Denon 1910 og DVI - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 92
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Designet synes jeg har blitt mer maskulint enn tidligere og det var vel kanskje på tide med noe nytt også, Jeg liker det veldig godt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hvorfor kan ikke denon eller Hifi klubben legge ut den softwaren som er tilgjengelig for nedlasting eller når den kommer?? :shock:
    Vel, Denon-spillerene er litt sære (og flere av dem har litt syra prosedyre for oppgradering - med et godt behov for bruksanvisning - men det gjelder ikke alle). Jeg har selv oppgradert flere spillere som bare dør... Noen ganger slettes softwaren i spilleren, og spilleren klarer ikke å laste inn ny. Det fører til at ny oppstart ikke fungerer og spilleren er definitivt gått til de evige jaktmarker. Dette er faktisk også grunnen til at vi tar oss betalt for sonemod, vi går aldri ut til kunden og sier; sorry spilleren din døde, dette er ikke en garanti-sak. De gangene dette skjer, henter vi bare kjapt en ny spiller på lageret..

Siden vi sitter med garanti-ansvar, er vi nok redd for å få en bråte med spillere som bare er død, uten kapasitet til å sjekke hvorfor (så god bemanning har vi ikke, dessverre), og som igjen må dekkes inn ved hjelp av høyere utsalgspriser osv..

Det er jo, f.eks, slik at en strengere garanti/reklamasjonslovgivning, alt annet like, gir høyere utsalgspriser. Det er kunden som betaler for denne lovmessige sikkerheten gjennom høyere garantiavsetning. Enhver bedrift (som har ansvar for produkter), som har ønske om å overleve i fremtiden, legger så så mange prosent på sine kostpriser for å ha penger til evt fremtidig garanti/reklamasjon-krav. Så lenge marginen til butikken er fast, så fører dette til høyere utsalgspriser i butikkene.

Omtrent samme prinsipp gjelder for sonemod i Klubben.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer denne softwaren fra denon eller er den selvlaget?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer denne softwaren fra denon eller er den selvlaget?
    Hmm. ikke så enkelt å si. Jeg tror ikke den er hjemmelaget, men jeg tror ikke Denon offisielt er inne i programmeringen.

Kult at man liker det nye designet. Jeg har savnet litt røffere design ganske lenge!

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en DVD 2800. Der fant jeg sonemodding og muliggjøring av PS i PAL på nettet. Denne ble jeg anbefalt av HFK å bruke. Fins det kanskje noe på nettet som kan lastes ned?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Har en DVD 2800. Der fant jeg sonemodding og muliggjøring av PS i PAL på nettet. Denne ble jeg anbefalt av HFK å bruke. Fins det kanskje noe på nettet som kan lastes ned?
    Det finnes firmware på nettet som man kan laste ned, men er det verd sjansen? da ryker all garanti. Men er det er firmware som er ment å rette opp en feil med produktet så regner jeg det som en selvfølge at den er gratis hos hifiklubben hvis produktet er kjøpt der.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg gikk lenge før jeg turde å gjøre det selv. Men når jeg fikk "go" fra HFK, og fikk beskjed om at de brukte den selv, var det ikke mye å tenke på. Har funket fint, fikk 576p uten problemer etterpå.

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser på forum at 1910 også lider av macroblocking, hvilket vel er et relativt kjent "svakhetstegn" ved Faroudja 2301 chipsettet? Merkelig og dårlig at dette ikke er fikset. Skjønner ikke helt at Denon ikke har bedre test rutiner og produktkontroll før de slipper nye modeller.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Formel 1
    Leser på forum at 1910 også lider av macroblocking, hvilket vel er et relativt kjent "svakhetstegn" ved Faroudja 2301 chipsettet? Merkelig og dårlig at dette ikke er fikset. Skjønner ikke helt at Denon ikke har bedre test rutiner og produktkontroll før de slipper nye modeller.
    Det er nesten skammelig :wink:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av giw
    Hva synes forresten folk om det nye designet til Denon??
    Kjære giw, kanskje denne gir deg en liten pekepinn... :wink: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=13973

I korte trekk for min del; et eller to skritt tilbake når det gjelder design.... Dårlig forsøk på et 80 talls retrodesign med masse display.....

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av giw
    Hvorfor kan ikke denon eller Hifi klubben legge ut den softwaren som er tilgjengelig for nedlasting eller når den kommer?? :shock:
    Vel, Denon-spillerene er litt sære (og flere av dem har litt syra prosedyre for oppgradering - med et godt behov for bruksanvisning - men det gjelder ikke alle). Jeg har selv oppgradert flere spillere som bare dør... Noen ganger slettes softwaren i spilleren, og spilleren klarer ikke å laste inn ny. Det fører til at ny oppstart ikke fungerer og spilleren er definitivt gått til de evige jaktmarker. Dette er faktisk også grunnen til at vi tar oss betalt for sonemod, vi går aldri ut til kunden og sier; sorry spilleren din døde, dette er ikke en garanti-sak. De gangene dette skjer, henter vi bare kjapt en ny spiller på lageret..

Siden vi sitter med garanti-ansvar, er vi nok redd for å få en bråte med spillere som bare er død, uten kapasitet til å sjekke hvorfor (så god bemanning har vi ikke, dessverre), og som igjen må dekkes inn ved hjelp av høyere utsalgspriser osv..

Det er jo, f.eks, slik at en strengere garanti/reklamasjonslovgivning, alt annet like, gir høyere utsalgspriser. Det er kunden som betaler for denne lovmessige sikkerheten gjennom høyere garantiavsetning. Enhver bedrift (som har ansvar for produkter), som har ønske om å overleve i fremtiden, legger så så mange prosent på sine kostpriser for å ha penger til evt fremtidig garanti/reklamasjon-krav. Så lenge marginen til butikken er fast, så fører dette til høyere utsalgspriser i butikkene.

Omtrent samme prinsipp gjelder for sonemod i Klubben.
    Hvorfor ikke bare lage en god spiller med en gang som ikke behøver denne oppgraderingen?? :wink: :wink: :wink:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Formel 1
    Nå er det vel ikke 2301 som sitter i 1910, men snarere den nyere 2310?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil

Nå er det vel ikke 2301 som sitter i 1910, men snarere den nyere 2310?
    Tror det er feil. Hvis du ser på blokk-skjemaene til 1910/2910/3910 som er lagt på første side i denne tråden ser en at det er 2301 i 1910 og 2310 i de to andre. God nok grunn til å hoppe rett på 2910 for meg (når jeg kommer så langt i budsjettet)...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2301 og 2310 er samme chippen. men 2310 er designet for å brukes i ett display mens 2301 er designet for å sitte i en kilde
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    2301 og 2310 er samme chippen. men 2310 er designet for å brukes i ett display mens 2301 er designet for å sitte i en kilde
    Bugger... og jeg som trodde det var to forskjellige generasjoner. Flott alt man lærer dag for dag...

Dog: Hva er grunnen til at Denon har valgt å bruke 2301 i 1910 vs 2310 i de to andre (ettersom de tross alt er 'kilde' alle tre) ?

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kims chips er best. :lol:

Her er i alle fall en forklaring til problemene på nynorsk, men det går vel bra? :wink:

The 1910 features the Faroudja FLI-2301 de-interlacer/scaler chip. It was made specifically for DVD applications as opposed to the FLI-2310 chip found in their higher line offerings, the 3910 and 5900. That chip was actually made for implementation into display technologies. The performance aspects appear to be exactly the same, both on paper and in our tests. The 2301 chip did quite well here. The only fault we found was with material mastered with a 2-2 cadence, which is always a hit or miss with the implementation of the Faroudja chip.

The unfortunate side of implementing the FLI2301 chip is the presence of the “macroblocking” problem. This manifests itself as blotches of digital noise mainly in backgrounds. This noise is essentially an enhancement of MPEG artifacts that are already inherent in the DVD transfer, but at times grossly exaggerated. In our study of the problem, we have found that the end user’s display plays a key role in the issue. It seems that displays that have their own necessary internal scalers tend to exaggerate the problem to almost unwatchable levels. This has been most noticeable with plasma displays, with an emphasis on the popular Panasonic line. Bottom line is, be wary of coupling this player with a display that has to do its own scaling inside. I would recommend hooking up the player to a similar display, or under ideal circumstances, to your own display before purchasing. If you don’t have that option, I would make sure the store you buy from has a good return policy.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmmm - jeg vant faktisk en 1910 på en High-End (Classe & B&W til 600K - ok lyd for å si den sånn...) kveld på HIFIklubben her forrige uke :lol:

Min gamle HK DVD1(!) makter ikke lenger å spille DVD'er med mye farge/lakk etc. - og jeg hadde akkurat bestemt meg for å kjøpe en Pio 575, da jeg med et fett glis kunne hente 1910'en.

Har enda ikke funnet plasmaen jeg vil ha så outputten er enda kun en 4/3 29 Sony.(hvis noen parrer en PanaPA30 og en QPV 42HD og priser denne til ca. 25K handler jeg)

Men til saken - jeg plugget frenetisk frem og tilbake mellom utgamle DVD1 og splitter nye 1910 (RGB Scart på begge) - og ser ingen forskjell i favør 1910, heller omvendt...

Kan dette virkelig stemme, er det øynene mine det er noe galt med, er 29en for dårlig å se forskjell på eller hva...

Edit: ser nå at dette ble en smule OT (DVI), men det får gå...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Men til saken - jeg plugget frenetisk frem og tilbake mellom utgamle DVD1 og splitter nye 1910 (RGB Scart på begge) - og ser ingen forskjell i favør 1910, heller omvendt...

Kan dette virkelig stemme, er det øynene mine det er noe galt med, er 29en for dårlig å se forskjell på eller hva...

Edit: ser nå at dette ble en smule OT (DVI), men det får gå...
    Hmm.. Kult at du vant

RGB scart; det er vel vanskelig å se forskjell på de fleste DVD spillere når skjermstørrelsen er denne.

Et lite forslag; Panasonic og DVD1910 er ikke nødvendigvis den beste matchen, sålangt jeg har forstått. Det virker ikke som om de prater særlig godt sammen.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite forslag; Panasonic og DVD1910 er ikke nødvendigvis den beste matchen, sålangt jeg har forstått. Det virker ikke som om de prater særlig godt sammen.
    Mener du også med dette at en denon1910 spiller og panasonic AE300 projektor ikke er en god match?

Newcomer HrOlsrud sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare hat problemer med 1910. Helt fra dag 1.
    gå opp et prishakk.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •