NAD T562?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33

Tråd: NAD T562?

Newcomer yannz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD T562?

Hei

etter litt snoking rundt; her på forumet, internett og i butikker, så har jeg erfart at komponent vistnok er det jeg får best bilde på.. Også viser det seg at prosjektoren jeg har anskaffet meg har innganger for det meste, deriblandt YUV og RGB (samme kabelen, er det ikke?) - men jeg har fremdeles ingen dvd-spiller.

Den eneste dvdspiller'n med komponent ut jeg har sett til nå (men ikke fått demonstrert) er NAD T562.

I følge Hifi-klubben, så gjør nad'n følgende:
    • Spiller CD-R/CD-RW
      MP3-kompatibel
      24-bits/192kHz konverter for lyd
      4 x 10-bits/54mHz konvertere for bilde
      HDCD kompatibel
      Justerbart sortnivå på bilde
      Progressiv scan på komponent videoutgang
      Scart m/RGB
      S-video/komposit bildeutgang
      12-volt tigger (av/på)
      Coaxial/optisk digitalutgang
      Størrelse: 43,5/8/28,6 cm
      Vekt: 4,6 kg

Dette føles iallefall riktig, og jeg har nad fra før (NAD C370, integrert forsterker)

Ifølge B139B (en bruker her på forumet) så skal NAD T562'n være god på (S)VCD og slike format, i tillegg. ikke at dette er et stort poeng, men det er jo kjekt å ha.

Så, er det noen som har noen innspill her? DVD er litt nytt for meg, så om noen har noen forklarende å si om de forskjellige ikke helt åpenbare features denne spilleren har, så tas det velkomment imot.

Videre har jeg hørt mye godt om en viss Philips 963SA her på forumet, noen som vet hva denne koster?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke til den DVD spilleren, men sjekk at den har progressiv scan også på pal. Veldig mange DVD spillere har bare progressiv scan på ntsc.
    Phillips DVD963SA koster kr. 3908,- hos Komplett.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Jeg kjenner ikke til den DVD spilleren, men sjekk at den har progressiv scan også på pal. Veldig mange DVD spillere har bare progressiv scan på ntsc.
    Si det. litt delte meninger rundt om på web'n.. noen mener den har det kun på ntsc, andre mener den har "PAL/NTSC compatible with PAL 60 option" .. men det sier meg ikke så mye, heh.

Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Phillips DVD963SA koster kr. 3908,- hos Komplett.
    Og denne har da progressive scan på både PAL og ntsc?
    og komponent ut? (ser ikke slik ut i følge komplett.no)

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg kan bekrefte at DVD963SA har progressive scan i PAL og NTSC. Med den nye versjon 007 har den progressive scan i PAL som standard slik at man slipper å taste inn en kode.

-Kjetil-

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wohey, da kan det jo tilogmed tenkes at det vil være like lurt å kjøpe en philips. Skal ikke se bort fra det, når en kjenner en som jobber der, osv. Også jeg som hadde lyst til å kjøre en pur NAD-linje..

men kvalitet overgår stil, såklart..

joa, men jeg skal innom hifiklubben idag, og spørre dem om de vet om NAD'n kjører progressive scan, også i PAL..

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, ja. Fyren på hifiklubben sa at for "bare" 300 norske kroner, så kunne jeg få aktuelle spiller sonefri, og med progressive scan pal på kjøpet. jøss.

det som er så surt med det, er at det er sikkert dritlett å gjør det sjæl.. (www.dvdrhelp.com)

men jeg kan ikke akkurat finne noe på progressive scan pal-opplegg. (annet enn noe firmware-update på http://www.nad.de/ (klikk på News))

Noen som veit om noe slikt?

(og, apropos, jeg bryter vel ingen retningslinjer nå, gjør jeg vel? iogmed at hifiklubben tilogmed tjener penger på at det finnes soner.. )

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du kjøpt f.eks. Philips DVD963SA hos meg så hadde sonefrigjøringen vært gratis. Spilleren er klargjort for progressive scan i PAL og NTSC fra fabrikken.
    Du skal ganske høyt i pris for å slå den spilleren der.
    Nok om det.

-Kjetil-

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok. hifiklubben har iallefall 30dagers full returrett og penge i hende cash kontant på labben (smør på flesk, noen? :wink: )
    Så jeg regner med at jeg tar nad'n, og kommer med en liten gjennomgang av kvalitet og funksjonalitet her på forumet. evt, kitter den på hode ut om den ikke innfrir. Burde ikke være noe problem å gjøre tilsvarende med philips'n.

(forøvrig, kjottolf, det er ikke så langt til carl berner fra jobb, men det er kortere hjemmefra til NSE, hvor man også kjenner noen i philips.)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også vært innom hifi-klubben, og selgeren der var ekstremt opptatt av å selge meg NAD'en av en eller annen årsak.

Som selger syntes jeg han gjorde en elendig jobb, og har lest enkelte tester av NAD'en som ikke taler til dens fordel.

Uansett er det øynene som ser som må avgjøre, men da jeg spurte om å få den demonstrert ved siden av en Denon 2800 MkII satte han opp NAD'en på en vanlig TV og brukte composite signal ut via et vanlig lakrissnøre, enda jeg spesifikt sa jeg var ute etter å sammenligne Progressive Scan signalet... noe man ikke får testet på en tv uansett. I tillegg var TV'en plassert foran et stort vindu der solen skinte rett på skjermen.

Snakk om dårlig demo... hele den turen til Hifi-klubben var bortkastet for min del, og jeg er ikke imponert over kunnskapene til de som skal selge utstyret der.

Sørg for å få en ordentlig sammenligning før du kjøper!

Se forøvrig de to kandidatene jeg var ute etter å teste her:

http://www.home-entertainment.co.uk/...category=DVDPL

Ellers så har du også Harman/Kardon's DV25 som har fått veldig bra kritikk og har Progressiv Scan i både PAL og NTSC... er vel kanskje det beste alternativet i forhold til pris.

Får håpe dette var til litt hjelp, og at ikke hjelpen kommer for sent... men du har jo 30 dager på deg uansett.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror også jeg ville satset på for eksempel HK, Denon eller den nevnte philips'en får jeg kjøpte NAD

Må si meg enig i kritikken av HiFi Klubben. Har selv vært innom en del ganger i det siste med diverse spørsmål og har opplevd å bli sendt rundt i butikken på leting etter han som har "peiling", for å oppdage at han ikke er der. Det virker som om "Klubben" ansetter fjortisser med liten erfaring da de egentlig burde satset på entusiaster med litt erfaring innen HiFi og elektronikk.
    Men det er vel et kostnads spørsmål, det norske folk vi vel ha billige "burker" i huset å da må de vel redusere kostnader får å få det til. Som i de fleste andre bransjer er det service'n som forsvinner først.
    Litt sutring dettte her kanskje, men jeg mener at så lenge de kaller seg HiFi Klubben så får de prøve å leve opp til navnet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferie er iallefall ikke dumt. 8)

Fikk aldri kjøpt NAD'n, og det skal vel vise seg lurt.
    Da roskildefestivalen kostet meg endel mer enn jeg hadde tenkt, så utsettes dvd-kjøp ytterligere. :cry:

Planen er iallefall å kjøpe philips 963SA, Dere (hehe) sier bare pene ting om den, og jeg har jo allerede philips prosjektor, så de to går nok bra sammen. (men jeg får vel neppe bruk for Cinema Link, som de skryter sånn av)

men hey.. jeg finner ingenting om denne spilleren i sort utførelse; stemmer dette? er ikke helt krise for min del, heh. møbelet alt skal stå på skal lages av en kamerat av meg, så det blir neppe alt for estetisk uansett..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge det jeg har fått med meg om denne spilleren finnes den kun i sølv...

Litt synd, ettersom jeg liker svart best. Uansett kommer nok jeg til å bygge en HTPC etterhvert istedenfor å satse på en ren DVD spiller. Det virker som man får mest igjen for pengene da, selv om det sikkert blir masse problemer.

Kanskje en HTMAC

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTPC er vel det eneste jeg har for tiden. Det virker ganske bra, men jeg får ikke kinofølelse av det, mener jeg. ikke ordentlig. .. det kan ha mye med at min pc ikke er spesielt støysvak, og at store scener hvor kameraet glir bortover blir gjengitt ganske dårlig, sikkert pga dårlig hz eller hva det nå var igjen.. lånte en dvdspiller en stund, og da kunne jeg ikke se samme problemet.

Men hey, om du først får pc'n/mac'n til å gå stille, og løser evt. andre problemer, så skal det være ganske ålreit. (det er det vel mange av her på forumet som kan en del om)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har stort sett hørt at man får adskillig mer igjen for pengene om man investerer dem i gode PC-komponenter. Resultatet blir et bilde som er adskillig bedre enn det en DVD-spiller i samme prisklasse kan prestere.

En HTPC må selvfølgelig bygges ut ifra det prinsippet at den kun skal brukes til å se film for at man skal få best mulig ytelse, og det nytter ikke å ha en PC som brukes til alt annet samtidig (har en lei følelse at PC'er som kan gjøre mer enn en ting kræsjer hele tiden).

Et bra skjermkort (2D), et bra lydkort (med min 5.1) og stillegående disker og DVD-rom samt minst mulig støy fra vifter er noe som må prioriteres på en slik PC.

Skal ned å hente min proj (forhåpentligvis) i morgen.

Da blir det masser av Action! *hehe* selv om jeg foreløpig kommer til å kjøre zoomplayer og powerstrip fra en Dell Inspiron.

Etter innkjøpet av den projen har jeg ikke råd til annet foreløpig...

Newcomer Knightfal sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gjerne komme innom oss for å se på DVD963SA, vi har for øyeblikket 2 spillere inne. De fleste er tomme for denne her i landet og ellers i Europa etter super omtaler i diverse fag blader.
    Den har prog scan på NTSC og PAL. Den er sonefri, hvis du vil ha det.
    Lyd på vanlig audio er helt overlegent andre DVD spillere og bilde er helt rått til å koste 4995,-. Den har også SACD som et bonus.. :lol:
    Du skal lete lenge for å finne en spiller under 15000 som har lyd og bilde som denne. Det er eneste er at den trenger en luftig plass å stå på, da den blir varm.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du interessert i god lyd på filmene dine så styr unna HTPC.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dirtyboy
    ?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med et bra lydkort så blir det vel bra.?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knightfal
    Du må gjerne komme innom oss for å se på DVD963SA, vi har for øyeblikket 2 spillere inne. De fleste er tomme for denne her i landet og ellers i Europa etter super omtaler i diverse fag blader.
    Den har prog scan på NTSC og PAL. Den er sonefri, hvis du vil ha det.
    Lyd på vanlig audio er helt overlegent andre DVD spillere og bilde er helt rått til å koste 4995,-. Den har også SACD som et bonus.. :lol:
    Du skal lete lenge for å finne en spiller under 15000 som har lyd og bilde som denne. Det er eneste er at den trenger en luftig plass å stå på, da den blir varm.
    Jeg har vel egentlig blitt solgt nå. riktignok syns jeg 5k er litt mye for en dvdspiller. hvem er "innom oss" og i farten kan jeg nevne at komplett kjører den ut for 4k.. komme innom for å titte, nå det er ikke å forakte.. hvor må man gå for å komme innom? 8)

Sitat Opprinnelig postet av dirtyboy
    Om det noen gang hadde vært noen tvil, så hadde jeg vel neppe brukt alle sparepengene mine på hifi.. merkelig at jeg ikke har rukket kjøpe cd/dvd/pate-spiler.. (ja, jeg har faktisk noe vinyl, men uten tilgang til spiller, da jeg har nylig flyttet ut.. )

Newcomer Knightfal sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom innom , da mener jeg -redigert-. Vi har den fortsatt inne og bare til info, Komplett får ikke denne inn før i slutten av august.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •