ONKYO BD-SP809 vs OPPO BDP-93EU - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da tok jeg feil som trodde årsaken var at 93 var for gammel til å stille opp i konkuranse (noe den kanskje også er) med en spiller av nyere årsmodell..distribusjon er rett altså....ja dette vet da du finneru

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke enige med de som mener at 751 er bedre på video enn Oppo 93. Den videodelen er 100% identisk fordi de har nøyaktig samme mediatekplattform. Grunnen til at vi har rangert 751 foran oppo 93 er den analoge lyddelen.
    Det tror jeg det fleste har fått med seg. Men noen hadde kanskje ventet (eller håpet?) at Oppo 95 hadde "vunnet" litt flere tester. Men jeg vil anta at denne modellen er i overkant dyr for den vanlige forbruker og flesteparten vil nok heller bruke en ekstern hjemmekinoforsterker/hjemmekinoprosessor til lyden. Og da er jo naturligvis Oppo 93 et bedre valg på alle mulige måter.

Benchmark test går litt lengere enn synsing , hvor bra/hva feiler en video prosessor osv teller mye for den viser faktis ytelse eller svakheter.
    Du har sikkert lest de før feks den gang du skulle ha en oppo 83
    OPPO BDP-83 Universal Blu-ray Player - Benchmark
    Javisst, det var nettopp disse testene jeg leste. Og Benchmark-testerne har jo vært guruene på DVD-testing nesten siden dvd-formatets barndom (1997).

Den gamle Oppo 83Se var som sagt veldig bra, men det var nok spesielt dette med 3d som gjorde at de lanserte en ny modell. Jeg synes nok bildegjengivelsen er strået vassere på de nyeste modellene, men mange bør kunne leve godt med de "gamle" 83 også.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisforskjell er liten her i Norge så derfor er en 751 meget godt kjøp å 93 litt dyr i Norge....

USA koster en 93 2800,- kr og en 751 nesten 7000,- kr å det sier seg selv at er man ute etter hdmi ytelse bare så vil de ferreste tenke cambridge der

Her i Norge blir differansen liten (litt større om man kjøper selv fra usa)

Hvorfor 751 er på "billigsalg" i Norge vet jeg ikke

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •