Sony BDP-S790

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32

Tråd: Sony BDP-S790

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony BDP-S790

Denne er rimelig ny, og jeg må si den har imponerende spesifikasjoner til prisen. Vurderer å oppgradere til en 3D blurayspiller, men trenger antagelig to utganger ettersom receiveren ikke er 3D-godkjent. Panasonic 310 eller 320 får jeg ikke tak i, så da lurer jeg på om noen har rukket å gjøre seg noen erfaringer med Sonyen. Blir vel kjøp i dag regner jeg med, om det ikke er noen som vil fraråde det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp kjøpt meg denne spilleren og er meget fornøyd. Bildemessig står den etter min mening ikke tilbake for noen (Cambridge 751 for å nevne en), men er ikke spesielt avansert når det gjelder lyd. Mange positive omtaler i denne (lange) tråden :Official 2012 Sony BDP-S790 Thread

Svært bra spiller til prisen. Anbefales!

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tråden til avsforum.com som er linket over er det stort sett positive erfaringer og det er kommet noen bugfixes som tar litt av det som en har klaget over.

Den blir sammelignet med og foreslått som et budsjett-spiller-alternativ mot OPPO BDP-93, men Oppoen har fremdeles noen styrker som ikke Sonyen har. Bla. er DNLA støtten bedre på Oppo, Sony mangler analoge utganger og Oppo har mulighet for å flytte av subtitles.

Er disse av mindre interesse så skal Sonyen kunne duge.

Er selv spent på hvordan den yter da jeg plukket opp en på Lefdal i dag (Collect@store) .

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått sjanse til å teste den? Kjøpte den på Lefdal selv, og tok med Hugo i 3D. Er vel ikke annet å si enn WOW. Sammen med HW30 er jo dette helt sjukt bra.

Moderator EDIT: Fjernet unødvendig quote av forrige innlegg

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette virker som en veldig bra spiller. Fikk veldig lyst på den. Har lest denne og det virker ikke som om det er noe negativt med denne.

Ser at tråden er noen mnd. gammel, men håper noen kan si hvordan det er å spille av filmer fra NAS eller lignende?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du/dere vil lese en test som faktisk viser objektive tall er det bare aa lese testen fra Hometheaterhifi

Sony BDP-S790 Blu-ray Player - Secrets of Home Theater and High Fidelity

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Hvis du/dere vil lese en test som faktisk viser objektive tall er det bare aa lese testen fra Hometheaterhifi

Sony BDP-S790 Blu-ray Player - Secrets of Home Theater and High Fidelity

Jeg har ingen erfaring med å lese slike tabeller, men ifølge teksten i denne testen som du linker til så virker alt bra. Bra bilde og rask spiller. Ser det ligger en annen tråd her inne som også nevner denne spilleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildemessig står den etter min mening ikke tilbake for noen (Cambridge 751 for å nevne en),
    En får jo bare håpe at du har begge spillerne og har sammenliknet dem nitidig med en slik påstand?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke påstå at jeg har gjort en nitidig sammenligning mellom spillerne, men hvordan gjør man egentlig det? Jeg regner med at for å finne minimale forskjeller på Blurayspillere må man ha et oppsett med to eksakt like og perfekt kalibrerte TV'er samt dobbelt sett av hele filmsamlingen sin i stua? Det har jeg dessverre ikke, så min påstand er basert på subjektive vurderinger og ikke laboratoritester, A/B tester, dobbelte blindtester osv.

Jeg fikk låne med meg en Cambridge 751 fra Hifiklubben og ble imponert over bildekvaliteten i forhold til min gamle Samsung spiller, men sammenlignet med Sony'en, som jeg kjøpte etterpå med garanti om å få levert den tilbake hvis jeg ikke var fornøyd, synes jeg faktisk at Sony'en ga minst like godt bilde på alle formater (BD, 3D, oppskalering av DVD osv.). Spesielt panorering av bilder med mange loddrette linjer fikset Sony'en enda bedre.
    Cambridge-spileren er mer solid bygget, har en del ekstra justeringsmuligheter og er sikkert bedre på lyd, men jeg bruker ekstern DAC og benytter spilleren hovedsaklig til å se 3D og vanlig Bluray og DVD (ikke bare sitte og fikle med spileren), så for meg var Sony'en et helt opplagt valg. Spesielt med tanke på prisen. (Sony ca. 2000,- Cambridge ca. 5500,-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Har ingen innvendinger mot dette. Prismessig så blir Cambridge`n fort i overkant dyr mot de gode resultatene som både Sony 790 og Panasonic DMP-500 presterer. Men at de er like gode som Cambridge på SD kilder har jeg nesten vondt for å tro. Uansett, en trår ikke mye feil med den omtalte Sonyen eller Panasonicen.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter problemer med to stykk Yamaha BD-S673 ser jeg også etter nye spillere i prisklassen rudnt 2000. Har plukket opp en Sony BDP-S790 i dag, og vurderer Pioneer BDP-450. Noen tanker om hvilken av disse tre som er den beste spilleren med tanke på dlna og generell ytelse? Pioneer 450 frister ikke så mye siden den mangler wifi og netflix.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren er rask og funker bra, men jeg får ikke spilt av HD lyd til filmer over DLNA. Hvis jeg i PS3 media server velger "Use LPCM for audio" eller "Keep DTS track" så blir det bare masse farget støy på skjermen og ingen lyd. Velger jeg AC3 får jeg 640kbps lyd, men på Yamaha BD-S673 får jeg full variabel bitrate, til og med DTS HD. Gjennom Serviio får jeg 320kbps lyd.

Har lest at nettverksporten er begrenset til 100mbps (uten at denne påstanden hadde kilder å henvise til), kan dette ha noe med problemet å gjøre, eller er det bare Sony som er sære?

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Drivverk støy fra sony?

Leste en test i siste lyd og bilde der sonyen og bl.a panasonic dmp-bdt500 var testet.

Leste at de klaget på drivverk støy fra sonyen,noen som kan bekrefte dette?
    Ellers vant jo panasonic testen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt et knyss fra min når det gjelder drivverket. Kan være forskjell fra spiller til spiller og ikke minst ved plater med litt kast i...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste en test i siste lyd og bilde der sonyen og bl.a panasonic dmp-bdt500 var testet. Leste at de klaget på drivverk støy fra sonyen,noen som kan bekrefte dette? Ellers vant jo panasonic testen.
    Som det fremgår andre steder, så er Sony`ene utsatt for litt drivverkstøy, men det kan variere fra enhet til enhet. Panasonic bdt500 er langt mer solid, så om prisen er tilnærmet den samme (har sett Panasonic ned til 2395,-), så er Panasonicen meget bra. Men touchpad-fjernkontrollen til Panasonic er så ille at jeg kjøpte den gamle fjernkontrollen til Panasonic bdt310 og bruker den!

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på og skaffe meg en sony spiller som jeg har sett til under 1800 på nettet nå.
    Men har alltid sværget til panasonic sine spillere.
    Trenger egentlig ikke det beste av det beste.

Er usikker på hvilken jeg skal velge.

Men som ofte skjer,mye vil ha mer

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    ...Men touchpad-fjernkontrollen til Panasonic er så ille at jeg kjøpte den gamle fjernkontrollen til Panasonic bdt310 og bruker den!
    Da har vi samme mening om den fjernkontrollen. Totalt feilsteg å ha en slik betjening i mine øyne. En viktig grunn til at Sony fikk tunga på vektskåla mi. Når det er sagt så savner jeg veldig bakgrunnsbelysning i Sony fjernkontrollen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter på S-790 i disse dager. Det stod mellom denne og Panasonicen. Det er kun bilde-delen som betyr noe for meg å der tror jeg forskjellene er minimale (på HD) uansett pris. Er allergisk mot dårlige fjernkontroller, men forventer skikkelig "plastic fantastisc" følelse når jeg pakker ut Sony'en.

Er det fremdeles sånn på Panasonic at man ikke kan velge sang direkte på fjernkontrollen når man spiller cd? Jeg har hatt Pana spillere (og har kamerater som har) der man må bruke "skip" funksjonen for å bytte sang...

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er høyt drivstøy når den går fra meny til film, og fra fbi advarsel til film osv. Under selve filmavspillingen er det bare en svak lyd, ikke plagsomt for min del.

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Som det fremgår andre steder, så er Sony`ene utsatt for litt drivverkstøy, men det kan variere fra enhet til enhet. Panasonic bdt500 er langt mer solid, så om prisen er tilnærmet den samme (har sett Panasonic ned til 2395,-), så er Panasonicen meget bra. Men touchpad-fjernkontrollen til Panasonic er så ille at jeg kjøpte den gamle fjernkontrollen til Panasonic bdt310 og bruker den!

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg faller for sony spilleren selv.
    Jeg vil i grunn bare ha en kjappere oppstart og lese tid,
    noe jeg synes min nåværende pansonic spiller er elendig på!

Forventer litt bedre bildekvalitet en nåværende og kanskje litt mer smooth.

Noe må da være bedre fra min 3-4år gamle spiller.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •