Sony BDP-S790 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32

Tråd: Sony BDP-S790

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    Er høyt drivstøy når den går fra meny til film, og fra fbi advarsel til film osv. Under selve filmavspillingen er det bare en svak lyd, ikke plagsomt for min del.
    Nå har vel hørselen min fått seg en liten støkk tidligre.
    Så blir neppe så plagsomt for meg heller.

Har mistet noen DB i de øvre tonene på hørselen.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Denne er rimelig ny, og jeg må si den har imponerende spesifikasjoner til prisen. Vurderer å oppgradere til en 3D blurayspiller, men trenger antagelig to utganger ettersom receiveren ikke er 3D-godkjent. Panasonic 310 eller 320 får jeg ikke tak i, så da lurer jeg på om noen har rukket å gjøre seg noen erfaringer med Sonyen. Blir vel kjøp i dag regner jeg med, om det ikke er noen som vil fraråde det.
    Jeg kjøpte spilleren samme dag som jeg spurte dere om råd. Er veldig fornøyd med den. Den er lynkjapp i forhold til den gamle Panasonicen, og mye mer stillegående. Koblet en Electrocompaniet DAC på den, men i forhold til original DSD ut gjennom Yamaha RXV1900 var det faktisk veldig lite å hente. Den spiller fantastisk. Nå har jeg tatt steget og fått den over på amerikansk DNS så jeg får Vudu. Det er noe helt annet enn Boxee som jeg har brukt til nå. Mye kjappere navigering, bedre lyd og litt bedre bilde. På 3D er det jo gigantisk forskjell siden boxee bare støttet side by side mens denne faktisk støtter framepacked. Og plutselig åpnet hele Disneykatalogen seg, noe som ikke fantes på Boxee. Er enda mer glad i denne spilleren nå.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe er bedre enn å være fornøyd

men i forhold til original DSD ut gjennom Yamaha RXV1900 var det faktisk veldig lite å hente.
    Om man hører forskjell (er opp til enhver)
    men
    noe som kan påvirke er
    Noen SACD er ekte DSD opptak...andre er PCM opptak som DSD på disc

MODEL:
    Yamaha RX-V1900 (DSP-AX1900)

DIGITAL DSD INPUT:...............HDMI DSD input

[Supposed] Pure DSD Listening Mode:.............PURE DIRECT

DSD-CAPABLE DAC:...........Texas Instruments PCM1791A

Notes/unrefuted claims/evidence/proof REGARDING THEIR CASE:
    The user manual does not address DSD's processing in PURE DIRECT mode.
    ...CURRENT CONCLUSION:.......No clear conclusion.

Gjør ikke / greier ikke / i forhold til hvem innstilling........ rx-v 1900 DSD til analogt direkte
    vil den gjøre DSD til PCM før analogt .....om det er forskjell DSD/PCM så vil man ikke oppleve DSD forbedring om man ikke får DSD direkte til analogt.
    .........litt uklart hvordan 1900 takler DSD
    (har ingen ting med spilleren din for den takler DSD )

fleste recivere takler HDMI DSD men ca halvparten av alle recivere vi har takler ikke DSD direkte til analogt i reciver (men gjør DSD om til PCM først)

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det var Burr Brown DAC i RXV1900? Den identifiserer i alle fall SACD som DSD i displayet. PCM vises som PCM. Og vanlige cder låt minst like godt via HDMI direkte som via analog til dacen. En vesensforskjell var at volumet måtte settes mye høyere med DACen, så det ble faktisk mer susing med den enn uten den. Selv med volumet på DACen på fullt måtte jeg opp i -10db på yamahaen for å få noe særlig guffe i lyden. Hadde jeg switchet til HDMI da hadde hørselen fått sjokk.

Moderator EDIT: fjernet unødvendig quote av forrige innlegg

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle recivere som kan mota DSD viser vel DSD........når en spiller som takler dsd sending er satt til det.
    Det er behandlingen av DSD som varierer med recivere der noen gjør om DSD til PCM for så analogt ...noen gjør om DSD til analogt direkte
    (uansett hvem måte vises ikke prosessen i reciver display)

Burr-Brown er et merkenavn fra Texas Instruments
    http://www.ti.com/lit/ds/symlink/pcm1791a.pdf

SACD avspilles forskjellig med ulikt utstyr

Reciver.....motar DSD ..gjør lyden om til 88,2 khz PCM for så digital til analog converterer

Reciver ....motar DSD ..gjør lyden om til 176,4 khz PCM for så digital til analog converterer

Reciver ....motar DSD og digital til analog converterer direkte uten å gjøre om til PCM først

Så har man feks spillere som gjør om DSD til 88,2 kHz PCM å sender PCM HDMI til reciver (som digital til analog converterer PCM (da reciver / bd spiller ikke støtter DSD HDMI eller man velger PCM i steden for DSD)

Så har man feks spillere som gjør om DSD til 176,4 kHz PCM å sender PCM HDMI til reciver som digital til analog converterer PCM (da reciver / bd spiller ikke støtter DSD HDMI eller man velger PCM i steden for DSD)

Om DSD HDMI blir bedre enn at feks spiller gjør om DSD til PCM til HDMI transport vil jo ha mange varianter ut fra utstyr + rette innstillinger

De fleste BD spillere som kan gjøre DSD om til PCM gjør dette om til 88,2 kHz PCM som sendes HDMI til reciver.
    Sony BDP 790 gjør sansynligvis DSD om til 176,4 kHz PCM som sendes HDMI reciver (det er bra) (også noen andre bd spillere gjør dette)

Så måten å sammenligne DSD spiller HDMI til reciver v.s DSD spiller til PCM for så PCM HDMI til reciver er ikke enkelt ...
    (for eget utstyr er det selvsagt enkelt for man lytter til det man har men for mange er det ikke potensialet SACD på den ene eller andre måten man hører/sammenligner men potensialet til utstyret man bruker som avgjør resultatet...hva gjør spillere/recivere med DSD/PCM/.....hvordan få best DSD eller PCM resultat

(samme stria blir med analogt ut sacd spillere der noen støtter dsd direkte til dac...andre gjør om dsd til pcm 88,1 eller 176,4 kHz før dac behandling)

Om det er forskjeller ved ulik avspilling av SACD tar jeg ikke stilling til for slike diskusjoner hiver folk seg over .

At du hører minimal forskjell med DSD ..............................

Din BD spiller takler DSD HDMI direkte + valg for sansynligvis DSD til 176,4 kHz PCM for HDMI utgangsignal til en sammenligning

Din reciver er jeg usikker på....om den gjør DSD direkte om til analogt + hvem innstilling i reciver
    (din reciver manual forteller ikke om reciver gjør DSD direkte om til analogt..om den gjør så sier ikke manual hvem innstilling du må ha.......men sansynligvis om den støtter dsd direkte til analogt gjør den det i PURE DIRECT innstilling reciver )

Kanskje det ikke er større forskjeller DSD/PCM enn det du hører eller at innstilling bør endres for bedre resultet eller begrensning DSD behandling reciver ikke gir mulighet til å få fulle forskjellen det egentlig kan være

(Optisk/Coax støtter ikke SACD til de som er usikkre på valg av overføring)
    __________________________________________________ ______________________________________________
    sammenligne cd hdmi v.s ekstern dac har uendelig mange variasjoner til hvorfor lyd er anderledes
    (alt fra feks kilde inn dac , type dac , reciver innstillinger/muligheter , transport / motak hdmi ...transport / motak optisk/coax , usb til extern dac osv osv osv)

.....analog til dacen regner jeg med er skrivefeil å du mener digital til dacen
    (.....cder låt minst like godt via HDMI direkte som via analog til dacen )

Moderator EDIT: Fjernet unødvendig quote av forrige innlegg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg tatt steget og fått den over på amerikansk DNS så jeg får Vudu.
    Dette hadde vært interessant å teste. Hvor kan man finne amerikansk DNS som man kan legge inn i oppsettet på spilleren?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler overplay smartdns. 5 dollar for å teste en mnd, og du får pengene tilbake om du ikke er fornøyd etter to uker. Så det er ikke noen grunn til å la være. Har vært kunde der et par år nå, og kan gå god for at stabiliteten er god. Har faktisk aldri opplevd ett eneste problem teknisk. Null problem å streame HDX kvaliteten til Vudu, som måler seg med bluray på både lyd og bilde. Kundeservicen er også god. De gangene jeg har hatt spørsmål svarer de fort. I sommer dobbeltbelastet de meg i juli. Jeg gikk over til paypal da, men de belastet kredittkortet i tillegg. Klageprosessen gikk utmerket og de la på en ekstra måned.

Moderator EDIT: Fjernet unødvendig quote av forrige innlegg

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om denne er/kan gjøres sonefri til vanlig dvdavspilling? Har så mye film som er kjøpt inn fra utlandet og andre soner....

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Noen som vet om denne er/kan gjøres sonefri til vanlig dvdavspilling? Har så mye film som er kjøpt inn fra utlandet og andre soner....
    Sliter med det samme

Har ikke funnet løsninger som ikke innebærer lodding. Nå ser jeg så lite på DVD at jeg vurderer å selge sone 1 delen av samlingen. Det er mange godbiter der så det er synd. Men unødvendig å bare ha det liggende.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony BD-P590 region unlock with One4All URC-3940 | AVForums.com - UK Online

Mulig dette virker forresten. Om noen har en sånn programmerbar fjernkontroll kunne jeg kanskje låne den? Ellers er det mulig å kjøpe ferdig programmert ir sender for spilleren som gjør jobben.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony BD-P590 region unlock with One4All URC-3940 | AVForums.com - UK Online

Mulig dette virker forresten. Om noen har en sånn programmerbar fjernkontroll kunne jeg kanskje låne den? Ellers er det mulig å kjøpe ferdig programmert ir sender for spilleren som gjør jobben.
    Denne virker også tror jeg:

DIY: Sony BDP-S360 Region Free Using Harmony remote, programmed manually | AVForums.com - UK Online

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Det er same "hack" for sonefri DVD på S790 som det har vært på alle andre S350 og oppover jeg har prøvd. Har lagt inn macro på Logitech Harmony og gjør susen på sekunder.

Hvis noen trenger hjelp så kan jeg sikkert hjelpe til for de som svinger innom i Asker.

-Anders

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •