OPPO BDP-103 og 105. - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 32 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 633
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til alle dere OPPO eiere. Er selv midt i hjemmekinoprosjekt, som ser ut til å bli et godt og seriørst rom med tanke på lyd, bilde og akustikk. Har idag en Panasonic DMP-BDT500. Fikk gode kritikker i Lyd og bilde testen. Var vel på høyde med en high-end spiller.
    Den nevnte Panasonic`n er den beste spilleren under 3000 kroner før du kommer opp på Oppo, Cambridge, Philips 9700 etc.

Dersom du skal ha en dedikert hjemmekino, og du har råd, så velg gjerne Oppo 103. Denne spilleren gir så godt et bilde både på DVD og Bly-ray (og mye annet) at du neppe trenger å kjøpe noe nytt med det første. Det finnes heller ikke noen spiller (uansett pris) som kan matche bildet til Oppo 103/105, med et mulig unntak av modifiserte Oppo-spillerne. Men da betaler du "mye for lite"...

Lydmessig (analogt) er det riktignok enkelte som har foretrukket Panasonic 500 over Oppo 103. Men kjører du lyden digitalt (via HDMI), og ellers har råd, så er Oppo 103 valget for bilde-entusiastene!

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Den nevnte Panasonic`n er den beste spilleren under 3000 kroner før du kommer opp på Oppo, Cambridge, Philips 9700 etc.

Dersom du skal ha en dedikert hjemmekino, og du har råd, så velg gjerne Oppo 103. Denne spilleren gir så godt et bilde både på DVD og Bly-ray (og mye annet) at du neppe trenger å kjøpe noe nytt med det første. Det finnes heller ikke noen spiller (uansett pris) som kan matche bildet til Oppo 103/105, med et mulig unntak av modifiserte Oppo-spillerne. Men da betaler du "mye for lite"...

Lydmessig (analogt) er det riktignok enkelte som har foretrukket Panasonic 500 over Oppo 103. Men kjører du lyden digitalt (via HDMI), og ellers har råd, så er Oppo 103 valget for bilde-entusiastene!
    Høres lovende ut Haugen! Greit fornøyd med Panasonicen, men kan det bli enda råere er jo bare hinsides mulig jeg tar med råd. Alle trenger jo en hobby!

Hvordan er det med bestilling fra Ebay? Hva må jeg tenke på med soner og slikt?

Fredrik

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NorwegianGoose
    Høres lovende ut Haugen! Greit fornøyd med Panasonicen, men kan det bli enda råere er jo bare hinsides mulig jeg tar med råd. Alle trenger jo en hobby!

Hvordan er det med bestilling fra Ebay? Hva må jeg tenke på med soner og slikt?

Fredrik
    Hentet min Oppo 103 på posten i dag. Handlet hos Bombay og sonefri kom den meg på NOK 4300 med alt, men det tok 13 dager. Hadde nettopp av lokket for å sjekke og innmaten er av høyeste klasse. Sonefri kittet er av en annen type en det jeg har sett før men fungere konge. Har bare testet en halv time eller så. Netflix med superHD, men norsk, så jeg må nok inn å mekke litt slik at jeg får tilbake USA etter hvert. Det samme med VUDU. Er alltid litt spennende å sette strøm på noe du har fått over dammen. DOA er ikke noe man drømmer om å oppleve, men alt fungere strålende så langt :-)

Bombay Electronics Chicago | 220 Volt Electronics & Appliances
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,143
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også meget frista av en oppo 103, en par dumme spørsmål om svaret er ja på disse så vil det bare bli vanskeligere og ikke kjøre på :-P

De er kanskje besvart før her men jeg er på mobilen og lat.

1. Vil oppo lese vanlige pc nettverks delte mapper for video og musikk filer, ellet må jeg kjøre dette via en (yuck) DLNA server.?
    Nei ser ut som dette kun Dlna eller usb disk.

2. kan jeg stille inn slik at f.eks musikk sendes via de analoge utgangene (primært sett for cd'er), mens bluerays går via hdmi?

Veit jeg kan google meg til dette et eller annet sted, men om noen gidder svare hadde det verdt greit :-)

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Er også meget frista av en oppo 103, en par dumme spørsmål om svaret er ja på disse så vil det bare bli vanskeligere og ikke kjøre på :-P

De er kanskje besvart før her men jeg er på mobilen og lat.

1. Vil oppo lese vanlige pc nettverks delte mapper for video og musikk filer, ellet må jeg kjøre dette via en (yuck) DLNA server.?
    Nei ser ut som dette kun Dlna eller usb disk.

2. kan jeg stille inn slik at f.eks musikk sendes via de analoge utgangene (primært sett for cd'er), mens bluerays går via hdmi?

Veit jeg kan google meg til dette et eller annet sted, men om noen gidder svare hadde det verdt greit :-)
    1.....SMB / CIFS
    lyd, bilde og foto filer som deles av datamaskiner på det lokale nettverket via Server Message Block (SMB) eller Common Internet File System (CIFS) protokoll.

2.....Bruker du for eksempel reciver er det vel ditt valg med reciver fjernkontroll (inngang for avspilling) som velger hvem utgang fra bd spiller du ønsker lyd fra

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,143
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    1.....SMB / CIFS
    lyd, bilde og foto filer som deles av datamaskiner på det lokale nettverket via Server Message Block (SMB) eller Common Internet File System (CIFS) protokoll.
    Hmm, etter hva det så ut som på wikien så virka det som det var kun DLNA eller usb medie, er firsåvidt ikke noen dealbreaker uansett.

Sitat Opprinnelig postet av hygen
    2.....Bruker du for eksempel reciver er det vel ditt valg med reciver fjernkontroll (inngang for avspilling) som velger hvem utgang fra bd spiller du ønsker lyd fra
    Leker jo og med tanken og kanskje få på plass en stereo forsterker med HT inngang, da kunne f.eks oppoen kobles analogt rett på denne som en cd spiller, så hadde håpa om det gikk ann og stille så den visste at om jeg sette i en cd plate så sendes lyd analogt, om jeg setter i en film så bitstreames det via HDMI uten at jeg må inn i oppsetts menyer for hver gang.

Selv kun med receivern hadde dette verdt kjekt, for pioneeren setter ikke frontene som store når kilden kommer via HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet min Oppo 103 på posten i dag. Handlet hos Bombay og sonefri kom den meg på NOK 4300 med alt, men det tok 13 dager. Hadde nettopp av lokket for å sjekke og innmaten er av høyeste klasse. Sonefri kittet er av en annen type en det jeg har sett før men fungere konge. Har bare testet en halv time eller så. Netflix med superHD, men norsk, så jeg må nok inn å mekke litt slik at jeg får tilbake USA etter hvert. Det samme med VUDU. Er alltid litt spennende å sette strøm på noe du har fått over dammen. DOA er ikke noe man drømmer om å oppleve, men alt fungere strålende så langt
    Gratulerer så mye med en super spiller! Oppo skal ha mye skryt for å ha "ødelagt" high-end markedet for Blu-ray-spillere med disse enhetene

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp - Takker og bukker Haugen.

Strålende fornøyd så lang. Matcher mitt Rotel sett strålende - nøyaktig samme farge og utførelse på fronten, nesten bedre en jeg hadde håpet. Det eneste er kanskje at displayet på 103 ikke er like klart som Rotel sitt, selv om fargen er den samme...

Begynte å se film på Netflix i går og ble hekta så det ble ikke noe mer mekking. Det første som melder seg er om jeg skal oppdatere firmware. Er vel noen skjær i sjøen der med en USA modell i Europa ?

Var det ikke og noe med at en av de siste programvarene redusert funksjonaliteten på spilleren (kopibeskyttelse) ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hentet min Oppo 103 på posten i dag. Handlet hos Bombay og sonefri kom den meg på NOK 4300 med alt, men det tok 13 dager. Hadde nettopp av lokket for å sjekke og innmaten er av høyeste klasse. Sonefri kittet er av en annen type en det jeg har sett før men fungere konge. Har bare testet en halv time eller så. Netflix med superHD, men norsk, så jeg må nok inn å mekke litt slik at jeg får tilbake USA etter hvert. Det samme med VUDU. Er alltid litt spennende å sette strøm på noe du har fått over dammen. DOA er ikke noe man drømmer om å oppleve, men alt fungere strålende så langt :-)

Bombay Electronics Chicago | 220 Volt Electronics & Appliances
    Hvor mye betalte du i frakt fra Chicago?

Dollaren står i 5.82. Dvs 615 x 5.82 = 3579,3
    4300-3579,3=720,7kr = 124$

Stemmer det?

Da kommer du faktisk ørlite rimeligere ut ved å handle fra ebay OPPO Digital BDP 103 Multi Region Code Free 3D Blu Ray Player 4K Upscaling 898072002103 | eBay

Men du får vel mva og et tollgebyr i tillegg til dette? Bombay er kanskje "greie" med verdimerkingen?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,143
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM

Stemmer det?

Da kommer du faktisk ørlite rimeligere ut ved å handle fra ebay OPPO Digital BDP 103 Multi Region Code Free 3D Blu Ray Player 4K Upscaling 898072002103 | eBay

Men du får vel mva og et tollgebyr i tillegg til dette? Bombay er kanskje "greie" med verdimerkingen?
    Jeg blir 'quotet' en total pris på 700 så 85$ i frakt med usps priority..
    Er jævlig fristende, hver gang jeg tar på den lille phillipsen min skriker den billig!

Men kan vel egentlig ikke si at jeg trenger den..

Newcomer TJGundersen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merk de der er Condition: Manufacturer refurbished

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TJGundersen
    Merk de der er Condition: Manufacturer refurbished
    Jeg vet ikke helt hva som er problemet med det.. Hvis det er noen problem? Da får du i hvertfall en enhet som er testet og gjennomgått. Det er mer enn du kan si om en enhet som ikke har vært åpnet..
    Ankepunktet er kanskje hvorfor den opprinnelige kunden i utgangspunktet valgte å returnere enheten?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,143
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke helt hva som er problemet med det.. Hvis det er noen problem? Da får du i hvertfall en enhet som er testet og gjennomgått. Det er mer enn du kan si om en enhet som ikke har vært åpnet..
    Ankepunktet er kanskje hvorfor den opprinnelige kunden i utgangspunktet valgte å returnere enheten?
    Bombay tester da spillerne de og etter innstalasjon av regions kittet (iaff ved sending over dammen)
    Jeg har og vanskelig for og se hvordan 619$+110$ blir billigere enn 616$+86$, men jeg har kanskje gått glipp av noe (bombay har enda en promo gående så med den slår de av ytterligere 5% så spillern kommer på 584$) som nevnt så er dette mildt sagt fristende...

Har jo også en bokhylle med dvder jeg ikke har sett på snart 10år heh.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Bombay tester da spillerne de og etter innstalasjon av regions kittet (iaff ved sending over dammen)
    Jeg har og vanskelig for og se hvordan 619$+110$ blir billigere enn 616$+86$, men jeg har kanskje gått glipp av noe (bombay har enda en promo gående så med den slår de av ytterligere 5% så spillern kommer på 584$) som nevnt så er dette mildt sagt fristende...

Har jo også en bokhylle med dvder jeg ikke har sett på snart 10år heh.
    Min inkludere standard Bombay "tilbudspris" - 5% bargainoffers + frakt + moms. Rimelig moms pga gunstig verdi...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,143
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min inkludere standard Bombay "tilbudspris" - 5% bargainoffers + frakt + moms. Rimelig moms pga gunstig verdi...
    Selv med alle disse tilbudene og forenklet tolling ender jeg opp med total pris på 4997kr men nå ser på maks potensielle pris og, du fikk de kanskje til og sette en 'snill' pris på kviteringa ?

Hmm, et lite varsko angående bombayelectronics.
    Jeg har en lei tendens til og ikke huske passord i mer enn 15 sekunder så måtte naturligvis bruke password recovery fra de, men istedet for og sende meg et nytt generert passord sendte de mitt gamle i klar tekst ops:

Kort sagt ikke bruk samme passordene dere bruker på andre steder hos bombay.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stemmer det?

Frakt $85.45, moms NOK 274.- ...

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frakt $85.45, moms NOK 274.- ...
    uæææ, momsen ble 776kr direktesendt fra Oppo.

Direkte fra oppo til New Jersey : USD18.00 (treig/standard shipping)
    New Jersey til home: Jetcarrier, fly: 510 NOK, rett frem til nærmeste RIMI.

Air and sea freight rates, USA to Scandinavia

Samtidig slipper jeg å motta telefonsexoppringinger fra UPS/Fedex/DHL, som maser på om at jeg må møte dem ved upassende tider.

Direkte fra Bombay er billigere ja.
    "tomme tømmer buldrer mest"

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp - Takker og bukker Haugen.

Strålende fornøyd så lang. Matcher mitt Rotel sett strålende - nøyaktig samme farge og utførelse på fronten, nesten bedre en jeg hadde håpet. Det eneste er kanskje at displayet på 103 ikke er like klart som Rotel sitt, selv om fargen er den samme...

Begynte å se film på Netflix i går og ble hekta så det ble ikke noe mer mekking. Det første som melder seg er om jeg skal oppdatere firmware. Er vel noen skjær i sjøen der med en USA modell i Europa ?

Var det ikke og noe med at en av de siste programvarene redusert funksjonaliteten på spilleren (kopibeskyttelse) ?
    Går det greit å oppgrader over internet når man har handlet i USA og bor i Norge ? Har tittet litt rundt og finner ikke dette omtalt. Har forøvrig skiftet DNS adresse slik at det ser ut som den står i statene av hensyn til VUDU og Netflix.

Har per dato nest siste offisielle firmware fra jan 2013. Når jeg slo av i går etter å ha sett en film et par timer, fikk jeg en kanskje kraftig knepp i frontene. Det samme skjedde forrige dagen, og har ikke skjedd tidligere så det må være noe med Oppo'n.

Vider opplever jeg at når jeg går inn på Youtube og den amerikanske Spotify kommer jeg meg ikke tilbake til hoverdmenyen. Derfor har jeg lyst til å oppgradere i fall det fikser problemet.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er 2 HDMI utganger på 103, kan jeg enkelt velge mellom disse utgangene? Slik den ene går til reciever og den andre direkte til TV? Kan være greit, når jeg vil bare se noen serier rett på tven uten anlegget
    Min tråd

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste også at HDMI utgang 1, går via bildeprossesor i oppo. Mens HDMI utgang 2 ikke gjør dette.

Hva er å anbefale da? Bør jeg koble hdmi 1 til tv og 2 via denon prossesor som har bildebehandling?
    Min tråd

Side 19 av 32 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •