Bluray-anlegg virker ikke med HD-ready tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bluray-anlegg virker ikke med HD-ready tv

Har koblet et kompakt hjemmekinoanlegg med 3D bluray-spiller til en HD-ready tv, men får bare svart skjerm.

Spørsmålet er om tv-en ikke er i stand til å vise signaler fra denne type hjemmekinoanlegg. At denne tv-en ikke kan vise 3D vet jeg, men tenkte at en hd-ready tv med 1080 i oppløsning skulle kunne vise film fra en bluray-spiller via hdmi-kabel.

Hjemmekinoanlegget: Philips HTS3261 (bluray med 3D)
    TV: Sony KDL-32U4000 (den er fire år gammel, HD-ready oppgitt med oppløsning 1080). Den har 3 hdmi-kontakter (for tilkobling til blant annet bluray-spiller, som det står i spesifikasjonene på Sony.no).

Jeg har forsøkt å koble hjemmekinoanlegget, Philips HTS3261, til en annen Sony-tv jeg har ved hjelp av samme hdmi-kabel. Det fungerer helt fint. Den andre tv-en er full HD, men ikke en 3D-tv.

TV Sony KDL-32U4000 finner spilleren, og det kommer opp en tekst tilknyttet hdmi-inngangen med Philips HTS når jeg går inn i menyen for innstillinger og tilkoplinger. Har forsøkt å stille HDMI-innstillinger på tv-en, men skjermen er helt svart, bortsett fra litt hvit tekst som viser at Philips HTS er tilkoplet. Jeg har valgt riktig hdmi-inngang da jeg gjorde dette i forhold til hvor jeg puttet inn kabelen.

Noen som har forslag til løsning her, eller som vet om tv-en ikke vil fungere med denne spilleren i det hele tatt?

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du prøvd å koble til en tv som det virke på og nedjustere oppløsningen fast til f.eks. 720P ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR
    har du prøvd å koble til en tv som det virke på og nedjustere oppløsningen fast til f.eks. 720P ?

Nei, det kan jeg prøve selv om det står at tv-en har oppløsning på 1080.

Jeg har forsøkt å koble til med vanlig rød/hvit/gul. Det gir bilde på tv-en, men det gir jo ikke så bra oppløsning som jeg hadde håpet på. Skal prøve å nedjustere til 720p og prøve med hdmi, bør bli litt bedre.

Lyden i anlegget er heldigvis like bra, selvfølgelig.

Lurer på om jeg skal selge tv-en billig og kjøpe en som gir full HD, rikstv ved kort, og som kan brukes på lydretur via hdmi-kabelen til anlegget. 3D er ikke så viktig.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony KDL-32U4000

Input Formats 480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i

TV Resolution (when plugging a PC) 640x480 800x600 1024x768 1360x768

KDL-32U4000 (KDL32U4000, KDL32U4000K) : Tekniske spesifikasjoner : TV og hjemmekino : Sony

Du har ikke full HD TV 1920 x 1080 men din tv har oppløsning 1366 x 768
    (en ting er hva tvr kan mota..den andre er hva de kan vise...din tv kan ikke mota eller vise full hd..1080p)

sett din Philips HTS3261 HDMI oppløsning ut som 720p (eller 1080i)
    __________________________________________________ ____________________

Skal du selge din gamle tv og kjøpe ny full HD og kunne bruke ARC (lydretur som du beskriver) må din nye tv være
    HDMI ARC-kompatibel (din HTS3261 er det)
    (return lyden blir stereo på vanlige tv sendinger eller på enkelte HD kanaler/sendinger med intergrert tv tuner(cam+kort) få Dolby 5.1
    Du trenger ingen spesiell HDMI kabel for ARC men skal du overføre 1080p fra en spiller til tv må du ha HDMI high speed kabel (10,2 Gbps) det vil si HDMI 1.3 /HDMI 1.4 high speed
    (så du ikke kopler til en standard HDMI (1.3/1.4 kabel) for den takler bare 720p / 1080i )

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldinger!

Har nå forsøkt å nedskalere signalene ut fra hjemmekinoanlegget, men det ble dessverre fortsatt svart skjerm (på HDMI-inngang i tv-en). Forsøkte først ned til 1080i, deretter 720p og videre nedover. Satt også på auto, slik at anlegget skal velge den optimale oppløsningen som passer til tilkoplet enhet. Tydeligvis et annet sted problemet ligger. HDMI-kabelen burde være ok, siden den virket da jeg koblet hjemmekinoanlegget til en nyere tv med den samme kabelen. Eller?

Snodig at det ikke kommer signal i det hele tatt gjennom hdmi-tilkoblingen. Som det står i Sonys omtale av KDL32U4000: "Tre HDMI®-innganger (bak, alle med CEC) gjør det enkelt å koble til HD-kilder som Blu-ray Disc™ og PLAYSTATION®3". Enkelt, tja... er ikke helt enig i det, da.

Sendte mail til Sony-forhandleren på Lillestrøm for noen dager siden, men har ikke fått noe oppklarende svar derfra ennå.

Jeg får bruke anlegget med rød/hvit/gul så lenge.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    720p eller 1080 velger du selv ,,fleste velger 720p når tv ikke takler 1080p inn men du får se hva du selv mener er best
    720p Comparison with 1080i 720p - Wikipedia, the free encyclopedia

Oppdater din HTS 3261 til nyeste firmware (fastware/programvare) om du ikke har det allerede
    Philips - SoundHub Hjemmekinoanlegg Klar for iPod/iPhone for 3D-Blu-ray - HTS3261/12 - SoundHub 2.1 - Hjemmekinolyd - Lyd og bilde

oppdatere via nettverk/USB står også omtalt i din manual til HTS på side 34 osv
    (oppdatere kan feks bedre handshake spiller/tv om det er registrert et problem med dette å fix er lagt ved ny firmware)

handshake
    HDMI / HDCP Handshake troubleshooting guidelines and solutions, UTP / STP / RJ45 Wiring Diagram 568A / 568B Standard

Oppdatering til din tv er det ikke
    Sony : KDL-32U3000 updates | Download updates for KDL-32U3000

Hvordan din tv er vet jeg ikke men mange må man aktivere HDMI inngang man skal kople til (feks om du velger hdmi 1 på tv til din HTS)
    Vil vel stå i manual eller meny tv for hdmi / inngang

se HDMI innstillinger side 24 i manual til din tv
    er feks hdmi control på så prøv med av (eller motsatt)
    KDL-32U4000 (KDL32U4000, KDL32U4000K) : Tekniske spesifikasjoner : TV og hjemmekino : Sony

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å se om du kan slå av 24P i noen under menyer. Dette kan gi forstyrrelser. Prøv å slå av CEC både i Philips og Sony for å se om dette hjelper. Slå så av begge å vent 30 sek slik at begge helt sikkert er i standby-slå på igjen. La oppløsning stå på 720P.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •