Pioneer BDP-LX55 Blu-Ray i salg ! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 112
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med LIPSYNC på BDP-LX55

Sitat Opprinnelig postet av Arrakiss
    Dette er jo bare helt utrolig. Ettersom dette tydeligvis er en utbredt problematikk MÅ jo Pioneer ha fått det med seg?

Eller er det bare ett visst utvalg av spillerne som er slik? M.a.o. er det litt lotto å å kjøpe en eller er man sikret problemene som folk skriver om?

Utrolig kjedelig når man sitter med en Pioneer receiver og ikke engang det skal gjøre saken bedre... jeg vil jo gjerne ha matchende BD spiller til min receiver...
    Jeg skal nå få prøve en "ny" bdp-lx55 fra forhandleren, og er ting i sync så er det greit. Fungerer ikke det, så blir det en annen spiller. Ingen av mine tidligere Pioneer spillere har gitt slike problemer, og jeg har hatt noen!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hatt noen Lip sync problemer med min LX 55!

Har oppdatert firmware nå ! Måtte gjøre det via USB - litt merkelig at det ikke gikk å gjøre det direkte via nettverket?
    Dette gikk da fint på min gamle BDP-320 .

Virker som "audio drop outs" problematikken ble borte , også med quick start aktivert!
    Den spiller også bedre av filer via nettverket mitt - hang seg opp av og til før,men har ikke prøvd så mye,så dette kan jo komme tilbake!

Men dette med at lydbildet blir skjevt ved avspilling av SACD(Brothers in arms) sliter den med fortsatt!
    Setter jeg lyd ut til Bitstream,så er alt i orden,men det var det jo før også!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel akkurat dette med LipSync som skremmer meg aller mest.. og selvsagt DLNA stabilitet.

Men om det ikke er gitt at man får disse problemene så kan man kanskje prøve en spiller. Vil jo helst at ting skal matche...

Men dette med LipSync, kan det ha noe med settings/recevier å gjøre? Eller er det tydelig at det er spilleren det er problemer med!?

Noen som erfaring med BDP-440 i forhold til LX-55 forresten?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I helgen mottok jeg lx75 og lx55, men har ikke fått testet så mye enda. Men en ting har jeg lagt merke til, og det er at lx55 avogtil slår seg av midt i filmen. Har også skjedd en gang at den startet av seg selv, slik at receiveren bytter over til BD innstilling. Noen andre som har opplevd dette? Spilleren er oppdatert på nettet, og det er etter dette jeg har hatt problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det muligheter for å gjere denne sonefri på DVD?

Newcomer dznyboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lipsync

Har testet min LX55 i en uke nå.
    Har gjort firmware oppdatering.
    Lyden er alltid bitte litt foran bildet på blu-ray filmer når HD-lyd spilles av. (DTS HD-Master,DD-True HD,osv)
    Om jeg bytter lyd spor midt i en film,feks, fra HD-Master eller Dolby true HD, til vanlig Dolby Digital,så er Dolby Digital lyden i perfect sync,men bytter jeg tilbake til HD-master, så er det lydsporet ute av sync,som vanelig.
    Lyden er alltid i sync på blu-ray extra materialet.(innholder ikke HD-Master lyd)
    Har en gammel Panasonic,og på den er allt ok,ang lipsync.

Tror jeg leverer tilbake denne (Lefdal 30 dag retur), hvist ingen har noen tips.
    Jeg har en Pioneer Plasma.
    Kjører dere 4:4:4.bilde eller 4:2:2.
    Hva slags farge dybde bits bruker andre. 24,32,eller 36.
    Jeg ser ingen forkjell på disse instillingene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok kontakt med Pioneer igår, da jeg aller helst vil ha denne spilleren for å matche receiver. Har hørt rykter om at det kommer nok en Firmware oppdatering iløpet av våren/året i tillegg til den som kom nå i Mars.
    Fikk da følgende til svar:

Hej

Vi känner till att det kan vara problem med t.ex. lipsync. Jag vet att våra
    tekniker jobbar på en lösning på det problemet. Har ingen information när
    ny mjukvara kommer.

Med vennlig hilsen,
    Pioneer Norge AS
    Pioneer Norge - www.pioneer.no

Så det er vel ett spørsmål om hvor lenge man evt gidder å vente på en ny update. Det positive er vel at Pioneer er klar over problemet og jobber med saken... det negative er den uvisse datoen om ferdigstillelse av firmware.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var en ny firmware klar til BDP LX 55
    BDP-LX55 - Programvare og firmware nedlastninger - Pioneer Norge

Har akkurat lastet den inn,så jeg har ikke fått prøvd så mye ennå !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Da var en ny firmware klar til BDP LX 55
    BDP-LX55 - Programvare og firmware nedlastninger - Pioneer Norge

Har akkurat lastet den inn,så jeg har ikke fått prøvd så mye ennå !
    Ver 3.18
     Enhances BD-ROM playability
     Enhances BD-RE playability
     Enhances DVD-ROM playability
     Enhances DVD-R/RE playability
     Enhances CD playability
     Enhances SACD playability
     Performance improvement

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter spent på dere med Lipsync problemer og SACD knirk.

Kom med oppdateringer når dere har testet.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt problemer med skjevt lydbilde på SACD (Brother in Arms),når spillereren var innstilt til å sende bitstream,men prøvde dette i går,og da var dette i orden hvertfall:-D

Bortsett fra dette ,så har egentlig min fungert bra!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet de nye Pionneer BD spillerene for å håpe noe matchet min LX73 reciver... Må si jeg er skikkelig skuffa over Pioneer på BD fronten :P. Jeg hadde egentlig skrinlagt Denon for lengst, men ser nå at andre faktisk ikke duger.

Men, venter på de nye Panasonic spillerene . Syns de ser spenstige ut .

Komplett.no - Panasonic DMP-BDT320 3D Blu-ray spiller
    og
    Komplett.no - Panasonic DMP-BDT500 3D Blu-ray spiller

Tror disse modellene er like på bildedelen. Lyddelen henter jeg ut av LX73 .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min LX55 i hus og har ikke vist noen merkbare slingringer iløpet av første filmprøve hvertfall. La oss håpe det fortsetter slik...

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor rask er denne spilleren sammenlignet med nyere Oppo/Cambridge spillere?
    Tenker helst på fra du putter i BD filmen til den starter.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde egentlig skrinlagt Denon for lengst, men ser nå at andre faktisk ikke duger.
    Hva med Cambridge 751 eller Oppo 93?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Hva med Cambridge 751 eller Oppo 93?

+1.

Med all respekt så kan jeg nesten ikke forstå at folk velger andre spillere i prisgruppen som disse to operer i. Både Cambridge og OPPO er totalt overlegne i blu-ray multispiller segmentet foreløpig, og har vært det en stund nå.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    +1.

Med all respekt så kan jeg nesten ikke forstå at folk velger andre spillere i prisgruppen som disse to operer i. Både Cambridge og OPPO er totalt overlegne i blu-ray multispiller segmentet foreløpig, og har vært det en stund nå.
    De to nevnte spillerene er en del dyrere enn LX55, men det ser kanskje ikke ut til at LX55 er av god gammel Pioneer kvalitet.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    De to nevnte spillerene er en del dyrere enn LX55, men det ser kanskje ikke ut til at LX55 er av god gammel Pioneer kvalitet.

Pioneer har jo vært kjent for topp kvalitet i mange år, kanskje spesielt når det gjelder flatskjermer. Hvordan standard de har hatt på blu-ray spillerne sine har jeg ikke like god kunnskap om.

Syns man at Cambridge 751 er for dyr, så kan man om ønskelig også kappe av to tusinger å gå for 651 til 5000 kr

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer har hatt samme bra standard på dvd/blu ray spillerne som de hadde på skjermene, men desverre har de siste modellene blitt noe mer mainstream.. Mest fordi de mer eller mindre lager samme modeller som Sharp.

Imidlertid kommer de godt utav testene!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sacd

Flere som har lagt merke til et bittelite "klikk" mellom sporene på enkelte SACD når lyden blir sendt digitalt (DSD) gjennom HDMI?

Ellers en meget bra spiller til prisen (2500 kr). Har ikke hatt noen problemer ellers som lip-sync problemer (selv med to HDMI ut). Har lagt inn siste firmware.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •