Pioneer LX55 vs LX54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer LX55 vs LX54

Hei,
    Er LX55 arvtakeren til LX54, slik som LX54 var til LX53? Betyr det i såfall at LX55 er en helt ny modell som kan være verdt å sjekke ut? På spesifikasjoner ser de rimelig like ut, men LX55 har en anbefalt pris på 3000,- kontra 4000,- på LX54 ser jeg. Isåfall må jo LX55 være et bra kjøp?

Andre spillere jeg burde vurdere når jeg er på utkikk etter en med rask oppstart og ok drivverk for å spille CD også via en Benchmark DAC? Har kun stereo og 46" Samsung LCD.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX55 er arvtakern til LX54 ja. Har ikke sett noe test på LX55 enda men Hjemmekino har testet begge under av dagens modell BDP140 og 440. Begge disse har fått gode tester-men også fått påpekt at de ikke er noen racere ved oppstart(typisk pioneer). LX55 skal være produsert av Pioneer mens LX54 er samarbeid med Sharp. Hvis dette stemmer så ville jeg gått for LX55. Vurderer selv LX55 da pioneer ser ut til å være på rett vei! Prisen var også en hyggelig overrasking!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må det være en bra deal om det er arvtaker til LX54 og koster 1000-lappen mindre. Finner ikke noen forhandlere som har den inne enda så den er kanskje helt ny/iferd med å komme på markedet?

Ser bra ut:
    Pioneer: Sammenlikne produkter BDP-LX55, BDP-LX54

32bits kontra 24 bits D/A-konverter men ellers mye likt? Må sende en mail til Pioneer og spørre.

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larserso
    Hei,
    Er LX55 arvtakeren til LX54, slik som LX54 var til LX53? Betyr det i såfall at LX55 er en helt ny modell som kan være verdt å sjekke ut? På spesifikasjoner ser de rimelig like ut, men LX55 har en anbefalt pris på 3000,- kontra 4000,- på LX54 ser jeg. Isåfall må jo LX55 være et bra kjøp?

Andre spillere jeg burde vurdere når jeg er på utkikk etter en med rask oppstart og ok drivverk for å spille CD også via en Benchmark DAC? Har kun stereo og 46" Samsung LCD.
    Har tenkt å la min "gamle" BDP 51FD få skifte plass med en LX55. Synes også at spesifikasjonene ser bra ut. Tok kontakt med Soundgarden, men de kunne ikke gi noe tidspunkt for når de hadde den klar for salg.

BDP-LX55 Blu-ray 3D-spiller med nettverksfunksjoner, Super Audio CD-/DVD-lydstøtte, PQLS og lydkomponenter i høy kvalitet - Pioneer Blu-Ray og DVD-spillere

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt spørsmål til Pioneer. Er litt svak for digitale kilder fra Pioneer så denne skal jeg rett og slett bare kjøpe meg og være ferdig med saken da jeg har sett litt etter Blueray under 4-5.000,- noen måneder nå uten å klare å bestemme meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå fått mail fra Pioneer om at de får denne til landet siste uka i november og at butikkene får den ganske fort etter det. Bare å vente et par uker så er den altså plutselig i nærheten.

Gode tips til andre spillere man heller burde vurdere? Vil også bli brukt noe til musikk, men da gjennom en Benchmark DAC.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •