Jeg sliter litt med denne spilleren og MKV. Det er filmer som er rippet til nest beste kvalitet i 1080p, og jeg har testet med filmer rippet av andre for å se at det ikke er mine rips som er problemet.

Avspillingen på Panasonicen går utmerket, fram til det har gått rundt 20-25 minutter (ikke helt nøyaktig, men der omkring). Så begynner den å hakke. Hvis jeg så setter den på pause i 20-30 sekunder, kan jeg fortsette i 20-25 minutter til før det kommer en ny runde med hakking. Jeg er ganske sikker på at det ikke er nettverket, den leser filene fra hovedserveren, med gigabitnettverk i alle ledd. Og nettverksproblemer burde kommet mye fortere. Det vriene er at det ikke gjelder alle filmer. Noen filmer har enda verre problemer og hakker etter kanskje fem minutter. Andre filmer spiller rett igjennom. Kanskje det kan ha noe med hvilket lydformat de er i?

Det er heller ikke noe som skjer på serveren som har skylden, når jeg kjører MKV-filene på J.River Media Center istedenfor Panasonicen, har jeg ingen sånne problemer. Men i øyeblikket har jeg ikke pc-en koblet til denne tv-en, så jeg vil gjerne ha Panasonicen til å virke. Har noen en idé om hva problemet kan være? Jeg har ikke noe eksternt som har plass til en så stor fil som jeg kan teste, så jeg vet ikke 100 % sikkert at det er nettverket, og ikke et problem i selve spilleren, men jeg tror som sagt ikke på et nettverksproblem før spilleren, men kanskje det er noe med nettverksimplementeringen med selve spilleren?

Jeg har den fast tilkoblet til Internett, og jeg tror jeg har siste firmware, hvis det har noe å si.