Pioneer BDP-LX55 Blu-Ray i salg ! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 112
    Newcomer viz0id sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vet ikke om dette ble svart i tråden (skumleste gjennom), men så det ble spurt angående flac filer og LX 85.

Til deg/dere som hadde problem, LX 85 støtter FLAC, men bare over LAN, ikke over WLAN.

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan se ut som jeg hadde flaks,da jeg for to uker siden akkurat ikke rakk Soundgardens sine åpningstider. Planen var å kjøpe LX55. Men etter å ha lest gjennom denne tråden, fra de i starten begeistrede innlegg til den etterhvert massive misnøye, er jeg glad jeg ikke fikk den i hus. Å vente på softwareoppgraderinger er som å sitte se på graset som gror. Utrolig kjedelig!

Nå må jeg bare finne en stabil spiller i samme prisklasse eller under,men handleprosessen er jo halve moroa .

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dejavu
    Å vente på softwareoppgraderinger er som å sitte se på graset som gror. Utrolig kjedelig!

Nå må jeg bare finne en stabil spiller i samme prisklasse eller under,men handleprosessen er jo halve moroa .
    Hei

+10 Kunne i sagt/skrevet det bedre selv!
    Er som å sitte å se på at maling tørker !

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tips : Slå av Quik Start - Gjør PQLS stabil med SC-LX85?

Hei

Etter å ha snakket med Soundgarden og Pioneer fikk jeg et tips som skulle gjøre PQLS funksjonen stabil. Man skulle :

- Slå av Quik Start
    - Slå av og på spiller uten disc

Dette skulle gjøre PQLS stabil sammen med Pioneer SC-LX85.
    Vil tro og anta at dette også vil hjelpe dem med Pioneer SC-LX83 som opplever de samme problemene, er ihvertfall verdt et forsøk.

Har såvidt prøvd dette ut etterpå, og sålangt har jeg ikke opplevd noen audio dropout, har testet med 2-3 forskjellige filmer, både dvd og blu-ray.
    Så langt ser det ut til å fungere.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Etter å ha snakket med Soundgarden og Pioneer fikk jeg et tips som skulle gjøre PQLS funksjonen stabil. Man skulle :

- Slå av Quik Start
    - Slå av og på spiller uten disc

Dette skulle gjøre PQLS stabil sammen med Pioneer SC-LX85

Har såvidt prøvd dette ut etterpå, og sålangt har jeg ikke opplevd noen audio dropout, har testet med 2-3 forskjellige filmer, både dvd og blu-ray.
    Så langt ser det ut til å fungere.
    Ok - dette må sjekkes ut ja!

Er vel egentlig dette som er største problemet for min del - har ikke opplevd noe problemer med lipsync her hos meg!

Men dette med å spille av filer over nettverket fikser den ikke helt som den skal - litt for ustabilt,og den spiller ikke FLAC filer!
    Men dette har jeg andre komponenter som kan gjøre,så det plager meg ikke så veldig!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ok - dette må sjekkes ut ja!

Er vel egentlig dette som er største problemet for min del - har ikke opplevd noe problemer med lipsync her hos meg
    Hei

Soundgarden regnet også med Pioneer kom til å slippe en firmware i nær framtid til denne spilleren, da snakket han om et fåtall uker.

Lipsync problemene de hadde fått tilbakemeldinger om, gjaldt slik jeg forstod det et fåtall nyere filmer, da også kun blu-ray.

Dette skulle også kunne rettes opp i via en firmware oppdatering.

Vi får krysse fingrene og håpe disse problemene blir fikset opp i, audio dropout og lipsync problemene synes jeg helt klart er de viktigste problemene å få rettet opp i. Blir dette rettet opp har jeg ingenting å utsette på spilleren.

Spilleren leverer som sagt strålende bildekvalitet både på DVD og blu- ray.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye Problemer / Tilbakemeldinger ?

Hei

Nå dukket det opp et nytt problem?
    Spilleren "fryser", andre som har opplevd det?
    Opplevde dette stadig vekk på min BDPLX53, og nå med denne.
    Eneste som hjelper er å dra ut stikkkontakten, slå av strømmen, da begynner den å virke igjen.
    Audiodropout og PQLS ser/høres ut til til å fremdeles være stabil, andre som har testet/prøvd rådene angående dette som jeg fikk fra Pioneer/Soundgarden?
    Har ikke opplevd noen Lipsync problemer heller, har ihvertfall ikke lagt merke til noen problemer her. Men, spilleren har som sagt begynnt å fryse, kjedelig det.
    Heldigvis har jeg andre spillere i hjemmet som kan brukes, men hadde vært råflott hvis Pioneer hadde ordnet opp her, får meg heller ikke til å selge en slik spiller med problemer. Den leverer jo tross alt gode bilder, og gjør jo seg godt ilag med receiveren SC-LX85, så ønsker egentlig å beholde den.

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiodropout forsvant med den løsningen du skiserte:-) Hadde en lx54 som frøs fast i menyen på en del filmer, solgte den da oppdateringer ikke kom. Skjer det samme med denne tror jeg forbrukersak blir min løsning, pioneer lover mye rart når det gjelder oppdateringer. Andre merker får det jo til, jeg er svak for pioneer når det gjelder design, dessverre.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio drop out's ble borte her også ved å slå av "Quick start" ja:-D

Men så opplever jeg noe annet pussig her!

Har fått meg en SACD for å teste dette (Brothers in arms) ,og lyden er meget bra den...

Meen - jeg opplever at lydbildet blir skjevt over til venstre,og vokalen kommer nesten bare fra ventre siden - både i stereo,og i direct 5.1 lyd!

Har prøvd frem og tilbake her nå,og funnet ut at hvis jeg setter HDMI out til "PCM" i stedet for "bitstream",så blir alt som det skal,og vokalen blir "spikret" i midten !!

Andre som har erfaringer med SACD avspilling med LX 55 her,og som kan si noe om dette ??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Audio drop out's ble borte her også ved å slå av "Quick start" ja:-D

Men så opplever jeg noe annet pussig her!

Har fått meg en SACD for å teste dette (Brothers in arms) ,og lyden er meget bra den...

Meen - jeg opplever at lydbildet blir skjevt over til venstre,og vokalen kommer nesten bare fra ventre siden - både i stereo,og i direct 5.1 lyd!

Har prøvd frem og tilbake her nå,og funnet ut at hvis jeg setter HDMI out til "PCM" i stedet for "bitstream",så blir alt som det skal,og vokalen blir "spikret" i midten !!

Andre som har erfaringer med SACD avspilling med LX 55 her,og som kan si noe om dette ??
    Hei! Jeg opplevde det samme. Det var mest lyd fra venstre side, og ingen lyd i høyre bak kanal. Denne SACD'n var vel faktisk noe av det aller aller første jeg testet ut etter at jeg fikk spilleren. Trolig sto også min til bistream. Jeg har ikke brukt lx-55 på noen uker nå. Det gidder jeg ikke før jeg registrerer at det kommer en løsning på lipsync probelmet. Har fått tilbakemelding fra Pioneer om at henvendelsen med breskrivelse av lipsync problemet på min spiller er sendt til Pioneer i Belgia.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roarbakken
    Hei! Jeg opplevde det samme. Det var mest lyd fra venstre side, og ingen lyd i høyre bak kanal. Denne SACD'n var vel faktisk noe av det aller aller første jeg testet ut etter at jeg fikk spilleren. Trolig sto også min til bistream. Jeg har ikke brukt lx-55 på noen uker nå. Det gidder jeg ikke før jeg registrerer at det kommer en løsning på lipsync probelmet. Har fått tilbakemelding fra Pioneer om at henvendelsen med breskrivelse av lipsync problemet på min spiller er sendt til Pioneer i Belgia.
    Så du har opplevd det samme ja - hmm , er vel en såkalt "bug" dette også da virker det som

Får håpe det kommer en firmware oppgradering snart da !

Ellers fungerer min fint den som vanlig CD,eller film formidler - audio drop outs problemet ble borte med å slå av quick start,så jeg får da brukt den til det den primært skal brukes til,men det er litt irriterende med sånt småplukk !!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Soundgarden regnet også med Pioneer kom til å slippe en firmware i nær framtid til denne spilleren, da snakket han om et fåtall uker.
    Spørs da om det er "pioneer uker" som beregnes, de har en tendens til å være meget lengre en ukene på min kalender;-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test : Pioneer BDP-LX55 i What Hi-Fi ?

Hei

Da har What Hi-Fi testet Pioneer BDP-LX55
    Link : Pioneer BDP-LX55 review from the experts at whathifi.com

Newcomer macgyyvver sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tenkt å gå til innkjøp av denne, men ser ut som det blir flagshipet til panasonic i stedet! Føler med dere som sliter!

Panasonic DMP-BDT310 | Lyd & Bilde
    Panasonic DMP-BDT310 review: Features and performance | from TechRadar's expert reviews of Blu-ray players

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremdeles ingen firmware til spilleren, da blir det vel oppo eller cambridge på meg snart. Spilleren er jo bra NÅR den fungerer som den skal men det er jo ikke alltid

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremdeles ingen nyheter på Firmware/Lipsync problemer?

Skulle så gjerne hatt en matchende spiller til receiveren min, men med alle disse barnesykdommene koster det mer enn det smaker foreløpig..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware Update Ute !

Firmware Update 3:11

Nå er det endelig kommet en firmware Update til denne spilleren!
    Har ikke lastet den ned selv enda.

Ver 3.11
    �� Improves PQLS compatibility with Pioneer AV receivers �� Performance improvement
    �� Enables new specifications -> About Cinavia technology

Link : Pioneer BDPLX55 - Support & Pictures

Link : http://www.pioneer.eu/files/support/...tory_V3.11.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da venter jeg i spenning på at noen tester om denne updaten eliminerer noe av problematikken som har vært.

Kom med tilbakemeldinger folkens!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arrakiss
    Da venter jeg i spenning på at noen tester om denne updaten eliminerer noe av problematikken som har vært.

Kom med tilbakemeldinger folkens!
    Den oppdateringen hadde ingen forbedring på problemet med lipsync på min spiller. Lyd ligger foran bildet. Spiller er koblet til SC-LX83. Det var synd, ventet på dette i snaut 3 måneder og ingen løsning på problemet.

Nå skal jeg kreve pengene tilbake. Punktum

SACD: Funker ikke! Spiller jo bare i stereo. Ingen reaksjon når jeg trykker cd/sacd knappen. Det skal jo spille i surroundlyd. Mulig jeg overser noe, men går det an da? Står til bitstream ut .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roarbakken
    Den oppdateringen hadde ingen forbedring på problemet med lipsync på min spiller. Lyd ligger foran bildet. Spiller er koblet til SC-LX83. Det var synd, ventet på dette i snaut 3 måneder og ingen løsning på problemet.

Nå skal jeg kreve pengene tilbake. Punktum

SACD: Funker ikke! Spiller jo bare i stereo. Ingen reaksjon når jeg trykker cd/sacd knappen. Det skal jo spille i surroundlyd. Mulig jeg overser noe, men går det an da? Står til bitstream ut .

Dette er jo bare helt utrolig. Ettersom dette tydeligvis er en utbredt problematikk MÅ jo Pioneer ha fått det med seg?

Eller er det bare ett visst utvalg av spillerne som er slik? M.a.o. er det litt lotto å å kjøpe en eller er man sikret problemene som folk skriver om?

Utrolig kjedelig når man sitter med en Pioneer receiver og ikke engang det skal gjøre saken bedre... jeg vil jo gjerne ha matchende BD spiller til min receiver...

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •