Tips til ny blu-ray spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til ny blu-ray spiller

Hei! Er in tankeboksen med tanke på kjøp av 3D prosjektor. I den forbindelse vil det også bli behov for en opgradering på avspiller siden.

Det viktigste kravet er at spilleren støtter 3D. Den vil kun bli brukt til blu-ray og en og annen DVD. Noe annet jeg ville satt pris på er mulighet til å skalere udertekster da jeg synes disse blir for store på lerret.

Hadde i utgangspunktet tenkt meg at 3000 kr burde holde, men kan være villig til å gå opp i pris om det finnes gode argumenter for å gjøre det.

Hvis det finnes spillere som støttet mkv avspilling over nett med støtte for dts-HD og Dolby TrueHD + 3D mkv så er dette noe jeg kan være villig til å betale en del ekstra for (da det er svært irriterende at Boxee box ikke fungerer stabilt med HD-lyd)

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville kanskje tatt en titt på denne fra soundgarden:

Pioneer BDP-LX55 Blu-ray spiller - Sort
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En LX55 tror jeg havner langt unna i dine ønsker om hva du ønsker av funksjoner på en BD spiller.
    (er på vei ny BDP LX56 i disse dager men er usikker på spesifikasjoner)

MKV 3D (er det 3D light ...side by side) ...eller er det ekte 3D på MKV
    egentlig passer vel pc best til mkv 3d + med pc kan du endre skrift størelse

En Asus vil du kunne flytte text og endre text størelse mener jeg
    ( font size, font location)
    Litt usikker på flytting av text siden det normalt på BD spillere omtales som Subtitle Shift men det er en Asus 700 tråd det går å lese gjennom eller spørre om dette...eller studere manual
    ASUS - Multimedia- ASUS O!Play BDS-700

Andre spillere som flytter txt er feks Oppo , Cambridge , Phillips

Alle dine ønsker blir kanskje ikke oppfylt i 1 spiller

Skal du ha prosjector vil sikkert bildekvalitet spille en rolle å her er ikke asus 700 av de beste (men om den er så bra du ønsker ?)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk!

PC er nok ikke aktuelt å sette opp. Ser de fleste streamere sliter litt med HD-Lyd, 3D eller begge deler. 3D blir nok i hovedsak uansett sett fra Blu-ray plater så da er det jo kanskje like greit å gå for en litt billig 3D blu-ray avspiller kombinert med min Boxee Box til streaming og heller krysse fingrene for at boxee klarer å fikse problemene sine i en oppdateringe eller evt. bytte til en annen streamer for å se mkv.

Hvis det koster flere tusen ekstra opp til en modell som har tekst flytting så er jeg villig til å ofre dette også. Man får selvfølgelig mye annet bra på disse spillerene, men jeg har ikke behov for god intern DAC og en drøss av analoge utganger. Kanskje Pioneeren kunne være et greit valg?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung har nokon bluray spelarar som der tekststr. kan endrast og støtter strømming av mkv. Eg har ikkje fått til strømming med TrueHD 7.1 på min (BD-D8500) endå. Men meiner det skal fungera. Det sa i alle fall Samsung support... Ein del av dei har og integrert harddisk og kan brukast som tv-tuner.

LG BD590 skal og støtta strømming.

Eg kan ikkje uttala meg om bildekvaliteten på nokon av dei...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt tips til meget bra spiller

CAMBRIDGE Azur 651BD Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben

støtter disse media filer
    BDP-93 Media Files FAQ - OPPOwiki
    + sacd , dvda , dvd , bd disc
    (er ikke spilleren firmware oppdatert etter 2011 avspiller den også DVD ISO , DVDA ISO , BD ISO (og BD 3D ISO)

Spilleren er ikke påkostet analogt
    den har ikke Cinavia som nye spillere har/får Cinavia Consumer Information Center

Den er en av få spillere med beste benchmark video ytelse målt.(ingen spillere har bedre bilde men noen få har like bra (bla oppo 93/95 ,cambridge 751)
    Den har flytting av txt.
    du kan kople til totalt 3 x 2TB hardisker (6TB)
    HFK er eneste som selger den i Norge

Den kan enkelt gjøres regionfree om man ønsker
    bluraychip.dk - Cambridge Audio kits

brukt..CAMBRIDGE Azur 651BD Blu-ray - Torget

benchmark Cambridge 751bd...651bd har samme video ytelse som denne
    Cambridge 751BD Universal 3D Blu-ray Player - Secrets of Home Theater and High Fidelity
    google oversatt til Norsk....Google Oversetter

HDMI benchmark (les test bdp 93 ...cambrigde 651 har samme ytelse)
    The Secrets Blu-ray Player HDMI Benchmark - Part I - Secrets of Home Theater and High Fidelity
    google oversatt til Norsk.....Google Oversetter

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale Marantz UD7006. Denne spilleren er veldig bra på det meste. Helt i toppklasse når det kommer til lyd og bilde (også i 3D). Den kan også spille av mkv filer. Den har Anchor Bay ABT2015 videoprosessering chip noe som vil gi ypperlig bilde både på BD og oppskalering av DVD. Hvis du liker å spille musikk fra CD plater er den også en kompetent CD spiller. Om den kan skalere underteksten er jeg litt usikker på.
    Om denne er litt utenfor din prisklasse kan jo Marantz UD5005 være ett alternativ. Denne blir da uten Anchor bay chip og har heller ikke de samme ferdigheten som CD spiller. Men den kan fremdeles spille MKV filer. Denne har jeg ikke teste selv, så litt usikker på å anbefale denne.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det ikke haster hadde jeg ventet litt til og sett hva Oppo BDP-103 havner på når den kommer.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambrige 651!!!

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bender
    Kan anbefale Marantz UD7006. Denne spilleren er veldig bra på det meste. Helt i toppklasse når det kommer til lyd og bilde (også i 3D). Den kan også spille av mkv filer. Den har Anchor Bay ABT2015 videoprosessering chip noe som vil gi ypperlig bilde både på BD og oppskalering av DVD. Hvis du liker å spille musikk fra CD plater er den også en kompetent CD spiller. Om den kan skalere underteksten er jeg litt usikker på.
    Om denne er litt utenfor din prisklasse kan jo Marantz UD5005 være ett alternativ. Denne blir da uten Anchor bay chip og har heller ikke de samme ferdigheten som CD spiller. Men den kan fremdeles spille MKV filer. Denne har jeg ikke teste selv, så litt usikker på å anbefale denne.

Vel, helt i toppklasse på lyd og bilde er å ta i etter min mening. UD7006 koster meg bekjent 7500 kr veiledende pris, og for under dette får man blant annet referansespiller fra fjoråret Cambridge 751. Benchmarktester og andre grundige tester viser at denne spilleren er så rå at den konkurrerer med rene CD spillere til samme pris, altså stand alone CD spillere til rundt 7000 kr. Nærmest som en ren bonus får man referanseavspilling på en rekke andre formater, som dvd og blu-ray. Dette er oppsiktsvekkende ytelse til en slik pris mener jeg, noe man også ser på den massive suksessen 751 spilleren har vært for Cambridge. Se bare rundt her på forumet hvor mange som har investert i denne modellen.

I tillegg har man spillere fra OPPO som 93 og 95, som begge vel også rangeres ganske klart foran UD7006, iallfall OPPO 95.

UD7006 er en glimrende spiller og lekker av utseende, men det finnes kvalitativt bedre spillere i dens prisklasse.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange gode tips! Cambridge frister, men jeg har det ikke travelt. Har en PS3 jeg kan bruke selv om jeg ikke ser den som noen optimal løsning da den gir for mye støy. Kan bli spennende å se hva som kommer fra Oppo, men den blir nok kanksje i overkant prismessig?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av taita
    Takk for mange gode tips! Cambridge frister, men jeg har det ikke travelt. Har en PS3 jeg kan bruke selv om jeg ikke ser den som noen optimal løsning da den gir for mye støy. Kan bli spennende å se hva som kommer fra Oppo, men den blir nok kanksje i overkant prismessig?

Du er sikkert klar over det, men PS3 blir fullstendig overkjørt av spillere som Cambridge 651/751 og OPPO 93/95. Jeg støtter deg virkelig når det gjelder å ta deg god tid med valget: det øker sjansen kraftig for at du faktisk blir fornøyd med kjøpet. Men her snakker vi om to forskjellige planeter, virkelig

EN ting er at lyd fra CD avspilling er på et helt annet nivå enn hva PS3 evner å levere, men også bildebrikkene i disse dedikerte spillerne gjør imponerende oppskalering av dvd filmene dine blant annet.

Forøvrig er det moro at du vurderer Cambridge så sterkt. Personlig unner jeg virkelig denne produsenten all mulig suksess med de knallsterke produktene de har levert på flere områder nå, men ikke minst ønsker jeg at alle lyd og bilde interesserte får oppleve hva 651 og spesielt 751 er gode for

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har Camebridge eller Oppo, støtter den 3D mkv (f.esk side by side). Har dere testet 3D mkv med teksting? Dette er noe jeg sliter med å få til å fungere tilfredsstillende på Boxee box (tekstingen blir 2D).

Er det støtte for BD iso filer på noen av dem? mener å ha lest at Oppo hadde det i gammel software, men ikke nå lenger?

Vurderer sterkt å ta med meg en Camebridge BD651 hjem på prøve!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har Camebridge eller Oppo, støtter den 3D mkv (f.esk side by side). Har dere testet 3D mkv med teksting? Dette er noe jeg sliter med å få til å fungere tilfredsstillende på Boxee box (tekstingen blir 2D).

Er det støtte for BD iso filer på noen av dem? mener å ha lest at Oppo hadde det i gammel software, men ikke nå lenger?

Vurderer sterkt å ta med meg en Camebridge BD651 hjem på prøve!
    Støtter mkv 3D side by side fra ekstern harddisk (USB...eSata)
    Om DNLA fungerer ? sansynligvis med spillerene men om DLNA server software støtter mkv 3D ?
    (det er mange software å velge mellom...man må lese hva de ulike software støtter for mange har begrensninger for ulike typer codec)

Tekst ? har ikke testet

ISO (dvda iso....dvd iso.....bd iso....bd 3d iso)

Er ny/brukt Cambridge spillere ikke oppdatert med firmware etter mars 2012 vil den spille ISO
    Det vil si at er ny innpakket spiller produsert før April 2012 er det ISO avspillingsmulighet

Er ny/brukt Oppo bdp 93 spiller ikke oppdatert med offesiell firmware etter 05.03.12 vil den avspille ISO
    Det vi si er ny innpakket spiller produsert før Mars 2012 avspiller den ISO

Kjøper man brukt Oppo bdp 93 kan ikke spilleren blitt oppdatert med Beta firmware etter 22.01.12 for etter det bli ISO lagt inn i beta
    (beta må man manuelt legge inn å kan ikke lastes inn spiller via nettet)

Nye Oppo BDP 103 avspiller ikke ISO

Hva man taper på ikke å oppdatere for å beholde ISO
    Nå har oppo/cambridge samme firmware and disc avspilling/støtte.
    Det er hovesakelig støtte/fix til enkelte disc utgivelser man kan tape ved å ikke oppdatere.
    Har man ikke avspillingsproblem må man jo ikke oppdatere.

Med Oppo får man ikke apps til android (å kommende ipad/iphone) til å fungere med mindre spilleren er oppdatert med firmware 14.08.12 eller senere firmware (så ingen app styring om man vil beholde ISO)
    (apps laster man ned med tlf ja men du får ikke kontakt med spilleren med mindre den har firmware fra August eller senere)

Cambridge har ikke android , iphone , ipad mulighet

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for et meget utfyllende svar! Ser ut som spilleren dekker de fleste av mine behov. Selv om den ligger i overkant av budsjett så frister det VELDIG

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for et meget utfyllende svar! Ser ut som spilleren dekker de fleste av mine behov. Selv om den ligger i overkant av budsjett så frister det VELDIG

Forstår jeg godt, vi har vært der i fristelsen de aller fleste av oss

Vil alikevel få lov å si at man får utrolig med glede,eierglede og bruksverdi igjen for å kjøpe en kvalitetsspiller fra OPPO eller Cambridge. Spillerne er utrolig anvendelige, kan brukes med stort hell til alt fra blu-ray filmer i surround til avspilling av CDsamlingen din i stereo.Byggekvalitet og design er topp notch hos begge produsentene etter min mening. I tillegg er disse spillerne så up to date når det gjelder spesifikasjoner/lydkvalitet, at man kan ta sikte på å ha den som fullgod spiller i flere år. Det lille som måtte komme av tilleggsfunksjoner i fremtiden kan man også få lastet ned gjennom new firmware som blir tilgjengelig.

Greier du å skaffe pengene så kjør på er mitt råd, tror ikke du vil angre. Med en spiller fra OPPO/Cambridge får du en multispiller med enormt potensiale, som du kan bygge resten av anlegget rundt. Det er noe av det beste med disse spillerne syns nå jeg: de er så gode at de ikke gjør seg bort selv i bedre anlegg, slik at man kan "vokse" med oppsettet uten å bytte kilde.

Edit: Er en flott OPPO 93 med norsk garanti til salgs på torget nå til 4500, kun måneder gammel. Bare å slå til

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken spiller er et godt kjøp om man kun bryr seg om bra lyd (støtter true hd/master dts) og bilde, trenger kun HDMI av kontakter?
    Jeg er ikke interessert i andre features utover dette.
    Kun avspilling av Blu-ray, trenger ikke engang 3D.

Hva med denne f.eks? Sony Blu-ray-spiller BDP-S390 - Elkjøp
    Er det mye mer å hente når det gjelder bilde og lyd (film, ikke musikk) på en spiller til 4000?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble en CAMBRIDGE Azur 651BD med meg hjem på "lån" fra Hi-Fi Klubben på fredag. Fikk sett The Avengers 3D i går. Fantastisk opplevelse på lyd og bilde siden. 3D var en helt annen opplevelse enn side-by-side mkv fra boxeeboxen. Har ikke fått testet alle detaljene rundt støttede filformater osv, men kjenner at akkurat nå bryr jeg meg ikke så veldig: Denne spilleren kommer til å bli stående uansett!

Kjenner det med en gang man pakker ut spilleren. Dette er et solid produkt som gir masse eierglede.

Nå venter Prometheus 3D i kveld!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og tenker på en bd spiller selv, har en skarve ps3 og begynner og skjønne den er ikke mye og hoppe i taket over.

hadde håpet og kanskje og slippe unnna med en 1500-2000 men begynner og selv se at nettop cambridge spilleren er god valuta og spessielt muligheten for sacd etc høres veldig intersant ut.

Eneste problemet jeg kan se med cambridgen er og forklare hedninger hvorfor bruke 5000 på noe elkjøp selger til 500.

Hedninger er ikke AV intereserte som mener en 42" og canal plus pakke et alt du trenger om du er 'film interesert' men nå bryr jeg meg jo egentlig ikke hva de folka der mener :-P

Får bare spare mer tenker jeg, hehe.

Ps. kinoen din (Taita) ser flott ut :-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hygen: ser utsom du kan det meste ang. Cambridge spilleren. Fant ut at min spiller støtter BD iso og har derfor ikke kjørt noen firmware update.

Det jeg ikke fikk til å fungere var Side-by-side 3D mkv. Finner ingen innstillinger på spilleren for å sette på SBS. Er dette noe som kommer med en firmware update? i så fall må jeg velge mellom SBE og BD iso støtte....:$

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •