PS3 vs billig bluray spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 vs billig bluray spiller

Er det noe forskjell på en billig bluray spiller (600-700,-)og ps3? Jeg tenker på bilde og lydkvalitet.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke det er mye forskjell, utenom at ps3 har et mye høyere støynivå enn de fleste BD spillerene.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Er det noe forskjell på en billig bluray spiller (600-700,-)og ps3? Jeg tenker på bilde og lydkvalitet.

PS3 fungerer utmerket som blu-rayspiller. Begynte selv med PS3!

Du vil ikke merke noen forskjell på blu-ray bildet. Men PS3 er dårlig til å oppskalere DVD filmer, den er umulig å gjøre sonefri. I tillegg egner den seg ikke som CD spiller, mangler display og lar seg ikke kontrollere av multifjernkontroller som Logitech uten egen IR-dongle. Vet ikke om senere versjoner overfører lyden som bitstream til receiver. Min gamle fatversjon overfører kun HD lyd som PCM, noe som er en ulempe dersom du har en god receiver.

Mitt råd er å la den være spillkonsoll
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda ikke tatt steget fra ps3'n jeg heller siden den funker og er litt usikker på hvor mye det hadde verdt og hente på det siden jeg kjører lyd i full bitstream til recievern.

Så tipper den får holde intill videre for min del til den klikker eller jeg finner en som jeg bare må ha av en eller annen grunn (bryr meg ikke om 3d).

Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Min gamle fatversjon overfører kun HD lyd som PCM, noe som er en ulempe dersom du har en god receiver.

Min feite ps3 gir meg valget om full bitstream, mixed bitstream, eller PCM i audio settings den.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    tror ikke det er mye forskjell, utenom at ps3 har et mye høyere støynivå enn de fleste BD spillerene.
    Støtter den. Skal ha meg en ny BD spiller pga nettopp støy. Om ikke ps4 dukker opp før den tid, men er vel antageligvis minst et år til den blir lansert regner jeg med.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertN
    Støtter den. Skal ha meg en ny BD spiller pga nettopp støy. Om ikke ps4 dukker opp før den tid, men er vel antageligvis minst et år til den blir lansert regner jeg med.
    1 år ++, 2014 regner de med :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    1 år ++, 2014 regner de med :-D
    Gleder meg som en unge Sorry OT.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Har enda ikke tatt steget fra ps3'n jeg heller siden den funker og er litt usikker på hvor mye det hadde verdt og hente på det siden jeg kjører lyd i full bitstream til recievern.

Så tipper den får holde intill videre for min del til den klikker eller jeg finner en som jeg bare må ha av en eller annen grunn (bryr meg ikke om 3d).

Min feite ps3 gir meg valget om full bitstream, mixed bitstream, eller PCM i audio settings den.

hmm googla litt og lurer sånn sett på om den gir meg valget men nedskalerer internt.

Noen som kan anbefale en grei bd spiller fra elkjøp så kan jeg teste om det er noen hørbar forskjell (3d er ikke viktig og maks 1500)

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    hmm googla litt og lurer sånn sett på om den gir meg valget men nedskalerer internt.
    Den gamle feite kan decode DTS HD , DTS HD MA , Dolby ThrueHD å gir det ut som multichannel PCM HDMI ut

Multichannel PCM på BD disc gir den ut som multichannel PCM

Dette gir ingen degradering av HD lyd men man kan oppleve volumforskjell (litt lavere) i forhold til sammenligning av bitstream hd lyd codec til reciver
    (volum er bare å justere selv)

Så har man hvor god en reciver er på multichannel PCM motak , spiller som avsender som kan påføre jitter
    (neppe hørbart men nevner det)

Hadde man hatt bitstream hd lydcodec mulighet så er den lite påvirket av jitter frem til en recivers decoder (så er det opp til reciver etter decoding hvordan lyd kan påvirkes negativt)

PS3 slim kan bitstreame hd lyd codec
    Multichannel PCM fra bd disc sender den som multichannel pcm

Er man en av de som ønsker å legge til sekundær lyd/interaktiv lyd må en bd spiller uansett decode hd lyd codec å gi det ut som multichannel pcm uansett hva spilleren heter (ikke mange som bruker dette men noen)

birstreamer man til reciver så må man tenke på drc innstillingene der
    __________________________________________________ ____________________
    Bruker man optisk eller coax kabel mellom spiller (uansett om det er ps3 feit/slim eller andre merker)
    Får man ikke hd lyd codec eller multichannel pcm
    HD lyd codec vil komme ut som
    DTS core (som tilsvarer beste DTS (CA 1500 kbps)som feks beste DTS på DVD)
    Dolby Digital (som tilsvarer beste DD (640 kbps) som er beste DD man kan få på DVD)
    Multichannel PCM på BD disc vil sendes optisk/coax som Stero (2.0) PCM 16 bit 48 kHz (1536 kbps)

__________________________________________________ ______________

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    PS3 fungerer utmerket som blu-rayspiller. Begynte selv med PS3!

Du vil ikke merke noen forskjell på blu-ray bildet. Men PS3 er dårlig til å oppskalere DVD filmer, den er umulig å gjøre sonefri. I tillegg egner den seg ikke som CD spiller, mangler display og lar seg ikke kontrollere av multifjernkontroller som Logitech uten egen IR-dongle. Vet ikke om senere versjoner overfører lyden som bitstream til receiver. Min gamle fatversjon overfører kun HD lyd som PCM, noe som er en ulempe dersom du har en god receiver.

Hva mener du med at den ikke er sonefri? det er NULL region lock på PS3, det var en debatt vi hadde for 6-7 år siden mot Xbox 360, som nemlig ikke er sonefri. kan ikke spille amerikanske spill om du har en europeisk konsoll. PS2 hadde ogsådet problemet Xbox360 har, jeg husker når jeg fikk en haug av spill fra USA og sånn som ikke virket på min PS2

Men PS3, her kan du bestille Japanske spill (som kun er tilgjengelig der) og det funker 100% fint. Et eksempel på dette var Demons Souls og andre "nisje" spill fra østen, ulempen var Japansk tale og tekst.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Film UltimaNoctis
    den er ikke regionfree på DVD eller BD disc

når det gjelder spill så hører det til i spill tråden
    http://avforum.no/forum/spill/
    men tipper spill leveres uten regionsperrer men at spillerene har en regionlock funksjon
    (som frem tidligere i år ennå ikke var brukt)
    men nytt spill som er region kodet Persona 4 Arena - Wikipedia, the free encyclopedia
    .........Regional lockout - Wikipedia, the free encyclopedia

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lærer så lenge man lever, sjekka nå på avengers. (gadd ikke teste en bd in før nå)

Setter jeg til bitstream så klippes signalet ned til 1.5 Mb/s imotsetning til lpcm som varierer ifra 5 til 7+ Mb/s (dette er kun for lydsporet)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å ha lest en eller annen artikkel om at ps3 blu ray spilleren var meget bra, finner selvfølgelig ikke den nå. Men vært artig å vist da jeg selv bruker ps3 og innbilte meg det var liten vits å bytte denne mot en blu ray spiller under 5k??
    Klipsch Rc 64, RF82, RS 62, RS 42, onkyo,rotel, epson, dreamscreen,svs

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja sitter med samme inntrykket selv og.

Eneste jeg tenker den kan falle bak på er vel med 3d filmer men syns 3d koker ned til og betale mer for noe som er dårligere så kommer ikke til og teste.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 var en gang i tiden referanse spiller (2006-2008 )
    Den var billig , rask, bra ytelse video i forhold til andre spillere.
    (selv om ps3 dvd ikke var så bra)
    Leser man mange eldre tester ov PS3 fikk den meget bra omtale.
    I senere til er den fortsatt bra men blir ikke lengere omtalt som meget bra da man har fått mange nyere spillere som yter lang over det PS3 presterer.

PS3 ble totalt utklasset hvertfall fra 2008 av flere spillere.

Skal man spille + avspille film (dvd/bd) så er PS3 valget
    (om man tolererer den fryktelige viftestøyen...ja jeg har brukt slim som ikke bråker så mye som fat...men aldri om jeg orker å se film på ps3 pga støy)

Skal man spille + se film på stor tv/prosjector med "normal sitteavstand eller nærmere)så er det personlige valg om man bruker ps3 eller om man ønsker bedre bildekvalitet å kjøper sepparat spiller til film

Skal man kjøpe spiller for å avspille DVD/BD men ikke ønsker å spille kjøper man for all del ikke PS3

Har man liten tv eller lang sitteavstand i forhold til skjemstørelse vil ikke forskjell "dårlig" eller "meget bra" spiller vises så godt.
    Man må jo ikke betale for hvalitet man ikke kan utnytte.

Hvor mye man må betale for å få bedre bilde enn PS3
    På dvd eller oppscalering av SD film formater vil meget billige BD spillere yte like bra eller bedre enn PS3

På BD skiller det ikke så veldig mellom billige/dyrere spillere eller PS3 som dvd gjør men man får mange BD modeller som gir bedre BD bilde enn PS3.
    Hvor går pris grensen på BD spillere som yter bedre BD enn PS3.
    Vil tippe at BD spillere til 2-2500,- kr helt sikkert kan levere bedre bd bilde
    (har ikke selv sammenlignet nye spillere mot ps3 men sammenlignet for 2 år siden)
    men om noen skal låne ny spiller til rundt 2 lapper for sammenligning PS3 så vil jeg anbefale feks
    Pioneer BDP LX55 (eller kommende BDP LX56)
    Sony BDP 790
    eller andre

Betaler man 5 lapper for en spiller får man beste bilde å langt bedre enn PS3

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det blir nok en oppgradering om ikke så alt for lenge (spes nå som det ligger ann til og bli mer og mere bruk av blueray)

Men har ikke hastverk, projektoren bråker mer enn ps3n sånn sett og handle veldig billig kan fort bli og handle dobbelt.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Film UltimaNoctis
    den er ikke regionfree på DVD eller BD disc

når det gjelder spill så hører det til i spill tråden
    http://avforum.no/forum/spill/
    men tipper spill leveres uten regionsperrer men at spillerene har en regionlock funksjon
    (som frem tidligere i år ennå ikke var brukt)
    men nytt spill som er region kodet Persona 4 Arena - Wikipedia, the free encyclopedia
    .........Regional lockout - Wikipedia, the free encyclopedia

Hmm står at ingne spill fra 2006 til midten av 2012 hadde region lock.. Men så kommer Persona 4.. for noe tull.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvor lavt folk har volumet når de ser på film, når de klager på viftestøy fra PS3'en...spesielt slim. Ja...den bråker mer enn en vanlig BD spiller...men er ikke noe problem så lenge man ser film på noe annet enn tv lyd.
    Den blir hvertfall aldri for varm da...i forhold til LG spilleren min...der måtte jeg til slutt ta av dekselet for å kunne se en hel film uten at den begynte å hakke . Kunne nesten steke egg på dekselet....

PS3 er fortsatt en av de beste BD spillerene i prisklassen....største ulempen med PS3 vil jeg si er at den ikke støtter så mange formater via USB eller DLNA....uten å måtte bruke PS3 media server...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plukka opp en bd spiller til en tusen lapp i går og syns faktisk var en oppgradering (ikke en massiv en, men en liten oppgradering) fra min 5-6 år gamle ps3 (feit)

Fant ikke noe skriverier på spilleren her på forumet så la inn en kommentar her.

avforum.no/forum/dvd-blu-ray-spillere-opptakere/126544-phillips-bd2980-ok-bd-lapp.html

Kort oppsumert, synes jeg bilde ble en smule skarpere, lyden minst like god om ikke også en smule mer definert der og.

Ps3 er ikke ille langtifra, men foretrekker faktisk og bare bruke denne lille blikkboksen.
    Også hadde den tekst skift som en liten bonus.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •