Pioneer BDP-LX55 Blu-Ray i salg !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 112
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer BDP-LX55 Blu-Ray i salg !

Hei

Da skulle Pioneer BDP-LX55 blu-ray spiller være i salg her hjemme.
    Ikke så skremmende pris heller, min er bestillt.

Regner med denne blir en fin oppgradering fra BDP-LX53, ser mest fram til å finne ut hvordan den gjør jobben med oppskaleringen av DVD.
    Marvel QDEO chipen som denne skal ha, skal etter ryktene være meget god på dette.

Blir også spennende å se hvordan denne gjør det mot de litt dyrere alternativene fra Oppo og Cambridge.
    Dette blir nesten som en fattigmanns Oppo/Cambridge å regne.

Pioneer BDP-LX55 Blu-ray spiller - Sort

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil den største fortjenesten være med å kjøpe LX-55 fremfor BDP-440?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å lest at det går mest på chasis, at det er trippelbygga eller noe shait... selv vurderer jeg 140modellen :P.

Ser også hat LX'en har 2x HDMI...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test Pioneer BDP-LX55

Hei

Her er en liten review av spilleren.

Google Tłumacz

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også bestilt en hos Soundgarden. Får se når den dukker opp, står den er på lager, men står også på ordren at de har litt leveringstid. Hva nå det innebærer.

Lokal forhandler av Pioneer her på Lillehammer er kun Elkjøp. Jeg tenkte det var greit å kjøpe lokalt så jeg tok kontakt med kundeservice via mail og fikk beskjed om at om jeg gikk til butikken her i byen og bestilte hadde de den innen 3-10 dager. Da jeg kom i butikken klarte de ikke å bestille (???) og ba meg sende mail til Elkjøp sentralt, betale frakt etc. ... Så værsågoddu Soundgarden

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må nok rett og slett bli en sånn en ja:-D

Må jo vere den perfekte følgesvennen til min nye LX85:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får tro den ikke har samme drev som BDP-140... det virka veldig solid, men duverden å det støyer .... har lest at 440 også kan støye endel... ikke bra. Min blir sendt tilbake på returretten! Next .

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Venter forsatt på levering av min, håper den kommer snart, er veldig spent på denne.

Ellers er det mye diskusjoner om denne spilleren på andre forum, både positivt og negativt. Det oppsiktsvekkende er vel at dette ikke er en "ekte" Pioneer spiller som ryktene sa tidligere likevell, syntes jo det skurret litt når jeg så utsalgsprisen til BDP-LX55 første gangen.
    Men men, skal ikke ta sorgen på forskudd her, kan være bra selv om den er billigere enn både Oppo og Cambridge.
    Det viktigste for meg er uansett hvordan denne gjør det på oppskalering av vanlig dvd plater, er det for dårlig blir det Cambridge spiller her også.

For dem som er interressert:
    Pioneer Blu-ray players 2011 - BDP-140/BDP-440/BDP-LX55/BDP-53FD - AVS Forum

På side 33 er det en fyr som har åpnet opp og sammenlignet Oppo 93, Pioneer BDP-140 og BDP-LX55, interresant.

Pioneer BDP-LX55 Blu-ray player | AVForums.com - UK Online

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var LX 55 kommet i hus:-D

Såvidt fått koblet den opp - virker lovende så langt!

Spiller av det meste jeg har liggende på nettverket mitt også:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Da var LX 55 kommet i hus:-D

Såvidt fått koblet den opp - virker lovende så langt!

Spiller av det meste jeg har liggende på nettverket mitt også:-D
    Hei

Ahh, kommet i hus allerede. gratulerer.
    Jeg venter fremdeles på denne, bestillte den samme dagen som den havnet på nettsiden til Soundgarden, ringte dem og spurt hvorfor den ikke var sendt enda forrige uke, ble fortalt at det kun var de 5 første som bestillte som hadde fått den tilsendt og ingen fysiske butikker hadde den heller.
    Bestillte/kjøpte du din en annen plass?
    Har litt forventninger til denne, regner med at den er en god oppgradering fra BDP-LX53, en spiller jeg synes er helt grei, god på blu-ray men godt under hva jeg ønsker på oppskaleringen av vanlige dvd plater.
    Den ser også ganske grom ut synes jeg, står godt sammen til receiveren.
    Godt at den virker lovende da, du må gjerne poste noen tilbakemeldinger senere også! Gratulerer !

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Ahh, kommet i hus allerede. gratulerer.
    Jeg venter fremdeles på denne, bestillte den samme dagen som den havnet på nettsiden til Soundgarden, ringte dem og spurt hvorfor den ikke var sendt enda forrige uke, ble fortalt at det kun var de 5 første som bestillte som hadde fått den tilsendt og ingen fysiske butikker hadde den heller.
    Bestillte/kjøpte du din en annen plass?
    Har litt forventninger til denne, regner med at den er en god oppgradering fra BDP-LX53, en spiller jeg synes er helt grei, god på blu-ray men godt under hva jeg ønsker på oppskaleringen av vanlige dvd plater.
    Den ser også ganske grom ut synes jeg, står godt sammen til receiveren.
    Godt at den virker lovende da, du må gjerne poste noen tilbakemeldinger senere også! Gratulerer !
    Takker for gratulasjonen:-D

Jeg bestilte den sammen med LX 85 hos en lokal "sjappe" her i Sogndal, som får tak i det meste !
    Og fikk beskjed om at den var kommet i går:-D

Ja den er veldig pen,og passer knall sammen med receiveren!
    Virker som sagt bra det lille jeg har prøvd den ennå,men den har samme problemet som LX 85 - den spiller ikke flac filer over nettverket

Det står bare "emty" når man går inn i en mappe med flac filer - skjønner ikke helt dette ??

Ser også at det er en mulighet for ekstra høy lyd og bilde kvalitet ved å koble en hdmi kabel for bilde rett til TV,og en hdmi for lyd til receiver!

Lurer på om dette er noe å prøve ut?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser også at det er en mulighet for ekstra høy lyd og bilde kvalitet ved å koble en hdmi kabel for bilde rett til TV,og en hdmi for lyd til receiver!

Lurer på om dette er noe å prøve ut?
    Skal vel støtte FLAC men gjør media serveren din det ?
    (eller er det bare usb flac?)

Lyd ut HDMI 2 (SUB)
    HDMI 2 kan ikke bringe bilde men bare lyd, hva lyden forbedrer ut HDMI 2 (SUB) er et den kan bruke PQLS og lydforbedring av mp3 , wmv, aac
    (er jo ikke aktuelt ved hd lyd codec men kan ved bd feks være ok om disc har feks 5.1 multichannel pcm eller cd spilling)

Bilde har ingen annen vei ut enn HDMI 1 så hvorfor du skriver at bilde skal bli bedre bare man sender lyden ut HDMI 2 (SUB) har jeg ikke fått med meg i manualen

Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei]
    Blir også spennende å se hvordan denne gjør det mot de litt dyrere alternativene fra Oppo og Cambridge.
    Dette blir nesten som en fattigmanns Oppo/Cambridge å regne.
    Nå er ikke bildeforskjeller så enorm mellom bd spillere så den er sikkert bra.

Hvorfor en Oppo eller Cambridge er dyrere kommer sikkert av at de har flere muligheter/funksjoner enn en Pioneer
    (feks bd iso, dvda iso , flytting av txt, bilde lyd ut begge hdmi (som da vil si feks 2 video prosessorer ) osv
    Nå er det vel bare i Norge priser svinger men ser man feks i USA koster en oppo 600,- kr mere enn en pioneer 55 å er ikke så mye forskjell vel ?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Nå er ikke bildeforskjeller så enorm mellom bd spillere så den er sikkert bra.

Hvorfor en Oppo eller Cambridge er dyrere kommer sikkert av at de har flere muligheter/funksjoner enn en Pioneer
    (feks bd iso, dvda iso , flytting av txt, bilde lyd ut begge hdmi (som da vil si feks 2 video prosessorer ) osv
    Nå er det vel bare i Norge priser svinger men ser man feks i USA koster en oppo 600,- kr mere enn en pioneer 55 å er ikke så mye forskjell vel ?
    Hei

På blu-ray delen er nok ikke forskjellen så stor nei, men når det kommer til hvordan spillerne gjør jobben med å oppskalere dvd plater er forskjellene større. Er gjerne her og på lyddelen man merker forskjellene.
    På blu-ray kommer jeg helt sikkert til å bli fornøyd, er mest spendt på hvordan bildet blir med vanlige dvd filmer. Lyd bekymrer meg heller ikke.
    Alle disse nevnte spillerne tilbyr på mange måter det samme, tar "alle" plater, alle tre spillerne kommer med 2.stk HDMI ut, 3D og samme billedbrikke fra Marvell QDEO. Litt forskjeller på lyddelen dog.
    Og prisen er jo ganske forskjellig her hjemme, Pioneeren blir nesten som en billigspiller å regne når man ser på prisen på Cambridge og Oppo.
    Hvis Pioneer leverer her, er spilleren et kupp synes jeg.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en BDP-140 inne for test.. den var ikke noe bra. Drivverket støya alt for mye .... HVordan er 55'en der?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=hygen]Skal vel støtte FLAC men gjør media serveren din det ?
    (eller er det bare usb flac?)

Lyd ut HDMI 2 (SUB)
    HDMI 2 kan ikke bringe bilde men bare lyd, hva lyden forbedrer ut HDMI 2 (SUB) er et den kan bruke PQLS og lydforbedring av mp3 , wmv, aac
    (er jo ikke aktuelt ved hd lyd codec men kan ved bd feks være ok om disc har feks 5.1 multichannel pcm eller cd spilling)

Bilde har ingen annen vei ut enn HDMI 1 så hvorfor du skriver at bilde skal bli bedre bare man sender lyden ut HDMI 2 (SUB) har jeg ikke fått med meg i manualen

Jeg skriver det fordi det står i manualen : "Achiving better video and sound quality"
    Ellers er det riktig som du skriver,at det ikke sendes bilde over "sub utgangen"!

PQLS får man jo nyttet uansett om man bare kobler til på vanlig måte - det lyser i symbolet ved avspilling!

Ang om media serveren støtter flac ,så gjør det da det - har flac filer på harddisken på både en Syvio mediaspiller,og på HDD'en på Dreamboxen!
    Begge disse spiller da av flac direkte,samt at Squeezeboxen min spiller det derfra,så jeg skjønner ikke hvorfor Pioneerene ikke skal gjøre det ??

Når det er sagt,så virker den fint,og jeg har nettopp sett en "dårlig Blu-ray film,og spiller en CD nå,og har ikke lagt merke til noe støy fra driverket som det nevnes her!

Den er også mye raskere i oppstart enn min gamle BDP 320,men det skulla da ikke så mye til heller:-D

Luka spretter opp momentant,når jeg trykker på open/close fra "standby" modus!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har begynt å legge merke til noe merkelig her nå

Når jeg spiller musikk el film både fra cd eller HMG med PQLS aktivert,så kommer det et lite hakk i lyden ca en gang i minuttet !!

Deaktiverer jeg PQLS merker jeg ingenting - dette virker merkelig !

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har begynt å legge merke til noe merkelig her nå

Når jeg spiller musikk el film både fra cd eller HMG med PQLS aktivert,så kommer det et lite hakk i lyden ca en gang i minuttet !!

Deaktiverer jeg PQLS merker jeg ingenting - dette virker merkelig !
    Er dette med 1 eller 2 HDMI kabler i bruk
    (å innstillinger gjort .....manual side 41 Pioneer user manual )

Går reciver automatisk på pqls eller har du satt den manuelt til å mota pqls

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Er dette med 1 eller 2 HDMI kabler i bruk
    (å innstillinger gjort .....manual side 41 Pioneer user manual )

Går reciver automatisk på pqls eller har du satt den manuelt til å mota pqls
    Problemet oppstod med en hdmi kabel etter en stunds bruk!
    Prøvde så og bytte over,og kjøre med to kabler , med samme resultat!

Kuttet så strømmen på BD spiller,og slo av receiver,og la inn alle innstillinger på nytt,og nå ser det ut til at alt er i orden! Kjører med 2 kabler nå!
    Uansett var det merkelig at dette "hakket" skulle dukke opp hvert 58. sek ??

Receiver går automatisk i PQLS modus , både på film og musikk - når jeg koblet det fra,ble hakkingen borte - men som sagt,så virket det ok nå:-P

Men hvis jeg bytter til en "dsp-modus" ala Dolby plz heigh el. ,så detter PQLS ut,men det antar jeg er normalt ?

Får bare håpe alt er i orden nå,og at det ikke kommer tilbake!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PQLS problemer

Jeg har de samme problemer som nevnt i forrige post med hakk i lyden ca hvert minutt ved bruk av pqls. Nå har jeg nylig fått spilleren og ikke testet noe særlig musikk cd, kan hende det funker bra. Ser en film nå og forsøkte meg på pqls auto på receiveren lx-83, men måtte sette den til Off, dette funket ikke. Jeg skal også forsøke å koble fra strømkabler og gå over innstillingene på nytt.

Er det slik at pqls er ment for noe fremfor noe annet?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roarbakken

Er det slik at pqls er ment for noe fremfor noe annet?
    PQLS er for jitter reduksjon ved overføring.........Audio Rate Control
    (på samme måte som feks Sony bruker HATS)

Selv har jeg prøvd å lytte meg til forskjeller ved ulike anlegg men har aldri hørt forskjell.
    Mange testere (hifi magasiner osv) nevner de heller ikke hører forskjell.

PQLS kan være fornuftig der du faktisk høre forskjell.
    Sitter du hjemme å ikke kan høre forskjell mellom PQLS on/off så glem hele PQLS å avspill på den vanlige måten.

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •