Skifte cd-spiller når man har Hegel HD11. Noe poeng?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skifte cd-spiller når man har Hegel HD11. Noe poeng?

Har gått til innkjöp av en Hegel HD11 32 bit D/A-konverter som er satt opp sammen med Marantz PM11-S2 og lurer da på om det er noe vits å skifte ut min gamle Arcam cd23-spiller. Etter hva jeg har skjönt av omtaler og fra selgere på Soundgarden vil HD11 gjöre lyden bedre en cd-spillere opp mot 20-30000,-. Er det da tull lydmessig å gå for en Marantz SA11-S2? For ordens skyld så er dette kobblet til Sonus Faber Cremona Audiotor

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda Roger, det er er stort poeng for deg å få en SA-11S2 som passer til din PM-11S2, både lydmessing, klangmessig, og ikke minst å se på...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fugo
    Joda Roger, det er er stort poeng for deg å få en SA-11S2 som passer til din PM-11S2, både lydmessing, klangmessig, og ikke minst å se på...
    He,he,he........ Har ikke glemt deg :-)

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Soundgardens selgere hevder at Hegel HD11 kan levere lyd som matcher den fra dedikerte CDspillere i 20-30.000-kronersklassen, betyr ikke at man MÅ bruke CDspillere i den prisklassen for å få godlyd ut av HD11. Nå har jeg bare en skarve HD10 - men den leverer samme godlyden hva enten jeg bruker Squeezebox som kilde eller et adskillig dyrere drivverk.

Du kan trygt lene deg tilbake og ta det med ro - hvis Arcam'en din fungerer, kan du bare beholde den. Med mindre øyet ditt begjærer noe som er finere å se på - eller du har behov for å spille annet enn CDer også.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    At Soundgardens selgere hevder at Hegel HD11 kan levere lyd som matcher den fra dedikerte CDspillere i 20-30.000-kronersklassen, betyr ikke at man MÅ bruke CDspillere i den prisklassen for å få godlyd ut av HD11. Nå har jeg bare en skarve HD10 - men den leverer samme godlyden hva enten jeg bruker Squeezebox som kilde eller et adskillig dyrere drivverk.

Du kan trygt lene deg tilbake og ta det med ro - hvis Arcam'en din fungerer, kan du bare beholde den. Med mindre øyet ditt begjærer noe som er finere å se på - eller du har behov for å spille annet enn CDer også.
    Dette var svaret jeg hadde håpet på. Har prövd å söke litt om dette på forumet angående hvor bra H11 er i forhold til dyrere spillere uten å lykkes. Kanskje jeg skulle legge til side min Arcam og heller gå for en dedikert bluray-spiller fra Marantz, feks Marantz UD7006, hvis det uansett ikke har noe for seg lydmessig å bytte til Marantz SA11-S2.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •