Rimelig og grei Blu-ray spiller med multikanals SACD og DVD-Audio støtte

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rimelig og grei Blu-ray spiller med multikanals SACD og DVD-Audio støtte

Hei.

Har i dag en LG Blu-ray spiller og en eldre Pioneer DVD spiller som har muligheter for SACD og DVD audio.
    Kunne tenke meg å fått dette i en boks, så er på jakt etter en Blu-ray spiller som støtter dette.
    Har en Onkyo TX-NR708 reciever dette skal kobles til, og denne støtter vel DSD fra SACD så vidt jeg vet.

Ønsker en så rimelig spiller som mulig som takler Blu-ray, DVD, DVD-Audio samt SACD. Legger mere vekt på bildekvalitet enn en god analogdel for lyd siden jeg bruker digital overføring, og bra oppskalering av DVD er et pluss.
    Nettverksfunksjoner og lignende er ikke viktig.
    Er også greit om den ikke er alt for treg å spinne igang.....

Noen som har tips til en brukanes spiller?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Pioneer BDP-LX55 som fungerer veldig bra pluss at den spiller alt. Ser at mange har hatt div. problemer med den som lip-sync og avspilling av div. SACD. Jeg har ikke hatt noen problemer med min. La inn siste firmware med en gang jeg fikk den. Denne siste firmwaren skal ha rettet opp i disse problemene.
    Du får spilleren for ca. 2500 kr. nå.
    BDP-LX55 Blu-ray 3D-spiller med nettverksfunksjoner, Super Audio CD-/DVD-lydstøtte, PQLS og lydkomponenter i høy kvalitet - Pioneer Blu-Ray og DVD-spillere

Pioneer har også BDP-440 som spiller alt. Denne ligger på ca. 2000 kr.
    BDP-440 Blu-ray 3D-spiller med nettverksfunksjoner, SACD-/DVD-lydstøtte, PQLS og frontpanel av aluminium - Pioneer Blu-Ray og DVD-spillere
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dyrere spillere blir

Cambridge (alle ny modeller)
    Oppo (alle nye modeller)
    Marantz (alle nye modeller)
    Denon (alle nye modeler)
    Yamaha BD-A1010

Sitat Opprinnelig postet av Nettulf
    .
    Nettverksfunksjoner og lignende er ikke viktig.
    Bruker du det ikke ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Dyrere spillere blir

Cambridge (alle ny modeller)
    Oppo (alle nye modeller)
    Marantz (alle nye modeller)
    Denon (alle nye modeler)
    Yamaha BD-A1010

Bruker du det ikke ?

Jo, har brukt det en del på den LG spilleren, men formatstøtten på film er dårlig, og å søke på Youtube med å trykke seg frem til bokstavene er noe herk......

Har nylig kjøpt en liten Boxee Box som forhåpentlig tar seg av den biten litt bedre.

Ellers takker for tips, hadde faktisk sett på noen Pioneer spillere, BDP-150-K og BDP-140-K. Begge er ganske rimelige, men jeg klarer ikke helt å se ulikhetene på de ulike modellene.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, har brukt det en del på den LG spilleren, men formatstøtten på film er dårlig, og å søke på Youtube med å trykke seg frem til bokstavene er noe herk......

Har nylig kjøpt en liten Boxee Box som forhåpentlig tar seg av den biten litt bedre.

Ellers takker for tips, hadde faktisk sett på noen Pioneer spillere, BDP-150-K og BDP-140-K. Begge er ganske rimelige, men jeg klarer ikke helt å se ulikhetene på de ulike modellene.
    Youtube text trykking er vel herk på stort sett alle bd spillere.

Du la til at bra oppscalering DVD var et pluss....
    Bruker du avspilling av video filer (enten over nettverk eller USB/eSata vil også BD spillerens evner til scalering ha betydning for sluttresultatet.
    Selvsagt vil også andre video behandlinger i spiller bety forskjell mellom spillere også.

Sikkert dyrt i forhold til hva du så for deg som spiller pris men nevner det alikevel.

Beste video behandling/scalering man kan få pr i dag , bra støtte for lyd/video filer
    Cambridge 651BD (ca 5000,-) eller Oppo BDP 93 (noen hundrelapper dyrere)
    (kjøpe bdp 93 fra usa + regionfree kit vil en 93 koste litt mindre..levert på døra)

Spillerene er bygd på samme brikkesett å har samme ytelse
    (forskjell er analoge lydutganger)
    Her ser du formater de støtter (disc/usb,esata/DNLA)
    BDP-93 Media Files FAQ - OPPOwiki + sacd/dvda som du ønsket

Forskjeller PIONEER bdp 140/150
    Pioneer: Compare products BDP-150-K, BDP-140

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sonefri Oppo har jeg lenge hatt lyst på, men til mitt bruk er det nok rikelig med en rimeligere modell.
    Er fornøyd med lyden fra D/A omformerne i dagens surround recievere, så da er en påkostet analogdel i spilleren ikke vesentlig.

Så det blir da videodelen med oppskalering jeg vil legge mest vekt på, og jeg hadde vel sett for meg prisklasse rundt 2k, maks 3k.

De spillerne jeg bruker i dag er en LG BD570 og en Pioneer DV-610AV-K til SACD.

Så en kombispiller som er minst like bra på lyd, og helst litt bedre på bildesiden vil fungere fint til mitt bruk.

Når det gjelder forskjellen på de to Pioneer spillerne du linket til har jeg sett den før, men stoler ikke helt på de listene. Er en del ulikheter jeg ikke helt kan se at stemmer.....

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sonefri Oppo har jeg lenge hatt lyst på, men til mitt bruk er det nok rikelig med en rimeligere modell.
    Er fornøyd med lyden fra D/A omformerne i dagens surround recievere, så da er en påkostet analogdel i spilleren ikke vesentlig.
    Nå er det ikke påkostet analogdel på cambridge 651 eller oppo 93......de analog lyd påkostede heter cambridge 751 eller oppo 95

Så det blir da videodelen med oppskalering jeg vil legge mest vekt på, og jeg hadde vel sett for meg prisklasse rundt 2k, maks 3k.
    Allle billige BD spillere (+ endel dyrere spillere) feiler med bildebehandling/scalering.
    Hvor personlige grensen går for akseptable bildebehandlingsfeil/avik dybde,skarphet bilde blir opp til bruker.
    Er vel bare å velge enten Pioneer,Panasonic,Sony osv etter hva du ønsker
    På billige spillere har man skjelden bilde jisteringsmuligheter(har de fungerer det dårlig)
    Litt opp i pris kan man få spillere med mange bildejusteringsmuligheter + de virker

Så en kombispiller som er minst like bra på lyd, og helst litt bedre på bildesiden vil fungere fint til mitt bruk.
    HDMI ut spiller vil du neppe få forskjell lyd mellom spillere
    (er du opptatt av SACD og har DSD i reciver er det selvsagt en fordel at spiller kan sende SACD DSD å ikke gjør den om til 88,2 kHz PCM)

Når det gjelder forskjellen på de to Pioneer spillerne du linket til har jeg sett den før, men stoler ikke helt på de listene. Er en del ulikheter jeg ikke helt kan se at stemmer.....
    Har ikke studert forskjellene men skal jeg tippe vil forskjell kanskje ligge i nettverksmulighet + app styring osv

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for mye god hjelp her!

Hvordan kan jeg enklest finne en spiller som støtter DSD ut på SACD, samt har en litt bedre bildebehandling enn det jeg har i dag?
    Ikke lett å se ut fra spesifikasjonene hvilken bildeprosessor som står i ulike modeller, og hvor godt de gjør jobben med oppskalering og lignende.

Klart at dyrere stort sett er bedre, men regner med det finnes klare forskjeller på bildekvaliteten i en bestemt prisklasse også?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beste video behandling/scalering man kan få pr i dag , bra støtte for lyd/video filer
    Cambridge 651BD (ca 5000,-) eller Oppo BDP 93 (noen hundrelapper dyrere)
    (kjøpe bdp 93 fra usa + regionfree kit vil en 93 koste litt mindre..levert på døra)

[/url]
    Sitter samme brikka i Pioneer BDP-LX55 så jeg tviler på at det er så stor forskjell.

Når det gjelder BDP-140 og 150 så er BDP-150 en ny spiller som overtar for 140. Er sikkert ikke så stor forskjell mellom disse. Ser ikke ut som disse to spillerene spiller DVD-Audio, kun SACD.

Pioneer: Compare products BDP-LX55, BDP-150-K, BDP-140

Takker for mye god hjelp her!

Hvordan kan jeg enklest finne en spiller som støtter DSD ut på SACD, samt har en litt bedre bildebehandling enn det jeg har i dag?
    Ikke lett å se ut fra spesifikasjonene hvilken bildeprosessor som står i ulike modeller, og hvor godt de gjør jobben med oppskalering og lignende.

Klart at dyrere stort sett er bedre, men regner med det finnes klare forskjeller på bildekvaliteten i en bestemt prisklasse også?
    Både Oppo og Pioneer BDP-LX55 bruker Marvell QDEO scaler.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Sitter samme brikka i Pioneer BDP-LX55 så jeg tviler på at det er så stor forskjell.

Både Oppo og Pioneer BDP-LX55 bruker Marvell QDEO scaler.
    Ja de bruker samme kyoto G2 som flere andre spillere
    (onkyo , phillips , primare , cambridge , elecrocompaniet , + endel recivere)
    Nå er jo Qdeo scaleren bare en brikke på et videokort så benchmark tester viser at video ytelsen totalt er ikke samme selv om bare 1 brikke er lik spillere mellom)

Ikke lett å se ut fra spesifikasjonene hvilken bildeprosessor som står i ulike modeller, og hvor godt de gjør jobben med oppskalering og lignene
    For å ta Pioneer BDP 150 som eksempel støtter den DSD over HDMI
    (se manual side 13 + 41)
    Pioneer user manual

Ofte må man lese manualer for riktig info .

Jobben som gjøres med video bilde blir bedre å bedre for hvert år.
    Få er vel direkte dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det er bare BDP-LX55 fra Pioneer som støtter både SACD og DVD-Audio av de modellene til under 3k.

Denne modellen kan vel også gjøre sonefri på Blu-ray med et kit?

Hvordan er kvaliteten på bildet hos Pioneer i forhold til f.eks. Panasonic og Sony i prisklassen opp til 3k?
    Mener å ha lest noen plasser at oppskalering av DVD hos Pioneer ikke er så veldig bra......

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Fåreslår at du leser de tidligere postene i tråden.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne modellen kan vel også gjøre sonefri på Blu-ray med et kit?
    Ja.......men tror det er vanskelig å få tak i kit til den.
    Mener å ha lest noen plasser at oppskalering av DVD hos Pioneer ikke er så veldig bra......
    Mange har mistet troen til Pioneer BD å det kan jo farge meninger.
    Pioneer var ledende utvikler å produserte toppspillere første år etter BD kom.
    Så startet de BD sammarbeid med Sharp (sharp spillere med Pioneer navn)
    Spillerene ble billigere men byggkvalitet/video ytelse ble ikke lengere så bra som fabrikanter de tidligere kunne sammenligne spillere med.
    Nå tror jeg spillerene fabrikeres i Kina av TCL Corporation - Wikipedia, the free encyclopedia
    De deler mange komponenter (hovedkort,strømforsyning/drev)med feks billig modellene til Thoshiba .
    Pioneer BD lages enklest å billigst (sanynligvis OEM ..dvs de kjøper ferdige modeller de sette egene navn på)
    http://ruby.rhod.free.fr/lx55-1.jpg

lx 55 har bra bilde på samme måte som fleste andre spillere til samme pris
    (sony,samsung,panasonic osv)
    Snart kommer BDP LX56 (det vil si at lx55 går ut å selges billigere enn da de kom som nye)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.......men tror det er vanskelig å få tak i kit til den.

Mange har mistet troen til Pioneer BD å det kan jo farge meninger.
    Pioneer var ledende utvikler å produserte toppspillere første år etter BD kom.
    Så startet de BD sammarbeid med Sharp (sharp spillere med Pioneer navn)
    Spillerene ble billigere men byggkvalitet/video ytelse ble ikke lengere så bra som fabrikanter de tidligere kunne sammenligne spillere med.
    Nå tror jeg spillerene fabrikeres i Kina av TCL Corporation - Wikipedia, the free encyclopedia
    De deler mange komponenter (hovedkort,strømforsyning/drev)med feks billig modellene til Thoshiba .
    Pioneer BD lages enklest å billigst (sanynligvis OEM ..dvs de kjøper ferdige modeller de sette egene navn på)
    http://ruby.rhod.free.fr/lx55-1.jpg

lx 55 har bra bilde på samme måte som fleste andre spillere til samme pris
    (sony,samsung,panasonic osv)
    Snart kommer BDP LX56 (det vil si at lx55 går ut å selges billigere enn da de kom som nye)
    Tror du uttaler deg om ting uten å sjekke fakta. Tidligere modeller var Sharp men LX55 skal være en "ekte" Pioneer.

"However, the new BDP-LX55 looks a great deal more competitive than some of its forebears: indeed, Pioneer describes it as "a return to the winning formula" that once spawned such highly regarded decks as the BDP-LX52 and BDP-LX71.

Translation? Unlike some of its recent Blu-ray players, the BDP-LX55 is a Pioneer through and through, rather than a badge-engineered version of another company’s product."

Pioneer BDP-LX55 review from the experts at whathifi.com

Bilde er like bra som på Oppo men nettfunksjonene kunne vel vært flere og bedre (uvesentlig for min del).

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev heller ikke at de nye var Sharp men produsert i kina hos TLC
    (som feks bdp 56 også skal)

highly regarded decks er hvodan spilleren ser ut utvendig å ligner på tidligere produksjoner (forøvrig så var det lx71 og 51fd som man kan skryte av å ikke tynne lx52)

Titt under lokket på ekte Pioneer LX55
    (eller se hvordan en 55 ser ut inni på bilde http://ruby.rhod.free.fr/lx55-1.jpg)
    der vil du finne igjen samme strømforsyning og drev som sitter i Toshiba BDX1200 , bdp 440 og mange andre masseproduserte spillere med ulike navn
    http://www.areadvd.de/images/2011/To...1200_innen.jpg

Har du en BDP 440 liggende kan du sammenligne den med Toshiba BDX1200 Å finne ut at alt inni spillerene er identisk
    (drev , hovedkort,strømforsyning........ja mere finnes det ikke under lokket)

Pioneer har ikke vært ekte siden BDP LX71 , BDP 51FD , BDP LX08
    De brukte også Pioneer drev den gang
    Sansynligvis er LX 52 Pioneer (siden den kostet 6000,-ny) siste eu modell Pioneer har utviklet å laget selv

lx52 her ser du bedre strømforsyning osv å eget sepparate analoge lydkort http://www.areadvd.de/images/2009/pi...x52_inside.jpg

LX71 http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=263581.jpg

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sitter deler fra andre produsenter i alle blu-ray spillere (også i Oppo). Dette har vært gjort siden tidenes morgen da de første CD-spillerene kom. ;-) Drivverk fra Philips var veldig vanlig ei god stund.
    Nå kjenner ikke jeg noe særlig til BDP-440 eller Toshiba BDX1200, men hvis de skulle være helt identiske innvendig hvorfor spiller ikke da BDX1200 SACD og DVD-A? :-)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Det sitter deler fra andre produsenter i alle blu-ray spillere (også i Oppo). Dette har vært gjort siden tidenes morgen da de første CD-spillerene kom. ;-) Drivverk fra Philips var veldig vanlig ei god stund.
    Nå kjenner ikke jeg noe særlig til BDP-440 eller Toshiba BDX1200, men hvis de skulle være helt identiske innvendig hvorfor spiller ikke da BDX1200 SACD og DVD-A? :-)
    Er vel det at jeg har skrevet feil. (mente bdp 140)
    BDP 140 er samme som BDX1200
    (med untak av at 140 har en brikke mere på hovedkort) (BDP-140/YXCN5) 140 støtter sacd(ikke bdx1200)
    Hva som gjør st 140 støtter å ikke 1200...? ekstra brikken ?
    SACD/DVDA er brent på DVD plate så det må være bevist eller at tekniske årsaker at spiller ikke har mulighet.
    Her er en BDP140 under lokk http://img525.imageshack.us/img525/8...p140inside.jpg

Tar man forskjell 140 og 440 er hovedkortene nær sagt like men sitter en brikke nummerert for spiller som er ulik
    http://www.pacparts.com/reference/950/BDP52FD.pdf

Ja selvsagt vil deler kunne finnes i flere spillere men så sammenfallende eksempler mellom BD spillere som Pioneer og Toshiba har det ikke vært siden Pioneer/Sharp.

En BD spiller er i hovedsak lydkort , strømforsyning , hovedkort ,drev.
    (litt på samme måte som pc)

Hovedkort bygger på et brikkesett å selvsagt har Pioneer noe med utviklingen av hovedkortet (som bygger på mediatek) da de trenger egene funksjoner til PQLS)

Om oppo har laget spilleren / bruker samme deler som andre? Den er bygget hos Winbase Electronics i Kina som også Cambridge er (å sansynligvis Primare og electrocompaniet sin)
    Bare hovedkort er like på spillerene (mediatek brikken er forbedret på oppo )

På en måte spiller det liten rolle hvem som lager en spiller men hva som er inni den er viktig.
    Derfor kan man også bli lurt av flotte navn på spiller men som har elendige/middels komponenter...eller motsatt der en ukjent spiller er ypperlig ( feks da lille oppo bdp 83 kom i 2008 å viste storfabrikantene hva en bd spiller til lav pris kunne yte........nå 4 år etter er den ennå blant de beste på bilde)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hygen, jeg har en sånn derre australsk Oddo spiller er den like bra som Oppo? Har hørt at den bygger på Oppo.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kåre Kålrabi
    hygen, jeg har en sånn derre australsk Oddo spiller er den like bra som Oppo? Har hørt at den bygger på Oppo.
    Gratulere som ny bruker på avforum .
    Flott med flere oddo eiere på forumet..

Er noen eiere av oddo.....

Flott lyd også

Like bra blir jo ikke en oddo da den støtter bare filavspilling (men for noen kroner får man modifisert sin oddo til disc avspilling å da ser jeg dem som like bra som Oppo)
    (er jo drev på oddo men er litt disc plate problem med den)

skal man utbrodere oddo spilleren er det vel en egen tråd til den

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det sitter samme strømforsyning og drivverk i BDP-LX55 som i en Toshiba gir jeg blaffen i så lenge bildet er like bra som på Oppo, Cambridge osv. på Blu-ray. Pluss at du i tillegg slipper unna med nesten 1/3 av prisen. Da var valget ganske enkelt for min del. Ja, jeg har sett Oppo 95 og Cambridge 751 live hvis noen lurer.
    Hvis du er ute etter en billig, rask, stilig og solid bygget spiller og ikke bryr deg så mye om avspilling av musikk og nettverksfunksjoner så kan jeg anbefale LX55 på det varmeste (bare husk å legge inn siste firmware med en gang).

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •