OPPO BDP-103 og 105. - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 32 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 633
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter gjennomlesning av denne tråden, pluss et par til, mener jeg å ha forstått følgende:
    A) Bdp-103 kan bestilles fra Oppo i USA og konverteres til sone B med noen tastetrykk.
    B) Netflix forblir amerikansk, men de fleste anser dette som en fordel.
    Har jeg forstått dette riktig? (Begynner å bli en stund siden sist jeg var aktiv innen hjemmekino....)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,142
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min 103d fra dynabel her i norge, de selger vel også sonefrie, men dette er en ganske rimelig kit som kan innstalleres senere, og er vel samme kittet som er etter montert i de sonefrie og sone skiftes med noen tastetrykk under oppstart av spilleren.

Netflix er ikke noe pre programmert, jeg bruker http://www.unblock-us.com for og få tilgang til amerikansk netflix dette gjøres ved og bytte ens adresse manuelt i nettverks innstillinger.
    Om jeg lar den få inn de vanlige automatiske adressene har den nordisk.

Oppoen er sånn sett ganske enkel og bytte soner på i motsetning av ps3/xbx som krever at man også har sekundære PSN eller xbox live kontoer som også er regionale.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte amerikansk Netflix før men nå synes jeg den norske har blitt ganske bra. greit med norsk tekst og i blandt hvis lyden ikke er helt godt...

Som sagt intet stort problem å sjonglere med det.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemer med Oppo 103.

Min Oppo har fungert problemfritt lenge til her for noen dager siden. Satte meg ned for å gå på Netflix for å se om jeg fant en ok film for kvelden. Komme meg ikke på - Netflix fant ikke server eller noe. Etter flere restarter med mer ga jeg opp og tenkte jeg skulle se en MKV film. Alle jeg prøvde hang seg etter bare noen minutter - filmen ligger på en lokal NAS. Det endte med å høre musikk på Squeezebox - det fungerte.

Dagen etter kom jeg på Netflix men MKV filmer var fortsatt et problem. Har testet nettverket, restartet alt flere ganger, teste fiber hastighet med Altibox surfemeter og koblet fra en Squeezebox Duet jeg nylig koblet til og finner ingen feil. Kjøpte en platespiller for noen dager siden så jeg har ikke fått testet mer i helga.

Har min Oppo fått hikke - andre som har opplevd noe liknende ?

edit: Glemte å nevne at når jeg fikk i gang Netflix skjedde det samme som med filmen - den buffret mange ganger og stoppet flere ganger med beskjed om at det var feil på nettverk. Kjører kablet nett - kan det være nettverkskortet i Oppo'n ?
    Sist endret av Ingeniør'n; 09-22-2014 kl 08:28
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,142
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nok være det ja, men dette høres meget likt ut et annet problem jeg har som egentlig ligger i Jensen rutern våres, men det merkes også selvsagt på alle enheter i nettverket og en powercycle på rutern løser problemene.

Dette er vel også relativt vanlige symptomer som kan signalisere mange typer feil så om det kun er oppo'en som trøbler så er det nok noe sannsynlig lokalt til den.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Dagen etter kom jeg på Netflix men MKV filmer var fortsatt et problem.
    Tror at netflix-serveren var nede i den øyeblikket, så det kan hende at det ble noe følgefeil slik at du ikke fikk spilt av film.
    (følgefeil pga minnelekkasje, men det er bare ren spekulasjon)
    Prøv å trekk ut stikkontakten og vent 5 minutter, da får en garanti for at det er en skikkelig restart, da må firmwaren lastes inn i hardwaren igjen.

edit: Glemte å nevne at når jeg fikk i gang Netflix skjedde det samme som med filmen - den buffret mange ganger og stoppet flere ganger med beskjed om at det var feil på nettverk. Kjører kablet nett - kan det være nettverkskortet i Oppo'n ?
    I ditt tilfelle høres det mer ut som nettverksfeil, det er noe muffens med ruteren/internett, men du har jo sjekket den.

0: Neste gang du får samme problem, prøv ping www.vg.no (terminal) fra en datamaskin i nærheten av deg, se etter pakketap.
    Farttest er egentlig ikke et bra nok test, prøv å belast internett med flere GB, akkurat som Netflix gjør, sjekk pakketap,
    spør ISP om "Quality of service (QoS)"
    Men det kan bare vært netflix-serveren som var nede i øyeblikket - derav litt vanskelig å feilsøke i etterkanten!
    1: Sikker på at kabelen funger bra fysiskt sett?
    Prøv med en annen kabel, eller test den hos en annen PC, og sjekk pakketap, etter flere gigabytes.
    2: Hvordan fungerer mkv-avspilling fra NAS om du dropper netflix?

Kjører kablet nett - kan det være nettverkskortet i Oppo'n ?
    Ikke enig. Hvis den virker bra via musikk, men ikke mkv/netflix kan det hende at det er bare selve kabelen.
    Har erfart at kabelen noen ganger ryker så jeg må bytte den. Skjer heldigvis ikke så ofte.
    Mer vanlig er dårlig kontakt, sjekk om den sitter godt nok inne i pluggen.
    En annen mulighet for problemer med nettverkskortet er at hvis det har vært tordenvær, jeg trekker alltid ut stikkkontakt og slår av ruteren og nylig lærte jeg at en må også trekke ut nettverksledninger fra WAN til ruteren (LAN).

Ellers så ser jeg det som et faktum at platespilleren din er syndebukken, så det er desverre helt nødvendig å beslaglegge platespilleren!!!

Har min Oppo fått hikke - andre som har opplevd noe liknende ?
    Oppo'en min har hikket et par-tre ganger (frosset fast), men det løste jeg med å holde OFF-knappen lenge på fjernkontrollen eller boksen slik at den får slått av. I mitt tilfelle pleide det å komme av aggressiv trykking på fjernkontrollen, aggressiv bruk v youtube, aggressiv sletting av filer i NAS-mappen, så det betyr at jeg må roe meg ned litt.
    Sist endret av blashyrkh; 09-25-2014 kl 18:51 Begrunnelse: quote-rot, komprimering av innhold, for mange ord.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje jeg fikset det i går .

Har kjørt med fast IP pga at jeg har brukt amerikansk Netflix. Imidlertid tror jeg Netflix har gjennomskuet meg og i stedet nå gir meg norsk Netflix selv om den er satt opp med UnoTelly slik at det ser ut som jeg holder til i statene og har amerikansk abbo. VUDU har nå virket som normalt.

I går skiftet jeg til automatisk IP og da virket alt uten problemer. Mulig feilen oppsto ved at jeg koblet opp en Squeezebox Duet på nett for litt siden, i alle fall kom det rett etter dette. Det var for øvrig den som spilte musikk, ikke Oppo. Jeg får teste litt mer i kveld - i går ble det film når alt virket igjen. Deilig når man har kjøpt Oppo'n fra statene.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Oppo'n frisk igjen. Var nok en kanalkonflikt på netverket etter at jeg koblet til SQ Duet for litt siden. La inn fast IP og DNS fra Unotelly i går og alt fungere nå. Vudu oppe å går igjen .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at den gamle Philips blu-ray spilleren min tok kvelden her nå nylig, så var det uhyre fristende og oppgradere til en Oppo BDP-105D. Som sagt, så gjort - nå står den på "godplassen" i stua, og må si jeg er meget imponert av den så langt. Dette er high-end og meget imponerende på alle vis. Jeg kjører bildet på et 120 tommers lerret via en "halvgammel" Infocus SP 8602 projektor, som fremdeles gir et meget bra bilde, men tenkte uansett å høre med ekspertene her inne mht. et par ting:

Når det gjelder bildeinnstillinger/justeringer, så er det jo mange muligheter på Oppo`n. Er det noe spesielt jeg bør/MÅ vite om når det gjelder disse innstillingene? Tar i mot alt av tips og råd der.

Og, når det gjelder valg av lydkabel mht. avspilling av CD`er. HVOR velger man dette? Det er jo en pure audio-knapp på fjernkontrollen, da skrues videokretser av, men betyr det også at lydsignalet automatisk generes via de analoge stereo-utgangene? Eller går dem fremdeles via HDMI-utgangen eller via den digitale coax-utgangen? Foreløpig er vel dette det eneste som "forvirrer" meg litt, siden det ikke står noe spesfikk om det noen steder, men det er jo veldig greit å enkelt kunne bytte lydkabel, for dermed å sjekke hvilke som låter best. Noen har kanskje en knallbra prosessor, mens andre sitter på noe som ikke er fullt så bra, og da blir det jo forskjell på om det lønner seg å kjøre lyden over digitalt eller via analog-utgangen.

Og er det ellers tips og triks jeg bør vite om mht. Oppo 105D, så er jeg glad for å vite mer om det. Takk, takk!

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny firmware 12 sep ! Den dukker ikke opp automatisk (beta versjon), og må lastes via usb eller disc.
    Bla ny app der alle innstillinger på spiller kan gjøres fra mobilen, eks sub shift, bildeinnstillinger osv. Slipper å bla inn i menyer med fjernkontrollen.

https://www.oppodigital.com/blu-ray-...-77-0827B.aspx
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,142
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Violence Productions Vis post
    Etter at den gamle Philips blu-ray spilleren min tok kvelden her nå nylig, så var det uhyre fristende og oppgradere til en Oppo BDP-105D. Som sagt, så gjort - nå står den på "godplassen" i stua, og må si jeg er meget imponert av den så langt. Dette er high-end og meget imponerende på alle vis. Jeg kjører bildet på et 120 tommers lerret via en "halvgammel" Infocus SP 8602 projektor, som fremdeles gir et meget bra bilde, men tenkte uansett å høre med ekspertene her inne mht. et par ting:

Når det gjelder bildeinnstillinger/justeringer, så er det jo mange muligheter på Oppo`n. Er det noe spesielt jeg bør/MÅ vite om når det gjelder disse innstillingene? Tar i mot alt av tips og råd der.

Og, når det gjelder valg av lydkabel mht. avspilling av CD`er. HVOR velger man dette? Det er jo en pure audio-knapp på fjernkontrollen, da skrues videokretser av, men betyr det også at lydsignalet automatisk generes via de analoge stereo-utgangene? Eller går dem fremdeles via HDMI-utgangen eller via den digitale coax-utgangen? Foreløpig er vel dette det eneste som "forvirrer" meg litt, siden det ikke står noe spesfikk om det noen steder, men det er jo veldig greit å enkelt kunne bytte lydkabel, for dermed å sjekke hvilke som låter best. Noen har kanskje en knallbra prosessor, mens andre sitter på noe som ikke er fullt så bra, og da blir det jo forskjell på om det lønner seg å kjøre lyden over digitalt eller via analog-utgangen.

Og er det ellers tips og triks jeg bør vite om mht. Oppo 105D, så er jeg glad for å vite mer om det. Takk, takk!

Nei tror ikke det, og innstillinger kan stort sett settes etter personlig preferanse.
    Eneste jeg har gjort i bilde video output er og sette fra auto til 1080p og til NTSC, med auto eller PAL får jeg bare 50hz, dette er jo bare fordi jeg vet at projektoren og tven støtter det, og amerikansk netflix/vudu etc hakker ved 60hz output.

Darbee har jeg satt på hidef 44% og glemt der, resten av bilde innstillingene er uendret (kontrast og slikt stiller man jo heller på tven/projektor)

Angående pure audio er vel debatten ute, tror ikke den automatisk slår på de analoge utgangene, men jeg har kun min oppo 103d koblet via hdmi, det det stod i manualen er at den ikke heller slår hele video kretsen av, men sender et 1080p helt sort bilde for siden båndbredden til audio signalet i hdmi kablen blir bestemt av hdmi handshake, uten bilde kan den altså heller inne sende lyd i det hele tatt så om det har noen effekt for være opp til enhver :-)
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,062
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppoen har sluttet å virke på trådløst nettverk, noen tips til hva som kan være galt?
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Oppoen har sluttet å virke på trådløst nettverk, noen tips til hva som kan være galt?
    Koblet noe annet inn på nettet i det siste - var mitt problem. Hadde fast IP. En runde innom Auto IP kurerte mitt problem.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,062
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet fra strøm på ruter og oppoen så fant den nettverket igjen og er på nett igjen
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betalte ekstra for å få min Oppo BDP-103EU sonefri på både DVD og Blu-ray, men fikk aldri testet dette, før nå.
    Og det funket utmerket. Dimmer, dimmer, dimmer - Mute - 1 for region A. Og vips så ble det liv i den nyinnkjøpte Blu-ray filmen som tidligere viste feilmelding.
    Det ble påstått på nettet at dette ikke skulle være mulig, men det er det
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilford Vis post
    Jeg betalte ekstra for å få min Oppo BDP-103EU sonefri på både DVD og Blu-ray, men fikk aldri testet dette, før nå.
    Og det funket utmerket. Dimmer, dimmer, dimmer - Mute - 1 for region A. Og vips så ble det liv i den nyinnkjøpte Blu-ray filmen som tidligere viste feilmelding.
    Det ble påstått på nettet at dette ikke skulle være mulig, men det er det
    Hvorfor Dimmer , dimmer , dimmer + regionkode fungerer er at det er satt inn et multiregion kit til noen hundrelapper

Uten et multiregionkit innstalert ville ikke dimmer dimmer dimmer + region fungert

(det er ulike typer kit (der noen er enklere og bruke men koster litt mere ) men din type spiller har denne kit siden du taster dimmer dimmer dimmer )

(løfter du av lokket på spiller vil du se kit er koplet til hovedkort)

(for de som leser denne posten og sitter med en spiller uten valg av regioner men ønsker muligheten kan man kjøpe region kit og sette inn selv ...er meget enkelt med en 103 ..tar få minutter....litt lengere tid med en 105)
    Sist endret av hygen; 01-07-2015 kl 02:09

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert det de har satt inn, fungerer både på Blu-ray og DVD.

Region Code Operation
    1. Change of Blu-ray Regions
    (1) Start the player and do not put in any disc. The screen will show "No Disc".
    (2) Press the following buttons in sequence on the
    remote: DIMMER. DIMMER, DIMMER. MUTE, then press the correct number for the zone you want to change to.
    Blu-Ray Region Selection Operation
    Region A
    DIMMER, DIMMER, DIMMER, MUTE, 1
    Region B
    DIMMER, DIMMER, DIMMER, MUTE, 2
    Region C
    DIMMER, DIMMER, DIMMER, MUTE, 3

(3) Restart the player. The Blu-ray region setting will be effective after reboot.

2. Change of DVD Regions
    (1) Start the player and do not put in any disc. The screen will show "No Disc". (2) Press the following buttons in sequence on the remote: DIMMER, DIMMER, DIMMER, PURE AUDIO, then press the correct number for the zone you want to change to:
    DVD Region Selection Operation
    Region 0
    DIMMER, DIMMER, DIMMER, PURE AUDIO, 0
    Region 1
    DIMMER, DIMMER, DIMMER, PURE AUDIO, 1
    Region 2
    DIMMER, DIMMER, DIMMER, PURE AUDIO, 2
    Region 3
    DIMMER, DIMMER, DIMMER, PURE AUDIO, 3
    Region 4
    DIMMER, DIMMER, DIMMER, PURE AUDIO, 4
    Region 5
    DIMMER, DIMMER, DIMMER, PURE AUDIO, 5
    Region 6
    DIMMER, DIMMER, DIMMER, PURE AUDIO, 6

(3) Restart the player. The DVD region setting will be effective after reboot. 3. Notice:
    (1) The default settings for the successfully kit-installed OPPO BDP-93/95 should be Region 0 for DVD and Zone A for Blu-ray.
    (2) The operation of region selection must be done in 20 seconds. The process must be restarted if it takes more than 20 seconds.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    614
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter Oppo 103 avspilling av BDMV folders igjennom USB overføring ? Har en kompis som er interresert i en slik men jeg sliter med å finne dette ut. Må også støtter avspilling av DTS-HD MA igjennom samme overføring.. Anyone?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,593
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Støtter Oppo 103 avspilling av BDMV folders igjennom USB overføring ? Har en kompis som er interresert i en slik men jeg sliter med å finne dette ut. Må også støtter avspilling av DTS-HD MA igjennom samme overføring.. Anyone?
    Den støtter ikke BDMV via USB uten at du modefiserer hver eneste BDMV fil du legger på disken med et program som heter bdmv_modify_v1.4. DTS-HD MA er ikke noe prob. Ellers vil jeg anbefale å bruke Make MKV til alle BD filmer, da får du lyd og bilde ukomprimert og hver film tar mindre plass. Jeg gjør dette på min NAS, men jeg må gjøre det uansett da Oppo 105D ikke støtter BDMV via nettverk og det ikke funker å modefisere med det programmet jeg refererte til. Det eneste man mister er menyer, men det savner ikke jeg når jeg ser film...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    614
    Takk & like
    Nevnt