PS3 vs DENON DBP-2012UD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 vs DENON DBP-2012UD

Vil jeg merke forskjell dersom jeg går til Denon sin spiller for å se Blu-Ray?

Ellers har jeg 92" og Epson TW-4400.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jeg merke forskjell dersom jeg går til Denon sin spiller for å se Blu-Ray? Ellers har jeg 92" og Epson TW-4400.
    De fleste vil nok merke små forskjeller på selve blu-ray-gjengivelsen på disse spillerne (på små skjermer). Men siden du har et 92-lerret, så kan godt hende at du får et noe skarpere/roligere og mer fargemettet bilde med Denon`en. Oppo 93 og Cambridge 751 kan også være et godt alternativ.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er pris viktig å grensen går ved HFK sin pris på Denon 2012 ville jeg ikke vært i tvil å valgt
    Cambridge 651 istedenfor (eller Oppo BDP 93)
    Er analog lyd ut spiller viktig må man legge noen kroner ekstra (cambridge 751/oppo bdp 95)
    Oppo/Cambridge er meget bra til Prosjektorbrukere da man kan flytte undertekst med spillerene.
    Man har mange innstillinger til bilde som feks
    skarphet
    lysstyrke
    metning
    hue
    støreduksjon
    fargeendring
    kontrast
    osv.........med muligheter til lagring av 3 oppsett.
    Denon 2012 er vel blottet for bilde forbedringsinnstillinger mener jeg.
    Selv om 2012 er forbedret på boot og disc load time i forhold til tidligere Denon modeller er den lusetreg i forhold til feks Cambridge/oppo
    Oppo har feks 2-3 sekunder oppstart ....denon har 12 sekunder

Cambridge 651/751...Oppo BDP 93/95 er like spillere for HDMI brukere....(lyd/bilde)

Cambridge / oppo støtter veldig mange video/lyd formater til disc/stream/usb (lang flere enn denon)

Kort beskrevet har Denonspilleren ingen ting å tilby som overgår en Cambridge/Oppo

:-(
    Denon 2012 er vel nedsatt fra ca 7000,- til ca 4800,-men etter min mening ikke verdt de pengene engang når man ser hva annet man kan få for ca samme pris

Selv har jeg testet PS3 på min tidligere tv (63 plasma)
    Det er vel bare en fordel PS3 har fremfor andre spillere som avspiller Blu Ray å det er at man kan spille spill på den

Greit at PS3 ikke er så ille på BD men all SD blir ille
    Det vil si at alle video format/filer man avspiller...disc/usb/streamer som ikke er i 1080p blir langt fra så bra på en 1080p tv/prosjektor som de fleste andre BD spillere i dag......å veldig langt fra så bra som feks Cambridge eller Oppo BD spillere

PS3 ble regnet som referanse spiller på BD i 2008 men det var i en tid da ingen BD spillere ytet feilfri eller nær sagt feilfri ytelse.
    Dette har endret seg med årene å BD spillere har blitt mye bedre
    En referansespiller i dag er langt bedre enn den gang PS3 var betegnet som referansespiller for de fleste.

Vil vel også etter egen opplevelse si at BD bilde ikke var anderledes på BD3 enn feks billige BD spillere (1000-1500,- kr klassen)
    men Cambridge/ Oppo spillere er at de har flott BD bilde med flotte farger,renhet i bilde , dybdefølelse i bilde osv

ps3 støyer (en vanlig BD spiller i dag er vifteløs å slipper denne støyen)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for flott svar!

Ønsker meg Denon da jeg har receiver fra Denon. Føler Cambridge blir for liten i mediabenken min.
    Men det er helt klart at Cambridge går foran dersom den er bedre enn Denon sin.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis flytting av tekst eller 10sek oppstartstid ikke er viktig ville jeg uten tvil valgt Denon!
    Det er ikke noe annet Oppo eller Cambridge har som overgår Denon.
    Streaming er ingen av dem brukbare til.

Og når det kommer til bildejusteringer:

3DNR Reduces noise in the entire picture. 0 – +3 0
    BNR Reduces the block noise generated by digital processing. 0 – +3 0
    MNR Reduces the noise around the outline of an object generated by digital processing. 0 – +3 0
    Contrast Adjusts picture contrast. –6 – +6 0
    Brightness Adjusts picture brightness. 0 – +12 0
    Enhancer (z1) Strengthens the contours of the picture. 0 – +11 0
    Gamma Correction Changes the amount of gamma correction to adjust overall brightness of a picture. Make Dark(–) / bright(+) section easier to see. –4 – +4 0
    Sharpness Adjusts picture sharpness for the higher frequency range. –6 – +6 0
    Hue (color tone) Adjusts the green and red color balance. –6 ~ +6 0
    Chroma Level Adjusts the color density. –6 – +6 0
    Setup Level (z2) Adjusts the black areas of the image. 0 IRE 7.5 IRE 0 IRE
    White Level (z1) Adjusts the white level. –5 – +5 0
    Black Level (z1) Adjusts the black level. –5 – +5 0
    H.Position (z1) Adjusts the left/right position –7 – +7 0
    V.Position (z1) Adjusts the top/bottom position. –7 – +7 0

Og nei Denon har ikke 3 memory plasser som Oppo og Cambridge - men 5!

Både Oppo, Cambridge og Denon er gode spillere, men vi behøver ikke komme med feilopplysninger til de som spør.

Denon er best, fordi den har jeg!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis flytting av tekst eller 10sek oppstartstid ikke er viktig ville jeg uten tvil valgt Denon! Det er ikke noe annet Oppo eller Cambridge har som overgår Denon.
    Det er det nok slett ikke alle som er enig i

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Både Oppo, Cambridge og Denon er gode spillere, men vi behøver ikke komme med feilopplysninger til de som spør.
    Det er ikke noe annet Oppo eller Cambridge har som overgår Denon.
    Beklager at jeg ikke leste manual til Denon så bra som jeg burde men jeg skrev MENER som i min verden er litt nølende utrykk på samme måte som TROR å dumt at du oppfatter det som fakta

Det er mange funksjoner (som ogå da befatter ytelse) som en Cambridge overgår en Denon

alt fra LFE dirigering til analog stereo ved downmix , ekstern HDD muligheter Denon ikke er i nærheten av osv osv

Stream problem skal det ikke være (selv har jeg ingen problem med oppo 93)
    Problem kan være router, avstander , feil codec enn det spiller støtter, server software pc som ikke støttes av spiller eller som ikke støtter enkelte codec osv osv

Haugen vet godt om Cambridge / Oppo å sansynligvis også Denon å har god kontroll på hva de yter
    Undrer meg litt hvorfor du (Haugen) ikke tenkte på en 651 for vi er vel enige om Marvell prosessoren nå ?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både TV, receiver og BD-spiller som kan benyttes til nettverks streaming. Problemet er ikke at det ikke fungerer, problemet er dårlig bruker-grensesnitt og for dårlig prosessorkraft så det blir utrolig treigt når man har store mengder data lagret.
    De kan ikke måle seg mot dedikerte streamere IMO.

Men for å være litt saklig så er det 3 ting jeg ikke er fornøyd med på Denon 2012:

1. Ikke flytting av tekst
    2. Manglende Denon link 4th
    3. Fjernkontroll uten skikkelig bakbelyste knapper.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bakbelyst er ikke cambridge men oppo
    Når det er mørkt der man sitter er det vel kjekt med lys i starten men når man har knotet litt en stund så sitter knappe plassene i hukommelsen

Har faktisk flere stream muligheter jeg også men selv syntes jeg Oppo fungerer bra + den har støtte for mye
    BDP-93 Media Files FAQ - OPPOwiki

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Undrer meg litt hvorfor du (Haugen) ikke tenkte på en 651 for vi er vel enige om Marvell prosessoren nå ?
    Hehe. Det er nok gammel vane. Selv om det nå skal være sikkert at 651 har samme bildeprosessor/oppskaleringsbrikke etc. som storebror, så ville jeg gjerne ha testet det selv. De siste 20 -årene (og vel så det) har jeg hørt både produsenter og selgere fortelle både det ene og det andre "eventyret", så jeg er blitt både skeptisk og kynisk med alderen. Men jeg håper og tror at det stemmer med Cambridge denne gangen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •