Denon 2012 eller cambridge 751??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 2012 eller cambridge 751??

Ser Denon bare koster 4800kr kontra Cambridge til 6998kr i HFK.
    Tenker mest på bildekvaliteten disse spillerne gir meg. Flere magz skriver Denon også leverer super bildekvalitet da den lå på start prisen som vel også var 6998kr hvis jeg husker rett??

Minusset med Denon er vel treeeeg oppstart og ingen flytting av tekst

Er Denon et bedre kjøp mht prisen når jeg bare skal se på film og den kobles til receiver.? (Tror det blir Anthem mrx 300 receiver)

Mvh

Jimbeam

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest sannsynlig et bedre kjøp når du likevel bruker en receiver til bildebehandlingen ja. 1611 holder sikkert denne også. Pioneer hos Soundgarden har også gode spillere.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok ja det er mye og velge mellom:-D Syns 2012 gir større eierglede men hva er vitsen hvis jeg får det jeg skal bruke med 1611 eller andre BD spillere i den prisklassen. Har en gammel sony s350 ( 3,5 år er vel gammelt på det markedet:???: ) kan tenkes jeg bare beholder den litt til og kjøper Dali fazon sat som bakhøyttalere først. Så får jeg langt om lenge surround lyd

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd / gøy per krone blir klart høyere med bakkanaler kontra det å bruke tusenvis på å oppgradere en BD-spiller som du allerede har.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var det jeg plutselig kom i tanke om:-D Når behovet for en "dyr" BD spiller ikke er der og jeg har en i forveien så blir det bakhøyttalere først.....og endda mere moro med film.

Regner med lyden i seg selv er bedre på BD spillere i 5-7000kr klassen men har det noe å si når de kobles direkte til receiver. Eller er det da receiveren som står for lyden??

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende tråd!

Jeg hadde eksakt samme problemstilling som deg tidligere, så kjenner meg veldig igjen her. Etter flere uker frem og tilbake så landet jeg tilslutt på Cambridge 751, fordi jeg kom frem til at den samlet sett var den beste spilleren. Og at den er så god at jeg vil ha en kvalitetskilde i lang tid fremover.

Spesielt 751 sin styrke på analoge stereoutgangene var svært viktig for meg, da jeg kun bruker multispiller som kilde i anlegget. Hvilke momenter som er viktig for deg blir opptil deg å vurdere da

Når det gjelder farten på discdrevet til Denon 2012 så er det faktisk ikke så verst. Ikke like rask og sømløs som Cambridgen, men de har gjort store forbedringer siden forrige modell hos Denon.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid morsomt med sånne sammenligninger og hvilke erfaringer/meninger folk har
    Jeg har selv Denon 2012 og Sony S550 (samt PS3) i hus, og sjekket også ut Cambridge før jeg handlet.

I mitt oppsett likte jeg faktisk lyden fra Denon bedre enn Cambridge, noe som bare beviser at sånne ting er avhengig av mange faktorer.

Man må også huske på at for de aller fleste, som kobler bluray spilleren til receiveren med HDMI kabel så er det opp til (bl.a.) DAC i receiveren hvordan lyden blir og ikke spilleren.

Denon er ikke lynkjapp men plager meg heller ikke, skal man se film i 2-3 timer så synes jeg ikke 30sek venting før den starter har stort å si.

Denon har meget bra bildekvalitet, har "alle" justeringsmuligheter man trenger, har god lyd på analoge utganger om man ønsker å benytte de, har et fint design og passer bra sammen med min AVR-4311. DET var årsaken til at JEG kjøpte 2012.

Skal man være litt fornuftig så hadde jeg ikke bruk for den, både PS3 og S550 gjør en god jobb på bluray. Men det er sjelden man er fornuftig i denne hobbyen

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge får ganske gode tests rundt omkring. Jeg har en Pan 50vt20 tv og jeg skal vel noe opp i str hvis jeg virkelig skal se forskjellene mht støy osv???

Kan dere si noe om hvilken spiller som kan være best til Anthem mrx 300 og Dali Motif lcr og Dali Fazon Sub 2 mht lyd, varme etc.

Anthem skal vel være litt varm i lyden og hvis Denon også er det blir det da "for varmt" haha ????

Ønsker åpen, klar og detaljert lyd men ikke for påtrengende eller spids da Dali`ene har fått litt kritikk for å bli litt spidse på høyt volume.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Begge får ganske gode tests rundt omkring. Jeg har en Pan 50vt20 tv og jeg skal vel noe opp i str hvis jeg virkelig skal se forskjellene mht støy osv???

Kan dere si noe om hvilken spiller som kan være best til Anthem mrx 300 og Dali Motif lcr og Dali Fazon Sub 2 mht lyd, varme etc.

Anthem skal vel være litt varm i lyden og hvis Denon også er det blir det da "for varmt" haha ????

Ønsker åpen, klar og detaljert lyd men ikke for påtrengende eller spids da Dali`ene har fått litt kritikk for å bli litt spidse på høyt volume.
    Regner med at du skal kjøre lyd og bilde ut med HDMI. Da vil det neppe være nevneverdig forskjell på de 2 spillerene siden Anthem står for lyden i den innebygde DAC-en. Spilleren blir bare et drivverk.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Denon bare koster 4800kr kontra Cambridge til 6998kr i HFK

Er Denon et bedre kjøp mht prisen når jeg bare skal se på film og den kobles til receiver.?
    Om 2012 tilfredstiller dine krav så er vel en spiller til 2100 billigere et bedre kjøp (økonomisk)

Om du skal kjøpe beste spiller HDMI så er det vel ingen ting som taler for at Denon skal være bedre spiller (med sin anchor bay brikke)
    Er vel heller ingen fakta der Denon utpeker seg som bedre spiller

Man må heller ikke kjøpe cambridge 751 for hdmi bruk men feks oppo bdp 93 som er like bra + noen flere muligheter/funksjoner......samt 93 fra usa + regionkit fra danmark vil spiller levert på døra koste mindre enn nedsatt 2012 på hfk

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok og takk for seriøst/ seriøse svar. Jeg er som dere skjønner ganske grønn på dette men vet hva jeg liker og ikke liker når jeg hører det

Da er jeg overbevist:grin: Jeg beholder min sony s350 og kjøper bakhøyttalere først og BD spiller som det siste men uten hastverk.

Hygen: er selv fra dk og kan jo se om jeg finner et regionkit neste gang jeg skal dit så slipper jeg frakt etc

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok er selv fra dk og kan jo se om jeg finner et regionkit neste gang jeg skal dit så slipper jeg frakt etc
    eneste jeg vet om i dk
    priser her er inkludert frakt
    bluraychip.dk
    Frakt er vel konvolutt å er neppe mange kronene

men du kan jo ringe dem
    bluraychip.dk - About us / Contact

forskjell billig eller dyrere kit til oppo er hovedsakelig at det dyrere er enklere å bruke
    (skal du skifte mellom regioner skjelden så holder det billigste i massevis..har man valgt en region så vil spiller holde den regionen uansett hva du gjør med spiller intill du selv velger å bytte region fordi du skal avspille disc med annen region enn spiller/kit er satt til)

hvordan bruke det billigste
    bluraychip.dk - Oppo BDP-93/95 multiregion DIY kit - STANDARD version

Hvordan bruke det dyreste
    bluraychip.dk - Oppo BDP-93/95 multiregion DIY kit - PRO version

du vil også finne ut hvordan man setter dem inn i spiller...enkelt

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når Denon slipper ny utgave av 1611? Modellen ble tatt inn til HFK 24/08/10. Tenkte jeg kunne prøve å snike til meg denne til en fin pris, da jeg pr. dags dato kjører med BD spilleren i PCen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •