Ny Blu-ray med 720p over komponent?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Blu-ray med 720p over komponent?

Jeg prøver å skaffe meg en ny Blu-rayspiller som klarer å levere HD (720p) over komponent, da jeg henger litt etter på tv-fronten og ikke gidder å investere i ny ettersom jeg ser svært lite på film/tv. Jeg har rendyrket mitt anlegg fra surround som aldri var i bruk til stereo med vinyl som hovedleverandør av lyd . Min enslige HDMI-inngang på den 5 år gamle Samsungen er i bruk av Canal Digitals ADB PVR (ingen komp-utgang).

Som denne artikkelen sier ble komponent meget begrenset i 2010 mtp. HD. Man vil bare få 480p og null oppskalering av DVD.

To krav jeg har er at spilleren kan levere brukbar 720p både for Blu-ray og DVD, inntil jeg anskaffer ny TV. Digital coax-utgang er også noe jeg trenger.

Eller er mitt eneste alternativ å kjøpe inn BD-ROM til htpc? Den har Intel Core2Du0 2.66GHz, 4GB minne, ATI Radeon HD 2400 - begynner altså å dra på årene, men spiller 720p uten problem).

Takker for alle innspill

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, så du har kun 1 hdmi inngang i tv'en?

Da kan du kjøpe en hdmi splitter, så du kjører flere kilder i denne og 1 kabel inn i tv'en. Så velger du hvilken kilde som skal spille.

Noe enkelt som dette:
    König KN-HDMISW10 HDMI-switch 2 inn-1 ut
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Hmm, så du har kun 1 hdmi inngang i tv'en?

Da kan du kjøpe en hdmi splitter, så du kjører flere kilder i denne og 1 kabel inn i tv'en. Så velger du hvilken kilde som skal spille.

Noe enkelt som dette:
    König KN-HDMISW10 HDMI-switch 2 inn-1 ut
    Klar over muligheten, men begynner å bli dritlei alle mulige småbokser bak stereobenken som alle har sin egen strømforsyning . Også greit å kunne bytte mellom tv/bluray uten å måtte innom en ekstra fjernkontroll/bryter.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klar over muligheten, men begynner å bli dritlei alle mulige småbokser bak stereobenken som alle har sin egen strømforsyning . Også greit å kunne bytte mellom tv/bluray uten å måtte innom en ekstra fjernkontroll/bryter.
    Det skjønner jeg godt. Jeg er også møkk lei av alle mulige krykkeløsninger som trekker strøm hist og her. Men denne splitteren trekker ikke strøm:

KJGlobal.co.uk Thor 2 Way Automatic HDMI Splitter

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MSO
    Jeg prøver å skaffe meg en ny Blu-rayspiller som klarer å levere HD (720p) over komponent, da jeg henger litt etter på tv-fronten og ikke gidder å investere i ny ettersom jeg ser svært lite på film/tv. Jeg har rendyrket mitt anlegg fra surround som aldri var i bruk til stereo med vinyl som hovedleverandør av lyd . Min enslige HDMI-inngang på den 5 år gamle Samsungen er i bruk av Canal Digitals ADB PVR (ingen komp-utgang).

Som denne artikkelen sier ble komponent meget begrenset i 2010 mtp. HD. Man vil bare få 480p og null oppskalering av DVD.

To krav jeg har er at spilleren kan levere brukbar 720p både for Blu-ray og DVD, inntil jeg anskaffer ny TV. Digital coax-utgang er også noe jeg trenger.

Eller er mitt eneste alternativ å kjøpe inn BD-ROM til htpc? Den har Intel Core2Du0 2.66GHz, 4GB minne, ATI Radeon HD 2400 - begynner altså å dra på årene, men spiller 720p uten problem).

Takker for alle innspill
    Så kjøp deg en brukt spiller da. Min Sony BDP S550 fixer alle lydformat og 720p/1080i ut fra component.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, det kan også funke selv om jeg ikke er blodfan av brukt. Skal holde øynene åpne!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •