Denon 1910 og DVI - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 92
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HrOlsrud
    Har bare hat problemer med 1910. Helt fra dag 1.
    gå opp et prishakk.
    Vel, vi har ikke merket at alle har hatt problemer. Generelt er folk svært fornøyde. Jeg vet at noen som har Panasonic har klaget over macroblokking, og de har fått bytte opp til 2910 om de har ønsket det.

Det virker som om at 1910 ikke fungerer, på DVI, med AE700 (vet ikke om AE300) og 37" plasma til PS spesielt godt. Alle andre har ikke engang klaget om de kjente utfordringene på DVI på 1910 (forskyvning av bildet og hvitbalanse), så selv disse problemene er tydeligvis litt avhengig av display.

Og vi har hatt noen klager fra kunder som ikke har HDCP kompatibel projektor/plasma, enda vi forsøker å opplyse alle om denne problemstillingen.

Hvis du har problemer med 1910, og ønsker å bytte oppover mot mellomlegg, skal vi nå se om ikke det ordner seg.

Forøvrig vil jeg si at sonemod ink. DVI-fix nå er klar, og vi får den i løpet av neste uke.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HrOlsrud
    Har bare hat problemer med 1910. Helt fra dag 1.
    gå opp et prishakk.
    har du oppgradert den da? det var noe tull med en fra start av, men nå er den oppgradert.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men til saken - jeg plugget frenetisk frem og tilbake mellom utgamle DVD1 og splitter nye 1910 (RGB Scart på begge) - og ser ingen forskjell i favør 1910, heller omvendt...
    Sikkert tilfelle det. Din dvd1 ble designet for å gi godt bilde via Scart kontakten, det er vel egentlig ikke 1910, som skal være best via component og DVI. En annen ting er vel at det ikke er Faroudja FLI 2301 chippen som tar seg av processeringen for Interlaced RGB via Scart heller. Hvilken chip som gjør dette vet jeg ikke.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting er vel at det ikke er Faroudja FLI 2301 chippen som tar seg av processeringen for Interlaced RGB via Scart heller. Hvilken chip som gjør dette vet jeg ikke.
    Hmm ikke det? Jeg bruker scart opp mot min AE300 og hvis ikke 1910 gir bra bilde gjennom scart så er det jo fryktelig synd, da jeg hadde tenkt å kjøpe 1910 nå snart.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ikke det? Jeg bruker scart opp mot min AE300 og hvis ikke 1910 gir bra bilde gjennom scart så er det jo fryktelig synd, da jeg hadde tenkt å kjøpe 1910 nå snart.
    Jeg er ikke helt sikker på dette, men vet at det har vært tilfelle tidligere at Faroudja chippen kun tar seg av Component video og DVI/HDMI. RGB, S-Video og Compositt blir gjort av en annen chip. (Jeg er somsagt ikke 100% sikker)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="Ak"]
    Jeg er ikke helt sikker på dette, men vet at det har vært tilfelle tidligere at Faroudja chippen kun tar seg av Component video og DVI/HDMI. RGB, S-Video og Compositt blir gjort av en annen chip. (Jeg er somsagt ikke 100% sikker)
    Det er riktig. Faroudja-chippen tar seg kun av Component og DVI. Og scaleren fungerer også, selvfølgelig, kun via DVI utgangen (1910 har ikke HDMI, kun DVI).

Men, vi kan ordne deponering fra lørdags ettermiddag til mandags morgen, om man er usikker...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff....ja noe sier meg at jeg burde gå over til component kabler....men det med deponering var ikke dumt...hmm

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    Huff....ja noe sier meg at jeg burde gå over til component kabler....men det med deponering var ikke dumt...hmm
    si i fra hvilken butikk du skal gå til, så snakker jeg med butikksjefen der.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så når jeg skaffer meg en eller annen plasma / DLP har jeg valget mellom å gå for Scart/RGB (uten Faroudja-prosessering) eller komponent / DVI med Faroudja & macroblocking... :?:

Noen som har en formening om jeg på min 29 Sony vil se noen forbedring/endring ved å kjøre komponent ?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal si ifra....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmwareoppgraderingen: Er det noen som kan bekrefte at 1910 nå fungerer 100% på DVI og komponent, eller er det problemer ennå?

Skal benyttes på en SP4805.

Er det problemer med 1910 så vil jeg benytte Yamaha DVDS550 eller Pioneer DVD575.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Firmwareoppgraderingen: Er det noen som kan bekrefte at 1910 nå fungerer 100% på DVI og komponent, eller er det problemer ennå?

Er det problemer med 1910 så vil jeg benytte Yamaha DVDS550 eller Pioneer DVD575.

Har nøyaktig samme problemstilling. Det skulle vært interessant med en sammenligning av disse. Har imidlertid prøvd s550 en liten stund, det er en oppgradering fra 520 (noe som ikke kom som en bombe). Bilde blir vesentlig bedre over komponent. Jeg er litt tilhenger av å ha samme merke, men hvis 1910/575 er vesentlig bedre enn 550 så blir ikke valget såå vanskelig!

Mvh

Mvh

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Hmmm... jeg har også både SP4805 og 1910 inne til bestilling. Noen som vet om dette skal funke fint nå, eller om jeg får noen problemer?

Messel

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har hørt har ikke alle butikker deriblant hfk Tr.heim fått noen oppdateringer ennå! Men de kommer snart sier de...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVD-1910 støy problemer

Hei, denne teksten under har jeg skrevet som pm til en medlem også, men tenkte alle dere kunne få titte på dette og se om dere har samme erfaring: all hjelp er veldig velkomne Takk på forhånd
    "Hei, ser du har dvd-1910, og ikke meninga forstyrre, men lurte på en ting. Har nettop kjøpt meg denne spilleren i sølv, og når jeg tok inn strømkontakten hørte jeg litt svak susing når den er i standby (rød lys), men forsvinner riktignok når jeg slo den på. Men, da jeg spiller dvd, så synes jeg den lager ganske "høy" lyd på motor når den spinner platen. Er du plaget av dette og? Sammenliknet med samme plate (i tifelle plata var litt skjev) i en billigere dvd spiller, og den var så og si lydløs (brukt flere plater og sammenliknet med), men dvd-1910 kan jeg høre et par meter unna. Hvis du har samme tingen så er det vel kanksje slik det skal være, og litt skuffende, eller bør jeg kanskje få dette fikset? Skal det ikke være sånn?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Etter hva jeg har hørt har ikke alle butikker deriblant hfk Tr.heim fått noen oppdateringer ennå! Men de kommer snart sier de...
    Stavanger skal visstnok ha dette.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "hm kanskje jeg skulle koble til den 1910 jeg har hatt liggende her et par uker snart"
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    "hm kanskje jeg skulle koble til den 1910 jeg har hatt liggende her et par uker snart"
    Ja, kan du ta den med til Gorm å pakka ut 5120'n også så tar dere 2 fluer i en smekk :lol:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Ja, kan du ta den med til Gorm å pakka ut 5120'n også så tar dere 2 fluer i en smekk :lol:
    du sier noe
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Jørn og grunnen til det er enkel: iogmed at klubben skal selge 5120 så hva er mere naturlig enn å selge 1910 sammen med den i en egen økonomi klasse, bør vel bli ett kupp forde de fyller ut hverandre: 1910 rimelig DVI og god prossesering + 5120 billig DVI 16:9 som er stille 8) Så få ut finger da, vel var kanskje å ta i men begynner å bli noe rastløs pga. at Gorm har hatt denne i en uke og ikke en lyd enda (OK: bilde enda) :wink:

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •