Problemer med HDMI/Blu Ray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med HDMI/Blu Ray

Hei.

Har problemer med å få 1080p bilder på oppsettet mitt.
    Bruker en Optoma HD200x prosjektor mot en LG BD550 Blu-ray spiller her har jeg 15m HDMI kabel imellom.

Problemet her er at jeg ikke får bilde, utenom når spilleren starter opp. Med en gang den går ut fra oppstarts bildet får jeg enten snø eller beskjed om ikke signal. Kan virke som at ikke spilleren leverer godt nok signal til HDMI kabelen?
    Forsøkt med kort kabel 1.5m og da fungerer det fint.

Hadde en gammel Sony Blu Ray spiller liggende også, og her fikk jeg igjennom 1080p bilde på samme kabel, men veldig utsabilt. Kobla om litt kabler her og der og plutselig fungerte det ikke her heller.

Har en CD PVR boks som det alltid fungerer med, men denne går jo i 720p. Kabelen jeg bruker skal være mer enn god nok, for fungerer hos andre med lignende oppsett.

Er det slik at enkelte spillere ikke leverer godt nok signal/strøm og det derfor kan være dette som skaper problemene? For såvidt jeg vet får jeg ikke tak i bedre kabel enn det jeg har prøvd nå.

Newcomer razoredge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve med en HDMI repeater.
    Komplett.no - Sunsway/ST Lab M-430 HDMI Repeater

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kanskje det vil være noe. Leser at folk sier dem ikke fungerer uten strømforsyning? Og dette følger jo ikke med, men kanskje noen her har andre erfaringer?

Så denne på Clas Ohlson også, er vel samme ulla? HDMI-repeater | Clas Ohlson

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vel først sjekket om din 15 meter HDMI var kompatibel til 1080p

Har du en 720p/1080i kabel vil den noen ganger kunne levere 1080p med ustabilt bilde (men oftest ikke fungere på 1080p)

Litt underlig om man kjøper en HDMI kabel å må trenge ekstrautstyr for å få den til å virke

Hva heter din HDMI kabel .. ?

En repeter kan drives av +5 volt ..pin 18 i HDMI kontakt eller ved ekstern strømforsyning (psu).
    Kreves det ekstern strømforsyning selger noen repeater med PSU , andre må man kjøpe PSU sepparat.
    Repeater er jo ulike typer fra de som bare repeterer signalet til de som repeterer + forsterker det.
    Oftest brukes en Repeater der man skal forlenge en HDMI kabel (kople repeater imellom)
    Skal den brukes fordi HDMI utgangsignal spiller er svakt bør man vel helst ha en repeater som forsterker signalet
    (eller hdmi booster)

En repeater burde (etter min mening) være merket med oppløsning den takler + Gbps + hvor mange meter den garanterer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabel #1 er på 10m og er high speed fra Claes Ohlson. HDMI-kabel, svart - EXIBEL | Clas Ohlson
    Den andre er 15m fra ebay som hadde fått meget bra omtale fra de andre som hadde kjøpt denne.

Nytt idag er at jeg får til 1080p 24hz via kabelen, men der stopper det. Setter jeg på 1080p eller auto prøver den seg på 1080p 60hz og da klarer ikke kablene det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde repeater nå, og samme problemet ennå. Det er litt snø på 1080p, men jeg ser bildet. Mens velger jeg 1080p 24hz blir det strøkent.

Såvidt jeg har lest meg til så vil 24hz hakke litt mer i bevegelsene?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du reciver ? (lyd)
    Har du oppdatert ditt utstyr til nyeste firmware (tv,bd spiller å reciver om du har)

Er det samme om du bruker 10 meteren eller 15 meteren ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Bruker ikke reciver nei, direkte kabel mellom blu ray spiller og prosjektor (Optoma HD200x)

Har forsøkt med flere forskjellige blu ray spillere, samme resultat.
    Samme opplevelse på 10 og 15m

Har ikke oppgradert firmware på blu ray eller prosjektor (om det er slik der)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men setter du bd spillere du tester til 1080i eller 720p ...får du det til da ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp.

720p
    1080i
    1080p 24 hz

alle disse fungerer helt toppers

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men er det ikke greit at den står på 1080p 24

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har forstått er vel 24 hz det som er best på høy oppløst materiale da det er filmet i 24 bilder/sek.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo godt mulig det, men såvidt jeg har forstått vil ikke 24hz være like "smooth" som 60hz i 1080p.

Nå er jeg ingen ekspert, og enkelte sier at de fleste filmer er spillt inn i 24hz, og at man evt da konverterer om ved å velge 60hz.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel her snakk om hvilket signal projektoren får å jobbe med. Altså 24hz input som er den originale framerate det ble filmet i. PJ vil deretter konvertere dette til passende framerate som vises. 60hz innstillingen på blu-ray spilleren er tenkt for tv'er som ikke takler 24hz men må ha input i 50 eller 60hz (PAL 25fps/NTSC 30fps). BD-spilleren konverterer da 24 fps opp til 30 fps og dobbler disse til 60hz.

Legger med litt lesestoff om dette på engelsk:
    1080p/24, what is it and why should you strive for it?

Introduction: a 1080p/24 signal means that your video 1080p video file updates 24 times a second. It has 24 frames per second, and if your output device (Mac Mini, iMac or similar) is not set to output that to your TV then your TV has to use some black magic to show it correctly. That black magic (which differs slightly per TV model) is the source of all kinds of troubles. Make no mistake, if your TV Shows or Movies are encoded with 24 frames per second (which most material today is) your media will behave badly in Plex if you do not output it correctly. This post aims to educate you, and give you some idea what you can do to experience perfectly smooth video.

_______

Premise: You want 1080p/24 so you can avoid "3:2 judder" or distortion of the playback speed.

1. Movies are made in 24 frames per second

2. The PAL system in Europe updates the image 50 times (50hz) per second. To be able to watch a movie today in PAL that means that first the movie´s 24 FPS has to become 25 FPS, which happens through a 4% speedup. And then every frame is shown twice after each other. That gives 50 frames per second.
    Result: The movie is played back faster than it should and and the sound is distorted.

3. The NTSC system in USA updates the image 60 times (60hz) per second. To be able to watch a movie in NTSC this black magic is done:
    Frame 1 is shown 2 times
    Frame 2 is shown 3 times
    Frame 3 is shown 2 times
    Frame 4 is shown 3 times

...and so on.

Result: The movie will jerk. That jerky motion is also known as "3:2 judder".

4. Blu-ray and HD DVD stores, opposed to DVD´s that uses NTSC or PAL, the movies on the discs in the original format, 24 frames per second. From these discs you have ripped it to 24 FPS video material, if you haven't then you need to redo it.

5. Your Mac, which outputs the movie, can output a 24hz signal IF your TV supports it.

6. Your TV set need to support true 24P to get complete smooth motion. Just because your TV had a 24hz/24p/24 sticker on it when you shoved your hard earned money to the sales person doesn't mean that it is "true 24p". It is, even in 2010, still very common that TV sets applies the NTSC technique (3:2 pulldown) which means you will still see an erronous 60hz video. This because in its essence those TV sets are 60hz TV sets. The only way to know if your TV does this correctly is to read up on your model on internet sites which specializes in this. Who said buying a TV that fits your needs were easy? Well, we will make it a bit easier for you, just read on.

7. To get correct a correct image the TV set that can receive a 24p signal must uppdate the screen the correct amount of times per second which is 24 times (24hz). Equally good is it if your TV set can show the 24p signal 48, 72, 96 or 120 times (hz) per second. That should give the same result. And on a Plasma TV set it can even be preferable to use those higher hz numbers as it will eliminate flicker.

8. This is were the 120hz TV sets come into the picture. 120hz is a multiple of both 60hz(NTSC) and 24hz(the original movie format). This means that a 120hz LCD theoretically can improve NTSC signals but also show 24p correctly. The problem though is that almost none of todays 120hz TV sets does this so called "5:5 pulldown" (which in essence means that it shows the 24p frame 5 times consecutive). Instead most 120hz TV sets, that can "accept" a 24p signal, they apply the NTSC technique (3:2 pulldown) and then treats is as any other NTSC signal.

9. If you are unsure if your TV set supports true 24p, then there is two simple ways of finding out without by doing one of these things:
    * Disable all picture improving features that your TV set has on (often by default *sigh*), set your Mac output hz to 24, and then open up a movie which you know has 24FPS (download Media Info for Mac Media Inspector for Mac :: Multimedia file analyzer for the Macintosh and run an analysis on your movies if you are uncertain). Forward to the end of the movie and watch the scrolling credits. If they scroll really smoothly then you have a TV with true 24p. If you see some slight or heavy judder (stutter) and want to exclude Plex as the culprit you will have to do this test with a Blu-ray or HD DVD unit. I recommend popping in a Blu-ray disc into your PS3 and hooking it up to your TV in that case.
    * Disable all picture improving features that your TV has on, set your Mac (or Blu-Ray player) to send 60hz. 60hz should produce jerky,stuttering end credits in the movie because the player then does a 3:2 repetition. 24hz should produce a nice smooth motion. If both 60hz and 24hz is jerky, the TV can't do true 24p.

So, now all you need to do is find a TV set that supports true 24p. Here is a list of TV sets/manufacturers and how they behave.

General statements:

Does 24p correctly (almost all models):

* Panasonic
    * Pioneer
    * Sharp (at least the 700/705/820 and 510-budget model)
    * Sony does it at least half right. They do not produce the classic 60 hz judder, but they don't produce the perfect 24p smooth motion either. Borderline if you are picky. The 2010 models, (for example the EX and NX) do produce correct 24p motion.
    * Home Cinema projectors (not to be mistaken with the type of projectors typically found in a company meeting roam which almost certainly is a cheap presentation projector) almost always does this correctly, but there are a few exceptions and borderline cases amongst the budget machines (for example the Vivitek 1080/1085).

These manufacturers varies a lot:
    * LG. LG:s PK550 does 24p correctly (and all other 2010 plasma models if the word on the street is correct, but the top model (950) does NOT do 24p correctly. The LCD models we are more uncertain of, and more research is needed. Older models varies a lot. The common concensus about LG is that you can never know, it is either the biggest hit or the biggest miss.

* Samsung: They did some models right, some wrong, and some in the middle. You can use the motion plus feature set to the lowest mode to get back the smooth flow without the problems usually connected to that feature. To bad that many of the Plasma models lack this feature (which means it uses 60hz). But one of the C4 LCD´s that lack "Motion Plus" still does 1080p/24 correctly.

* Philips: Has had a few older models which did 1080p/24 correctly, but nowadays it looks like most of them (all?) suffers from 60hz judder. Seems like they blindly believes their customers uses "Natural Motion". Bad assumption Philips!

These doesn't have working 1080p/24:

* JVC: More or less forgotten nowadays, and they have actually given up TV sales in many countries. They have problems with 60hz judder. Their projectors work fine though.

* Most of the budget TV brands works bad and produces 60hz judder. I am referring to most of the brand owned/built in turkey. I.e. brands like Grundig, Finlux, Siba/Limited Label and Netonnet/Andersson.

* The few B&O and Loewe that has been reviewed shows judder or forced interpolation. So stay clear from them until you have confirmed that your specific model have been reviewed with positive results regarding true 24.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ingen ekspert selv
    Fleste BD er 1080 24
    Beste bilde får man ved 1080 24 når tv/prosjector støtter dette
    + har en oppdateringfrekvens som stemmer med x 24
    ( 72 som er 3x24 ......96 som er 4x24 .....120 som er 5x24) ........240 som er 10x24 jo høyere oppdateringsfrekvens jo mere "smooth"

1080 60 er ikke forenlig med 24 bilder i sekundet å må bruke 3:2 pull down metoden

legger ved google oversatte
    Google Oversetter
    __________________________________________________ __________

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazym123
    Prøvde repeater nå, og samme problemet ennå.
    Står Prosjector + BD spiller på YCbCr eller RGB ?

Hvor satte du hdmi repeater (hvordan koplet du det opp + valgte du den med eller uten sepparat strømforsyning)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YCbCr er valgt på begge enhetene. Også prøvd å endre på begge.

Satte repeater i enden av den lange hdmi kabelen før prosjektor, og en kort 1m hdmi kabel opp til prosjektor.

Men kan virke som jeg kan slå meg litt til ro med 1080p 24hz

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •