Er rimelige spillere noe tess?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er rimelige spillere noe tess?

Hei.

Driver å pusler med et budsjettanlegg og har lest øynene røde og våte på spillere uten helt å skjønne hva man skal se etter. Håper dere kan opplyse en stakkar.

Jeg ønsker å handle en blu-ray spiller. Den trenger ikke 3D og den må være "billig" (men det betyr strengt tatt bare at den ikke må være dårlig). Spilleren skal kobles på en billig mid-range reveiver (Onkyo TX-NR609, Pioneer VSX921, Denon AVR 1912), som igjen kobles til en Phillips 55 LCD-LED TV (6606-serien).

Jeg bryr meg ikke om masse tilkoblingsmuligheter inn og ut av spilleren, men HDMI ut må den jo selvfølgelig ha og nett inn med mulighet for streaming av DivX etc. hadde vært kjekt. Er en billig spiller til 4-500 "godt nok" hvis man ikke forventer Oppo-kvalitet? Hvor mye kan en receiver ta over for spilleren? Lyd overføres digitalt via HDMI og er ett fett? Er up-scaling av f.eks. DVD noe spilleren må gjøre eller vil reveiveren kunne gjøre noe slikt?

Som dere skjønner er jeg nesten helt blank og vi ser ikke nok film til at jeg vil blåse mye spenn på dette akkurat nå. Blir jeg frelst så får jeg heller rive i noe bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billige spillere gode nok? til din bruk :ja. De fleste bugettmodeller i dag er ganske bra. Det er ikke så vannvittig store forskjeller i kvalitet fra si 1000-4500.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke kjøpt en så billig spiller hvis du skal bruke den til dvd avspilling også,spesielt på en så stor tv.
    Litt kresen på bilde må man være.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Dette med DVD er strengt tatt ikke så farlig. Når jeg handler en Blu-ray spiller så blir det slutt på DVD-handlingen og jeg sliter ikke akkurat hull i de jeg har. Favorittfilmer blir jeg vel å handle igjen som BD uansett.

Er det noen andre faktorer jeg burde ta hensyn til?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god BD spiller kan spille dvd så bra at du ikke trenger kjøpe filmene igjen.
    Jeg har sett mange av mine dvd film igjen etter jeg fikk min Cambridge.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god BD spiller kan spille dvd så bra at du ikke trenger kjøpe filmene igjen. Jeg har sett mange av mine dvd film igjen etter jeg fikk min Cambridge.
    Har fått den samme Cambridge-spilleren nå og istemmer det samme: Den er god på både DVD og Blu-ray-formatet.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville godt for et annerkjent merke til ca. kr. 1000,-. Da får du bra byggekvalitet, og bilde lyd er ikke mye dårliger en spillere mange mange ganger prisen. Om du er på kr. 500,- tror jeg derimot at det begynner å bli store kvalitetsproblemer. Og da også fysisk kvalietet. (les holdbarhet).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng. Nå er Cambridge laaaangt over budsjett, men en høvding er jo ikke rare investeringen. Noen som har noe tips i kategorien? Ser at Hi-Fi klubben har Panasonic DMP-BD75EG til ~800. Hi-Fi klubben har kanskje ikke de laveste prisene, men de bruker ikke å selge direkte ræl etter mine erfaringer. På nett får jeg DMP-BD110 til høvdingen, men litt av prishoppet er vel WiFi-biten og den trenger jeg ikke, vil heller ha kablet nett til boksen.

Sony BDP-S380 gikk av med seieren for billige BD-spillere i What HiFi?. Handler jeg den så ender jeg vel opp med komplett What HiFis best of 2011-liste i budsjettsjiktet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beste budsjett-spilleren er panasonic dmp-bdt310. Den koster 1649,- kroner og er verdt hver eneste kroner (jeg har en slik også). Den ble samme med den nevnte Cambridgen årets blu-ray-spiller i Lyd og bilde.

En skal riktignok ikke legge for mye vekt på slike tester, men i dette tilfellet har de rett

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Iskariot
    Sony BDP-S380 gikk av med seieren for billige BD-spillere i What HiFi?. Handler jeg den så ender jeg vel opp med komplett What HiFis best of 2011-liste i budsjettsjiktet.
    Jeg har denne, fungerer strålende.
    Jeg har ikke koblet den til nett ennå, og har heller ikke oppdatert den ennå (men har planer om å gjøre det).
    Det er bare èn .mkv-fil den ikke har spilt.

Den er kjapp, og god, med samme menysystem som PS3.

Det finnes dog helt sikkert spillere som er bedre...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker igjen for all hjelpen.

Litt sidestilt, men ingen som vet om en Linux-spiller der folk hacker litt selv? Smart TV-er, receivere og BD-spillere med nettfunksjonalitet kjører jo et lite OS i bunn og noe åpnet som kunne mekke ala en Popcorn hour boks kunne jo vært morsom. Om ikke annet så ville man stå litt sterkere om f.eks. Samsung eller Panasonic sluttet å lage patcher og oppdateringer til firmware.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •