PS3 vs. Squezzebox Touch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 vs. Squezzebox Touch

Siden jeg har solgt min CD spiller tenkte jeg at jeg måtte prøve å koble PS3-en via optisk utgang til min XTZ Class A D3 slik at dens innebygde DAC benyttes. Slik sett har jeg jo fremdeles en CD spiller, men hvor god er den?? Tenkte å sammenligne denne mot min Squezzebox Touch (m/Spotify Premium også kobles mot forsterkerens DAC). Siden det er disse medium jeg har pr d.d., så måtte sammenligningen bli slik... Første skiva inn i PS3-en var "Hver gang vi møtes". Ble egentlig overrasket over avslappet og fyldig lyden var... fikk virkelig lyst til å høre videre, og har også kost meg mye med denne CD en.
    I dag har jeg kjørt en liten test av PS3 mot Squezzebox (ingen vitenskapelig test, men i all enkelhet :-)), og finner at disse to spiller uventet likt... Hadde dette vært en blindtest, så tror jeg det hadde blitt problemer å utpekt en vinner... Er jo klar over at dette er "budsjett" hi-fi, men allikavel synes jeg det lyder fantastisk bra! Har ikke så mange spørsmål, og har egentlig mest lyst å høre hvilke erfaringer dere andre har både når det kommer til PS3 som CD spiller samt hvor god lydkvaliteten egentlig er på Spotify Premium??

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du benytter jo egentlig ikke PS3 som cd-spiller på denne måten, kun som drivverk. Og om man ikke har en spesiellt følsom DAC skal det mye til før en hører forskjell fra det ene drivverket til det andre.

Spotify er som MP3 av litt bedre kvalitet, noe alle VET har dårligere lyd enn CD, men som allikevel mange sliter med å skille fra hverandre i en blindtest.

Og da kommer begrunnelsen om at utstyret er for billig/dårlig til at man avslører forskjellene. :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •