Samsung BD-D8900N og Get (bare bilde på nrk1)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Samsung BD-D8900N og Get (bare bilde på nrk1)

Fikk denne av en kamerat, som lurte på om jeg hadde noen ideer.
    Har ikke erfaring med hvordan Get fungerer, men håper dere har noen tips.

Prøvde å koble opp BD-D8900N i dag, men det oppstod et lite problem; Kan bare ta opp fra NRK 1.

Kobla først bare HDMI opp i TVen, men da fikk jeg beskjed om at den måtte tilkobles antennekabel for å få signal til klokka.
    Da jeg kobla til antennekabelen valgte jeg kabeltv (som er her) og søkte etter kanaler.
    Fikk opp en hel haug med både tv- og radiokanaler. Kan se programguide og info om programmer, men jeg kan ikke se på kanalene. Radiokanaler og NRK 1 er den enste som tar inn. På de andre tvkanalene kommer det opp en melding der det står enten "forvrengt signal" eller noe som "tjenesten er ikke tilgjengelig".

Kobler jeg TVen direkte til veggen med en antennekabel får jeg derimot inn alle kanalene som også er på den dekoderen som var i leiligheta her, dog i en noe dårligere kvalitet.
    Derfor skjønner jeg ikke helt hvorfor opptakeren ikke skal kunne ta de inn, når TVen gjør det.

Har du noe tips?
    NRK 1 er ikke det jeg ser mest på, så hadde vært greit å kunne ta opp fra alle kanalene.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av 2RS1
    Fikk denne av en kamerat, som lurte på om jeg hadde noen ideer.
    Har ikke erfaring med hvordan Get fungerer, men håper dere har noen tips.

Prøvde å koble opp BD-D8900N i dag, men det oppstod et lite problem; Kan bare ta opp fra NRK 1.

Kobla først bare HDMI opp i TVen, men da fikk jeg beskjed om at den måtte tilkobles antennekabel for å få signal til klokka.
    Da jeg kobla til antennekabelen valgte jeg kabeltv (som er her) og søkte etter kanaler.
    Fikk opp en hel haug med både tv- og radiokanaler. Kan se programguide og info om programmer, men jeg kan ikke se på kanalene. Radiokanaler og NRK 1 er den enste som tar inn. På de andre tvkanalene kommer det opp en melding der det står enten "forvrengt signal" eller noe som "tjenesten er ikke tilgjengelig".

Kobler jeg TVen direkte til veggen med en antennekabel får jeg derimot inn alle kanalene som også er på den dekoderen som var i leiligheta her, dog i en noe dårligere kvalitet.
    Derfor skjønner jeg ikke helt hvorfor opptakeren ikke skal kunne ta de inn, når TVen gjør det.

Har du noe tips?
    NRK 1 er ikke det jeg ser mest på, så hadde vært greit å kunne ta opp fra alle kanalene.
    Du må jo ha et kort og et aktivt abonnement for å få inn de digitale kanalene gjennom Get boksen....men de analoge kanelene som du får inn er gratis og har dårlig kvalitet.....
    Det er to type tunere i din TV, en analog(som du får inn kanalene på) og en digital, som du kan få inn det digitale bakkenettet på ved hjelp av en antenne. Get boksen tar bare inn de digitale kanalen fra kabelen...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle digitale kanaler unntatt NRK1 er kryptert, og Get tilbyr ingen teknisk løsning for å la TVen dekode kanalene. Opptaksfunksjonen til TVen lar det seg derfor ikke gjøre å bruke.

Du må ha en HD PVR fra Get for å se på kanalene og ta de opp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •