Kun lyd ved avspilling av DVD - Samsung

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Kun lyd ved avspilling av DVD - Samsung

Hei,

Fikk i dag overta hjemmekinosystemet til foreldrene mine, og sitter nå og kløner med å få alt til å fungere.

Systemet er av typen Samsung HT-BD1252, og er koblet til en Samsung LE40F86 40".

Nå har det seg sånn at jeg har også koblet en Apple TV til TV-en. Om jeg spiller av DVD-er med Blu Ray-spilleren som følger med i hjemmekinopakken får jeg lyd ut gjennom hjemmekinohøyttalerne, samt TV-en.

Spiller jeg derimot av musikk fra Apple TV-en (som er på en annen HDMI-inngang, så klart) kommer det kun musikk ut av TV-en om Blu Ray-spilleren er avslått, ellers er det helt stille. Prøver å endre på volum med mengden av forskjellige kontroller, men ingen ting funker. Går jeg inn i "Menu" -> "Sound" på TV-en, er alt "grået ut", så man får ikke endret noe (dette skjer om jeg bruker Apple TV-en mens Blu Ray-spilleren står på).

Har noen forslag om hva som kan gjøres? Leste noe om at jeg kanskje burde kjøpe en "optical sound cable", men mine foreldre sier at de har klart å få lyd fra vanlig Canal Digital ut på hjemmekinohøyttalerne tidligere, men vi finner ikke løsningen på det nå.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du må

Apple TV --->HDMI til tv---optisk kabel til fra Apple TV til HT-BD1252

lyd fra vanlig Canal Digital (eller andre kabel/satelitt tunere) ut på hjemmekinohøyttalerne
    HDMI til tv og optisk fra Canal Digital (eller andre kabel/satelitt tunere) til HT-BD1252

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Takk for raskt svar. Får ta meg en tur innover til Oslo i morgen og se etter optisk kabel, greit at det er lyd fra mer enn bare TV-en

Bruker nå bare RCA-kabler for stereo inntil videre, takk for tipset

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor optisk er at det er dine innganger på HT-BD1252 (du har ingen hdmi inngang på den)
    Apple TV har optisk ut men skal du kople til en kabel/satelitt tuner eller annet må du sjekke at den har optisk ut.
    (har du ikke avspillere som har optisk ut så kan man til nød kople stereo rca phono enten fra tv til HT-BD1252 eller direkte fra en avspiller til HT-BD1252..........men har den optisk så velg det)
    Du kar kanskje optisk ut fra tv som også kan brukes ..fra tv til HT-BD1252
    Det som er viktig er at alle avspillere du har som kan go deg DD 5.1 eller DTS bør koples direte fra avspiller til HT-BD1252 ........kopler du fra optisk på tv til HT-BD1252 så får du bare stereo
    Du har 2 optiske innganger påHT-BD1252
    Ut fra hva du kopler til optisk må du ved enkelte avspillere inn i meny oppsett for å vege beste lyd ut
    (men de innstillingene kan man ta senere om du trenger hjelp)

Pris på en optisk trenger ikke være mye så du kan fint bruke en billig (feks biltema eller http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=161042027

http://downloadcenter.samsung.com/co...A_NOR_0818.pdf

Blir kanskje forvirrende dette men kjøp deg optisk først

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forklarelsen. Får kjøpe et bar optiske kabler så jeg har det. Får kikke på TV-en senere i dag for å se om det er optisk ut av TV-en, men det tror jeg det er.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •