Spørsmål om DVD-opptaker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål om DVD-opptaker

Er det sånn at når man har en DVD-opptaker så kan man sikkerhetskopiere de DVD`ene man har? Sliter med å få riper ol . Får man kopiert menyer og ekstramatriale så det blir akkurat som orginalt ? Å hva blir forsjellen på en stasjonær en i forhold til en på PC ? De er jo mye billigere de til PC..

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke sikkerhetskopire de DVD du har. Flere grunner for det, men at en opptakerne bare støtter et lags DVD gjør det umulig.

Slike ting må du gjøre på PC.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at du ikke kan kopiere en orginal dvd er beskyttelsen som ligger på platen. Macrovision.

Har du derimot en "kopi" så kan du fint kopiere den med en dvd-brenner. Sørg bare for at du velger en innspillingskvalitet etter hvor mange minutter "Orginal-kopien" er. Kan hende at du kan spille inn fra en annen dvd-spiller også via scart. Dette har jeg ikke testet. At en orginal er to-lags spiller ingen rolle så lenge den må komprimeres ned til 4.4gb likevel. Det samme gjelder ved bruk av pc.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Prec sier inneholder nesten samtlige dvd-utgivelser brukersperrer som umuliggjør (uten å gå via en PC) sikkerhetskopiering eller å lovlig dele kopier til din nærmeste omgangskrets. Det mest ironiske oppe i det hele er at dersom en kjøper en billig Asia-kopi slipper en disse brukersperrene..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er bedre for meg å kjøpe en DVD-brenner til PC om jeg vil sikkerhetskopiere DVD`ene mine ? Helt fint for meg, de er jo mye billigere så..

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fjaslokt
    Så det er bedre for meg å kjøpe en DVD-brenner til PC om jeg vil sikkerhetskopiere DVD`ene mine ? Helt fint for meg, de er jo mye billigere så..
    Ja helt klart!

Her har du en grei brenner!

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301944&cks=PRL

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestillt meg brenner nå.. Er det altså sånn at jeg kan kopiere hele plata ? Eller er det umulig pga. at det er 2lags ? Er hypp på å få med menyer og hele greia..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo nå at det står at den DVD-brenneren jeg bestillte kan brenne dual layer.. Så da kan jeg vel kopiere filmene mine direkte ?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan du, hvis du er villig til å betale nesten 100 kr for en tom plate.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er alternativet ? Om det koster 100kr per plate kjøper jeg jo heller den orginale DVD`n..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp 25 DVD er til 89kr på komplett. Stk pris blir da 3,56kr pr. en lags plate. Så kan du brenne hovedfilmen på en plate og ekstramaterialet på den andre. På denne måten får du beholde god kvalitet på filmen.

Ta også vekk andra språk for å spare plass.

Selv bruker jeg DVD Shrink. En eldre versjon uten kopisperre. Pleier som regel å få beholde 100% av filmen på en plate uten komprimering. Men er filmen lang så blir den komprimert til 80-90%.

Ganske greit å bruke sikkerhetskopier når to små barn hjelper seg selv med å sette på tegnefilm. De passer ikke akkurat på å unngå å få riper....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips:

Har man en DVD-opptaker med HDD, så kan man først benytte DVD Shrink til å overføre filmen til PC'en. Deretter kan man via iLink (eller IEEE1394 FireWire) overføre filmen til HDD på DVD-opptakeren.

Eller: Kopier filmen over 2 plater (DVD-RW, eller DVD+RW for å spare penger på plater) og kopier deretter filmen inn på HDD på DVD-opptakeren via DVD-spilleren.

Da unngår man Macrovision og får "full pakke" av filmene.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at man kan kopiere plata og kun få med filmen med norsk språk og ingen menyer er utrolig greit når man har barn.

Man slipper spørsmål og mas, de bare setter inn plata og trenger ikke trykke play engang, deilig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •