Pioneer BDP-LX55 Blu-Ray i salg ! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 112
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    PQLS er for jitter reduksjon ved overføring.........Audio Rate Control

PQLS kan være fornuftig der du faktisk høre forskjell.
    Sitter du hjemme å ikke kan høre forskjell mellom PQLS on/off så glem hele PQLS å avspill på den vanlige måten.
    Takk for svar! Da lar jeg den like gjerne være av, men skal nå prøve litt, men kan likevel slå meg til ro med at dette er en mikrodetalj i den store sammenhengen!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roarbakken
    Jeg har de samme problemer som nevnt i forrige post med hakk i lyden ca hvert minutt ved bruk av pqls. Nå har jeg nylig fått spilleren og ikke testet noe særlig musikk cd, kan hende det funker bra. Ser en film nå og forsøkte meg på pqls auto på receiveren lx-83, men måtte sette den til Off, dette funket ikke. Jeg skal også forsøke å koble fra strømkabler og gå over innstillingene på nytt.

Er det slik at pqls er ment for noe fremfor noe annet?
    Så du opplever det samme du også ja - hmm , for dårlig

PQLS skal redusere jitter,og skal kunne brukes både på film og cd!

Men jeg sliter også med å høre forskjell med og uten - uansett,så skal det IKKE vere sånn!

Hos meg kom det tilbake etter noen dager,og ble kvitt problemet med å ta ut strømmen nok en gang!

Synes også nettverksfunksjonen fungerer mye dårligere på BD spilleren,enn på receiveren - ingen av dem spiller forøvrig flac over nettverket

Kan disse problemene løses med en firmware oppgradering tro ??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Så du opplever det samme du også ja - hmm , for dårlig

PQLS skal redusere jitter,og skal kunne brukes både på film og cd!

Men jeg sliter også med å høre forskjell med og uten - uansett,så skal det IKKE vere sånn!

Hos meg kom det tilbake etter noen dager,og ble kvitt problemet med å ta ut strømmen nok en gang!

Synes også nettverksfunksjonen fungerer mye dårligere på BD spilleren,enn på receiveren - ingen av dem spiller forøvrig flac over nettverket

Kan disse problemene løses med en firmware oppgradering tro ??
    Hei

Dette skal nok kunne løses med en firmware oppgradering ja.
    Desverre sliter disse nye Pioneer spillerne med endel bugs og spesielt det dere beskriver, problemer med PQLS funksjonen og Audio Drop-Outs.
    Er utrolig mange som er skuffet over disse spillerne på utenlandske forum da det viser seg at disse ikke er så "ekte" som det først ble sagt, men re-brand spillere fra en meget billig produsent. Håper virkelig at Pioneer tar dette seriøst og fikser problemene, kan ikke skjønne annet at dem må levere nå hvis dem har tenkt å konkurrere med spillerne fra Denon, Marantz, Oppo og Cambridge.
    Venter fremdeles på min og håper det er en firmware oppgradering rett rundt hjørnet.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    kan ikke skjønne annet at dem må levere nå hvis dem har tenkt å konkurrere med spillerne fra Denon, Marantz, Oppo og Cambridge.
    Tror de ga opp Europa og kvalitet etter BDP LX71,LX08,51FD i 2008 eller når det var.
    De leverte en BDP LX52 Europeisk modell som var bra (i forhold til konkurenters spillere ) ca 2009 men så var det slutt på Elitemodellene å billigspillerene overtok.

Det har jo litt med pris å gjøre, Pioneer gir helt sikkert ikke noe bort gratis å billigspillerene de har solgt i det siste er billige pga hva en kjøper får.
    (bdp 120,bdp320,bdp330,bdp, bdp lx53,bdp lx54, bdo lx55 osv)

Litt dårlig er det at Europa får sharp kopier og lignende spillere samtidig som feks USA fortsatt får Elitespillere med bedre kvalitet
    (en bdp lx 55 vil i usa hete bdp 53FD å koster der like mye som en oppo 93)

Normalt vil de fleste klare seg med en BD spiller til ok lav pris.

Skal man ha noe litt bedre (som selvsagt er litt dyrere) er det flere spillere som har utmerket seg og ofte blir omtalt som meget bra i 2011

Siden BD kom har Pioneer,Denon,Marantz vært de som har fulgt utviklingen dårligst (de henger altid langt etter)

re-brand spillere fra en meget billig produsent.........................
    Det er ikke så mange som utvikler Blu ray platformer så derfor biir mange spillere utviklet fra samme plattform.
    Om det er kopi......plattformen vil sansynligvis være liken eller flere andre spillere men noe vil sikkert Pioneer være unik med.

Hvorfor Pioneer satser bare på forholdvis billige spillere i Europa er neppe fordi de ikke greier å lage bedre men at dette er det prisnivået de ønsker å selge spillere til.
    Som nevnt så vil en slik spiller være mere enn bra for de fleste.
    Har man litt ekstra krav så tilbyr ikke Pioneer spillere til dette markedet
    (synsing selvsagt men pris/yteser på Pioneer bd siste 2 år viser dette)

At en BD spiller (ny modell) kan ha småfeil som må rettes med firmware er helt vanlig.
    Pioneer har gjennom årene vært bra når det gjelder firmware å er langt fra værste spillere å eie når problem må rettes

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de ga opp Europa og kvalitet etter BDP LX71,LX08,51FD i 2008 eller når det var.
    De leverte en BDP LX52 Europeisk modell som var bra (i forhold til konkurenters spillere ) ca 2009 men så var det slutt på Elitemodellene å billigspillerene overtok.

Det har jo litt med pris å gjøre, Pioneer gir helt sikkert ikke noe bort gratis å billigspillerene de har solgt i det siste er billige pga hva en kjøper får.
    (bdp 120,bdp320,bdp330,bdp, bdp lx53,bdp lx54, bdo lx55 osv)

Litt dårlig er det at Europa får sharp kopier og lignende spillere samtidig som feks USA fortsatt får Elitespillere med bedre kvalitet
    (en bdp lx 55 vil i usa hete bdp 53FD å koster der like mye som en oppo 93)

Normalt vil de fleste klare seg med en BD spiller til ok lav pris.

Skal man ha noe litt bedre (som selvsagt er litt dyrere) er det flere spillere som har utmerket seg og ofte blir omtalt som meget bra i 2011

Siden BD kom har Pioneer,Denon,Marantz vært de som har fulgt utviklingen dårligst (de henger altid langt etter)

re-brand spillere fra en meget billig produsent.........................
    Det er ikke så mange som utvikler Blu ray platformer så derfor biir mange spillere utviklet fra samme plattform.
    Om det er kopi......plattformen vil sansynligvis være liken eller flere andre spillere men noe vil sikkert Pioneer være unik med.

Hvorfor Pioneer satser bare på forholdvis billige spillere i Europa er neppe fordi de ikke greier å lage bedre men at dette er det prisnivået de ønsker å selge spillere til.
    Som nevnt så vil en slik spiller være mere enn bra for de fleste.
    Har man litt ekstra krav så tilbyr ikke Pioneer spillere til dette markedet
    (synsing selvsagt men pris/yteser på Pioneer bd siste 2 år viser dette)

At en BD spiller (ny modell) kan ha småfeil som må rettes med firmware er helt vanlig.
    Pioneer har gjennom årene vært bra når det gjelder firmware å er langt fra værste spillere å eie når problem må rettes
    Hei

Det er helt riktig at Pioneer egentlig ikke har levert en god BD spiller siden LX52, derfor bør de kansje levere nå hvis de ønsker å satse her.

De siste årene har konkurentene deres levert langt bedre, dette i øvre budskjett klasse, tenker + 5000 - 10000.kr
    BDP-LX55 og BDP 53FD skal visstnok være identiske, helt lik innmat.

Vet at Elite US modeller tidligere har vært bedre enn tilsvarende EU modeller, gjelder både receivere og blu-ray spillere, og i hovedsak video prosessoren, US modeller fikk kort fra Marvel QDEO, men EU modeller Pioneers egne.

De siste to generasjonene skal visstnok US og EU modeller være lik, både blu-ray og recivere. De fleste spillerne idag er nok re-brand spillere.....
    Men noen greier å sette sammen sine bedre enn andre, mindre bugs og bedre kvalitet og hyppigere firmware oppgraderinger.

Pioneer og OPPO 83/93 er jo egentlig bygget på samme måte, samme brikkesett fra MedieTek? og billedbrikke fra Marvell QDEO, så denne spilleren bør jo virkelig ha potensiale.

Det som er litt kjedelig er jo at eiere av bdp-lx53 og bdp-lx54 fremdeles sliter med sine spillere og venter på firmware oppgraderinger for diverse problemer, så kan man jo lure på om Pioneer har tenkt å rette opp disse nye spillerne, eller om det blir med denne som med de forrige.

Vi får bare håpe at dette ordner seg, de få/eller han ene som har fått en feilfri BDP-LX55 er strålende fornøyd og syntes den var bedre enn BDP-LX52.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Out of sync.!

Har sett to filmer nå og det er helt tydelig at bildet henger etter lyden. Lyd og bilde er ikke synkronisert. Slikt skal jo egentlig ikke være mulig i dette oppsettet. Auto delay er satt på i receiveren. Min kunnskap sier at auto delay overstyrer om man justerer på Delay manuelt. Men samtidig føler jeg det skjer noe når jeg legger inn litt på den manuelle. Nei, dette har jeg ikke god nok peiling på. Tips mottas med takk!

Lyd og bilde virker derimot synkronisert når jeg ser Springsteen Live in Hyde Park!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett to filmer nå og det er helt tydelig at bildet henger etter lyden. Lyd og bilde er ikke synkronisert. Slikt skal jo egentlig ikke være mulig i dette oppsettet. Auto delay er satt på i receiveren. Min kunnskap sier at auto delay overstyrer om man justerer på Delay manuelt. Men samtidig føler jeg det skjer noe når jeg legger inn litt på den manuelle. Nei, dette har jeg ikke god nok peiling på. Tips mottas med takk!

Lyd og bilde virker derimot synkronisert når jeg ser Springsteen Live in Hyde Park!
    LX 55 med 2 stk HDMI kabler ut eller en ?
    Manuell delay kan settes i reciver

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde denne spilleren skulle bli en verdig arvtaker som multispiller etter min BDP-LX51 og DV-LX50.
    Tråling av innen- og utenlandske nettsider med vurderinger av både proffe og private har imidlertid gjort meg så skeptisk at jeg i dag bestilte en Denon DBP-2012UD. Den er i dag nedsatt nesten 2000,- (sikkert pga kun 1 HDMI ut) og med gode musikalske referanser er den perfekt for meg. Jeg kommer til å beholde min meget gode Pioneer receiver en stund til og kommer ikke til å se verden i 3D med det aller første.
    Pioneer - jeg tror (noen av) våre veier skilles her.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX 55 med 2 stk HDMI kabler ut eller en ?
    Manuell delay kan settes i reciver
    Bruker 1 hdmi kabel via receiveren. Kan justere Delay manuelt,
    men spørsmålet da er om det forblir en innstilling som vil fungere på alt som puttes av blu-ray el om sen må justeres fra film til film. Jeg må prøve litt tidligere en kveld.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En manuell delay vil fungere på alle avspillinger
    (men er mulig at delay innstilling må endres på enkelte disc)
    Det har vel ennå ikke kommet firmware på lx55 (er ikke mange dager siden spilleren kom i salg)

Problemer som flac, delay osv vil jeg tippe kommer med oppdatering
    (er ikke uvanlig med nye spillere at de trenger firmware for å rette på småting enten det er spillere fra fabrikanter som pioneer,sony,samsung,denon,oppo eller andre.

er det bitstream hd lyd hdmi fra bd du får delay ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En manuell delay vil fungere på alle avspillinger
    (men er mulig at delay innstilling må endres på enkelte disc)
    Det har vel ennå ikke kommet firmware på lx55 (er ikke mange dager siden spilleren kom i salg)

Problemer som flac, delay osv vil jeg tippe kommer med oppdatering
    (er ikke uvanlig med nye spillere at de trenger firmware for å rette på småting enten det er spillere fra fabrikanter som pioneer,sony,samsung,denon,oppo eller andre.

er det bitstream hd lyd hdmi fra bd du får delay ?
    - Det er bitstream på hdmi out. Når jeg går inn for å se om den kan endres, blir feltet grått, så det virker som bitstream er det "eneste" valget. På audio out har jeg valgt pcm, samt de andre valgene uten at det påvirker noe (selvsagt?) på hdmi out. Hadde et lite håp her om at det var valgmuligheter også for hdmi out. Lydsporene på de to filmene jeg har sett som ikke var i sync var DTS-HD, musikkfilmen som er i sync er PCM 5.1

Oppdaterer meg selv her:
    Under innstillinger for HDMI kan man velge mellom Single, Separate og Pure Audio. Valgte Pure Audio, og da kan man gå ned for å justere på hdmi out. Har nå satte hdmi out til PCM istedenfro bistream og skal prøve det. HDMI innstillingen ble satt tilbake til Single. Endringene jeg gjorde ligger da lagret. Ingenting ble derimot bedre, så en filmscene jeg har brukt og den var like usynkronisert. Verre var det av musikkfilmen nå ogsså føltes ørlite usynkronisert. Atiller nok tilbake til bitsream, men dette må jeg finne ut av. Slik jeg ser det skal det ikke være nødvendig å stille delay manuelt når man velger autodelay. Selvom pioneer Tv-en er et par-tre år gammel nå så skal den støtte lipsync, men det er vel i receiveren dette skal ligge når lyd og bilde sendes dit med hdmi.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Fikk hentelapp på min BDP-LX55 igår, men rakk ikke å hente den ut.
    Håper jeg får hentet den ut idag siden det er søndagsåpent idag.
    Er veldig spendt nå, håper den fungerer greit og at jeg slipper unna med alt for mange bugs og Audio Dropouts. Gjelder disse Audio Dropouts problemene noen spesifikke filmer?, skal gi en tilbakemelding når den er kommet i hus og jeg har fått testet litt.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Fikk hentelapp på min BDP-LX55 igår, men rakk ikke å hente den ut.
    Håper jeg får hentet den ut idag siden det er søndagsåpent idag.
    Er veldig spendt nå, håper den fungerer greit og at jeg slipper unna med alt for mange bugs og Audio Dropouts. Gjelder disse Audio Dropouts problemene noen spesifikke filmer?, skal gi en tilbakemelding når den er kommet i hus og jeg har fått testet litt.
    Disse drop-outs problemene som oppstår ca hvert min kommer uansett om man spiller film,cd eller fra nettverket!

Men som sagt blir det borte hos meg ved å ta ut strømmen et øyeblikk!

Får håpe det kommer en oppgradering som fikser dette snart!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Det er bitstream på hdmi out. Når jeg går inn for å se om den kan endres, blir feltet grått, så det virker som bitstream er det "eneste" valget. På audio out har jeg valgt pcm, samt de andre valgene uten at det påvirker noe (selvsagt?) på hdmi out. Hadde et lite håp her om at det var valgmuligheter også for hdmi out. Lydsporene på de to filmene jeg har sett som ikke var i sync var DTS-HD, musikkfilmen som er i sync er PCM 5.1
    Oppdatert:
    1. Koblet LX55 rett til TV-en og da er lyd og bilde i sync.
    2. Testet ut en ny innstilling på hdmi out og valgte noe som heter "Reencode". Under denne innstillingen føler jeg at lyd og bilde er ganske så synkronisert, er det mulig??? Men i denne modusen ser jeg i receiver displayet at det kun kommer DTS lyd, ikke HD. Så da er jeg like langt = usynkronisert gjennom receiver med LX55.

3. Plukket fram gode gamle Pioneer BDP-LX 71 spilleren og puttet hdmi kabelen som sto i lx55 over på lx71. Lyd og bilde synkronisert! Det skulle ikke vært lov! HDMI audio out står til auto, finnes ikke bitstream variant på den spilleren fra 2008. Ser samtidig hvor enormt tregt den gamle LX71 er på oppstart og andre funksjoner. Nå har jeg gått meg vill snart i hva jeg har testet ut, men hva bør jrg gjøre nå egentlig? Sitter på en splitter ny LX55 som ikke er synkronisert via hdmi til receiver lx83. Har også prøvd å splitte via to hdmi ut fra spiller, men det løste ikke problemene. Det eneste som har fungert er lyd og bilde via hdmi rett i tv!

Om dette ikke ordner seg umiddelbart så og si leverer jeg tilbake lx55 til butikken, samt den trådløse "300" duppedingsen som fulgte med. Den er ikke bra den heller! Blir dette utfallet så blir det Oppo 93, men jeg synes dette er forferdelig ergelig om jeg ikke får nye lx55 i sync med en av pioneer sine beste receivere.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer BDP-LX 71 .........HDMI audio out står til auto, finnes ikke bitstream variant på den spilleren fra 2008.
    Hva mener du med finnes ikke bitstream variant ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med finnes ikke bitstream variant ?
    Kanskje jeg ordla meg feil, men valgene på gamle lx71 på hdmi out er "auto" eller "om". That's it. Mulig auto er bitstream.
    Nå skal jeg ikke mase mer om dette her, får finne ut av det, og inntil videre skru på manuel delay. Setter jeg manual delay til 3.0fr så stemmer det brukbart med sync'en her. Skal holde den der og se hvordan d påvirker andre filmer!

Oppdatert: Jeg har snakket med en hos Pioneer og lagt frem problemet med sync av lyd og bilde. Ingen direkte løsning jeg fikk, men må nok akseptere at jeg må benytte meg av muligheten til manuell delay om det ikke er i sync. Har man bra utstyr, som mange her har - jo mer nødvendig kan det faktisk være at man må gjøre slike korrigeringer. Jeg har nå testet 5-6 filmer og lander på at en delay på 3.0frames der det riktige hos meg på disse filmene. Men jeg har en konsert blu-ray hvor jeg må stille tilbake til 0.0frames for å få den perfekt. Hvis det over tid viser seg å ikke gi problemer med andre filmer kan jeg leve med dette. Men jeg liker det ikke helt!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pionerer BDP-LX55 oppkoblet og i hus!

Hei

Har fått spilleren i hus og inn i racket.
    Har ikke vært noe særlig inne i Menyen på spilleren, kun skiftet Digital Output fra PCM til Bitstream, og satt Quick Start til On.

Har testet med 2 DVD filmer og en Blu-Ray film såvidt.
    Satt på Kaptein Sabeltann DVD til ungene og testet DVD filmen Profeten etterpå, testet også Blu-Ray filmen Pirates Of Carribian On Stranger Tides.
    Har til nå ikke opplevd noen Audio Drop-Outs og opplever og innbiller meg at lyd og bilde er i sync. Skal få testet dette mer grundig senere.

Foreløpig inntrykk er at min spiller fungerer normalt, og "rett ut av boksen" synes jeg spilleren gir gode bilder og lyd, både på blu-ray og DVD.
    Denne er ihvertfall en oppgradering fra BDP-LX53 som sto i racket.
    En spiller som leverte godt på blu-ray, men langt under det jeg forventet og ønsket meg på DVD.

Alt i alt synes jeg den leverer meget bra prisen tatt i betraktning, har som sagt ikke lagt merke til noen av de problemene dere andre som har denne har opplevd enda. Skuffen og fjernkontrollen trekker nok helhetsbildet av spileren litt ned da det virker å være av den billige sorten.
    Fjernkontrollen har også dårlig rekkevidde synes jeg, kunne vært bedre.
    Opplever at jeg må peke rett mot/på spiller for at den skal fungere.
    Ellers synes jeg spilleren virker solid og ser meget bra ut, og den er meget rask i oppstart kontra BDP-LX53.

Liker også at det er mye flere og bedre innstillingsmuligheter for bilde på denne kontra BDP-LX53. Spilleren er forøvrig koblet opp sammen med Pioneer SC-LX85 receiveren, og derfra til TV'n.

Disse streaming mulighetene har jeg ikke sett på enda, og er noe jeg mest sannsynlig lar ligge lenge, da jeg utelukket er interessert i hvordan spilleren leverer bilde og lyd som blu-ray spiller og i hovedsak leverer som DVD spiller.

Spilleren min har Software Version : BDP-LX55 V03.00

Leker også med tanken på å ordne et hjemlån på Cambridge 751BD i helgen som kommer og få gjort en sammenligning mellom disse to.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt og høre at din virker bra så langt!

Når det er sagt,så var det først etter et par dagers bruk "problemene" dukket opp!

Enig i at det med oppstartstiden er veldig forbedret - skuffen spretter ut momentant,og setter man inn en CD,så starter den veldig fort,så jeg kan ikke forstå at dette kan vere noe ankepunkt for Pio lengre hvertfall - så dårlig tid har man vel ikke når man skal se en film på 2 timer

Hadde vert artig om du prøvde den med tanke på å streame musikk over nettverket,og om den da takler flac filer?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mine inntrykk

Hei dere.

Har nå hatt min LX55 i ca en ukes tid.

Noen erfaringer som jeg ikke er fornøyd med;

1. Kan ikke flytte tekst på film. Dette gjør at jeg som har 2.35.1 bilde må ha et mindre bilde da teksten legges under bilde på den sorte stripen under (som jeg kunne ha sluppet om jeg kunne ha flyttet tekst og ergo kunne fått større bildet.) Dette er irriterende og trodde alle nye spillere kom med i menyen.

2. Når jeg spiller blueray har jeg på innstillingene valgt bitstream på HDMI out. Men hver gang jeg bytter plate, eller har tatt ut strøm faller den automatisk tilbake til PCM. ANdre som har samme problem? Må hver gang jeg skal se film inn å endre dette i menyen. Kan heller ikke gå inn via menyen når filmen spilles. Også irriterende.!

3.Har en Pioneer LX81 reciever. Når jeg spiller film får jeg ikke opp automatisk PQLS. Hvilke instillinger må gjøres?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Hei dere.

Har nå hatt min LX55 i ca en ukes tid.

Noen erfaringer som jeg ikke er fornøyd med;

2. Når jeg spiller blueray har jeg på innstillingene valgt bitstream på HDMI out. Men hver gang jeg bytter plate, eller har tatt ut strøm faller den automatisk tilbake til PCM. ANdre som har samme problem? Må hver gang jeg skal se film inn å endre dette i menyen. Kan heller ikke gå inn via menyen når filmen spilles. Også irriterende.!

3.Har en Pioneer LX81 reciever. Når jeg spiller film får jeg ikke opp automatisk PQLS. Hvilke instillinger må gjøres?
    Når det gjelder PQLS tror jeg du bare kan bruke fjernkontrollen for å aktivere pqls "on/auto" i receiveren. Tror du må sette den slik at den er aktivert i receiver. Men hos meg som tidligere nevnt får jeg audio drop outs ved bruk av pqls iallefall på film, så jeg har slått den av. Husker ikke hvordan det var på CD, knapt testet det.

Rart med det at du ikke får bd-spilleren til å lagre at du har valgt bistream. Forsøkt å å gå inn under "hdmi" og velg "Pure audio". Gå så tilbake til hdmi audio out og velge bistream. Deretter går du igjen tilbake til "hdmi" og setter innstillingen tilbake til "single" om det er det du i utgangspunktet valgte. Så kan du trykke return, gå ut av menyen igjen.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •