bdp 83 som kom i 2008
    (altså de er et hav etter i å tilby nye ytelser bd spiller)

En 3313 har vel stort sett bare fjernet 7.1 analog og lagt til denon link hd så er den ikke så ulik bdp 2012.

HFK skriver 3313 har ............To HDMI-utganger til f.eks. projektor og TV
    men så lenge Denon skriver
    Connect a TV to the HDMI OUT MONITOR(VIDEO) connector.
    When a TV is connected to the HDMI OUT AMP(AUDIO) connector, it may not function properly

Connect an AV receiver to the HDMI OUT AMP(AUDIO) connector
    When an AV receiver is connected to the HDMI OUT MONITOR(VIDEO) connector, it may not function
    properly.

så kan man vel egentlig ikke hfk skrive ....2 HDMI-utganger til f.eks. projektor og TV
    (den ene er beregnet på bare lyd...den andre er beregnet på video og lyd ifølge denon)

Marantz kommer med nesten helt lik spiller som heter UD7007

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har ikke optisk/coax digital ut så ekstern dac uten hdmi er utelukket. Dette er ikke et "must", men likevel.....
    Den har ikke 7.1/5.1 analoge utgange, så primært er denne helt klart rettet for folk med Denon receiver allerede da man da kan bruke Denon Link.
    Ser ikke denne Denon som noe spesiellt egentlig, men vi får se.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer det test av denne? Som transport og bluray med stereo-ambisjoner så har jeg tro på denne. Er mangeårig fornøyd Denon kunde.

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Når kommer det test av denne? Som transport og bluray med stereo-ambisjoner så har jeg tro på denne. Er mangeårig fornøyd Denon kunde.
    Tester her:
    DENON DBT-3313UD Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben

Har Denonen en innebygd volumkontroll så den kan koples direkte til en forsterker?
    Denne featuren er fin å ha i tilfelle forforsterkeren/DAC ryker, det kunne jeg gjøre med den gamle Denon DCD-1015 CD-spilleren min i en periode. R.I.P.

Analog lyd blir brukt her som selling point, men det står ingenting om hva slags DAC de bruker.

Analog lydkvalitet er irrelevant hvis en kan bruke HDMI-lyd, så en kan like gjerne kjøpe DENON DBT-1713UD for 3798kr hvis en vil ha surroundlyd.

Jeg er svært fascinert av forskjellen mellom entuasist-produkter vs vanlig-produkter, for i begge tilfeller handler det om små features og mangler/behov en har, kvaliteten er likevel tipptopp uansett hva man velger.
    Jeg har iallefall ikke bruk for god analog utgang siden jeg har allerede et ålreit DAC (IMHO!), ålreit forsterker (IMHO!) og ålreit TV (IMHO!).

DENON DBT-3313UD
    * Støtter digital stereolyd opp til 24-bit/192kHz
    * Energiforbruk på/standby: 22 watt/0,3 watt (bildet på baksiden sier 22w)
    * Vekt : 6,9 kg
    * ingen coax/toslink ut. (det koster bare 10-20kr ekstra i hardwarekostnad)
    * Denon Link, blir låst til Denon-utstyr?
    * 43,4 x 10,8 x 29,5 cm (BxHxD)

CAMBRIDGE Azur 752BD
    * 24-bit/192 kHz Wolfson WM8740
    * Energiforbruk på/standby: 35 watt/<0,5 watt
    * 43,0 x 8,5 x 31,2 cm (BxHxD)
    * Velge mellom 3 lydprofilinstillinger, dèt er iallefall entuasistiskt!
    * analog surround lyd ut, bare å kople forsterkere/høytalere uten ekstra utstyr.
    * Vekt : 5,0 kg

OPPO BD-103:
    * Coaxial/Optical Audio: Dolby Digital, DTS, up to 2ch/192kHz PCM
    DAC er Cirrus Logic CS4382A (8-ch, 24-bit, 192khz)
    * Energiforbruk på/standby: 35 watt/0,5 watt
    * analog surroundlyd ut, bare å kople forsterkere/høytalere uten ekstra utstyr.
    * Vekt: 4.9kg
    * 430mm x 311mm x 79mm (WxDxH)

Captain, the ship are breaking down, turn off the Oppo, the nanocells canna withol' the power drain, the ship are breaking down, we're loosing warp speed!

Kan hende at Oppo/Cambrigde appellerer mer til entuasister med alle de tilkoplingene, men foretrekker folk flest en slik løsning?
    "tomme tømmer buldrer mest"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •