Denon 1910 og DVI - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 92
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Ja Jørn og grunnen til det er enkel: iogmed at klubben skal selge 5120 så hva er mere naturlig enn å selge 1910 sammen med den i en egen økonomi klasse, bør vel bli ett kupp forde de fyller ut hverandre: 1910 rimelig DVI og god prossesering + 5120 billig DVI 16:9 som er stille 8) Så få ut finger da, vel var kanskje å ta i men begynner å bli noe rastløs pga. at Gorm har hatt denne i en uke og ikke en lyd enda (OK: bilde enda) :wink:
    Enig i det, og det er jo flere av oss som også er interessert i å vite mere om DVD-spillere i den rimeligere enden av skalaen også, deriblant 1910 (og ikke bare spillere som koster 6-10k) :wink:

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Etter hva jeg har hørt har ikke alle butikker deriblant hfk Tr.heim fått noen oppdateringer ennå! Men de kommer snart sier de...
    Stavanger skal visstnok ha dette.
    Jeg snakket med HFK-Bergen i dag og spurte spesifikt om softwarestatus. Selgeren påstod at alle 1910 som ble levert fra Bergen var softwareoppgradert, samme om de trengte de eller ikke (mulig det tar lenger tid å sjekke serienummeret enn å dytte inn ny software).

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Etter hva jeg har hørt har ikke alle butikker deriblant hfk Tr.heim fått noen oppdateringer ennå! Men de kommer snart sier de...
    Jeg snakket med HFK-Bergen i dag og spurte spesifikt om softwarestatus. Selgeren påstod at alle 1910 som ble levert fra Bergen var softwareoppgradert, samme om de trengte de eller ikke (mulig det tar lenger tid å sjekke serienummeret enn å dytte inn ny software).
    Det vil vel si at HFK fysisk må åpne alle esker før salg det da siden softwaren er brent på cd-r :idea:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken oppgradering er det snakk om? Noen som har testet før og etter? Blir spilleren sonefri etter denne oppgraderingen?

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DottCom
    Hvilken oppgradering er det snakk om? Noen som har testet før og etter? Blir spilleren sonefri etter denne oppgraderingen?
    Jeg har forstått det sånn at det er to forskjellige oppdateringer på gang. En sonemod, som visstnok skal være i de fleste butikkene nå. Og en oppdatering som fikser DVI og macroblocking problemet. Denne er det noen butikker som har, mens andre er litt sånn bob bob. Ålesund hadde ikke fått den enda i alle fall.

Messel

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Messel
    Sitat Opprinnelig postet av DottCom
    Jeg har forstått det sånn at det er to forskjellige oppdateringer på gang. En sonemod, som visstnok skal være i de fleste butikkene nå. Og en oppdatering som fikser DVI og macroblocking problemet. Denne er det noen butikker som har, mens andre er litt sånn bob bob. Ålesund hadde ikke fått den enda i alle fall.
    Da jeg snakket med HFK-Bergen tidligere i dag var det DVI-problematikken som ble bekreftet fikset (oppgradert).

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Piiiip =/€"#€%&"/€% piiip, glemte helt å si i fra at jeg skulle ha den nyeste sw'en....

Noen som vet hvordan man sjekker om man har den siste sw'en?

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

trommel

Hei, for en dag siden eller så nevnte jeg at jeg synes ar 1910 min "bråkte" sånn. Vel for de som lurer, så er dette tilfelle. Jeg har et lydtett rom og da hører jeg det ganske godt, og de i tønsberg sa visst at det er et tilfelle at mange av de dyrere denon spillerene har en tedens til å "bråke" litt. Litt dårlig synes nå jeg..men men...
    Ellers, også veldig nysgjerrig på hvordan man finner ut hva slags firmware man har på sin..
    Ellers har jeg hørt det ifølge hifi online at den oppgradering som kommer nå er en cd med både sonemod og uppgrade i en.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte 1910 på HFK Ålesund i går. De fikk inn sonemod og DVI-fix samme dag, så de ordna det mens jeg venta.

Messel

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg koplet opp 720p via DVI til Z2 i dag. Nå er det veldig lett og bli imponert over nye ting, så jeg skal kommer tilbake med en mer edruelig beskrivelse når jeg har hatt oppsettet noen dager/uker. Men Wow, oppskalering i 1910 er en helt annen verden enn når Z2 forsøker seg på jobben. Maken til bra bilde har jeg i alle fall ikke sett på Z2-en tidligere. Ikke nok med det, den billige hvitvinen jeg drikker ble til den fineste champagne og ute sluttet det å regne, samtidig som jeg ble 20 år yngre og Helle Berry ringte på døren og spurte om jeg trengte selskap. Du verden hva en liten chip kan gjøre!

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer oppskaleringen via alle utgangene? Eller må den være digital?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digital, ifølge brukermanualen.

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo bæsj. Da finner jeg ingen grunn til å kjøpe den, da jeg ikke har noen DVI innganger her i huset. Blir nok Pioneer 575 på meg da.

Edit:
    Kan den forresten oppskalere til alle slags oppløsninger, som f.eks. 800x600 som mange projektorer har?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I manualen står det 480, 576, 720 og 1080.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok bite i det sure eplet og kjøpe kabel som koster 1300kr da, hvis bildet blir mye bedre via dvi :?:

Mvh

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål: Jeg har 1910 koblet opp mot SP4805 med DVI. På spilleren kan jeg velge 576P, 720P eller 1080i. Når jeg velger på spilleren, justeres PJ automatisk til å vise det samme. Skal dette ha noe å si på bildekvaliteten?

Messel

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det er ingenting å tjene på å la spiller skalere opp bilde, for så at projektor må skalere det ned igjen.
    Med andre ord, ingen vits å kjøre hverken 720p eller 1080i inn til Infocus 4805.
    576p må vel nedskaleres litt det også siden 4805 ikke har så mange linjer.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk. Det var det jeg trodde. Da lar jeg den bare stå på 576p...

Messel

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer også denne spilleren. Og ettersom jeg har en Toshiba MT200 så lurer jeg på om spilleren kan sende ut 480P, noen som vet ?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesund
    Jeg vurderer også denne spilleren. Og ettersom jeg har en Toshiba MT200 så lurer jeg på om spilleren kan sende ut 480P, noen som vet ?
    Den støtter 480p via DVI, ja.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •