Problem med Denon DBP-1611UD blu-ray spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer samaron sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med Denon DBP-1611UD blu-ray spiller

Hei!

Har nå hatt en Denon DBP-1611UD spiller i én uke nå. Har bare spilt av HD-rip øver USB ettersom jeg ikke har hatt en film på blu-ray før nå. Satte på filmen i går, og ca halvveis i filmen så startet den å hakke og til slutt stoppet helt opp. Da kom det også knirkelyder fra spilleren. Hva er problemet? Generell defekt fra fabrikken?

Har bare opplevd noe lignende før på en PC for noen år siden. Da var det fordi den prøvde å spinne opp CDen ytterligere (selv om den ikke hadde mulighet) for å buffre mer. Da kom det også slike knirkelyder.

Har noen flere filmer på vei i posten nå. Skal jeg vente til jeg får disse og se om problemet gjentar seg, eller skal jeg bare ta med spilleren tilbake til butikken på reklamasjon med en gang?

- Frank

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdater spiller til nyeste firmware

Hva heter problemfilmen

Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen jeg har er Monty Python's Life of Brian. Firmware oppdatterte jeg med en gang jeg fikk spilleren. Kan sjekke om det har komt en ny versjon.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke firmware hjelper blir det din egen vurdering hva du gjør.

Ville vel prøvd flere BD disc for å finne ut om det er en disc med feil eller spiller som lager problem

eller
    om du tar med spiller til butikken for å teste disc der blir din egen vurdering

Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Avatar Special Edition i posten i dag. Samme problem med den filmen også. Omtrent halvvegs i filmen så starter den å hakke og stopper opp. Fungerer fint om jeg hopper over noen kapittel fra det punktet.

Når dette skjer så kommer det som sagt knirkelyder fra spilleren. Så virker som det er et mekanisk problem.

Følte også at det tok veldig lang tid (noen minutter) før menyen kom opp og avspilling av filmen startet. Er dette normalt på blu-ray? Er bare vandt med VHS, LaserDisc og DVD. Tar ikke i nærheten av så lang tid som blu-ray å starte opp filmen.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er den like ille bør du klage på den...........

tid det tar å loade bd disc varierer ....bd-j (java) disc er de tregeste.

load tid varierer mellom spiller fabrikanter/merker

Det som kan hjelpe på load tid er å aktivere quick start i spiller (on) (for jeg mener du har quick start mulighet med din spiller...)
    Den blir i det minste raskere i power on (oppstart) men mange spillere får raskere disc load ved quick start (kanskje denon 1611 også)

Blu-ray BD-J (BD-Java) Guide

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samaron
    Fikk Avatar Special Edition i posten i dag. Samme problem med den filmen også. Omtrent halvvegs i filmen så starter den å hakke og stopper opp. Fungerer fint om jeg hopper over noen kapittel fra det punktet.

Når dette skjer så kommer det som sagt knirkelyder fra spilleren. Så virker som det er et mekanisk problem.

Følte også at det tok veldig lang tid (noen minutter) før menyen kom opp og avspilling av filmen startet. Er dette normalt på blu-ray? Er bare vandt med VHS, LaserDisc og DVD. Tar ikke i nærheten av så lang tid som blu-ray å starte opp filmen.
    Bare en ting å gjøre...; -Lever spilleren tilbake...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •