Philips bdp 9600 til 2495kr eller Denon dbp 2012 til 4795kr?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips bdp 9600 til 2495kr eller Denon dbp 2012 til 4795kr?

Hei
    Jeg skal ha ny blu-ray spiller og har lyst å kjøpe Denon 2012 men ser nå at Philips 9600 står til 2495kr hos Soundgarden. Da jeg "bare" har en Panasonic 50" skjerm vil forskjellene vel ikke være så markante hvis synlige i det hele tatt. Jeg skal bare se film og ikke justere på bilde, bruke analoge utganger etc. og lurer derfor på om ikke Philips sin bd spiller for meg er et bedre kjøp.

Pengene jeg sparer kan feks gå til den ene av to bakhøyttalere (Dali Fazon Sat:-D)

Mvh

Jimbeam

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    personlig ville jeg vel heller kjøpt cambridge 651BD. Den er kjapp i bruk, støtter alt av lyd/bildeformat og har en enkel betjening. Bildebiten er også svært god i denne, og oppskaleringen likeså. Koster rett i underkant av 5K, og det synes jeg de er verdt. Men hvis du kun skal snurre blurays, kan du likegodt gå for panasonic, og bruke resten av pengene på bakhøyttalere!

Cambridge Azur 651BD

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kjøpt den billigste du finner, som får bra omtale, og har de funksjoner du trenger. Det er minimale forskjeller på blu-ray spillere, forskjellene ligger mest i avspilling / oppskalering av dvd. Cambridgen og f.eks Oppo er litt bedre en gjennomsnittet, men jeg ville heller ha lagt pengene i resten av anlegget.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Det er første hk anlegg jeg er igang med å samle og har reseachet litt ift. receiver og nå bd spiller i påvente av arv fra dk.
    Mht dvd er det fint med "bedre" bilder men jeg betaler ikke noen 1000 ekstra for det når alle nye film jeg kjøper er bd:wink:
    -Kanskje et dumt spørsmål men det er vel receiveren som står for lyden når Bd spilleren koples til receiver via hdmi?
    -Ved valg av receiver kan NAD T757 da bli et "dårlig" valg i en kjellerstue med mdf paneler på veggene dvs g.latte flater og ingen akustiske tiltak?

Jimbeam

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Takk for svar. Det er første hk anlegg jeg er igang med å samle og har reseachet litt ift. receiver og nå bd spiller i påvente av arv fra dk.
    Mht dvd er det fint med "bedre" bilder men jeg betaler ikke noen 1000 ekstra for det når alle nye film jeg kjøper er bd:wink:
    -Kanskje et dumt spørsmål men det er vel receiveren som står for lyden når Bd spilleren koples til receiver via hdmi?
    -Ved valg av receiver kan NAD T757 da bli et "dårlig" valg i en kjellerstue med mdf paneler på veggene dvs g.latte flater og ingen akustiske tiltak?

Jimbeam
    Ved tilkobling med hdmi kan du vanligvis velge mellom bitstream(receiver står for dekoding av lyd) eller pcm (spiller dekoder lyden, f.eks hvis receiver ikke kan dekode dts-hd lydspor).

Alle receivere vil ha problemer i et rom uten noe på veggene / harde flater. Naden har Audyssey romkorreksjon som vil hjelpe mye på disse problemene og er ikke spesielt værre eller bedre en andre receivere med Audyssey eller andre korreksjonssystemer. Det beste du kan gjøre er å bygge deg noen akustikkpaneler og plassere disse i førsterefleksjonsflatene fra frontene. Et tykt teppe på gulvet vil også hjelpe. Husk at også møbler bidrar på å dempe rommet.

Her er det ingen fasit, smak og behag spiller mye inn. Alle rom lyder også forskjellig. Du må nesten bare sette opp det anlegget du har og ta det derfra. Dette er ikke gjort på en dag, og du kan heller ikke vite hvordan det vil lyde 100 % på forhånd.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bra svar....har spurt i andre tråder men uten respons
    Har et tykt teppe på gulvet foran sofaen så det hjelper litt men får nok ikke lov av konen til å "pynte opp" kjellerstua med akustikk paneler etc. Har tenkt litt på et amatør alternativ ved å sette et par kroker i taket langs bakveggen og henge opp et pledd/ tykt gardinstoff mellom bakhøyttalerne og ved førsterefleksjonsflaten fra ene front og bakhøytaler når jeg ser film. Det er lov å le men jeg skal da ha for fantasien

Er det helt latterlig eller brukbart å gjøre sånn?

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte faktisk le litt nå. Jeg fikk et latterlig bilde i hodet mitt Men ikke ta det til deg. Var jo et greit forslag. Men hva med å heller lage portable dempe"vegger" som du kan sette frem når du ser film? det vil jo tross alt bli borte når det ikke er i bruk, så slipper du masse kroker i taket. Selvom kona sikkert hadde vurdert alternativt bruk av de etterhvert

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Jeg måtte faktisk le litt nå. Jeg fikk et latterlig bilde i hodet mitt Men ikke ta det til deg. Var jo et greit forslag. Men hva med å heller lage portable dempe"vegger" som du kan sette frem når du ser film? det vil jo tross alt bli borte når det ikke er i bruk, så slipper du masse kroker i taket. Selvom kona sikkert hadde vurdert alternativt bruk av de etterhvert

Støtter denne, lag deg f.eks to stk akustikkpaneler på f.eks 1x2m, som du kan ta frem og støtte mot veggen i førsterefleksjon fra frontene. Du kan bruke rockwool og kle de inn med med et stoff som har en farge "sjefen" liker

Edit: evt henge de i kroker på veggen. "gardiner" på veggen vil hjelpe noe, men ikke på langt nær så mye som akustikkpaneler gjør.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er lov å le jeg er bare en glad amatør som har fått seg en hobby Dere to er vel beviset på at dumme spørsmål/ forslag ikke all tid får dumme svar, takk og respekt for det
    Bra forslag med portable akustikkpaneler. Hvilket stoff er best å bruke til rockwoolen? Må vel ikke absolutt ha treramme rundt rockwoolen? Hvor tykke skal/ bør de være?

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Er lov å le jeg er bare en glad amatør som har fått seg en hobby Dere to er vel beviset på at dumme spørsmål/ forslag ikke all tid får dumme svar takk for det
    Bra forslag med portable akustikkpaneler. Hvilket stoff er best å bruke til rockwoolen? Må vel ikke absolutt ha treramme rundt rockwoolen? Hvor tykke skal/ bør de være?
    Type stoff, bortsett fra skinn, er noenlunde valgfritt. Du må ha treramme i rundt for å holde rockwoolen på plass. 5 - 7 cm tykke skulle holde, men sjekk med f.eks din lokale Byggmakker om hva som kan skaffes osv.

Edit: Dette er det bedre å starte en ny tråd om på den rette delen av forumet. Mange som har vært igjennom det samme, men som ikke kommer innom denne tråden.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker et lite DIY prosjekt så da er det bare å dra inn om den lokale maxbo og handle
    Setter stor pris på innspillende deres. Takk for hjelpen Doc.G og Andersen88:grin:

Mvh.

Jimbeam

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •