Ny Blu-ray spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Blu-ray spiller

Skal kjøpe meg ny Blu-ray spiller i løpet av et par mnd. Har en Sony BD-S350 fra før, og den begynner å dra på åra for å si det mildt. Veldig treg oppstart osv. Jeg har kikket litt på Philips BDP-9600, men denne har vel gått ut av produksjon nå. Jeg kunne tenke meg en spiller hvor det er mulighet til å flytte på underteksten ala BDP-9600'en.

Har Philips kommet med en ny spiller med samme funksjon som er like rask osv. som 9600'en, eller bør jeg kikke på andre merker?

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo BDP9700 like rundt hjørnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah tøft. Har de kommet med noen dato på den ennå?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ser bra ut i alle fall

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer svekro sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Men hvor ble det av bdp9700??

Ser at Philips.no har fjernet all info om BDP9700, hva har skjedd?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe meg ny Blu-ray spiller i løpet av et par mnd. Har en Sony BD-S350 fra før, og den begynner å dra på åra for å si det mildt. Veldig treg oppstart osv. Jeg har kikket litt på Philips BDP-9600, men denne har vel gått ut av produksjon nå. Jeg kunne tenke meg en spiller hvor det er mulighet til å flytte på underteksten ala BDP-9600'en.

Har Philips kommet med en ny spiller med samme funksjon som er like rask osv. som 9600'en, eller bør jeg kikke på andre merker?
    Oppo 103 er et godt valg om du vil flytte underteksten.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hado79

Oppo BDP-103 er omtrent den beste blu-ray spilleren på markedet (med unntak av 105 med XLR utganger, hodetelefon jack og en ekstra DAC, dersom det skulle være nødvendig) koster underkant av 3000 kroner i USA + frakt / skatt / etc blir 5000 cirka.

Ellers har du Cambridge 651 til 5000 eller Cambridge 751 til 5500,- ( før pris 7000!) som er basert på Oppo 95 som var markedets beste spiller før 103/105 kom ut. Disse blir 500-1000 kroner dyerer enn Philips du tenkte på.

Newcomer Laugen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Oppo BDP-103 er omtrent den beste blu-ray spilleren på markedet (med unntak av 105 med XLR utganger, hodetelefon jack og en ekstra DAC, dersom det skulle være nødvendig) koster underkant av 3000 kroner i USA + frakt / skatt / etc blir 5000 cirka.

Ellers har du Cambridge 651 til 5000 eller Cambridge 751 til 5500,- ( før pris 7000!) som er basert på Oppo 95 som var markedets beste spiller før 103/105 kom ut. Disse blir 500-1000 kroner dyerer enn Philips du tenkte på.

Hva er det som er viktig å se på når du skal kjøpe ny BD spiller? Og hva er den beste?

Jeg Må ha DLNA og smart funksjonen.

Hva blir anbefalt?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Laugen
    Hva er det som er viktig å se på når du skal kjøpe ny BD spiller? Og hva er den beste?

Jeg Må ha DLNA og smart funksjonen.

Hva blir anbefalt?

Jeg kan fortelle deg med stor trygghet at både forbrukere her på AV forum samt anmeldere og pris utdelere vil fortelle deg at de beste blu-ray spillerne på markedet er Oppo sine modeller, altså Oppo BDP-103 og Oppo 105.

Hva skal man se etter? Tja, det kommer først og fremst ann på behovet.. Disse spillerne gjør alt utenom om å lage kaffe omtrent.

en Oppo 103:
    * spiller Blu-ray filmer, 3D blu-ray, blu-ray konserter, DVDer, DVD-audio, SACD, HD-CD, CD, AVCHD, og alt mulig annet utenom HD-DVD

*de kan streame samt har støtte for (via USB/HDD) MKV filer, WMA, MP3, FLAC, ALAC, WAV osv

*flott design med børstet metall finish, høy kvalitets bygg

*fjernkontroll med bakbelyste knapper

*en top of the line dual core CPU Kyoto ett eller annet het den.. for raskere loading, av filmer, boot-up, etc.

*video processing fra Marvell's QDEO chip, gir best bilde resultat

*oppskalerings chip i referanse klassen, slik at DVDer ikke ser helt møkk ut

*Sabre 32 bit Referance DAC -- top notch D/A konverter (Kun Oppo 105!)

*Har Source Direct mode, 2D --> 3D konvertering, 4K oppskalering, ++ masse annet

*7.1 analog output / 3 USB innganger / 2 HDMI inn, 1 HDMI ut

*Støtte for Netflix / Vudu 1080p streaming

Alt dette er mulig på Oppo 103 utenom ESS Sabre Reference 32 bit DACen.

Oppo 105 har alt 103 har +++

*en ekstra DAC, dedikerte stereo utganger, både XLR og RCA. og hodetelefons forsterker

Sikkert mye annet som jeg har glemt.. er bare å lese manualen til Oppo.

i tillegg til alt det ovenfornevnte får du også ytelse som er helt på topp. Farger er helt korrekte med nesten null feil, benchmark testene til Hometheater hi-fi er nærme 100% full pot, osv..

Noen få eksempler ut av DE MANGE:

"... the BDP-95 sounds stunning for the money and in an absolute sense, making it our Budget Component of the Year."

"The BDP-95 produced some of the best bench tests we've seen from a Blu-ray player regardless of price."

"... [the BDP-103] is currently the universal disc spinner to have and the one to beat ..."

By a mile, the highest-rated brand of players was OPPO Digital, a small manufacturer of high-end Blu-ray devices like the Editors' Choice BDP-93. Satisfaction with OPPO was in a stratosphere that would even make Apple drool."

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    *Sabre 32 bit Referance DAC -- top notch D/A konverter
    103 har ikke Sabre DACs så vidt jeg vet, må opp på 105 for det.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman
    103 har ikke Sabre DACs så vidt jeg vet, må opp på 105 for det.

Aha! Stemmer det.. Skal redigere posten

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •