Hva skal jeg kjøpe??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer Audiofil2012 sin avatar
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva skal jeg kjøpe??

Skal ha meg ny blu ray spiller (3d)
    Ikke for dyr, men med god bilde/lydkvalitet

Denne skal brukes til en Panasonic vt50 og hjemmekino.

Tips?

Medlem siden
    May 2012
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic

Vurderer denne her: Panasonic DMP-BDT500 3D

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skikkelig storkjøp på gang

Kunne vært lurt samlet alt sammen i en tråd.

Oppo er også et merke se på. De blir lovpriset overalt Gode spillere

Medlem siden
    May 2012
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    skikkelig storkjøp på gang

Kunne vært lurt samlet alt sammen i en tråd.

Oppo er også et merke se på. De blir lovpriset overalt Gode spillere
    Trodde kanskje man burde holde topic innenfor tråden skjønner du.
    Skla sjekke ut det merket

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten nå gjøre dette til en pristråd, så sørg i alle fall for at du ikke betaler mer enn 3000 for den nevnte Panasonic`n.

Ellers så anbefales den nevnte Oppo 93EU og Cambridge Audio 751BD. Begge de to nevnte spillerne har vunnet "alt" av tester, men de koster jo noen kroner.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Uten nå gjøre dette til en pristråd, så sørg i alle fall for at du ikke betaler mer enn 3000 for den nevnte Panasonic`n.

Ellers så anbefales den nevnte Oppo 93EU og Cambridge Audio 751BD. Begge de to nevnte spillerne har vunnet "alt" av tester, men de koster jo noen kroner.

Stiller meg bak denne Kan ikke gå galt med en av disse fantastiske spillerne.

Medlem siden
    May 2012
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er på jakt etter noe under 5.000 om mulig. Jeg er jo bare en glad amatør, som har forvillet meg inn en veldig dyr verden
    Vil man som "ukyndig" merke noen spesiell forskjell mellom en spiller til 4 eller 10.000-?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på jakt etter noe under 5.000 om mulig. Jeg er jo bare en glad amatør, som har forvillet meg inn en veldig dyr verden
    Vil man som "ukyndig" merke noen spesiell forskjell mellom en spiller til 4 eller 10.000-?
    Det er ikke noe enkelt fasitsvar på dette. Men dessto større skjerm du har, dessto mer vil du ha utbytte av en god avspiller (bildegjegivelsen). Det er i alle tilfeller ikke snakk om å bruke 10 000 kroner. En Oppo 93EU kan fås fra utlandet for ca. 4500 (kanskje mindre) og Cambridge Audio 751BD for 6990,-. Med sistnevnte får du en bra lydavspiller også, pluss sonefri på DVD (går ut fra at det samme gjelder Oppo).

Det er ikke uten grunn at flere High-end produsenter er gått over til å bruke Mediatek-plattformen som du finner i Oppo og Cambridge (gjelder f.eks. Electrocompaniet og Primare).

Men det er klart; Den forrige toppmodellen til Panasonic (panasonic dmp-bdt310) kostet bare ca. 1500-1600 og var meget bra. Så i forhold til pris er det neppe noen andre som kan matche dette, med et mulig unntak av Sony. Panasonic DMP-BDT500 er noe dyrere, så lommeboka bestemmer.

Medlem siden
    May 2012
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe enkelt fasitsvar på dette. Men dessto større skjerm du har, dessto mer vil du ha utbytte av en god avspiller (bildegjegivelsen). Det er i alle tilfeller ikke snakk om å bruke 10 000 kroner. En Oppo 93EU kan fås fra utlandet for ca. 4500 (kanskje mindre) og Cambridge Audio 751BD for 6990,-. Med sistnevnte får du en bra lydavspiller også, pluss sonefri på DVD (går ut fra at det samme gjelder Oppo).

Det er ikke uten grunn at flere High-end produsenter er gått over til å bruke Mediatek-plattformen som du finner i Oppo og Cambridge (gjelder f.eks. Electrocompaniet og Primare).

Men det er klart; Den forrige toppmodellen til Panasonic (panasonic dmp-bdt310) kostet bare ca. 1500-1600 og var meget bra. Så i forhold til pris er det neppe noen andre som kan matche dette, med et mulig unntak av Sony. Panasonic DMP-BDT500 er noe dyrere, så lommeboka bestemmer.
    Ja, pris og kvalitet går ofte sammen... Skjønner den. Om jeg derimot, som en amatør ser forskjell - er jeg litt mer i tvil om.

Har sett på en Pioneer som får veldig bra krtikk: BDP-LX55

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil2012

Hvis grensen din er 5 laken, så ville jeg personlig gått for lillebroren til 751 BD fra Cambridge, nemlig 651. Tror den koster 5 blank rimelig eksakt og du får her utrolig mye spiller for pengene, og svært mange av de samme løsningene som sitter i toppmodellen 751

CAMBRIDGE Azur 651BD Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben

Hvorvidt man merker forskjeller på de helt billige og dyrere spillerne kommer ann på hvilke områder du tenker på. Jeg mener det er lettere å høre forskjell på lydsiden, enn det er å SE forskjell på bildesiden. Spesielt hvis du har planer om å bruke spilleren som CD spiller også, og å bruke de analoge stereoutgangene på spilleren. På dette punktet er OPPO og Cambridge spillerne etter min mening overlegen på dagens marked. Det hele koker naturligvis (for de fleste) ned til økonomiske prioriteringer, og man kan ikke trylle frem penger heller . Men i dette prissegmentet (under 10 000 kr) så mener jeg du får godt igjen for investeringen du legger ekstra i spilleren. For å ta et konkret eksempel så er det stor forskjell i ytelser og lydkvalitet på en Samsung spiller til 1,5 K og nevnte Cambridge til 5 k.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Audiofil2012
    Skal ha meg ny blu ray spiller (3d)
    Ikke for dyr, men med god bilde/lydkvalitet

Denne skal brukes til en Panasonic vt50 og hjemmekino.

Tips?
    Er jo ikke noe å lre på det...Panasonic...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken spiller ble det?

Får forhåpentligvis min Panasonic 65ST50 neste uke og ser etter ny spiller selv.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han kjøpte LX-55.