Marantz UD 5005 VS UD 7006

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz UD 5005 VS UD 7006

Aften,

Skal bytte ut min HTPC blu-ray med en dedikert blu-ray spiller, har hatt alt for mye trøbbel med blu-rayen på htpcen. Såg lenge på Cambridge 761BD og Marantz 7006,
    Har slått i fra meg Cambridge og kommer til og gå for marantz har fått tilbud om en demo 5005 til 3 lapper. Spørsmålet mitt er da,

Er 7006 verdt over 4 lapper meir?

Håper noen kan gi svar

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kjøp UD5005. Har den selv. Kvaliteten er god men den er treeeeeg....

Hører gode ting om Cambridge og Oppo.
    Er nok det jeg hadde valgt om jeg hadde kjøpt i dag.
    Er litt dyrere men vel verdt det om man tror på tester og det folk sier om den her på forumet.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stereo Light
    Ikke kjøp UD5005. Har den selv. Kvaliteten er god men den er treeeeeg....
    Selgern eg snakka med hadde\hatt den, og sa den også var treig på blu-ray men bra på cd, grunnen til at eg kikker på UD5005 eller 7006 er fordi eg har lest mye godt om lyd delen på den og at den har veldig bra bilde.

Er den ekstremt treig på blu-ray?

Sitat Opprinnelig postet av Stereo Light
    Hører gode ting om Cambridge og Oppo.
    Er nok det jeg hadde valgt om jeg hadde kjøpt i dag.
    Er litt dyrere men vel verdt det om man tror på tester og det folk sier om den her på forumet.
    Som nevnt så kikket eg på Cambridge 761BD og er framleis til vurdering, oppo var kort til vurdering men slått i frå meg den

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du først gå for Marantz så mener jeg at UD7006 ikke er verd så mye mer, når du har fått tilbud om kanonpris på 5005.

Men jeg må også nevne det: Cambridge og OPPO er så langt foran konkurransen innen blu-ray multispillersegmentet at jeg mener du gjør en kritisk feil om du utelukker spillere fra disse produsentene fra vurderingen din.

Var selv i samme dilemma når jeg skulle handle spiller. Vurderte Marantz 7006 i det aller lengste. Men det ble Cambridge 751 til slutt, jeg kunne bare ikke tillate meg selv å ignorere at nettet flommet over av superfornøyde brukere og anmeldelser proppfulle med skryt.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Skal du først gå for Marantz så mener jeg at UD7006 ikke er verd så mye mer, når du har fått tilbud om kanonpris på 5005.

Men jeg må også nevne det: Cambridge og OPPO er så langt foran konkurransen innen blu-ray multispillersegmentet at jeg mener du gjør en kritisk feil om du utelukker spillere fra disse produsentene fra vurderingen din.

Var selv i samme dilemma når jeg skulle handle spiller. Vurderte Marantz 7006 i det aller lengste. Men det ble Cambridge 751 til slutt, jeg kunne bare ikke tillate meg selv å ignorere at nettet flommet over av superfornøyde brukere og anmeldelser proppfulle med skryt.
    Som eg skreiv så er ikkje cambridge utelukka :P var faktisk første eg såg på men så fekk eg tilbud om marantz, har kikka på nettet b.l. her:
    Marantz UD7006 Blu-Ray Player Review - YouTube

og denne var ikkje så mykje og skryte av :P

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Som eg skreiv så er ikkje cambridge utelukka :P var faktisk første eg såg på men så fekk eg tilbud om marantz, har kikka på nettet b.l. her:
    Marantz UD7006 Blu-Ray Player Review - YouTube

og denne var ikkje så mykje og skryte av :P

Nei, nettopp. Så kan du jo forsøke google anmeldelser av spillerne 651 og 751 til Cambridge å se hvilken orgie av skryt du får på søket ditt

Er budsjettet ditt maks 5 laken så ville jeg gått for 651 Cambridge. 751 er merkbart bedre på CD avspilling da de analoge stereoutgangene er langt mer påkostet på 751. Men begge spillerne er pur kvalitet og ahead of the competition. Med mindre du har en greie angående design som gjør at du ikke kan bli fornøyd med annet enn Marantz, så gir jeg mine varmeste anbefalinger for å gå for en av Cambridge spillerne.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nettopp. Så kan du jo forsøke google anmeldelser av spillerne 651 og 751 til Cambridge å se hvilken orgie av skryt du får på søket ditt
    Emm 1 gong var nok :P hehe

Er budsjettet ditt maks 5 laken så ville jeg gått for 651 Cambridge. 751 er merkbart bedre på CD avspilling da de analoge stereoutgangene er langt mer påkostet på 751. Men begge spillerne er pur kvalitet og ahead of the competition. Med mindre du har en greie angående design som gjør at du ikke kan bli fornøyd med annet enn Marantz, så gir jeg mine varmeste anbefalinger for å gå for en av Cambridge spillerne.
    hehe, har budsjett på rund 7\10 lappper, kikka først på Cambridge (har hatt lyst på den lenge, men så dukka marantz opp hadde lekkert design, fekk så tibud på 3 laker på lokale sjappa, men etter eit par dager med lesing og kikking så har den mista veldig mye troverdigheit frå meg, er vist mye tull med dei, så ser ut til at det blir 751

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer jo marantz med UD5007 snart. Det er kanskje verd å vente. Jeg vurderer den vaffal selv.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metallsulten
    Nå kommer jo marantz med UD5007 snart. Det er kanskje verd å vente. Jeg vurderer den vaffal selv.

Noe info når den eventuelt kommer?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blei vist UD 5005 Har "bestilt nye høytalere og ved kjøp av både bd spiller og høytalere så fekk eg høytalerne til 10 lapper og bdspillern til 3 lapper, er så lang fornøyd med den..

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke så mye nytt med UD5007 bortsett fra at den er ENDA lettere og støtter FLAC.

Opplever allerede at UD5005 flytter på seg ganse lett når jeg trykker på knappen.

Det som kan være et stort pluss er om den faktisk er vesentlig hurtigere.
    Det er i så fall noe som taller til fordel for UD5007.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det ikkje så mykje forskjell har meste av nye musikken på cd eller wimp så flac er ikkje møst..

Sålangt fornøyd med Marantzen, den bruker litt tid fra du slår den på til den er "klar" men hadde trodd at den skulle være treigere :P

Det er ivertfall kjappere en og spiller blu-ray på pcen som eg gjorde før

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •