NAD T562? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33

Tråd: NAD T562?

Newcomer yannz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sprøtt. Da har jeg kanskje møtt deg i person. heh. Jeg er han eneste som har takfeste til garbo.. litt dårlig av dere å ikke ha på 936sa på lager.. skal vel ikke kjøpe før uti august engang uansett.
    hvor mye går den for hos dere, sånn uansett?

men hey, verden er liten.

Newcomer Knightfal sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du da, verden er ikke stor. -redigert- Problemet er at den har fått kjempe omtaler rundt om i hele europa og salget har tatt helt av. Det for at pris/ytelse på dette produktet er det ingen som kan matche. Så fabrikken har problemer med å få produsert nok. Fornøyd med Garbo'en? Feste ble bra?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, kjempefornøyd med opphenget. Har prosjektoren helt oppe i taket, så stengene var øverflødige, men taket holder, og bildet blir bra, får det optimalt når jeg først får meg til å montere opp kablene skikkelig, så de ikke trekker alt nedover. Garbo'n er vanvittig bra. Over all forventning for min del. Kjører kun fra pc nå, så jeg får ikke utnyttet den maksimalt en gang. .. så du har å holde av en liten dvdspiller til meg uti august. heh.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte bare jeg måtte ta NAD T562 litt i forsvar her siden det virker som om de fleste deltagerne i denne diskusjonen ikke har så veldig mye til overs for denne spilleren 8) Har ikke prøvd Philipsen, men den har jo fått strålende omtaler i så og si alle blad som har testet den. Er ikke i tvil om at dette er en bra spiller.

For det første har T562 progressive scan på PAL signaler ETTER at den har blitt sonemodifisert. Dette gjør du lett selv ved å taste inn en kode i setup-menyen til spilleren (har "bruksanvisningen" på dette dersom noen er interessert) og jeg kan ikke fatte og begripe at din lokale HiFi Klubb skal ha 300 kr for dette.

For det andre har T562 fått veldig gode omtaler som formidler av cd-lyd, noe som er viktig for mange. Selv har jeg ikke noe behov for en separat cdspiller da T562 håndterer jobben kjempebra. Les f.eks testen på www.audiophile.no hvor spilleren kommer godt ut.

Det hele koker selvfølgelig ned til smak og behag, men jeg ville ikke skrevet av NAD'en bare fordi de fleste i forumet synes å foretrekke Philipsen. Test ut begge og bestem selv. Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er selvfølgelig opptil hver enkelt og velge seg ut det produktet man selv synes er best.

Jeg var på Hifi-klubben i Oslo for å finne ut hvilken jeg syntes var best, og fikk en demo så dårlig at jeg får helt vondt av å tenke på det. Til og med jeg som ikke er helt freak skjønte at det jeg ble fortalt av selgeren kun var svada.

Så Hifi-klubben... skjerp dere! Synes synd på vanlige folk som tror dere har peiling på det dere selger, for det har dere tydeligvis ikke.

Kommer nok neppe til å sette min fot igjen i den butikken.

Ikke umulig at NAD'en er ok, men å ikke kunne demonstrere alternativet når de også selger dette er for meg uforståelig.

Har forøvrig ikke lest mange tester av NAD, men de jeg har lest er ikke spesielt bra.

Satser heller på en HTPC etter hvert. Gir større muligheter og bedre bilde for mindre penger (og sikkert masse ekstra problemer...).

Men dette er selvfølgelig min mening... andre får gjøre opp sin egen mening.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kombinert dvd/cd-spiller er et absolutt must for mitt budsjett, da dette får lavere og lavere inn-tall.. NAD har iallefall gode reviews på sine cd-spillere..

Sitat Opprinnelig postet av havard_johan
    For det første har T562 progressive scan på PAL signaler ETTER at den har blitt sonemodifisert. Dette gjør du lett selv ved å taste inn en kode i setup-menyen til spilleren (har "bruksanvisningen" på dette dersom noen er interessert) og jeg kan ikke fatte og begripe at din lokale HiFi Klubb skal ha 300 kr for dette.
    Bruksanvisning ønskes. Fyren på hifiklubben mente man måtte åpne opp og skru osv. bytte ut en del. det var ikke måte på. Men når jeg nevnte noe om fjernkontroll-miks, så fikk'n jammenmeg et flakkende blikk. Tipper på 300-i-lomma for selgeren, heh.

Men jeg tør ikke være misfornøyd med Hifiklubben, til det føler jeg at jeg ikke kan nok.

Problemet med å teste begge spillerne er vel at jeg får neppe låne noe sted.. må vel bli nødt til å legge ut for spillerne både hos philips og hifiklubben.

HTPC er jeg egentlig ikke for; mest fordi jeg ikke gidder hele den vifte/vannkjøling-greia, og fordi jeg vil ha utstyr som er dedikert (klar over ironien i at jeg vil ha en cd/dvd-spiller) til én oppgave. (noe du absolutt ikke får med en pc, som kan brukes til så mangt uansett hva du gjør med den.. )

Men hey; philips støtter SACD, nad støtter HDCD.. Og hva med DVD-Audio?
    har ikke sett noe særlig til hverken SACD, HDCD eller DVD-Audio i butikkene. (Platekompaniet, Free Record shop.. (bortsett fra aker mic, men de hadde jo ingenting jeg ville ha))

Noen som har noen synspunkter på dette? Jeg har mine tvil til at det noengang blir noe felles standard, men når det skjer, så har alle vi som tenkte lurt nå, en skikkelig BETA standard.. :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her følger anvisning på hvordan NAD T562 sonemodifiseres. Denne modifiseringen vil også aktivisere progressive scan på PAL signaler, noe NAD la inn fra begynnelsen, men skjulte av jurdiske hensyn:

With the new software (including PAL Progressiv Scan), it´s nessesary to use a new code and procedure for making the Nad T562 region free.
    The dvd-player must be connected to a tv-set to see the procedure.

Turn dvd-player On and remove any discs
    Call up the OSD menu (setup menu) and select "Settings" [no drop-down menues must be seen!]
    Enter quickly the numbers " 7 4 1 1 3 0 "
    After these numbers are entered a screen will appear showing a number of regions you can select.
    After selecting your region, press Enter.
    Turn the unit Off and On again to save the setting.

Lett som bare det! 300 kr for dette gir jo en timelønn i Røkke-ligaen.. Fy skam seg HiFi Klubben til yannz :x

Når det gjelder SACD og DVD-Audio er denne teknologien fortsatt i sin spede barndom. I mellomtiden kan man jo kose seg med dem man har. Det stemmer at HDCD ikke er veldig utbredt, men HDCD er heller ikke mitt hovedargument for å velge denne spilleren. Jeg kan jo nevne Dire Straits sin Best of plate, Kent sin Vapen & Ammunition og NOFX sin Pump Up The Valuum som alle støtter HDCD.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her følger anvisning på hvordan NAD T562 sonemodifiseres. Denne modifiseringen vil også aktivisere progressive scan på PAL signaler, noe NAD la inn fra begynnelsen, men skjulte av jurdiske hensyn:
    -- snipp --
    Lett som bare det! 300 kr for dette gir jo en timelønn i Røkke-ligaen.. Fy skam seg HiFi Klubben til yannz :x
    Tack tak. Grusomt av Hifiklubben. Regner med at dette er noe du har prøvd og såklart er fornøyd med? - grunnen til at jeg fortsatt vil ha philips nå er vel prisen.. heh. ops: -- jeg mener, trenger jeg virkelig 32x zoom?
    og, hvor kjøpte du din spiller?

Når det gjelder SACD og DVD-Audio er denne teknologien fortsatt i sin spede barndom. I mellomtiden kan man jo kose seg med dem man har. Det stemmer at HDCD ikke er veldig utbredt, men HDCD er heller ikke mitt hovedargument for å velge denne spilleren. Jeg kan jo nevne Dire Straits sin Best of plate, Kent sin Vapen & Ammunition og NOFX sin Pump Up The Valuum som alle støtter HDCD.
    Nei.. alt vi har nå blir vel direkte gammeldags før det slår rot uansett. har jo hørt om dette lenge nå..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - grunnen til at jeg fortsatt vil ha philips nå er vel prisen.. heh. -- jeg mener, trenger jeg virkelig 32x zoom?
    Skal ikke se bort fra at jeg også hadde vurdert philpsen på det aller sterkeste dersom jeg skulle kjøpt ny spiller i dag. Bruker derimot annlegget mitt like mye til musikk som hjemmekino, og da er T562 den rette for meg. Har heller aldri skjønt meningen med zoom på dvdspillere, men hvem vet; var det virkelig en flue som surret i bakgrunnen der, eller var det noe annet? Da kan du zoome vettu 8)

Kjøpte forøvrig min spiller på HiFi Klubben i Trondheim. Er generelt fornøyd med kompetansenivået på gutta der og de kan som regel innrømme det når de ikke vet helt hva de skal svare.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er virkelig en greie jeg egentlig ikke har tenkt så mye på.. CD-avspillingen, altså. Jeg hører faktisk mer på musikk enn jeg ser på film. jeg må egentlig ha en CD- og dvd -spiller, ikke omvendt. :wink:

Men alt jeg har nå er en discman uten batteri.. så jeg regner med å kjenne forskjellen, sånn uansett.. (lånte fatters gamle denon en stund, og det var bare himmel i forhold)

Har du NAD forsterker òg? kunne vært gøy å høre om hvordan NAD-link greia funker.. og om det er verdt det å kjøre fast stil.. (noen andre som kjører kun sony, denon, nad, philips eller lignende?)

Selv har jeg som tidligere nevnt en NAD C370 som basis i anlegget, den driver to B&W CM4 med jernhånd.. så jeg kan høre forskjell.. men kanskje ikke på to cd/dvd-spillere i samme prisklasse..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en NAD T752 receiver og den er jeg veldig fornøyd med. I typisk(?) NAD-stil ofrer den riktig nok litt detaljer til fordel for "brute force" og passer nok aller best til musikk av typen rock, pop og dance. Ikke noen jazzmaster altså... Jeg synes T752 og T562 spiller veldig engasjerende sammen, uten å bli slitsom. Liker også muligheten til å oppgradere til 7.1 med en separat effektforsterker i fremtiden.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg NAD C370'n på et par B&W CM4, og den er drivende god på rock og pop og det der. selv er jeg ganske glad i drum'n'bass, og dette gengir anlegget til perfeksjon.. Men jeg er også glad i klassisk; har selv spilt kontrabass i ~10 år, så jeg veit hvordan det skal høres ut. Min mening er iallefall at både kontrabass, pauker, violiner, klarinetter og resten av symfonien gengis med presisjon, ikke brautende "brute force" som du kaller det. :roll:
    (men man er jo klar over at T752 er både svakere og beregnet på hjemmekino.. )

Men nok om dét. det jeg faktisk lurte på var vel om du bruker nad-linken, og om hvor "integrert" dette føles. det perverse med å kunne styre alt med en fjernkontroll.. ja, det appellerer iallefall til meg.

Uansett; kvaliteten på T562's avspilling av musikk skal ikke være noe å rakke ned på?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD-linken har jeg faktisk ikke fått somlet meg til å prøve enda. Må innrømme at jeg ikke har satt meg så veldig inn i hva dette faktisk går ut på. Det jeg derimot har satt meg inn i er den geniale fjernkontrollen som fulgte med T752 (HTR-2) Den styrer alt som har fjernkontroll i stua mi og det er endelig slutt på å ha fem fjernkontroller liggende på stuebordet

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •