Bytte HD-DVD med 3D BluRay - men beholde høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte HD-DVD med 3D BluRay - men beholde høytalere

Jeg har et hjemmekinoanlegg av typen LG 5.1 hjemmekino HT806PH - Elkjøp

Men nå har jeg kjøpt ny flatskjerm med 3D , og derfor har jeg lyst til å beholde høytalere og sub, men bytte spiller fra DVD til 3D BluRay.

Men er det mulig å kjøpe kun BR spiller med audio uttak som vil passe til mine høytalere?
    Her er jeg helt uerfaren, så anbefalinger hadde vært topp. Tv`n er en Sharp 52" 3D LED-TV LC52LE831S.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du! Det står jo i spesifikasjonene at den har HDMI så dersom du har en ledig inngang skal det gå helt fint å kjøpe deg en blurayspiller. Da denne modellen du har ikke har noen reciever som er lagt opp for 3D, så er det allikevel ingen vits i å tenke på 3D.

Hvis det skulle være en viktig ting, så er alternativet å koble fra hovedenheten og kjøpe deg en rimelig 3D klar reciever, og koble høytalerene direkte til den nye recieveren din. Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært best å bare bytte med en 3D klar reciever, og så koble høytalerene direkte til den nye recieveren som du beskriver. Men jeg har nå vært innom siba, elkjøp og expert uten å finne en eneste BR spiller med utgang til høytaler opplegget mitt. De selges kun med høytalere i hjemmekinopakker.

Så da må jeg vel enten kjøpe ny hjemmekinopakke, eller en audio reciever + BR spiller...Eller er det å få kjøpt en BR spiller som vil passe inn i et hjemmekino opplegg ett annet sted?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg forstår deg riktig nå, men skal du prøve å koble høytalerene til en blurayspiller så vil det aldri gå. Det funker kun på ferdig integrerte anlegg slik du har nå. Da er forsterkeren og spilleren en enhet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg vil ha alt på èn enhet, sånn som jeg har nå. Jeg vil bare bytte ut dvd spilleren med BluRay. Men jeg finner ingen som selger en slik enhet uten medfølgende høytaler pakke. Og jeg hadde håpet å kunne beholde høytalerne, bare bytte enhet.

De jeg snakket med i dag sa at det ikke var mulig, og at jeg måtte kjøpe helt nytt hjemmekino oppsett for å få det på èn enhet...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vel optimistisk kanskje? Enten kjøper du en blurayspiller og kobler den til eksisterende anlegg og nøyer deg med bluray uten 3D, eller så beholder du høytalerene og kjøper en ny reciever som takler 3D og en blurayspiller med 3D.

Det er de løsningene du har når du vil beholde høytalerene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo lov å håpe :-) men da blir det vel best å sette det eksisterende anlegget inn på soverommet og så heller kjøpe nytt BR anlegg til stua.
    uansett, takk for hjelpen.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kenwood Blu-Ray receiver BDRA7

Edit - ser det står blu ray 3d på det ene bilde, men finner det ikke noen plass i teksten, og hdmi 1.3, så er vel ikke 3d da...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •